JOO...olin jokusen vuoden työttömänä toimeentulotuen piirissä ja lopulta uudelleen kouluttautumisen myötä olen takaisin työelämässä. MUTTA pienellä palkalla ja pitkä työmatka jne. niin käteen ei jää yhtään mitään ylimääräistä esim.kodinkoneisiin, huonekaluihin, kampaajaan, hammaslääkäriin, matkusteluun, vaikka toki ajattelin työssäkäyvänä vihdoinkin saavani jotain hankintoja/reissuja tehtyä ns.normi-ihmisen tapaan.
Kuukausimenot siis: vuokra, autovelka, sähkö, vesi, vakuutukset, bensat,netti, puhelin, pakolliset lääkkeet, työpaikkaruokailu( meillä pakollinen) niin loput menee tasan perusruokaan ja kodin välttämättömyystarvikkeisiin.Ei siis mitään mistä voisin edes tinkiä.
Työssäkäyvä köyhä taidan olla eikä eroa tukien varassa elämiseen juuri ole. Paitsi että onhan toki sosiaalisesti hyväksyttävämpää olla työssäkäyvä köyhä kuin sossupummi ;)
Pienipalkkaisen hiton ankea elämä
94
1686
Vastaukset
- dlld
Näin se on, sossulandiassa pienipalkkaisen työn tekeminen on tehty kannattamattomaksi, kun ilmaista rahaa jaetaan holtittomasti. Voin kuitenkin lohduttaa, että jossain kohtaa se pummien piikki on pakko sulkea.
- ex-työtön
Niinpä. Työssäkäynti maksaa ja varsinkin jos pitkä matka omalla autolla.
Joitain vuosia sitten ajelimme vielä vaimon kanssa molemma uusilla autoilla. Todelliset kustannuket yhteensä liki 20,000 euroa vuodessa.
Nykyään ajan vanhalla anopilta saadulla autolla ja kustannukset omalta kohdallani pienet. No menihän tässä syksyllä pakoputki 400 euroa ja jakopäänhihnan vaihto 420 euroa.
Kun viime talvena olin työtön niin en ajellut sillä ollenkaan.- Olet siis myös
avuton kun pakoputki ja jakopään hihna pitää vaihdattaa viimesen päälle liikkeissä. Ja sekin että ennen piti ajaa uusilla autoilla ja kehua kustannuksilla kertoo ettei sinulla ole oikein hommat hanskassa. Et tietysti ole yksin avuttomuutesi kanssa sillä samaan avuttomien joukkoon kuuluu aina vaan enemmän ihmisen kuvatuksia. Omaan S-Mersuun vaihdoin Ebaystä ostetun, lähes uuden pakoputkiston parilla satasella rahteineen ja vaihdoin kesällä vaimon autoon jakopään hihnan tarpeineen muutamalla kympillä, samoin Ebay:stä. Mutta pointti onkin siinä että toiset osaa ja toiset ei. Tällä lailla syntyy ajanmittaan valtava elintasokuilu samanpalkkaisten ihmisten välille. Muuten, en minäkään missään töissä enää ole kun ei tarvitse enää ikinä töitä tehdä. En tarkoittanut tätä suoranaiseksi v ittuiluksi vaan antamaan ajatuksia jotta asiat voisivat jokaisella henkilökohtaisesti toisinkin olla. Miettikääpäs sitä.
- EX-työtön.
Olet siis myös kirjoitti:
avuton kun pakoputki ja jakopään hihna pitää vaihdattaa viimesen päälle liikkeissä. Ja sekin että ennen piti ajaa uusilla autoilla ja kehua kustannuksilla kertoo ettei sinulla ole oikein hommat hanskassa. Et tietysti ole yksin avuttomuutesi kanssa sillä samaan avuttomien joukkoon kuuluu aina vaan enemmän ihmisen kuvatuksia. Omaan S-Mersuun vaihdoin Ebaystä ostetun, lähes uuden pakoputkiston parilla satasella rahteineen ja vaihdoin kesällä vaimon autoon jakopään hihnan tarpeineen muutamalla kympillä, samoin Ebay:stä. Mutta pointti onkin siinä että toiset osaa ja toiset ei. Tällä lailla syntyy ajanmittaan valtava elintasokuilu samanpalkkaisten ihmisten välille. Muuten, en minäkään missään töissä enää ole kun ei tarvitse enää ikinä töitä tehdä. En tarkoittanut tätä suoranaiseksi v ittuiluksi vaan antamaan ajatuksia jotta asiat voisivat jokaisella henkilökohtaisesti toisinkin olla. Miettikääpäs sitä.
