Narsistin kotona jouluna

mummikka

Heipat !
Oltiin narsisti-tyttäreni kotona joulun vietossa, olemme olleet ennenkin, koska lapsiperheen on helpompi olla kotonaan kuin mummolassa eri kaupungissa. Oli tosi ihanat ruuat, jotka tytär oli itse tehnyt alusta loppuun asti. Nuorempi tyttäreni oli monta päivää auttamassa joulun valmistelussa ja me muut vieraat toimme nyyttäritunnelmissa omat tuomisemme ruokapöytään, emännän toivomusten mukaisesti. Oli ihanaa ja pitkä jouluateria, josta kaikki nautimme. Sitten tuli pukki, joka jakoi kaikille ihanat ja runsaat lahjat, lauloimme ja leikimme lasten kanssa, tunnelma oli ihana.

Me anopit ja vävypoika sitten otimme vielä muutaman lasillisen viiniä hyvässä hengessä ja juttelimme ihan mukavia ja varmaan naureskelimmekin. Siis jeesuksen syntymäpäivänä me pidimme hauskaa. Lapset olivat jo nukkumassa, emmekä olleet kovaäänisiä, ihan vaan iloisia.

Tämä kaikki ei sopinut tyttärelleni, vaan hän paiskasi meidät ulos kodistaan, hih, ei ollut yllätys, näin on tapahtunut ennenkin. Onneksi toinen mummi asuu aivan lähellä, ei tarvinnut ajella promilleissaan helsinkiin asti. Tämä ulosheitto koski vain minua, mutta toinen mummi lähti myötätunnosta, mieheni ja toinen tyttäreni jäivät rauhassa nukkumaan kyläpaikkaan.

Nyt ovat kaikki joulutraditiot loppu ja ensi joulunsa saa jokainen viettää miten haluavat. Minä ja mieheni menemme jonnekin hemmoteltaviksi, vaikka kylpylään tai etelänlomalle, jonnekin missä ei tarvitse vastaanottaa kenenkään aiheettomia loukkauksia eikä tarvitse pahoittaa mieltään kiittämättömien kakaroitten takia.

Näin meni meidän joulumme, kertokaa omista EI NIIN IHANISTA jouluistanne.

Kaikesta huolimatta kaikkea ihanaa ihan jokaiselle toivon !

46

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmää ilkeilyä

      Olet ilkeä - mitä sun täytyy oikein monella palstalla kirjoitella.

    • Ällöke-mummoke

      Minä ymmärrän mummikkaa täysillä. Minulla on kaksi narsistista prinsessatytärtä. Eivät soita eivätkä käy. Yhden jouluaaton olen ollut toisen tyttären luona ja toisella kertaa toisen. Enkä enää mene kertaakaan. Vävypojat pelaa pelejään, menevät autotalliin, istuvat netsissä, eivät tervehdi kuin väkipakolla eivätkä koskaan oma-aloitteisesti puhua pukahda.
      Tyttäret ovat aikuistuttuuaan muuttuneet jupeiksi, äitiään häpeäviksi primadonniksi. Ajattelevat minun ajattelevan aina vain pahaa. Kyllähän meille vanhuksillekin on annettu aivot ja onhan meillä kakenlaista kokemusta ja tunneälyä pitkän elämämme varsilta, joten täytyyhän se järki ottaa käteen ja olla tuppautumatta paikkaan, jossa ei koe olevansa tervetullut. Pitäkööt joulunsa. Vein vain ovelta lahjat ja käännyin pois, viettämään omaa yksinäistä jouluani.
      Niin vietti vanha isänikin oman yksinäisen joulunsa ellei ollut tyttökaverinsa ja lukemattomien ystäviensä seurassa.
      Minä olen itse pilannut lapseni kuten Hesarin kolumnisti Jani Kaaro kirjoittaa: http://www.hs.fi/kotimaa/Hänen Majesteettinsa salaisessa palvelussa/a1305552099011

      • mummikka

        Höpö höpö, ethän sinä niitä lapsia ole pilannut, ne on imeneet vain ne kaikki negatiiviset piirteensä meistä vanhemmista ja sukulaisista sukupolvien ajoilta. Eivät he sitä ole itse tahtoneet, emmekä me ole sitä tahtoneet heille. Mehän tahdoimme antaa vain parhaat puolemme lapsillemme, jostain syystä jollekin kertyy korostuneesti huonoja piirteitä. Häntä pystyyn ja järkätään omat kivat joulumme ja juttumme ja annetaan narsistiporukoiden viettää omia prinsessajuhliaan.


