Tässä aloituksessa unohtakaa perinteiset lässytyksenne lähimmäisen rakkaudesta ja huomioimisesta sekä pidättäytykää toistenne kehumisesta tai haukkumisesta. Keskittykää vastaamaan kysymykseeni.
Kertokaapas rehellisesti mitä sisälsi se joulupaketti, joka sai sydämenne pompahtamaan ja herätti onnellisen lapsenmielen sisällänne?
Minä oli täysin otettu puisesta nukketalon keittiökalustesetistä, jonka maalaan mieleisekseni jahka aikaa taas jää askartaluun.
Mieleisin joululahjasi?
64
222
Vastaukset
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10287070
Tota, joo...niinku...
H.* * *
Lapsenmieli ei kylläkään herännyt, mutta iloiseksi tulin, sillä sain monta cd-levyä. Tuure Kilpeläisen uusin Erämaa on kyllä hyvä.
Fingerporin sarjakuvakirja on mulle ihan sopivaa luettavaa, ei tarvitse olla turhannauraja.- Pirre*
Joulukirje 9 -vuotiaalta pojan tyttäreltä..
Kirjeet ovat ihania lahjoja. En kuitenkaan tykännyt kun serkkuni laittoi sähköpostin välityksellä kiertokirjeen, jossa kertoi vuodestaan uskovaisten kanssa ja valokuvat liitteenä olivat aivan tuntemattomista ihmisistä. Olisin odottanut jotain henkilökohtaisempaa muistamista.
Minulla on aarre, isän äidilleni kirjoittama rakkauskirje rintamalta.
- Tase pappa
Totisesti-totisesti minä sanon Sinulle, paras joululahjani oli Poikani ja Miniäni tuoma muovikassi, mistä löytyi parasta koskaan saamaani lanttulaatikkoa. Miniäni itse, rakkaudella ja taidolla tekemää. Aattoaamuna Pojan pyydystämä, vielä kuumana oleva, vasta savustettu Meritaimenen puolikas.
Kauneinta oli kun ( 17 vuoden ikäerolla ) Iso-sisko hoiteli vuoden ikäistä pikkusisartaan, kiusoitellen omaa poikakaveriaan tällaisen hankkimisella itsellekin.
Näissä oli lahjat kohdallaan.Kaikenlaista lastenjuttua minäkin muistan
Vaan lahjat olivat omani.
Hyvä hiihtäjä tuli minusta.
Toisaalta, huvittava pappakin tuli minusta.
H.Ihania makulahjoja sait. Lanttukukko on mielikukkoni. Itse leivoin joulupöytään riisi- ja porkkanapiirakoita. Ruispohja onnistui hyvin. Olen kerran tehnyt ison lanttukukon. Tein sen ylioppilasjuhlaani.
hunksz kirjoitti:
Kaikenlaista lastenjuttua minäkin muistan
Vaan lahjat olivat omani.
Hyvä hiihtäjä tuli minusta.
Toisaalta, huvittava pappakin tuli minusta.
H.Alatko hunksz vaipua vanhuuteen, aloitukseni on kohdistettu tälle joululle eikä viidenkymmenen vuoden takaisiin muisteloihin.
- sitroen.
korpikirjailija kirjoitti:
Alatko hunksz vaipua vanhuuteen, aloitukseni on kohdistettu tälle joululle eikä viidenkymmenen vuoden takaisiin muisteloihin.
Meinasin jo kertoakin mieluisimman joululahjani, mutta kun tarkoitit tätä joulua niin vastaus on: Hyvän Joulun toivotus tekstiviestinä kännykkään serkun tyttö Birgitiltä Göteborgin seudulta.
Muuten olenkin perinteisesti ollut ihan lahjaton.
Muille panin noin XXXX edestä ja sillä lailla, etteivät joko huomaa lahjaksi tai eivät muuten tiedä keneltä. Salakavala lahjaisku on paras, eivät pysty "kostamaan"... - aita ja aidanseiväs.
korpikirjailija kirjoitti:
Ihania makulahjoja sait. Lanttukukko on mielikukkoni. Itse leivoin joulupöytään riisi- ja porkkanapiirakoita. Ruispohja onnistui hyvin. Olen kerran tehnyt ison lanttukukon. Tein sen ylioppilasjuhlaani.
