Asuntoa olen haeskellut Tampereelta, luottotiedot kunnossa ja vakinainen työ. Yhteydenottopyyntöjä olen lähetellyt netti-ilmoitusten perusteella varmaan 5-6 vuokravälittäjälle sopiakseni näytöistä. Vain yhdeltä tuli vastaus, jossa ilmoitettiin, ettei osata sanoa milloin asuntoa voisi katsoa kun siellä asutaan vielä. Kovin on ylimielisen tuntuista touhua mutta kai niitä vuokralaisia on sitten niin paljon tulossa, että voi osalle kyselijöistä viitata kintaalla.
Vuokra-asuntojen välitys Tampereella?
29
3397
Vastaukset
- ManseM
googlaa - vuokra-asunto tampere.
Löydät kaikki vaihtoehdot yhdellä kertaa. - Pö-kertynyt
Ei taida Tampereella enää tomia Talasmäki -niminen asuntojen välitystoimisto? Runsaat parikymmentä vuotta sitten se vielä toimi. Paikkaa pyöritti vahvasti meikattu vaalea nainen, joka oli päivittäin tyhjentänyt hajuvesipullon päälleen.
Pari kertaa kävin asioilla kyseisessä paikassa ja meinasin pökertyä joka kerta hirveään hajuveden löyhkään.- exhakija
Nykyään siellä on tumma nainen löyhkäämässä. Eikä meininki ole asiallista niin kuin yleensä vuokrausalalla ja liike-elämässä "kuuluisi olla". Ei kauheesti arvosteta vuokra-asunnon hakijaa.
- karakka-antti
"Asuntotori" ja "oikotie" ja" etuovi" antavat vastauksen. Jossain yksityisessä asuntovuokraamossa on jokseenkin turha poiketa.
- Sain asunnnon
Asuntomylly hyvä toimisto.
- juup.
Luulen etteivät vastaa soittopyyntöihin (soittaminen maksaa), vaan pitää itse soitella. Ja vuokralle tulijoita varmaan riittää paljon. Tampereella joutuu itse olemaan aktiivinen, hakemusten kanssa ja sunnuntaiaamuisin voi jo soittaa ilmojen perään klo 8. Tai asuntolehti hakea jostain lisäksi, kun ilmestyy.
Jos on vakinainen työ, miksi et hanki omistusasuntoa, asumisoikeusasuntoa tms. Ei menisi raha hukkaan.- juup.
Ja on totta, että jotkut voivat olla ylimielisiä. Harmi.
- Näytöissä käynyt.
Mulkkuja kaikki välittäjät. Aggressiivisesti vain ja näytössä voi hyvinkin tönäistä toisen kyynärpäällä pusikkoon, rehellisyys on kuollut.
- Homepesät
Totta. Katoavaa kansanperinnettä. Lähtökohtaisesti kannataa suoraan vuokranantajalta vuokrata asunto. Monet ketjut käytää vaan mainospaikkanaan etuovi.com ja yms. sivustoja. Kannataa toimistoihin olla aktiivinen ja käydää ja soitella. Yksityisiä jostain tori.fi sivuilta. Kaikki vuokranantajat ei ole fiksuja eikä osakeyhtiö talotkaan. Pitää tehdä selvitystyötä, kun alkaa vuokrata asunnon. Turvalukko tai lukon sarjotus on yvö tehdä ja katella muuttofirman perään. Aina löytyy asiattomia lukkoseppiä, huoltomiehiä, isännöitsijöitä ja jne. jotka pääsee avaimiiin käsiksi. Monet on luottamustehtävässä, muttaeivät ole luottamuksen arvoisia. paskinta et monet väitää vastaan ettei noissa asemissa mitään rikollista tai vilunkia tehdä. Rikollisethan on ammattilaisia ja vilunkiluonteita. puhun kokemuksesta. Ottakaa valvontakamerat hälytyksillä.
- Kaksiossa yksin
Kävin asuntotorilla täyttää hakupaperit ja oikeesti yllätys yllätys kaksi päivää myöhemmin asuntoa sieltä tarjottiin.
Olin hyvin tyytyväinen palveluun ja olen siis tyytyväinen vuokra-asukas nyt. - Onni yksillä
Sul on käyny hyvä säkä. Itse olen jonottanut pian kolme vuotta ja jonotus jatkuu.