Siis pakoputki ja jakopään hihna olisi sitten pitänyt vaihtaa rivarin olohuoneen lattialla? Talonyhtiön parkkipaikalla auton pesu ja huolto kielletty. Renkaat saa vaihtaa mikäli autojen väliin mahtuu työskentelemään. Kun ajelimme molemmat uusilla autoilla niin tuloni oli 7,000 euroa kuukaudessa eikä takuunalaisiin autoihin mitään huoltoja tehdä. Nykyään tuloni puolet ja en kaihda omatoimisuutta autokorjauksiin. Mutta Espoossa semmoinen pääsääntöisesti kielletty. No tulpa voi toki vaihtaa ja sulat. Mutta moottorinpurkua ei. Ellei omaa autotallia missä nesteei ei pääse viemärtistöön.
- Pitkäaikatyötön
"Työssäkäyvä köyhä taidan olla eikä eroa tukien varassa elämiseen juuri ole."
Näin voi olla. On hyvä silti pitää mielessä, että palkansaajana keräät itsellesi myös työeläkettä vanhuusvuosiasi helpottamaan. Autovelan maksettuasi saat sitten talouteen nopeammin helpotusta.
Vinkkaan tarkistamaan vakuutuksesi. Itse vaihdoin yhtiötä äskettäin, kun huomasin toisen firman antavan perussetin eli koti-, liikenne- ja kaskovakuutuksen 130 e / vuosi halvemmalla. Tekee €11 joka kuukausi. Sähkön myyjää vaihtamalla voi myös säästää jokusen euron per kk, ja sähköä säästämällä enemmänkin. Vaihdoin ansiosidonnaisella vanhan jääkaappipakastimeni uuteen A -luokan jääkaappiin pakastelokerolla, joka säästää sähkössä noin 80 euroa vuosittain. Investointi maksaa itsensä 2½ vuodessa takaisin ja siitä eteenpäin tulee pelkkää voittoa.
Älä tee sitä virhettä, että pidät hammaslääkäriä 'ylimääräisenä kuluna'. Siitä joutuu myöhemmin maksamaan paljon.- vuosi eläkkeellä
Pienipalkkaisessa työssä tienataan myös pintä työeläkettä. Kansaneläkeläinen asumistukineen pääsee samaan, kuin pientä työeläkettä saava. Raatamisen palkaksi on jäänyt kipeä selkä, jalat, sekä kädet. Olen tehnyt työtä ikäni, mitä nyt lapset olen välillä synnyttänyt.
- Pitkäaikatyötön
vuosi eläkkeellä kirjoitti:
Pienipalkkaisessa työssä tienataan myös pintä työeläkettä. Kansaneläkeläinen asumistukineen pääsee samaan, kuin pientä työeläkettä saava. Raatamisen palkaksi on jäänyt kipeä selkä, jalat, sekä kädet. Olen tehnyt työtä ikäni, mitä nyt lapset olen välillä synnyttänyt.
Totta kyllä tuo työeläkkeen pienuus, ei ole itsellä nuo eläkeasiat vielä niin ajankohtaisia, jäi huomaamatta aloittajan aiempi työttömyyskin.
Toisaalta autovelka ei ole ikuinen, vaikka auto täytyykin välillä uusia, vaan velattomia ajanjaksoja tulee, kun vain malttaa käyttää niitä hyödykseen. Voi paitsi säästää valmiiksi seuraavaa autoa, myös harkita vapaaehtoisia eläkesäästämistä ja muuta sijoittamista. Tukien varassa elävä ei voi säästää menettämättä tukia.
Niukkaa elämä tietenkin on pienipalkkaisella, en tätä halunnut kieltää. Kuinka niukkaa, jäi lukujen puutteessa epäselväksi. - vuosi eläkkeellä
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
Totta kyllä tuo työeläkkeen pienuus, ei ole itsellä nuo eläkeasiat vielä niin ajankohtaisia, jäi huomaamatta aloittajan aiempi työttömyyskin.
Toisaalta autovelka ei ole ikuinen, vaikka auto täytyykin välillä uusia, vaan velattomia ajanjaksoja tulee, kun vain malttaa käyttää niitä hyödykseen. Voi paitsi säästää valmiiksi seuraavaa autoa, myös harkita vapaaehtoisia eläkesäästämistä ja muuta sijoittamista. Tukien varassa elävä ei voi säästää menettämättä tukia.
