Torajyvä eli nokitähkä paras tähkä. Viljapelloissa kasvaneen torajyvän kemiallisen koostumuksen selvittäminen johti aikoinaan LSD:n keksimiseen ja synteettiseen valmistamiseen - jyvässä olevat ainesosat ovat samoja kuin lysergihapon dietyyliamidissa eli LSD:ssä. Ennen vanhaan Suomessakin maajussien lapset tykkäsivät syödä torajyviä ja saivat elämänsä huumetrippejä. Sitten keksittiin torajyvät tappava kasvisuojeluaine. Nykyään torajyviä löytää vain luomupelloista.
Torajyvä on LSD:tä.
Näin on.
3
6564
Vastaukset
- Dr. Kasvitohtori
Näin on, mutta älkää niitä torajyviä menkö syömään raakana! Ergot -alkaloidit saattaa tehdä pahaa jälkeä verenkierrolle, enkä ole vielä löytänyt helpohkoa keinoa erotella LSD torajyvistä.. Tiedän kyllä heti paikankin missä niitä on loppukesästä erittäin runsaasti, kerran keräsin kourallisen ihan hetkessä, mutta enpä lähteny syömään niitä kaikkia.
- Matkamies...
Kerrothan kun saat selville erotteluprosessin? Tahtoisin päästä matkoille jo :)
- -cee-
Torajyvissä on alkaloideja joista voidaan valmistaa kemiallisesti lsd:tä. Torajyvässä ei ole itse lsd:tä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392497
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait31518Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381373- 841323
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124843- 31771
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi25623Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596