Keitä ne 144 000 sinetillä merkittyä ovat Jehovan todistajien opin mukaan? Raamatun mukaan he ovat Israelin 12 sukukunnasta, 12 000 kustakin sukukunnasta. (Ilm. 7)
144000 sinetöityä
6
101
Vastaukset
- vantaa
ne on Espoosta
- niinpäniin
. Jumalan valtakunnassa Kristuksella on 144000 hallitsijatoveria. ...
Jeesus sanoi, että hänen kanssaan taivaassa olisi muitakin hallitsijoita,
hänen apostolinsa mukaan lukien.
Hän sanoi tuota joukkoa ”pieneksi laumaksi”. (Luukas 12:32.)
Myöhemmin apostoli Johannekselle kerrottiin, että tuohon pieneen laumaan kuuluisi kaikkiaan 144000 jäsentä.
Heillä olisi taivaassa suurenmoinen tehtävä toimia kuninkaina ja pappeina Kristuksen kanssa. (Ilmestys 5:9, 10; 14:1, 3.)
Kun niitä henkilöitä ei ole Raamatussa kaikkia nimeltä mainittu, on turha lähteä niitä aprikoimaan sen lähemmin.
Johannes Kastaja kuitenkaan ei joukkoon kuulu, sen voi kukin omasta Raamatustaan lukea ;)
Veli JK varmaan kertoo kokemuksistaan kiinnostuneelle kansanjoukoille
Maan päällä Paratiisissa ylösnousemuksen jälkeen... Sukukuntaongelma/heimo-ongelma on olemassa Ilmestyskirjan ja VT:n sekä juutalaisuuden välillä.
1. Moos. 48:
5 Kaksi poikaasi, jotka ovat sinulle syntyneet Egyptin maassa, ennenkuin minä tulin luoksesi Egyptiin, olkoot minun omani; Efraim ja Manasse olkoot minun omani niinkuin Ruuben ja Simeon.
Efraim ja Manasse saivat oman heimo-osuutensa Jaakobin lapsien rinnalla.
4. Moos. 26
52 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
53 "Näille jaettakoon maa perintöosiksi nimien lukumäärän mukaan.
55 Mutta maa jaettakoon arvalla. Isiensä heimojen nimien mukaan he saakoot perintöosansa.
Ruuben, Israelin esikoinen
Simeonin jälkeläisiä
Gaadin jälkeläisiä
Juudan poikia
Isaskarin jälkeläisiä
Sebulonin jälkeläisiä
Joosefin jälkeläisiä, sukujensa mukaan, olivat Manasse ja Efraim.
Benjaminin jälkeläisiä
Daanin jälkeläisiä
Asserin jälkeläisiä
Naftalin jälkeläisiä
Leevin katselmuksessa olleet
Joos. 14
4 Sillä joosefilaisia oli kaksi sukukuntaa, Manasse ja Efraim; ja leeviläisille ei annettu osuutta maahan, vaan ainoastaan kaupunkeja heidän asuaksensa sekä niiden laidunmaat heidän karjaansa ja omaisuuttansa varten.
Sen sijaan Ilmestys 7:
4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Juuda
Ruuben
Gaad
Asser
Naftali
Manasse
Simeon
Leevi
Isaskar
Sebulon
Joosef
Benjamin
Kaksitoista nimeä, mutta:
Dan puuttuu kokonaan, sen sijaan Manasse on mutta Efraim ei, Joosef kylläkin. Gaad on myös poikkeava.
Jotain pientä sekavuutta ilmassa...
Lisäksi, heimojako katosi jo Babylonin vankeuden jälkeen, papeille ja Leeviläisille jäi omat tehtävänsä.
Heimot ovat naineet toisiaan 2000 vuotta, eikä heimolaisuudesta ole enää varmuutta, eikä kellään ole enää omaa aluettaan.
Nykyinen jako on kohen,Levi, Israel, ja useimmat katsovat olevansa Juudan heimoa.Minne ovat joutuneet Israelin kadonneet heimot?
- srsly
Vartiotorniseuran tulkinta tästä asiasta on vähintään kyseenalainen; "Uskollinen ja ymmärtävinen orja"-luokan muodostavat 144000 ihmistä, ja kuitenkin vain n. 10 ihmistä sanelee jokaisen oppiasian.
- Totuutta vain
Riippumatta siitä, miten Israelin sukukunnat on määritelty kunakin aikana, niin Ilmestyskirjan 7. luvun perusteella ne 144000 sinetillä merkittyä näyttävät olevan israelilaisia eli juutalaisia, ei Jehovan todistajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.337807- 434533
- 314295
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1893559- 132723
- 302605
- 442313
- 302301
- 1642023
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise431581