Onhan niissä makuerojakin, siis lanttukukko ja lanttulaatiko.
Miksi muuten?
Ei korppis voi viitata Joulukalenteriini lahjoinensa?
H.- Rauhaa päälle maan
Minä taas iloistin antamistani lahjoista ja korteista. Turhaan taas yrität rajoittaa keskustelua. Maailmanrauha ja rakkaus on tärkeintä. All You need is Love...
Noh, minäkin iloitsen, varsinkin siitä että monet arvostavat korppista ja hänen lukuisia nimierkkejään.
H.Olin hyvin kiireinen ennen joulua hoitaessani vaikeasti sairastunutta miestäni. Onneksi ollaan paremman puolella ja tauti taantunut, eilen illalla hän oli jo entisensä.
Jouluvalmistelut ja kuopukselle tekemäni entisöintiurakka olivat mielenkiintoisempia projekteja kuin istua koneella lukemassa viestejäsi.
Nyt palasin, kiva, että olet nauttinut poissaolostani. Nyt ikävä kyllä en voi enää ilahduttaa sinua enempää. Koeta kestää kuin mies ; )- Pirre*
Häppee, ollaan ees jouluna sovussa, purase vaikka kielees..
- Pirre*
No eikä tuonut, oma asenteemme vain on niin herkkähipiäinen, ja voihan ne "ärsyttävät" kommentiti jättää huomiottakin, - jokus voi viskata öljyä laineille..
- Pirre*
No pittää olla lapsellinen aikkuinen että tahallaan ärsyttää ja kiusaa ikäisiään..ei mee miun hummeettiin tuollainen käytös.
- k/k
Niinkauan kun Päätalo kirjoitti ja likka sen jouluksi osti, se oli parhaita lahjoja.
- <3
@ Kulta k/k, rakas.
Sinä lienet ainoita aivollisia.
- 1.1947
Paras lahja oli mieheni maksama siivouslasku:)
- vasso-Q
Lastenlasten halaukset ja varsinkin ujo-pojan sylissäni istumiset olivat parhaat lahjat.
Hyviin lahjoihin liitän lasteni ja perheittensä läsnäolon. Ne ovat parasta joulua mitä voin toivoa. Toki heitä muutenkin tapaan, mutta jouluna ollaan jotenkin vaan niin jouluissa. Tai minä ainakin olen.
Konkreettisista lahjoista paras oli toivomani uusi pyykinkuivausteline paikalleen asennettuna. Entisen kun onnistuin rikkomaan heittäessäni liian painavan maton sen päälle.
Kyllä nyt kelpaa pyykkiä pestä kun saa mukavasti kuivaksi.
Ja kyllä se huovutettu loiro? oli ihana. Lapsenlapsi sen oli tehnyt. Ehkä jonain päivänä itselleni selviää mikä sen tarkoitus on :D - tonttu*
Tonttu on jännännyt nojatuolisi kuntoa.
Onko sinulla ollut aikaa ja mahdollisuutta sen kunnostukseen?
Pukki ohitti meidän mökin.- Korppis*
Laitan tuolin kuvan ja tarinan joulukiiruistani blogiini kun tuoli on ihan valmis ja kun löysää aikaa jää. Otin valokuvan tuolista, olin laittanut selkänojan tukea vastaan istuinosaan ja tulostin kuvan kuopukselle, jotta hän tietää mitä on tulossa. Jouduin antamaan periksi, että en ehdi sitä valmiiksi jouluaattoon kun niittäjä hajosi jouluaaton aattona, joten jatkan hommia myöhemmin.
- Pirre*
On tämä "sähkötuolikin" ihan kiva, hieroo selkää tässä istuessani :)
- tonttu*
Minun on tarkoitus ostaa tuolle urostontulle kunnon tietsikkatuoli, tuonne mansionin eteläpäähän. :))
Jospa sen saa "vileenisti", joulun jälkeen?