    • mummo50

      Avaaja osaa varmaan kertoa, kuinka narsisteja kasvatetaan.

      • mummikka

        Heh, en osaa kertoa kuinka niitä kasvatetaan, niitä varmaan sikiää jonkun paholaisen tahdosta. Muut lapseni ovat ihania ja mukavasti käyttäytyviä toisetkin huomioon ottavia ja ihan saman kaavan mukaan kasvatettuja. Jotkut eivät vaan pääse omasta navastaan irti. En kuitenkaan ota pienintäkään omantunnon tuskaa narsistista, kaiken olen tehnyt kuten parhaiten olen osannut ja kaikessa aina ajatellut lasteni hyvää tulevaisuutta. Kyllähän sinäkin varmaan tajuat, että meitä ihmisiä on erilaisia luonteita, jopa saman perheen lapsilaumassa. Toiset lapseni ihmettelevät tämän yhden käytöstä kuten kaikki muutkin.


      • yxmuzi
        mummikka kirjoitti:

        Heh, en osaa kertoa kuinka niitä kasvatetaan, niitä varmaan sikiää jonkun paholaisen tahdosta. Muut lapseni ovat ihania ja mukavasti käyttäytyviä toisetkin huomioon ottavia ja ihan saman kaavan mukaan kasvatettuja. Jotkut eivät vaan pääse omasta navastaan irti. En kuitenkaan ota pienintäkään omantunnon tuskaa narsistista, kaiken olen tehnyt kuten parhaiten olen osannut ja kaikessa aina ajatellut lasteni hyvää tulevaisuutta. Kyllähän sinäkin varmaan tajuat, että meitä ihmisiä on erilaisia luonteita, jopa saman perheen lapsilaumassa. Toiset lapseni ihmettelevät tämän yhden käytöstä kuten kaikki muutkin.

        Kiitätpä kauniisti tytärtäsi, joka järjesti sinulle upean joulun.
        Kysypä tyttäreltäsi, miksi hän heitti sinut ulos. Minä en usko, että se tapahtui hänen narsisminsa, vaan sinun örvellyksesi takia.
        Hän huokaa varmasti helpotuksesta, kun pysyt ensi jouluna poissa hänen kodistaan.


      • mummikka
        yxmuzi kirjoitti:

        Kiitätpä kauniisti tytärtäsi, joka järjesti sinulle upean joulun.
        Kysypä tyttäreltäsi, miksi hän heitti sinut ulos. Minä en usko, että se tapahtui hänen narsisminsa, vaan sinun örvellyksesi takia.
        Hän huokaa varmasti helpotuksesta, kun pysyt ensi jouluna poissa hänen kodistaan.

        Niin siis tuliko sulle lukivirhe ! Ei örvelletty eikä käyttäydytty huonosti. Kaikki ei vain aina mene niinkuin narssu tahtoo. Eikä hän huokaile helpotuksesta kun ei minua näe, hän on varsin riippuvainen minusta, lähes päivittäin on asiaa eri muodoissaan. Siksihän hän sitten iskeekin hampaansa minuun, kun ollaan liikaa tekemisissä. Nyt pidetään hieman hajurakoa ja koittakoon pärjäillä omillaan. Lapsenlapsia tietenkin tulee surku, mutta on tässä maailmassa moni muukin joutunut pikkuisista eroon. Niin, ja kyllä siellä parku tulee ensi jouluna, kun ei ilmestytäkään sinne. Että silleen, toivottavasti et ole joku yksinäinen ja katkera ?


      • yxmuzi
        mummikka kirjoitti:

        Niin siis tuliko sulle lukivirhe ! Ei örvelletty eikä käyttäydytty huonosti. Kaikki ei vain aina mene niinkuin narssu tahtoo. Eikä hän huokaile helpotuksesta kun ei minua näe, hän on varsin riippuvainen minusta, lähes päivittäin on asiaa eri muodoissaan. Siksihän hän sitten iskeekin hampaansa minuun, kun ollaan liikaa tekemisissä. Nyt pidetään hieman hajurakoa ja koittakoon pärjäillä omillaan. Lapsenlapsia tietenkin tulee surku, mutta on tässä maailmassa moni muukin joutunut pikkuisista eroon. Niin, ja kyllä siellä parku tulee ensi jouluna, kun ei ilmestytäkään sinne. Että silleen, toivottavasti et ole joku yksinäinen ja katkera ?