- JCX
Vaikuttaisikohan asunnon saantiin vakinainen työpaikka ja puhtaat luottotiedot.
Suositus edelliseltä vuokranantajaltakaan tuskin haittaa.- vcxvvvvvv
Varmasti vaikuttaa, mutta eiköhän aika monella asunnonhakijalla ole ainakin puhtaat luottotiedot ja monella vakituinen työkin.
- On koettu
Vaikka olis ollut vakituinen työ muutaman kymmenen vuotta, eikä koskaan
häiriöitä luottotiedoissa voi silti joutua jonottamaan useamman vuoden.
Varsinkin jos kerrankin menee hylkäämään tarjotun vuokra-asunnon. - kyl näin o
Itse olin hiljan myös asunnon haussa ja ainoastaan vts tarjosi asuntoa heti. No, sieltä en asuntoa kuitenkaan ottanut vaan hirmuisen hiostavan ahdistelun jälkeen sain välittäjän kautta mieluisen. Siis sitkeyttä ja agressiivisuutta valitettavasti tarvitaan tänä päivänä.. Tsemppiä aunnon hakuun kuitenkin! :)
- rejjjwerjr
satosta sai nopeesti.
- fdnkohophqerkln
Hain asuntoa Talasmäeltä, sain asuntotarjouksen heti. Asiantunteva palvelu oli aluksi miellyttävä, mutta sitten.
Kysyin, voinko tuoda tavarat päivää aikaisemmin ennekä vuokrasopimus alkaa, piti sitä mahdollisena eikä teilannut. Edelliset asukkaat eivät olleet vielä lähteneet ja tavarat oli tulossa. Kyllä minä ymmärrän että he eivät voi häätää asukkaita pois, mutta ei hänen silti olisi pitänyt muuttua mulkuksi. Kuulemma oli sanonut mulle monta kertaa että tavarat voi tuoda vasta 1. päivä. Kunhan eivät vaan pilaa ''mainetta'' niin asiakkaita saa panetella?
Mitenkä tuollainen voi olla asiakaspalevlutyössä??! Kertoo jokaiselle eri stoorin! Tämän kokemukseni perusteella en kyllä suosittelisi tuota.- vcxvxcvc
Eivät muut välityspalvelut sen kummempia ole. Vaikka tiedustelee, että kuinka moni on asuntoa tulossa katsomaan niin ei kerro mitään. Jos kysyy, että luvataanko asunto ensisijaisesti minulle kun ensimmäisenä soitin, ei luvata mitään. Aika turhauttavaa lähteä 300km päästä katsomaan asuntoa, jota ei välttämättä edes halutessaan saa.
Onneksi löysin yksityisen ilmoituksen ja sai muuttokuorman kanssa tulla asuntoa katsomaan ja samantien laittaa paperit kuntoon ja kantaa tavarat sisään.
- julie87
Itse löysin uuden asunnon nopeasti vts kautta. Kahdessa viikossa tuli kaksi vuokratarjousta, sillä ekaa asuntoa en halunnut. Joten ei todellakaan ollut vaikee löytää uutta kämppää, kun nykyisestä pitää pian muuttaa pois.
- Ap.
Asunto löytyi ja ilman ainoankaan vuokravälittäjän apua. Laitoin nettiin ilmaisen ilmoituksen ja sain 14 vastausta. Siitä joukosta löytyi kaikin puolin sopiva. Katsomisen yhteydessä tehtiin sopimus ja maksettiin vuokratakuu. Jouhevasti sujui homma muuttoineen päivineen.
- aaaaaaaapuuuuva
mulla ongelma kun luottotiedot persiilleen ja asunto tarttis saada 1h ......mitä siis tehdä ? neuvokaa joku T:pätkätyöläinen ja just tampereelle muttanut
- Tsemppiä!
VTS vuokraa ja mahdollisesti muutkin yritykset luottotiedottomille 2kk:n takuuvuokraa vastaan.Sos.toimisto voinee auttaa vakuusasiassa.