Kyllä tommonen sähkötuolikin hieroisi minua, jos ei tulisi sähkökatkosta. - Pirre*
tonttu* kirjoitti:
Minun on tarkoitus ostaa tuolle urostontulle kunnon tietsikkatuoli, tuonne mansionin eteläpäähän. :))
Jospa sen saa "vileenisti", joulun jälkeen?
Kyllä tommonen sähkötuolikin hieroisi minua, jos ei tulisi sähkökatkosta.Tämä hieroo napisematta sen 15 minuuttia ja sitten katkaisee virran automaattisesti, ja viiden minuutin lepotauon jälkeen sen saa työllistää taas uudelleen siksi 15 sta minuutiksi :)
- tonttu*
Pirre* kirjoitti:
Tämä hieroo napisematta sen 15 minuuttia ja sitten katkaisee virran automaattisesti, ja viiden minuutin lepotauon jälkeen sen saa työllistää taas uudelleen siksi 15 sta minuutiksi :)
Woihan nenä, olisi varmasti ihana istuin.
Itse sain jo ennen joulua kaksi konepeliä, läppärin ja kirkasvalolampun.
Passaa tässä patsastella, kyllä moni asia on hyvin, jos monesta on iäksi ollutkin luovuttava.
Mutta, kun muistaa, kuinka paljosta saa olla kiitollinen, ei vain tehdä sydämeensä kivistystä menetyksistä, vaikka ne itkettävätkin.
Muistoissakin on voimaa, ja aihetta kiitollisuuteen.
Ilman menetystä harvoin voi rakastaa. - virva-tuulia***
Pirre* kirjoitti:
Tämä hieroo napisematta sen 15 minuuttia ja sitten katkaisee virran automaattisesti, ja viiden minuutin lepotauon jälkeen sen saa työllistää taas uudelleen siksi 15 sta minuutiksi :)
Ainakin siitä tuolista mitä kokeilin tässä muutama viikko sitten piti itse katkaista sähkö pois. Tai sitten en istunut siinä sitä viittätoista minuuttia
- Pirre*
virva-tuulia*** kirjoitti:
Ainakin siitä tuolista mitä kokeilin tässä muutama viikko sitten piti itse katkaista sähkö pois. Tai sitten en istunut siinä sitä viittätoista minuuttia
Ai..sitten se on ollut toisenlainen, tämä huilaa kyllä ihan ittekseen..oisiko tämän joulun hittituote, muutama vuosi oli se piikkimatto :), tosin sitä ei tullut hankittua enkä saanut lahjaksikaan.., mutta aion sen ostaa jahka mokoman muistan kaupassa käydessäni.
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Ai..sitten se on ollut toisenlainen, tämä huilaa kyllä ihan ittekseen..oisiko tämän joulun hittituote, muutama vuosi oli se piikkimatto :), tosin sitä ei tullut hankittua enkä saanut lahjaksikaan.., mutta aion sen ostaa jahka mokoman muistan kaupassa käydessäni.
..niin tai et tosiaan kokeillut viittätoista minuuttia, se on melko pitkä aika kokeillessa :)
- Pirre*
tonttu* kirjoitti:
Woihan nenä, olisi varmasti ihana istuin.
Itse sain jo ennen joulua kaksi konepeliä, läppärin ja kirkasvalolampun.
Passaa tässä patsastella, kyllä moni asia on hyvin, jos monesta on iäksi ollutkin luovuttava.
Mutta, kun muistaa, kuinka paljosta saa olla kiitollinen, ei vain tehdä sydämeensä kivistystä menetyksistä, vaikka ne itkettävätkin.
Muistoissakin on voimaa, ja aihetta kiitollisuuteen.
Ilman menetystä harvoin voi rakastaa.Hyvänä lapset pittää..heiltä tämäkin kys. aparaatti oli..toivottavasti tuolissa on tehty sähkötyöt asetusten mukaisesti :))
Sain lisäksi jalkojen hoito laitteen, semmoisen jolla saa koneellisesti raspata kovettumia ja ynms. jalkapohjista..hyvä peli oli...ollaan oltu kilttejä :)
- Tek eetuuuu.