        Kiitos kysymästä, en ole yksinäinen enkä katkera.
        En ole myöskään psykiatri, mutta jotenkin kuvailusi tuo mieleen, että kärsit narsistisesta luonnehäiriöstä.
        Tietenkin tekstisi on kieroa huumoria, mutta totta toinen puoli.


    • ,

      Typerä provo koko aloitus

      • mummo50

        Minusta avaus oli narsisti-mummikan tekemä, joten on aika luonnollista, että hän ei tule tyttärensä kanssa toimeen. Kaksi "narsissia" ei taida sopia samaan maljakkoon. :D


    • yksi oikea mummi

      Lainaten "En ole myöskään psykiatri, mutta jotenkin kuvailusi tuo mieleen, että kärsit narsistisesta luonnehäiriöstä." Nuo narsistiset piirteet kyllä kuuluu yxmuzi sinulle. Olet sen monilla kirjoituksillasi jopa eri nikkejä käyttämällä osoittanut.
      Mitä sinä yxmuzi olet tehnyt että kaikki inhoaa ja vihaa sinua? Mitä sinä olet tehnyt kun olet noin katkera ja pahansuopa?

      • Yx faija

        Kyllä se todennäköisesti sieltä mummin omasta lapsuudesta kumpuaa mumminkin persoonallisuushäiriö, se kun yleensä kulkee perintönä aina äidiltä tyttärelle, varsinkin esikoiselle.
        Joskus ketju voi katketa jos kasvatusvastuu jostain syystä siirtyy pois biologiselta äidiltä, silloin jos vanhempana toimii ihminen jolla on polla kunnossa ja kotoa saatu kasvatusmalli terve, tulee lapsestakin normaali.
        Hulluus ei siis ole aina periytyvää, joskus toki huonoon geenipooliin ei edes oikea kasvatus auta.


      • yxmuzi

        Voisitko luetella muutamia eri "nikkejä", joita olen käyttänyt? Itselleni kun ei tule mieleen yhtään muuta kuin tämä nimimerkki, jota tässäkin käytän.
        Entä mistä päättelet, "että kaikki inhoaa ja vihaa" minua kai tarkoitat?
        Rattoisia välipäiviä sinulle, kollegani valepsykiatri!


    • Ällöke-mummoke

      Minä en ole onnistunut kasvattamaan lapsiani, olen hyvin epäonnistunut. Olen katkera ja surullinen paskaäiti. Eihän tällaiselta ihmiseltä voi odottaa mitään eikä heidän lapsiltaankaan. Ollaan ja elellään sitten vaikka jonkun hautajaisiin asti tähän malliin. Toivottavasti se olen minä, number one, joka pääsee tästä helevetin elämästä mahollisimman pian pois!

    • mummo50

      Hautajaisilla onkin hyvä alkaa muistuttelemaan ja vetämään kunnon marttyyriroolia. Oikein oppikirjatapaus tai sitten täysi provo.

    • mummikka

      Heipat taas !

      Olipa mukava saada pirtsakoita mielipiteitä kinkun sulattelun lomaan. Paitsi tietenkin joidenkin pettyneet ja katkeroituneet jutut saa miettimään, että ei ole kaikilla kivaa. Olisi ihana viedä teidät narssutyttäreni luokse kylään, silloin ehkä avautuisi paremmin, mistä on kyse. Keittiöpsykologitkin saisivat uusia ulottuvuuksia diagnooseihinsa. No, mutta antaa olla, ainoa mitä toivon, että hänen miehensä jaksaa, eikä paiskaa sitä tyttöä kuutamolle, lapset jää ilman muuta isälleen kaiken maailman temppujen jälkeen.

      • muorimummo

        Tuttua tekstiä !Ymmärrän hyvin sinua ,itselläni samanlaisia kokemuksia !
        Koetetaan keskittyä omaan hyvinvointiimme ,ei tässä muuta voi !
        Surullista vaan lastenlapsien ja koko perheen kannalta.