Niukkaa elämä tietenkin on pienipalkkaisella, en tätä halunnut kieltää. Kuinka niukkaa, jäi lukujen puutteessa epäselväksi.En suinkaan silti tarkoittanutkaan, että työnteko ei kannata. Itse olen toiminut yrittäjänä pariinkin otteeseen. Ensimmäinen yritys oli pakko lopettaa 90- luvun lamaan ja samalla kuittasin velat omaisuudellani. Opiskelin uuden ammatin ja loppu-uran olen tehnyt yrittäjänä vanhusten parissa. Vaikka työtä on ollut paljon, ei sitä omaa eläkemaksua ole pystynyt milloinkaan kovin korkeana maksamaan ja eläke on vaatimaton
Olen kuitenkin saanut säästettyä itselleni uuden kodin, joten pärjään kyllä pienemmilläkin tuloilla. Eikä minulla todellakaan olisi ollut varaa suurempiin eläkemaksuihin. Työ on antanut suurta henkistä tyydytystä ja työskentelen vieläkin silloin tällöin. - Pitkäaikatyötön
En suinkaan silti tarkoittanutkaan, että työnteko ei kannata. Itse olen toiminut yrittäjänä pariinkin otteeseen. Ensimmäinen yritys oli pakko lopettaa 90- luvun lamaan ja samalla kuittasin velat omaisuudellani. Opiskelin uuden ammatin ja loppu-uran olen tehnyt yrittäjänä vanhusten parissa. Vaikka työtä on ollut paljon, ei sitä omaa eläkemaksua ole pystynyt milloinkaan kovin korkeana maksamaan ja eläke on vaatimaton
Olen kuitenkin saanut säästettyä itselleni uuden kodin, joten pärjään kyllä pienemmilläkin tuloilla. Eikä minulla todellakaan olisi ollut varaa suurempiin eläkemaksuihin. Työ on antanut suurta henkistä tyydytystä ja työskentelen vieläkin silloin tällöin.Aivan, työssä käymällä osallistuu yhteiskunnan toimintaan ja yleensä siinä tapaa muita ihmisiä, myös sellaisia joihin ei muuten olisi tullut tutustuttua lainkaan. Elämään tulee järjestystä ja päiviin mielekästä tekemistä. Työssäkäynti on mielenterveydelle edullista, vaikka suora taloudellinen hyöty jäisikin pieneksi.
- Mark Name
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
Aivan, työssä käymällä osallistuu yhteiskunnan toimintaan ja yleensä siinä tapaa muita ihmisiä, myös sellaisia joihin ei muuten olisi tullut tutustuttua lainkaan. Elämään tulee järjestystä ja päiviin mielekästä tekemistä. Työssäkäynti on mielenterveydelle edullista, vaikka suora taloudellinen hyöty jäisikin pieneksi.
Mä olen firmassa ainoa työntekijä ja asiakkaita on aika vähän, pieni firmat ja suuret projektit. Olen usein yksin paikalla, kun pomo hoitaa asiakassuhteet itse. Palkkaa saan kuitenkin sen verran, että jää käteen enemmän kuin työttömänä ja lisäksi on pieni työsuhde-etuja. Mutta työttömänä minä kyllä harrastin paljon, kävin kansalaisopistossa lukemassa kieliä, jumpparyhmissä...työn teko kyllä kannattaa, mutta toin vain esiin sen näkökulman, että työttömyys ei syrjäytä ja työssä voi sosiaaliset kontaktit olla olemattomat. Ajatelkaapa vaikka rekkakuskia, motokuskia..aika olemattomat on sosiaaliset kontaktit.
- omat valinnat.
iTSEHÄN TE OLETTE OSANNE VALINNEET...OLISITTE HANKKINEET KOULUTUSTA JA SITÄ KAUTTA VASTUULLISEMPAAN, SUUREMPI PALKKAISEEN TYÖHÖN.
Tai sitten irtisanoutuneet ja jääneet kotiin nostelemaan tukia.- ystävän neuvo
Mikä ihme sinua vaivaa? Oletko tosiaankin mielisairas?
Kannattaa hakeutua pikaisesti hoitoon jos pipoa noin pahasti kiristää, ethän sinä tuolla tavallakaan voi jatkaa. - typerä olet
Kirjoituksestasi päätellen ei sinunkaan koulutuksellasi hurrata. Kunhan huudat sieltä pankon päältä. Koulutus ei sitäpaitsi nykyään ole tae työpaikasta, eikä varsinkaan hyväpalkkaisesta työpaikasta. On helppoa kuvitella kaikenlaista, varsinkin kun ei mistään mitään tiedä!