Minun paras lahja oli naapurin naisen tarjoama pipari. Kuukauden tauon jälkeen.
Taas lähti varpaista kynnet No kyllä se on täällä sellainen valukattila.
Sen voi laittaa uuniin kun ensin on siinä paistanut kaiken mitä tarvii.
Vanhanaikaset rautapadat on niin painavia ja niissä on kova homma hoitaa oikein.
Mutta nyt saan hellalta suoraan uuniin.
Siitä olin eri otettu.- nilaxsiina
Minä taas leivoin kaksi muikkukukkoa aaton aattona. Paras lahja tänäjoulun hopeinen kalevalasormus, kaarna. sain kyllä muutakin mutta mieleisin oli tämä sormus.
nilaxsiina kirjoitti:
Minä taas leivoin kaksi muikkukukkoa aaton aattona. Paras lahja tänäjoulun hopeinen kalevalasormus, kaarna. sain kyllä muutakin mutta mieleisin oli tämä sormus.
Mulla oli vasta tänään se ahmimis päivä. Tosin lanttulaatikkoa ja perunaimellystä kera karjalanpaistin.
Eilen oli maha vähän onneton joten jätin syömättä, enkä tehnyt edes sillisalaattia.
Mutta sitä taidan tehdä huomenna.
*
Oli mullakin kuitakin hyviä lahjoja mutta tätä kattilaa kaipasin jo vähän aika sitten ja se oli jossain kuultu.
- virva-tuulia***
Kirjat.
Sain tuttavieni kirjoittamat kirjat.
Silmäilin niitä sieltä sun täältä, en ole vielä lukenut.
Univajetta olen tänään kiinni ottanut sen minkä olen muilta töiltä ja ulkoilulta ehtinyt.
Avasin netinkin tälle päivälle vasta nyt Hyvää tapaninpäivää kaikille!
Nukuin kuin pikku possu saunomisen jälkeen liekö puuhasteluni ripeä tahti joulun alla vienyt voimani, mutta nyt kelpaa taas alkaa kiireet ; )
Lukiessani ketjun läpi huomasin eräitä viestejä poistuneen yön aikan ja siten muutamat viestit ovat nyt kohdistuneet väärin.
Kuten jo aloituksessa mainitsin ei kannata osallistua jos tunteet nimimerkkiäni kohtaan kuohuvat ja haukkumiseni, viha ja katkeruus ovat sydämessä päällimmäisenä.
Tässä linkki ihanaan mimimaailmaani ; )
http://www.google.fi/search?q=MINIMAAILMA&hl=fi&client=firefox-a&hs=OcT&rls=org.mozilla:fi:official&channel=np&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=sU34TpzvNcPQ4QSgx8yNCA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CCAQ_AUoAQ&biw=1366&bih=665
Aijotteko ajella Tapani reellä no, taitaa olla vaikeuksia jalaksilla edetä. Meillä on kyllä lunta, mutta juuri nyt vesi ropisee ränneissä.- Löhömamma
Sain kun sainkin vihdoin sen sakatöörin! Säästyy Fiskarssin sakset puutarhatöiltä.
Mutta kaikista paras joululahjani oli lämmin yhdessäolo isolla porukalla.
Paljon hyvää ruokaa, laiskottelua ja seurustelua...jouluvapaa saisi mieluusti olla pitempi. Kaikkein hellyttävin joululahjani oli tyttäreni rakastavat kädet kun hän föönasi tukkani ja laittoi meikin mulle jouluaattona kun pääni oli hirvittävän kipeä kun flunssa oli nyt ehtinyt silmien yläpuolelle otsaonteloihin.
Aineelliset lahjat kaikki toivottuja ja hyviä.Hei Paloma!
Haluan kysyä sinulta sairaudestasi sillä sehän on jo vaivannut sinua pitkään. Peter sairastui noin kuukausi sitten flunssaan. Alussa se oli normaalia köhää ja liman irtoamista. Viikko sitten se levisi rintakivuksi ja paineeksi köhiä jotain joka painoi rinnassa. Kun kipu levisi koko kehoon menimme 22.12 erikoislääkärin vastaanotolle. Hänestä otettiin röntgenkuvat ja verikokeet. Kokeista ei löytynyt hälyyttäviä arvoja. Diagnoosiksi tuli keuhkoputkentulehdus. Lääkkeeksi antibiootteja ja inhalaattori.