    • Mummeliini

      Mulla ei tulisi mieleenkään mennä tyttäreni kotiin tissuttelemmaan "lasillista viiniä". Niinhän sitä aina sanotaan että otan iltaisin "lasillisen" viiniä. En menisi jouluna enkä muutenkaan., vähiten silloin jos taloväki ei sitä harrasta. Joulu on lasten juhla jossa me mummot ja ukitkin voimme olla selvin päin. Vetäkää jokainen omissa kodeissanne vaikka minkälaiset lärvit . Oma jouluni meni onnellisesti lapsieni ja lastenlasten iloa seuraten. Eikä meillä laseja kilistelty vaan se onni tuli rakkaiden läsnäolosta ja läheisyydestä. Mutta jokainen elää tavallaan, riidellen tai sovussa, se on jokaisen oma valinta.Hyvää uutta vuotta kaikille.

      • mummikka

        Heipat !

        Ei minullakaan tissuttelu heti tulisi mieleeni. Talonväki itse tarjosi aluksi terästetyt glögit, sitten miehet saunaan lonkeroitten kanssa, punkut ruokapöydässä ja sen jälkeen kahvit ja terästetyt glögit vielä. Kukaan ei ollut humalassa, koska kaikkeen tähän käytettiin niin paljon aikaa (puoleltapäivin pukin saapumiseen 17.30) kaiken lasten kanssa leikkimisen ja laulamisen lomassa. Lapset jännittivät pukkia, joten keksittiin kaikkea mukavaa puuhaa heidän kanssaan, veikkaan että lapsilla oli tosi ihana joulu. Pukkikin oli raitis ja aivan ihana, viipyi luonamme lähes tunnin, eikä kukaan tyrkyttänyt juomia, hih, kuten monessa paikassa on tapana. Lasten mentyä nukkumaan, me aikuiset otimme vielä viinit. En voi ymmärtää teidän tekopyhiä viestejänne. Meillä oli rento olo ja kivaa yhdessä, ei tarvinnut skraka kireällä miettiä mitä seuraavaksi tehtäisiin, kaikki olivat rentoja ja luontevia, paitsi sitten narssu. Jonkun selittämättömän vitutuksensa hän tietenkin purki minuun, sanokaapa keneen muuhun ? Miehensäkö kanssa hän olisi riidellyt tai anoppinsa, mulkoili kyllä, äidithän pysyvät ikuisesti, mutta nämä muuthan eivät ole mitään sukua. Siinä voisi käydä huonosti. Kaikenkukkuraksi narssu ei ole vieläkään osannut kertoa missä meni vikaan.

        Vedän lärvit omassa kodissani aikuisten kanssa, jos se sattuu huvittamaan, mutta koskaan en vaivaa lärveilläni sellaisia, jotka siitä eivät pidä, en joulunakaan ollut lärveissä (erittäin harvoin olen). Joulu on lasten juhla ja sitä se oli meilläkin, tosi ihanaa, mutta sinä vaikutat kireältä kun et saanut mitään glögisi vahvikkeeksi, koita rentoutua. Laita iltamaitosi sekaan luraus konjakkia, se saattaa parantaa :)

        Tykkään kirjoitella, koska täällä tuntuu olevan hauskaa porukkaa, nämä jutut todellakin huvittavat minua, kirjoitellaan.


      • Pata kattilaa...
        mummikka kirjoitti:

        Heipat !

        Ei minullakaan tissuttelu heti tulisi mieleeni. Talonväki itse tarjosi aluksi terästetyt glögit, sitten miehet saunaan lonkeroitten kanssa, punkut ruokapöydässä ja sen jälkeen kahvit ja terästetyt glögit vielä. Kukaan ei ollut humalassa, koska kaikkeen tähän käytettiin niin paljon aikaa (puoleltapäivin pukin saapumiseen 17.30) kaiken lasten kanssa leikkimisen ja laulamisen lomassa. Lapset jännittivät pukkia, joten keksittiin kaikkea mukavaa puuhaa heidän kanssaan, veikkaan että lapsilla oli tosi ihana joulu. Pukkikin oli raitis ja aivan ihana, viipyi luonamme lähes tunnin, eikä kukaan tyrkyttänyt juomia, hih, kuten monessa paikassa on tapana. Lasten mentyä nukkumaan, me aikuiset otimme vielä viinit. En voi ymmärtää teidän tekopyhiä viestejänne. Meillä oli rento olo ja kivaa yhdessä, ei tarvinnut skraka kireällä miettiä mitä seuraavaksi tehtäisiin, kaikki olivat rentoja ja luontevia, paitsi sitten narssu. Jonkun selittämättömän vitutuksensa hän tietenkin purki minuun, sanokaapa keneen muuhun ? Miehensäkö kanssa hän olisi riidellyt tai anoppinsa, mulkoili kyllä, äidithän pysyvät ikuisesti, mutta nämä muuthan eivät ole mitään sukua. Siinä voisi käydä huonosti. Kaikenkukkuraksi narssu ei ole vieläkään osannut kertoa missä meni vikaan.