- sedrftgyhnjkåååååååå
ystävän neuvo kirjoitti:
Mikä ihme sinua vaivaa? Oletko tosiaankin mielisairas?
Kannattaa hakeutua pikaisesti hoitoon jos pipoa noin pahasti kiristää, ethän sinä tuolla tavallakaan voi jatkaa.Niin. Eikä siitäkään vaikka hyvään koulutukseen olisi onnistunut pääsemään ole välttämättä edes mitään hyötyä työpaikan saantia ja uraa ajatellen. Ei ole jos ei onnistu saamaan koulutuiksensa jälkeen alkuunkaan koulutustaan vastaavaa työtä ja työuraa alkuun.
- Silloin pitää
sedrftgyhnjkåååååååå kirjoitti:
Niin. Eikä siitäkään vaikka hyvään koulutukseen olisi onnistunut pääsemään ole välttämättä edes mitään hyötyä työpaikan saantia ja uraa ajatellen. Ei ole jos ei onnistu saamaan koulutuiksensa jälkeen alkuunkaan koulutustaan vastaavaa työtä ja työuraa alkuun.
mennä peilin eteen ja kysyä:" Mikä minussa on oikein vikana kun en kelpaa" Se on monta kertaa pienestä kiinni jos paperit on kunnossa ja työhistoriaakin on osoittaa. Pari vuotta työttömänä ollut tipahtaa pois pelistä ainakin silloin kun itse valitsen uutta työntekijää firmaan. Mustat aukot työhistoriassa kertovat karusti työnhakijan saamattomuudesta omassa elämässään. Aika yksinkertaista mutta eiväthän tollot ymmärrä että huonompikin työ vie eteenpäin ainakin työelämässä jos ei juuri sitä oikeaa hommaa olekaan heti löytynyt.
- Parempi neuvoja
Silloin pitää kirjoitti:
mennä peilin eteen ja kysyä:" Mikä minussa on oikein vikana kun en kelpaa" Se on monta kertaa pienestä kiinni jos paperit on kunnossa ja työhistoriaakin on osoittaa. Pari vuotta työttömänä ollut tipahtaa pois pelistä ainakin silloin kun itse valitsen uutta työntekijää firmaan. Mustat aukot työhistoriassa kertovat karusti työnhakijan saamattomuudesta omassa elämässään. Aika yksinkertaista mutta eiväthän tollot ymmärrä että huonompikin työ vie eteenpäin ainakin työelämässä jos ei juuri sitä oikeaa hommaa olekaan heti löytynyt.
Ei pidä. Tuo on idioottimaisin neuvo, että pitää alkaa vielä etsiä lisää vikaa itsestään. Sitä löytää sellaisiakin vikoja, mitä ei ole. Koulutettuna, omakohtaisen kokemuksen mukaan, on paljon vaikeampi päästä hommiin, joihin ei vaadita kovin paljon koulutusta, kuin kouluttautumattomana.
Tiedätkö miten minä sain töitä? LOPETIN TUON TYPERÄN älykääpiöiden viljelemän KATSOKAA PEILIIN NEUVON KUUNTELEMISEN JA ALOIN LUOTTAA ITSEENI. Aloin miettiä missä olen hyvä ja tuoda sitä esille. Työn saanti on enimmäkseen kiinni kuitenkin tuurista ja suhteista, itse pärjäsin tuurilla ja sillä, että jätin sun kaltaiset pölkkypäät omaan arvoonsa. Aloin ajatella, että jos tuollainen tollo on saanut töitä, niin kyllä minäkin saan, koska olen viisaampi ja järkevämpi. Toki aina työttömyysaikan harrastin jotain kehittävää, mm. kielten lukeminen ei maksa mitään kun kirjastosta lainaa kasetteja. Monen tiedän kehittäneen tietotekniikan taitojaan..