Luonnollisesti sairaus varjosti jouluamme. Kuopukseni on juuri smojen oireiden vallassa, mutta nuorena ja vahvana hän ei kärsi samalla tavoin kuten Peter joka koki sairauden hyvin masentamana jopa pelottavan sillä hän on aina ollut perusterve.
Kuinka sinun sairautesi on edennyt ja löydätkö yhtäläisyyksiä?
Toivon sinulle terveyttä vuodelle 2012 se on nyt meidänkin perheyhteisömme hartain toive.korppis kirjoitti:
Hei Paloma!
Haluan kysyä sinulta sairaudestasi sillä sehän on jo vaivannut sinua pitkään. Peter sairastui noin kuukausi sitten flunssaan. Alussa se oli normaalia köhää ja liman irtoamista. Viikko sitten se levisi rintakivuksi ja paineeksi köhiä jotain joka painoi rinnassa. Kun kipu levisi koko kehoon menimme 22.12 erikoislääkärin vastaanotolle. Hänestä otettiin röntgenkuvat ja verikokeet. Kokeista ei löytynyt hälyyttäviä arvoja. Diagnoosiksi tuli keuhkoputkentulehdus. Lääkkeeksi antibiootteja ja inhalaattori.
Luonnollisesti sairaus varjosti jouluamme. Kuopukseni on juuri smojen oireiden vallassa, mutta nuorena ja vahvana hän ei kärsi samalla tavoin kuten Peter joka koki sairauden hyvin masentamana jopa pelottavan sillä hän on aina ollut perusterve.
Kuinka sinun sairautesi on edennyt ja löydätkö yhtäläisyyksiä?
Toivon sinulle terveyttä vuodelle 2012 se on nyt meidänkin perheyhteisömme hartain toive.Mulla on nyt ollut yksinkertaisesti huonoa onnea tän syksyn aikana. Sairastuin marraskuun alussa juuri tuontyyppiseen yskään, mitään ei irronnut eikä nuhaa ollut nimeksikään. Kävin lääkärillä viikon päästä kun yskänkohtaukset ei hellittäneet ja sanoin että epäilin itse mykoplasmaa koska työtoverillani oli juuri ollut ja se oli hoidettu, lääkäri epäili virusta ja sanoi että odotetaan. Olin töissä viikon tosi huonossa kunnossa ja sitten seuraavana maanantaina uudelleen samalle lääkärille; nuhaa oli nyt enemmän ja limaneritystä keuhkoputkista, mutta ei rintakipuja eikä kuumetta. Tohtori sanoi että otetaan senkka ja jos se on normaali tai vain vähän koholla, niin silloin se todennäköisesti on juuri se mykoplasma ja hän kirjoittaa reseptin tetrasykliinille millä sitä hoidetaan. Senkka oli normaali ja sain antibioottikuurin 10 pvksi, jolla se yskä ja limaneritys kurkusta ja keuhkoputkista loppui.
Luulen että olen saanut boonukseksi tavallisen flunssaviiruksen joka iski kun vastustuskyky oli alhaisimmillaan ja nyt kaksi viikkoa on ollut armotonta nuhaa ja räkätautia, ilman yskää, mutta sekä poski-että otsaonteloiden särkyä. Minulla luonnollisestikin aikuisiän diabetes huonontaa paranemista ja tekee kroppani vielä alttiimmaksi infektioille. Nyt olen saanut sokerit kuriin ja oletan että viikon sisällä alkaa parantuminen flunssastakin, että taas pääsee duunin ihanuteen.Paloma.se.co kirjoitti:
Mulla on nyt ollut yksinkertaisesti huonoa onnea tän syksyn aikana. Sairastuin marraskuun alussa juuri tuontyyppiseen yskään, mitään ei irronnut eikä nuhaa ollut nimeksikään. Kävin lääkärillä viikon päästä kun yskänkohtaukset ei hellittäneet ja sanoin että epäilin itse mykoplasmaa koska työtoverillani oli juuri ollut ja se oli hoidettu, lääkäri epäili virusta ja sanoi että odotetaan. Olin töissä viikon tosi huonossa kunnossa ja sitten seuraavana maanantaina uudelleen samalle lääkärille; nuhaa oli nyt enemmän ja limaneritystä keuhkoputkista, mutta ei rintakipuja eikä kuumetta. Tohtori sanoi että otetaan senkka ja jos se on normaali tai vain vähän koholla, niin silloin se todennäköisesti on juuri se mykoplasma ja hän kirjoittaa reseptin tetrasykliinille millä sitä hoidetaan. Senkka oli normaali ja sain antibioottikuurin 10 pvksi, jolla se yskä ja limaneritys kurkusta ja keuhkoputkista loppui.