        Vedän lärvit omassa kodissani aikuisten kanssa, jos se sattuu huvittamaan, mutta koskaan en vaivaa lärveilläni sellaisia, jotka siitä eivät pidä, en joulunakaan ollut lärveissä (erittäin harvoin olen). Joulu on lasten juhla ja sitä se oli meilläkin, tosi ihanaa, mutta sinä vaikutat kireältä kun et saanut mitään glögisi vahvikkeeksi, koita rentoutua. Laita iltamaitosi sekaan luraus konjakkia, se saattaa parantaa :)

        Tykkään kirjoitella, koska täällä tuntuu olevan hauskaa porukkaa, nämä jutut todellakin huvittavat minua, kirjoitellaan.

        Aika paljon "viinejä" tuli litkittyä. Tuossa meni monta pulloa, ja terävää vähintään yksi puteli.

        Miksi tyttären kotona tai ylipäätään missään pitäisi skraga kireenä miettiä seuraavaa siirtoa. Jos on niin ahdistunut, niin auttaako alkoholi? Ilmeisesti.
        Sitten on mukava irroitella lasten kanssa ja laulaa joululauluja.

        Moni katsoo, että juhlaa ei voi viettää ilman alkoholia, ja siinä ei mitään moitittavaa, jos osaa lopettaa ajoissa eikä jää kukkumaan ja hihittelemään muiden jo mentyä yöpuulle.


      • Taas tulee niskaan t
        mummikka kirjoitti:

        Heipat !

        Ei minullakaan tissuttelu heti tulisi mieleeni. Talonväki itse tarjosi aluksi terästetyt glögit, sitten miehet saunaan lonkeroitten kanssa, punkut ruokapöydässä ja sen jälkeen kahvit ja terästetyt glögit vielä. Kukaan ei ollut humalassa, koska kaikkeen tähän käytettiin niin paljon aikaa (puoleltapäivin pukin saapumiseen 17.30) kaiken lasten kanssa leikkimisen ja laulamisen lomassa. Lapset jännittivät pukkia, joten keksittiin kaikkea mukavaa puuhaa heidän kanssaan, veikkaan että lapsilla oli tosi ihana joulu. Pukkikin oli raitis ja aivan ihana, viipyi luonamme lähes tunnin, eikä kukaan tyrkyttänyt juomia, hih, kuten monessa paikassa on tapana. Lasten mentyä nukkumaan, me aikuiset otimme vielä viinit. En voi ymmärtää teidän tekopyhiä viestejänne. Meillä oli rento olo ja kivaa yhdessä, ei tarvinnut skraka kireällä miettiä mitä seuraavaksi tehtäisiin, kaikki olivat rentoja ja luontevia, paitsi sitten narssu. Jonkun selittämättömän vitutuksensa hän tietenkin purki minuun, sanokaapa keneen muuhun ? Miehensäkö kanssa hän olisi riidellyt tai anoppinsa, mulkoili kyllä, äidithän pysyvät ikuisesti, mutta nämä muuthan eivät ole mitään sukua. Siinä voisi käydä huonosti. Kaikenkukkuraksi narssu ei ole vieläkään osannut kertoa missä meni vikaan.

        Vedän lärvit omassa kodissani aikuisten kanssa, jos se sattuu huvittamaan, mutta koskaan en vaivaa lärveilläni sellaisia, jotka siitä eivät pidä, en joulunakaan ollut lärveissä (erittäin harvoin olen). Joulu on lasten juhla ja sitä se oli meilläkin, tosi ihanaa, mutta sinä vaikutat kireältä kun et saanut mitään glögisi vahvikkeeksi, koita rentoutua. Laita iltamaitosi sekaan luraus konjakkia, se saattaa parantaa :)

        Tykkään kirjoitella, koska täällä tuntuu olevan hauskaa porukkaa, nämä jutut todellakin huvittavat minua, kirjoitellaan.