Näillä palstolla itseään kehumassa pyörivät yleensä itsetunto-ongelmaiset tyypit, jotka hakevat itseään huonompia voidakseen päteä itse itselleen. Me fiksut tiedämme, että työttömissä on tosi potentiaalista hyvää sakkia, mutta tuuri ei vain ole sattunut kohdalle. Olen myös riittävän älykäs ymmärtämään, ettei työssäkäyvät kuin työttömätkään voi kaikki olla kaikkeen kykeneviä yli-ihmisiä. Itse en sovellu esimerkiksi mihinkään, missä vaaditaan tarkkaa kädentaitoa, sitä voi vähän kehittää, mutta aivojen ja käden yhteistoiminta on synnynnäinen ominaisuus, joka toisilla on ja toisilla ei.
- samaa mieltä...
Aivan totta, omaa valintaanne vaan .Turha muille valittaa.samaa mieltä kuin edell. irjoittaja. Pyrkikää itse muuttamaan tilanteenne paremmaksi.
Itse olin aikoinaan nuorena todella pienipalkkaisessa työssä, mutta omaehtoisen koulutuksen avulla pääsin paremmille tuloille, en suurituloiseksi mutta keski-palkoille, n. 36 000 e/vuosi, ja olen tähän tyytyväinen. Tosin koulutuksella voisin vielä nostaa tulojani, mutta en näe tarpeelliseksi enää.- voi reppanaa
Eipä kannattaisi kehua, jos kouluttautumisen jälkeenkin korvien väli on pysynyt yhtä tollona. Elämäänsä tyytyväinen ei tule köyhyyspalstalle lokaa heittämään.
- åååååååååååååäääääää
voi reppanaa kirjoitti:
Eipä kannattaisi kehua, jos kouluttautumisen jälkeenkin korvien väli on pysynyt yhtä tollona. Elämäänsä tyytyväinen ei tule köyhyyspalstalle lokaa heittämään.
"Elämäänsä tyytyväinen ei tule köyhyyspalstalle lokaa heittämään."
Tämä on täysin totta, eikä edes poikkeuksia taida tästä säännöstä esiintyä - åååpöööööööööööööööö
Eihän tässä ketjussa edes ole mitään niin erityisesti valiteltu.
Aloituksessa oli vaan arvoita siitä miten ne tulot katoavat välttämättömiin elinkustannuksiin ja työpaikasta koituviin kustannuksiin.
Sellaista se juuri on pienillä palkoilla, ja kyllä se on turhauttavaa.
Mutta toisaalta kyllä pinipalkkainen työkin aina työttömyyden voittaa, ja voittaa hyvinkin jos työ on vielä mielekästä tai on hyvät työkaverit, puhumattakaan jos on sillä mahdollista päästä uralla eteenpäin. Sitten on vielä eläkekertymätkin ja kesälomakorvaukset ja ylityölisät y.m.s. ja sekin että saa arvostusta enemmän kuin työttömänä.
- vai niin...:))
Mitä lokaa olen heittänyt, ja minne...??
Ja kai oman tilanteensa saa kertoa.
Mene sinäkin koulutukseen ja töihin, ei tarvii kadehtia toisia, jotka työllään ansitsevat elantonsa, vaikka palkka ei ovin suuri olekaan!!
Toisekseen luen usein näitä köyhyys-juttuja, lähinnä ajankulukseni. Eikös nämä ole kaikille avoimet , julkiset sivut.- voi reppanaa
Kovin korkeasta koulutuksesta sinunkaan kohdallasi tuskin on kysymys. Ei tarvitse ihan tohtori olla huomatakseen puutteet kirjoittamisessasi.
Mitä minuun tulee, niin minä olen jo työsarkani tehnyt. Kunhan sinä teet edes murto-osan minun tekemästäni työstä, niin hyvä on. - gh-hhfj-hjtktu-kyil,
Ei täällä kukaan kaltaistasi reppanaa kadehdi ole huoleti.
"Tosin koulutuksella voisin vielä nostaa tulojani"
Kerran jo apukoulusta päästyäsi tuskin pääsisitkään sinne enää takaisin, etkö ymmärrä että tuollaisen uunon koulutus tulee veronmaksajille liian kalliiksi?
Kyllä wc pönttöjen peseminen pitäisi sinulta jo sujua. - Katkeralta
gh-hhfj-hjtktu-kyil, kirjoitti:
Ei täällä kukaan kaltaistasi reppanaa kadehdi ole huoleti.
"Tosin koulutuksella voisin vielä nostaa tulojani"
Kerran jo apukoulusta päästyäsi tuskin pääsisitkään sinne enää takaisin, etkö ymmärrä että tuollaisen uunon koulutus tulee veronmaksajille liian kalliiksi?