Luulen että olen saanut boonukseksi tavallisen flunssaviiruksen joka iski kun vastustuskyky oli alhaisimmillaan ja nyt kaksi viikkoa on ollut armotonta nuhaa ja räkätautia, ilman yskää, mutta sekä poski-että otsaonteloiden särkyä. Minulla luonnollisestikin aikuisiän diabetes huonontaa paranemista ja tekee kroppani vielä alttiimmaksi infektioille. Nyt olen saanut sokerit kuriin ja oletan että viikon sisällä alkaa parantuminen flunssastakin, että taas pääsee duunin ihanuteen.Googletin mykoplasman ja luin erään naisen oireet, mutta käsittääkseni sinulla on ollut samankaltaiset oireet päällä kuin P:llä ei siis keuhkokuume vaan tukehdus keuhkoputkissa siis joku viirus. Nyt P.n oireet alkavat hellittää ja mielialakin on jo parenpi kuin viime viikolla.
Soitin P:lle ja hän haluaa tietää käyttämäsi antibioottikuurin nimen. Hän on nyt oman lääkekuurin puolessa välissä. Hänellekin määrättiin 10 päivän kuuri.- nainen**
korppis kirjoitti:
Googletin mykoplasman ja luin erään naisen oireet, mutta käsittääkseni sinulla on ollut samankaltaiset oireet päällä kuin P:llä ei siis keuhkokuume vaan tukehdus keuhkoputkissa siis joku viirus. Nyt P.n oireet alkavat hellittää ja mielialakin on jo parenpi kuin viime viikolla.
Soitin P:lle ja hän haluaa tietää käyttämäsi antibioottikuurin nimen. Hän on nyt oman lääkekuurin puolessa välissä. Hänellekin määrättiin 10 päivän kuuri.Luulen, että Peterin pitkäaikainen köhä ja yskä, ehkä viruksen aiheuttama, muuttui bakteeritaudiksi. Niin ne usein tuppaavat muuttumaan, kun keuhkoihin jää limaa muhimaan.Hän sai siis antibiootteja sekä inhalaattorin, jolla voi sumuttaa lääkeaineita suoraan keuhkoihin ja keuhkoputkiin.
Toivotaan, että hän tervehtyy pian. Vanhemmalla väellä nuo taudit tuppaavat olemaan rajumpia ja oireetkin tuntuvat vanhemmalla pahemmilta kuin nuorella henkilöllä. - Korppis*
nainen** kirjoitti:
Luulen, että Peterin pitkäaikainen köhä ja yskä, ehkä viruksen aiheuttama, muuttui bakteeritaudiksi. Niin ne usein tuppaavat muuttumaan, kun keuhkoihin jää limaa muhimaan.Hän sai siis antibiootteja sekä inhalaattorin, jolla voi sumuttaa lääkeaineita suoraan keuhkoihin ja keuhkoputkiin.
Toivotaan, että hän tervehtyy pian. Vanhemmalla väellä nuo taudit tuppaavat olemaan rajumpia ja oireetkin tuntuvat vanhemmalla pahemmilta kuin nuorella henkilöllä.Hyvä kommentti, kiitti nainen**
Komminikoimme lääkärin vastaanotolla englanninkielellä ja lääketieteen sanasto ei ole parhainpia puoliani, samansuuntaisia johtopäätöksiä kuitenkin tein kuin sinäkin. Lääkitys on keuhkoputkentulehdukseen.