        Minäkin tykkäisin kirjoitella täällä, mutta täällä liikkuu usein porukkaa, joka ryhtyy heti agressiivisesti vastahyökkäykseen - olettaen, että kaikki muut ovat vihollisia. Se on kummaa.


    • mummo50

      Eniten tässä pistää silmään se, että sinä kirjoitat omasta tyttärestäsi.

      Itse en pystyisi omaa pesääni likaamaan. Siitä syystä ajattelen, että lienette narsisteja molemmat, kun ette tule keskenänne toimeen.

      Tälläinen äiti-tytär -suhde löytyy myös lähipiiristäni ja heillä molemmilla on paljon samoja piirteitä: esittämisen halu, empatiakyvyn puute, valehtelu, pelko paljastaa omaa sisintä.

      Ulkopuolisena katson, että he ovat jo lapsuudessa vaurioituneet. Ikävä kyllä tuohon ei auta edes 30-vuoden terapia. Ainoa mitä voi ehdottaa, että yritätte pysyä erossa toisitanne ja pidätte tapaamisenne lyhytkestoisina. :)

      • mummikka

        Hei vaan sullekin !

        No, toivottavasti ei satu, kun pistää silmään. Mitäpä sitä tosiasioita salailemaan, vaikka ne omaa pesää koskeekin, et sinä minua pysty tunnistamaan, vaikka oltaisiin työkavereita tai naapureita, ei siinä likaa pesään tule. Taidat olla aika patoutunut ihminen, jos et pysty kertomaan näistä kipeistä asioista. Täällähän on hyvä kertoa asiat juuri niitten oikeilla nimillä, kun ei tarvitse olla kasvoineen ja oikeine nimineen paikalla, ei tarvitse hienostella mitään, missään en ole voinut niin suoraan sanoa asioistani kuin täällä. Kiitos teille. On suorastaan terapeuttista saada sanoa kaikki se mitä ei voi missään muualla sanoa. Joku teistä ajattelee, että olen itsekin narsisti, mutta en koe olevani, ainahan minä olen se, joka antaa toisille kaiken, varsinkin lapsilleen ja vaikenee "vaivoistaan", antaa toisille tilaa ja puree hampaat yhteen ja yrittää hymyillä, itken sitten itsekseni.

        Ovathan he jo ennen lapsuuttaan vaurioituneet, geeneissähän tämä narsismi heille tulee jo monien sukupolvien takaa. Pitäisi vain osata valita elämänkumppaninsa oikein ja tutkia oma ja kumppanin suku ennenkuin alkaa kakaroita tekemään.

        Mutta näillä eväillä mennään, mitkä on annettu ja elämä on silti ihan mukavaa (kun sen oikein oivaltaa).


    • juupase joopase ....

      Täällä yksi ja sama käyttää eri nikkeja esiintyen mm. jopa miehenä/vaarin..jne!!

      Siis molemmat on narsisteja jos ei tule toimeen??? HAHAHAHAAA...siis jos sinä mitä nikkiä nyt taas käytätkin joudut narsistin hampaisiin ja puol niin sitten sinä olet narsisti :) Ja nyt, kun kritisoit ja teet omia johtopäätöksiä aloittajasta joka on sinun mielestä narsisti, niin silloinhan sinäkin olet narsku. Tiedätö, narsku kääntää asiat aina niinkuin itse haluaa ne nähdä tai miten haluaa muitten ne nähdä.
      Kaikki nuo mitä latelit tuossa on niinkuin narsku puhuisi
      "Itse en pystyisi omaa pesääni likaamaan.
      Siitä syystä ajattelen, että lienette narsisteja molemmat, kun ette tule keskenänne toimeen."

      "Ainoa mitä voi ehdottaa, että yritätte pysyä erossa toisitanne ja pidätte tapaamisenne lyhytkestoisina." Nämä on täydellisesti narsistisen ihmisen omia johtopäätöksiä :)))))

      • mummo50

        Osui ja upposi. :D

        Ps. Olen kirjoittanut vain ja ainoastaa tällä yhdellä tunnuksella. Monellakos itse?


    • juoppoko olet?

      Avaaja taitaa vieläkin olla jouluhumalassa, vaikka vuosikin jo vaihtui.

      • mummikka

        kippis vaan, en voi muuta sulle reppanalle vastata...hih...