Käy asuntotorilla ja kysy sieltä.- Ketjut
Tampeereella on Sato ja VVO, joilta saa asuntoja heti vapaana olevia. Rauhallisempia taloja kuin VTS. Vuokratkaa suoraan yksityiseltä, jos osaketaloista meinaatte vuokrata Ei osaketalot ole yhtään parempia kuin kaupungin asunnotkaan. Moukkia niissäkin asuu, vaikka omistaisi asunnon, voi olla viel'pahempaa meininkiä kuin ketjujen asunnoissa. Kannattaa katella mihin nokkansa pistää,
- Tiedetään
Talasmäeltä en ainakaan kolmatta asuntoa vuokraa. Kahdessa asuttu ja asunnoista asuessani on varasteltu tavaroita ja sabotoitu. Ihmellistä kieroo pyörityhstä koko vuokraaminen. Jollain tekosyyllä sanotaan asunto irti. Eiväåtkö maksa vuokratuloista veroja ja pitää ihmeellisesti tarkastella asuntoja vuokralaisen poissa ollessa. Kaikki salasanat ja yms. henkilökohtaisuudet oli tutkittu ja salasanat varastettu. Ei kovin rehillist eikä luotettavaa meininkiä Tampereen Lentävänniemen ja Hallilan osaketaloissa. Ilmankos toinen välitysfirma ei antanut asuntoa samalta alueelta,kun on epärehellisyyttä ja asiattomuuksia näillä ksityisillä vuokranantajilla. Salaa käyvät tutkimassa asuntoa vuokralaisen ollessa poissa. Eivät kerro remonteista eikä vhennä vuokraa remontin aikana vaikka pitäisi. Ilmankos ei pärstäänsä nähtä vaan antavat jollekin välitysfirmalle välitettäväksi. Ei noita asuntoja olisi niin paljon välitettäväksi, jollain vilungillahan pitää myytävää/vukrattavaa saada
- Pojot_hakuun
Talasmäeltä saa kyllä asunnon, mutta mitä laatua!
Ottakaa palveluita sitlä mieheltä, eukko hajuvesineen ei osaa mitään. Jos olisin asuntoa hakiessani tiennyt, niin en olisi ainakaan Talasmäeltä hakenyt. VTS:llä joutuu jonottamaan, mutta tähän verrattuna on sen väärti!- ketut
Olen asunut kahdessa Talasmäen välittämässäasunossa. Molemissa oli ongelmia, toisessa oli sitkeitä loisia. Ilmeisesti tässä Hallilan talossa putkistossa osa loisistä lisäänty ja tuli huoneistoihin. Pahimmat loiset käveli kahdella jalalla silloin kuin asukkaat oli poissa. Rikollista meininkiä,;tavaroiden, vaatteiden rikkomista, repimistä ja varastelua. Yhtiön puheenjohtajat piti itseään suurempana johtajana kuin presidentti. Olisi pitnyt olla kunnolliset kameravalvonnat. Tosin sähköpostiakin hakkeroitiin näiden henkilöiden toimesta. Ei kannata muttaa taloihin ja asuntoihin, jos huomaa että jatkuvasti on huoneistoja vapaana. Silloin ei ooe naapurustossa tai taloyhtiössä kaikki kunnossa, jotain häirikkö meininkiä. LIerot johtajat ja vastuuhenkilöt luikkii vaan pakoon kun näkee jossain pihalla. Satokin ja VVO on parempi kuin nämä OY:t ja VTS
- ttt4
Tampereella vuokravälittäjät käyttäytyvät todella ylimielisesti eikä heillä ole välittämästään asunnosta hyvän vuokranvälitystavan vaatimia papereita. Todella ammattitaidotonta porukkaa!
- vcxvxcvxcvcx
Näin olen itsekin kokenut. Pitää olla yhtä törkeä itse ja vängätä itsensä väkisin asuntoon jos haluaa. Ei todellakaan ensimmäinen soittaja saa aina asuntoa jos toinen soittaja vaatii asuntoa itselleen.
Ei vuokranvälittäjiä kiinnosta oikeudenmukaisuus, vaan se, että asuntoon saadaan vuokralainen mahdollisimman nopeasti. - oooå
Välitysfirmoja kiinnostaa vaan raha. Ne pitää vaan vuokranantajan puolia, jos sitäkään. Tämä on pr tai mainospalsta, jossa kyseiset firmat haukuu toisin sanoen mainostavat itseään ja toisiaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802