Kyllä wc pönttöjen peseminen pitäisi sinulta jo sujua.kuulostaa selvän luuserin kirjoitus. Olet jo uponnut kurkkuasi myöten selittelyn suohon etkä sieltä enää nouse.
- :::))))))...
No ei kai kukaan väitä että olisin kertonut olevani tohtori...:)))
Ekenekään tohtorin palkka sentään vuositasolla ole vaivaiset 36000e kuten itselläni rehellisesti kerroin olevan!!!:::))
Ja kuten kerroin, olen palkkatulooni tyytväinen, etsikää te vaan kirjoitusvirheitä puolestani. Palkallani samoin kuin koulutuksellani pärjään.Jos en, niin ilman muuta korjaisin asian.- eipä ihme ettet...
Nin todella, ja entäs valittajien oma yleis sivistys, voikos sellaisesta ollenkaan puhua, jos ei vielä eläkeikään mennessä ole sivistystä oppinut, niin eipä ihme että pieni palkkaisessa työssä olet joutunut puurtamaan.???
Eipä siis todellakaan ihme ettette ole kummemmin elämässä menestyneet ettekä päässeet eteenpäin..:))
- että semmoista
Moi eipä ihme ettet...!
"Eipä siis todellakaan ihme ettette ole kummemmin elämässä menestyneet ettekä päässeet eteenpäin..:))"
Etpä ole sinäkään pitkälle päässyt kun täällä persaukisten sivuilla pyörit. Täällä eivät 100 varmasti pyöri menestyneet tai eteenpän päässeet taikka sitten on vikaa päässä ja oikein urakalla.- Täällä on hyvä
v ittuilla tyhmille jotka eivät ole saaneet asioitaan elinikänsä aikana hoidettua. Se on aivan oikeutettua ja jopa toivottavaa etteivät luuserit luule itsestään liikoja.
- milläpä estät::::)
Täällä saa aivan vapaasti "pyöria" ihan kuka haluaa, nämä ovat julkiset sivut.
Todella niitä "persaukisia" , ja vikaa päässä omaavia, joihin itse kuulunet, lienee näillä sivulla vähemmän.
Se miten pitkälle olen päässyt on oma asiani, enkä käy sinulle selvittelmään enempää, eikä asia sinulle millään tavoin kuulu. Köyhyys-palstaa silti luen ja aion lukea edelleenkin..:))- *****____-----------
Varmasti pyörit sillä köyhille tämä palsta on tehtykin, eiväthän täällä toki meneestyneet pyöri ja miksi ihmeessä pyörisivätkään paitsi tietenkin jos sattuu päässä sen verran viiraamaan että jotenkin perverssisti nauttii toisten köyhyydestä ja mollaamisesta.
Olipa niin tai näin tämä palsta sopii juuri sinulle.
- ahaa...
Ulkopuolisena sanoisin että kyllähän täällä menestyneempiäkin on, vaikka en noita keskituloisia vielä mitenkään menestyneinä pidäkään, itse tienaan vuodessa paljon enemmän kuin tuon 36000, silti vaan aina silloin tällöin näitä sivuja lueskelen....
Onhan täällä ollut monenlaista varakasta hyväntekijää ja lahjoittajaa .Vai kadehtitteko paremmin menestyneitä?Eikö he saisi lukea näitä sivuja?Ja miksi ei?Perustelkaapa hieman kantaanne.- Pitkäaikatyötön
Lukea toki saa, tuskinpa se ketään haittaa. Kun kuitenkin palstan otsikon alla kehotetaan 'Keskustele elämästä köyhyysrajan alapuolella', niin totta kai silloin suurin osa olettaa, että näin myös tehdään.
- Tohtorityttö
Nostan hattua Sinulle, joka olet noussut suosta - omalla ahkeruudellasi ja sinnikkyydelläsi.
Jatka samaan malliin, niin voit ansaitusti olla ylpeä itsestäsi ja samalla näyttää mallia muillekin.
Älä välitä em. luuseri-kommentoijista, jotka eivät itse viitsi mitään tehdä, vaan haluavat kaiken valmiina eteensä. Ja näitähän löytyy yhä enemmän.- vain paranee
Moi Tohtorityttö!
Eikö tuo nyt rupea olemaan jo vähän liian paksua jopa sinulta? Sama häiriintynyt keski-ikäine npersaukinen ukon rahjus mollannut köyhiä täällä jo vuosikausia. Nyt sitä ollaan sitten naispuolinen tohtori.. Hah hah!! hakeudu hoitoon.