    • Raitis joulu

      Ennoo mittää ottanu...:)

      Ei kai kukaan jaksa kännimummikoita katella. Sut on poistettu sieltä varmaan oikein hyvästä syystä. :)

      Hih. (vai hik)

      • mummikka

        Oikeassa olet, hih (ei hik), en minäkään kattelis kännimummeleita, onneksi en itse pidä tapana kännejä vetää kylässä, en ainakaan lasteni luona. Ulosheittohan tapahtui ihan muista syistä, joita nyt et halua nähdä. Millähän kaikilla nimillä sinä täällä seilaat ja tapahtumaköyhään elämääsi yrität jotain sisältöä saada muita haukkumalla. Surullista, mutta ei se ainakaan minuun osu, että koita jaksaa itsesi kanssa...hih...


      • tunnen narsun minäki

        Olisit ottanut vaikka pari terästettyä glögiä jouluna yksinäisen iltasi iloksi, ei olis niin otsanahka kireällä. et taida tajuta mitä aloittaja kirjoittaa ???


    • mummikalle.

      Älä mummika välitä. Tämä ykx sekopää kirjoittelee erinikeillä, kun ei saa vastakaikua. Miten se menikään niillä narskuilla, niillä puuttu empatiakyky kokonaan ja ei jää arvailujen varaan kukahan se täällä mesoaa joka ainoassa ketjussa syyttelemässä ja laittelemassa -merkkejä aitoihin kirjotuksiin :D

      • mummikka

        Kiitos sulle ja hyvää alkanutta vuotta. Olen kyllä jo huomannut, että ykx kirjoittelee mitä sattuu.


    • Ota selvää ensin!

      "Minulla on narsistitytär" tai narsisti se-tai-tämä.
      Mistä saatte tuon narsisti-diagnoosin? Onko todella nämä tyttäret ja kuka milloinkin, saaneet diagnoosin psykiatrilta?
      En kyllä tajua miten heppoisesti tuotakin nimitystä käytetään, on nimittäin tietyt kriteerit täytettävä, ja siitä huolimatta kyseinen henkilö ei ole puhdas narsisti vaikka omaisikin tiettyjä narsistisia piirteitä. Itse asiassa meillä melkein kaikilla, jos tarkkaan katsotaan, on näitä piirteitä.
      Diagnoosin asettaminen on ammattti-ihmisten asia, ei viljeltäväksi noin vain kaikkien pahvipäisten keittiöpsykologien.

    • kunhan kyselen

      Paljonko niitä viinaksia tyttäresi lapsuudessa sinulta on aiemmin kulunut? Etenkin jouluna?

      • mummikka

        No hihhulihei ! Viinaksia kului tyttäreni lapsuudessa vaihteleva määrä aina tilanteesta riippuen. Jouluisin, kun lapsukainen oli pikkuinen, joku lorautti siihen kuumaan glögiinsä tipan terästystä ja joku toinen ei. Siis lapselle ei tarjoiltu terästettyä glögiä, siunatkoon...luulitko niin, ei lapsen lapsuutta ole alkoholi pilannut, hänellä on aina kaikki ollut hyvin. Hih vaan ja kaikki aikuiset, jotka ovat ympärillä pörränneet enemmän tai vähemmän selvin päin, ovat edelleen lapsilleni rakkaita ja tärkeitä henkilöitä, joihin he voivat turvautua milloin tahansa jos apua tarvitsevat.

        Eivät kaikki ihmiset ole alkoholisteja, jos ottavat jonkun viinilasillisen iltaisin. Sitten kun on muita juttuja, ollaan ottamatta.


      • humalaisen nähnyt
        mummikka kirjoitti:

        No hihhulihei ! Viinaksia kului tyttäreni lapsuudessa vaihteleva määrä aina tilanteesta riippuen. Jouluisin, kun lapsukainen oli pikkuinen, joku lorautti siihen kuumaan glögiinsä tipan terästystä ja joku toinen ei. Siis lapselle ei tarjoiltu terästettyä glögiä, siunatkoon...luulitko niin, ei lapsen lapsuutta ole alkoholi pilannut, hänellä on aina kaikki ollut hyvin. Hih vaan ja kaikki aikuiset, jotka ovat ympärillä pörränneet enemmän tai vähemmän selvin päin, ovat edelleen lapsilleni rakkaita ja tärkeitä henkilöitä, joihin he voivat turvautua milloin tahansa jos apua tarvitsevat.