Tein P:lle lihapullia, olen ollut tänäänkin lentävä kodinhoitaja/tyttöystävä/äiti joka pitää huolen siitä, että kahdessa huushollissa on sapuskaa ja mielet iloisia ; ). korppis kirjoitti:
Googletin mykoplasman ja luin erään naisen oireet, mutta käsittääkseni sinulla on ollut samankaltaiset oireet päällä kuin P:llä ei siis keuhkokuume vaan tukehdus keuhkoputkissa siis joku viirus. Nyt P.n oireet alkavat hellittää ja mielialakin on jo parenpi kuin viime viikolla.
Soitin P:lle ja hän haluaa tietää käyttämäsi antibioottikuurin nimen. Hän on nyt oman lääkekuurin puolessa välissä. Hänellekin määrättiin 10 päivän kuuri.Mun keuhkot on olleet koko ajan puhtaat ja kuumetta ei ole ollut. Yskä hoidettiin sitten lopuksi doxyferm nimisellä tetrasykliineihin kuuluvalla antibiotiilla joka on nimenomaan mykoplasman hoitoon (mykoplasmaan ei penisilliini tepsi, pieneliöllä ei ole sopuluseinää johon penisilliini voisi pureutua). Täällä tehdään diagnoosi paitsi oireilun nimenomaan senkan perusteella: kohonnut senkka on virus/tavallinen tulehdustauti, normaali senkka (samoilla oireilla) on mykoplasma.
Paloma.se.co kirjoitti:
Mun keuhkot on olleet koko ajan puhtaat ja kuumetta ei ole ollut. Yskä hoidettiin sitten lopuksi doxyferm nimisellä tetrasykliineihin kuuluvalla antibiotiilla joka on nimenomaan mykoplasman hoitoon (mykoplasmaan ei penisilliini tepsi, pieneliöllä ei ole sopuluseinää johon penisilliini voisi pureutua). Täällä tehdään diagnoosi paitsi oireilun nimenomaan senkan perusteella: kohonnut senkka on virus/tavallinen tulehdustauti, normaali senkka (samoilla oireilla) on mykoplasma.
soluseinää
Paloma.se.co kirjoitti:
Mun keuhkot on olleet koko ajan puhtaat ja kuumetta ei ole ollut. Yskä hoidettiin sitten lopuksi doxyferm nimisellä tetrasykliineihin kuuluvalla antibiotiilla joka on nimenomaan mykoplasman hoitoon (mykoplasmaan ei penisilliini tepsi, pieneliöllä ei ole sopuluseinää johon penisilliini voisi pureutua). Täällä tehdään diagnoosi paitsi oireilun nimenomaan senkan perusteella: kohonnut senkka on virus/tavallinen tulehdustauti, normaali senkka (samoilla oireilla) on mykoplasma.
Kiitos paloma, senkka oli P:llä normaaliarvoissa. Eli odotellaan, välitän tiedon lääkkeestäsi P:lle joten hän voi tarkistaa oman lääkkeensä. Ilmeisesti lääke tepsii sillä P on paranemaan päin. Lääkärikin oli erikoislääkäri eikä arvauskeskuslääkäri ; ))
Eipä yhtikäs mitään. Ei täällä lahjoja vaihdella.
Tällä kertaa en ostanut edes itse itselleni mitään.
Lapsenmieltä ei sisälläni herätä mikään, nautin aikuisten tapaan rauhasta. Mitä hiljaisempaa sen parempaa.- sdfghjkli
Christopher Hitchensin kirja Jumala ei ole suuri - kuinka uskonto myrkyttää kaiken.
Lahjakortti hierojalle oli mieluinen lahja.
Sain saman viime vuonnakin, jostain syystä se kortti antaa potkua tilata aika hierojalle, en saa muuten aikaseks.
Ja onhan valmiiks maksette, jee!- Korppis*
Uskonpa, että kun tämä kuopuksen kotiuttamisprojekti ja P:n sairaus sekä jouluhässäköiden siivoukset ovat ohi menen hierojalle. Uskon olevani sen arvoinen ; )
- Kaikkeahyvää!:)
Haluaisinpa nähdä nukkekotiasi. :))
Lahjoista parhain, oli lahjattomuus.
Se on tila, tunne uus.
Se suo rauhaa ja rakkautta entistä enemmän seuraavaan jouluun,
kun kaikilla on kaikkea.Näet nukkekotini kunhan ylläpito päivittää kuvani, mutta nukkekoti elää ja muuttuu koko ajan ja se onkin sen idea, maalaan puunväriset keittiön kalusteet. Sovimme jo esikoisen kanssa, että osasta tulee vanhan sinisen väriset ja uuni saa oman tummemman sävynsä.
Katsoin Mika Kaurismäen elokuvan, Kolme viisasta miestä. Olen sanaton, upeaa psykologiaa, elokuvaa, jota jaksan katsoa loppuun asti..- iso-täti
korppis kirjoitti:
Näet nukkekotini kunhan ylläpito päivittää kuvani, mutta nukkekoti elää ja muuttuu koko ajan ja se onkin sen idea, maalaan puunväriset keittiön kalusteet. Sovimme jo esikoisen kanssa, että osasta tulee vanhan sinisen väriset ja uuni saa oman tummemman sävynsä.
Katsoin Mika Kaurismäen elokuvan, Kolme viisasta miestä. Olen sanaton, upeaa psykologiaa, elokuvaa, jota jaksan katsoa loppuun asti..Samoin, katsoin ja pidin kovasti.
- Iso-täti
Sain lahjaksi valokuvakortin nuorimmasta sukumme jäsenestä 1.3v.
Suloisen ihana tyttönen punaisessa joulumekossaan, siinä poseeraa.
Tuohon pöydälleni olen koerin laittanut pystyyn jouluamarylyksen ruukkua vasten.
Tulihan niitä muitakin joululahjoja, mutta tämä kortti sai hyvän joulumielen sisälleni. - bessie*
Aivan rehellisesti voin sanoa, että kaikki 4 lahjaa olivat ihan yhtä mieluisia.
Kuten jo joku muukin on kertonut, paras lahja oli läheisten kanssa yhdessä vietetty aattoilta. Miniäni sisaren 4 kuukauden ikäinen vauva oli niin suloinen kuin olla voi. Niin hämmästynyt ilme ja tavan takaa väläytetyt, minne milloinkin kohdistetut? ihanat vauvan hymyt. Paljon iloa sain siitäkin, kun näin että antamani lahjat (yhdestä olin vähän epävarma) aidosti ilahduttivat.- pitääkö lupaus?..
Vaikka aihe oli tarkkaan rajattu, niin silti rohkenen vastata, että paras lahjani oli, kun lapsenlapseni soitti minulle. Hän oli saanut ensimäisen sim-korttinsa ja siis puhelimensa toimimaan vihdoinkin ihan oikeasti.
Toinen puhelu olikin sitten hieman surullisempi seuraavana iltana 22,30 ja 7-v kyseli, olenko katsellut 101 dalmatialaista? No, olenhan minä ja kysyinkin heti, miksi hän valvoo viellä? Sieltä se kuiskaili, että "minä en saa unta ja isi ja äiti katsoo telkkaria".
Muistutin laulusta, jota olen laulellut hänelle unilauluksi ja hän sulki puhelimen.
Olen kyllä iloinen, että hän saa soittaa nyt ihan itse omasta puhelimesta...ainakin isovanhemmille, sillä kovasti näitä mielikuvitus-soittoja on ollut kauan.
Itse sain kyllä kamerakännykän, mutta en ole lukenut edes ohjeita, enkä laittanut sim-korttia. Katsotaan nyt keväämmällä. Odottamassa on kyllä sähkötupakka, joten siitä en voi kertoa onko se hyvä vai huono.
Toivottavasti minusta tulee tupakoimaton mummi ja siinä lieneekin yksi niistä Uudenvuoden lupauksista.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933536
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442907Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742396- 612328
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512291Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172267Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212153Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202117- 1152055
- 621974