- ei tahdo jaksaa
Sama vika täällä. Palkalla ei elä työn aiheuttamien kustannusten jälkeen, mutta pakko on olla töissä ettei joudu ihme kursseille tai karenssiin. Ainoa "apu" on ollut neuvo myydä koti ja muuttaa lähemmäs työpaikkaa. Jos ostaisin talon lähempää työpaikkaa, velan määrä vähintäänkin tuplaantuisi, jos vuokraisin olisin oikeutettu asumistukeen ym eikä se ainakaan yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi.
Mikään ei ole hyvä tasapuolisesti kaikille. - muutos systeemiin
Näin se on jokaisessa maassa, pienituloisella on huonommat oltavat kuin hyvätuloisella. Pitää nyt kuitenkin muistaa että Suomen pieni/huonotuloisilla on paljon mitä ei ole edes keskituloisilla monessa maassa. Ei tarvitse mennä kauemmaksi kuin Viroon.
Suomen systeemissä väärin että pienituloinen raataa ja saa saman kuin sossupummi tekemättä mitään. Siksi olisikin erittäin tärkeää että pienituloiset painostaisivat päättäjiä muuttamaan järjestelmää siten, että sossupummien avustukset pienenisivät puolella, säästetty rahamäärä tulisi siirtää pienituloisten hyväksi tyyliin ANSIOTULOISTA ensimmäiset 10.000 eur nollaverolla. Näin saataisiin käteen jäävää summaa kasvatettua.
Kyllä mielestäni pienipalkkaisen käteen jäävä raha työstä pitää aina olla vähintään tuplat siitä mitä sossupummi saa.- muutos systeemiin
tarkennus:
10.000 eur nollaverolla per vuosi, jolloin 833eur kuukaudessa olisi verotta. - Eihän se käy
vasemmistopuolueille sillä köyhät luuserit äänestää juuri vasemmistoa toiveikkaana että edut paranisivat ainakin samalle tasolle kuin työssäkäyvillä. Kansa on siis kovin tyhmää mutta se ei ole minun ongelmani.
- ???????
Kuinka paljon vuositasolla tälläinen "pienituloinen" sitten tienaa....Alle 10000e varmaankin...??Ja millaisesta työstä muka niin vähän maksetaan?
Älkää viitsikö valehdella ja surkutella täällä. Suomessa maksetaan kunnollinen korvaus työstä kuin työstä, koulutuksen ja vaatimustason mukaan.- jkd
Kai semmoisia 10 e/h hommia on paljonkin ja noissa on usein vielä vajaita työviikkoja. Täysillä tunneillakin tuosta tulee vain 1600 e/kk. Tuosta pois verot, tellit sun muut, työmatkakustannukset jne. niin sille työntekijälle jää pari sataa enemmän kuin pummille. Systeemi on perseestä.
- vuosi eläkkeellä
Suomessa on runsaasti virkoja esimerkiksi valtiolla, joissa peruspalkka on 1600 eur/kk. Koulutustakin vaaditaan vähintään alempi korkeakoulututkinto. Lähohoitaja saa henkilökohtaisena avustajana kympin kahta puolta tunnissa, alueesta riippuen. Neljä vuotta ammattikorkeassa ja nuorelle tradenomille tarjotaan myös yksityisella sektorilla palkkaa 1500-1600 euroa kuukaudessa. Kaikkiin töihin vaaditaan nykyään jonkinlaista koulutusta. Ammattikoulu ei ole suinkaan vähempiarvoinen kuin muut, mutta palkka voi silti olla tuolla 7-8 euron välillä tunnissa. Täällä nämä suunsoittajat kehuvat saavansa 3000 eur/kk (vaikka eivät osaa edes kirjoittaa). Muutaman vuoden töitä tehnyt dipl. inssi saa suunnilleen tuon summan ja silloin jo tarvitaan hyvä kokemus tutkinnon lisäksi.
Kaikilla ei työpaikka sijaitse ihan vieressä. Aamuin illoin 50 km auton ratissa vaatii jo autoltakin ainakin sen, että sillä pääsee perille. Parkkipaikka voi olla 400 eur/vuosi ja kustannuksia sekin nostaa muiden kulujen lisäksi.
Kannattaa pikkuisen ottaa selvää asioista, ennen kuin kirjoittaa puuta heinää. Kunnollisesta korvauksesta suhteutettuna työhön ja kouluttautumiseen sinä et tunnu tietävän yhtään mitään. - töihin vaan ...