        Eivät kaikki ihmiset ole alkoholisteja, jos ottavat jonkun viinilasillisen iltaisin. Sitten kun on muita juttuja, ollaan ottamatta.

        Tuossa on kyllä oikeaa asennetta, kyllä lapsille voi olla ihan hyvä nähdä rauhallista alkoholin ottoa kotioloissa, ilman että kukaan aikuinen on humalassa. Ei ne kullanmurut välty alkoholiin törmäämästä elämässään, vaikka kuinka tynnyrissä niitä kasvattaisi. Eräskin tuttavan poika lähti baariin välittömästi 18 täytettyään ja huonostihan siinä kävi, kun ei ollut kotonaan koskaan nähnyt miten alkoholia voi käyttää maltillisesti, heillä ei käytetty pisaraakaan.

        Eniten haittaa lapsille koituu asenteellisten ihmisten sievistelystä. Otetaan elämä sellaisena kuin se oikeasti on ja tunnustetaan tosiasiat turhia sievistelemättä.


    • koorolla

      Mummulla on alkoholiongelma. Jos ennenkin samasta syystä heitetty pihalle, niin ongelmatob osaa olla ottamatta.

      • humalaisen nähnyt

        En tiedä mistä mummusta puhut, mutta jos aloittajasta, niin hänhän on mummikka. Ei hänellä mielestäni ongelmaa ole alkoholin kanssa, vaan tyttären. Eihän häntä humalaisena sieltä ulos heitetty, vaan "jonkun vitutuksen vuoksi", jota ei voinut muihin purkaa. Lue tarkemmin mummikan viestit, niin ymmärrät, että heillä oli ihana joulu kaikilla, siis lapsilla myös.


    • Sande142

      Kukaan mieleltään terve äiti ei puhu/kirjoita lapsestaan noin ilkeästi ilman pienintäkään surun tai häpeän häivää.

      Mummikan aloitus on riveistä ja rivien väleistä 100% narsistinen. Hyi olkoon.

      • aivansamallatavoin

        kuin Raision kaupungin lastensuojelu toimii..


    • eimielenimukainen

      Olen ihan vaan talousalan työläinen ja psygologiasta en tiedä mitään.

      Silti tämä Narsismi on sairaus, joka on saanut huomion siksi, että se on sairaus joka on AINA TOISELLA.
      Kun laktoosi-intoleranssista diagnoosi saatiin tietoon, oli nimi niin hieno että jokainen itsestään arvostava koki sairastavansa sitä.

      Sitä vastoin ei minun mieleni mukainen oli aina narsisti.

      • eikösitten

        tämä äidin ja Raision kaupungin lastensuojeluviranomaisten lapsen vieraannuttaminen omasta isästään sekä valehtelu ja perätön lau-
        suma tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista
        ole sairautta leimatessaan lapsen isän tarkoitushakuisesti narsistiksi
        isän hulutessa tasavertaista erovanhemmuutta- ja kohtelua, yhteis huoltoa ja lapsen vuoroasumista/ laajoja tapaamisoikeuksia lasten toivomalla tavalla???


    • eimielenimukainen

      Ei ole tarvetta ottaa kantaa tuohon.
      "Isien synnit kostan heidän lapsilleen aina kolmanteen ja neljänteen polveen."
      Ueampi etäisä kuitenkin aiheuttaa tahallaan vaikeuksia ja kengittää lapsia vaikeuttamaan perheen elämää. Ulkoruokintaan ei 'jouduta' aiheetta/syyttä.

      • ulkoruokintaaneijouduta

        aiheetta/ syyttä..ai ei vai; eipä niin Raision kaupungin lastensuojelu-viranomaisten valehdellessa tarkoitushakuisesti yhdessä äidin kanssa lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot tuomioistuimessa perättömäs-
        sä lausumassaan ja sairaudessaan heittäessään lapset ulkoruokintaan, vainotessaan ja hyljätessään lapset mm. saastaisina ns. "viranomaisina"


      • turhajauhaa

        Lienen yksittäistapaus hoida se asianosaisten kesken.


      • kerroppamiten
        turhajauhaa kirjoitti:

        Lienen yksittäistapaus hoida se asianosaisten kesken.

        hoidetaan asianosaisten kesken heidän ollessaan yhteistyökyvyttömiä ja sairaita; Raision kaupungin valehdellessa tuomioistuimessa lapsen olosuhteet perättömässä lausumassaan ja sairaudessaan..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe