Elikkäs olen 15 vuotias poika ja kohta on peruskoulu ohi, mutta onko kellään ollu koskaan sellasta ongelmaa että murehitte ihan kaikkea turhaa yms. Esimerkiksi kun jos menen vaikka amikseen ja sitten kun olen sinä ensimmäisenä päivänä sinne mennyt juuri niin mistä minä tiedän mitä sitten? Menenkö jonnekkin aulaa odottamaan vai luokaan vai mitä? Tällanen on yks esimerkki vaan. Siis murehdin vaan ihan kaikkee tuollasta. Toisekseen esim. jos hankin vaikka oman kämpän jostain niin mistä tiedän miten siinä pitää toimia :o? Ei sitten mitään bullshittiä tänne Kiitos!
Onko kellään samanlaista ongelmaa?
3
171
Vastaukset
- tyttönen955
Itse olen myöskin ollut aina samanlainen murehtia, aina pitää varmistella moneen kertaan, jos en niin sitten teen väärin. Mm siivotessa miettii kokoajan onko oikeat välineet ja pilaanko nyt jotain ym, sama ruoanlaiton kanssa :D kaipa se on jonkinlaista uusavuttomuutta, pitää saada muilta varmistus ennenkuin uskaltaa toimia.
- cgvfsdgf
Yleistynyt ahdistuneisuus? Häiriö vai ei? Riippuu paljonko haittaa elämää.
Tuttua. - yksikaksikolineli
Itse ajattelin joskus samoin, mutta siihen löytyy ratkaisu.
Esim. koulun suhteen etsi niiden nettisivuilta (jokaisella koululla on semmoinen), jos siellä olisi uusille oppilaille tarkoitettu tilaisuus, mihin olisi hyvä mennä.
Kaikki tietämäni koulut järjestävät tilaisuuksia uusille oppilaille ja sieltä on hyvä kysyä ohjaajilta mitä tulisi tehdä, kun tulee kyseiseen kouluun.
Kysyä voi myös muilta oppilailta missä olisi opinto-ohjaajan huone tms. He neuvovat varmasti mielellään.
Kämpän suhteen omat vanhemmat osaavat varmasti auttaa :). Sinun ikäisenä ei kannata vielä murehtia oman asunnon hankkimisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034583Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743851352- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10847