Suomessa on runsaasti virkoja esimerkiksi valtiolla, joissa peruspalkka on 1600 eur/kk. Koulutustakin vaaditaan vähintään alempi korkeakoulututkinto. Lähohoitaja saa henkilökohtaisena avustajana kympin kahta puolta tunnissa, alueesta riippuen. Neljä vuotta ammattikorkeassa ja nuorelle tradenomille tarjotaan myös yksityisella sektorilla palkkaa 1500-1600 euroa kuukaudessa. Kaikkiin töihin vaaditaan nykyään jonkinlaista koulutusta. Ammattikoulu ei ole suinkaan vähempiarvoinen kuin muut, mutta palkka voi silti olla tuolla 7-8 euron välillä tunnissa. Täällä nämä suunsoittajat kehuvat saavansa 3000 eur/kk (vaikka eivät osaa edes kirjoittaa). Muutaman vuoden töitä tehnyt dipl. inssi saa suunnilleen tuon summan ja silloin jo tarvitaan hyvä kokemus tutkinnon lisäksi.
Kaikilla ei työpaikka sijaitse ihan vieressä. Aamuin illoin 50 km auton ratissa vaatii jo autoltakin ainakin sen, että sillä pääsee perille. Parkkipaikka voi olla 400 eur/vuosi ja kustannuksia sekin nostaa muiden kulujen lisäksi.
Kannattaa pikkuisen ottaa selvää asioista, ennen kuin kirjoittaa puuta heinää. Kunnollisesta korvauksesta suhteutettuna työhön ja kouluttautumiseen sinä et tunnu tietävän yhtään mitään.Sulle suunsoittaja. Oletkos tarkistanut esim. vuorotyötä tekevän lähi-tai sairaanhoitajan palkan. Peruspalkan lisäksi heille tulee yö, sunnuntai , ilta, aatto ym. korvauksia, jotka nostavat peruspalkkaa huimasti.Esim lähihoitajan palkka on n. 35000-42000 vuositasolla riippuen millaisia vuoroja tekee. ja alalla kuin alalla on vielä voimassa palvelulisät, ja kaksikin palvelulisää nostaa peruspalkkaa helposti 200e.kuussa!
Terveisin, edelleen yli 36000 e./v ansaitseva nainen.
Toisekseen miesystäväni on inssi , ei siis dipl. sellainen , ja hänen palkkansa vuositasolla on n.45000e. Diplomi-inisnöörin palkka on jo ihan muissa lukemissa!Hanki rassukka tietoa asioista ennekuin alat täällä viisastella ja neuvoa.Oma tyhmyytesi vaan korostuu mitä enemmän kirjoitat...::))Kuka käski olla tyhmä ja jäädä alipalkattuun työhön..::)))
TURHAA KAI ELÄKEIÄSSÄ ON HARMITELLA JA MUITA SEKÄ YHT.KUNTAA SYYTELLÄ OMISTA VALINNOISTAAN. Kirjoittele sinä vaan huolelliseti, mitä hyötyä siitäkin on, jos ei tuon kummempaan ole elämässään päässyt! - XXXXXXXX....XX
Kannattaa pikkuisen ottaa selvää asioista, ennen kuin kirjoittaa puuta heinää. Kunnollisesta korvauksesta suhteutettuna työhön ja kouluttautumiseen sinä et tunnu tietävän yhtään mitään.Ja saathan verotuksessa vähentää matkakulusi, taitaa unohtua hieman muutakin jutuistasi. Empä ole kuullutkaan että pysäköintipaikka työpaikan pihassa maksaa...Itselläni tämäkin on ilmainen, etuus tämäkin keski-palkkani lisäksi sitten vaikken ole tullut edes ajatelleeksi. Oikein lämmityspaikka. ja autoni on uutena vuosi sitten ostettu. Tosin työmatkaa on vaan 2,5km.mutta tarviihan autoa muuhunkin kuin työmatkoihin.
terv. 36000e/vuosi asaitseva. Ym etuudet päälle. Kyllä kelpaa ja tyytyväinen olen, tuloihini kuin muutenkin.Ei pidä olla tyhmä, vaikka sattuiskin olemaan nainen! - Näin meillä
Kannattaa pikkuisen ottaa selvää asioista, ennen kuin kirjoittaa puuta heinää. Kunnollisesta korvauksesta suhteutettuna työhön ja kouluttautumiseen sinä et tunnu tietävän yhtään mitään.Itse nyt yrittäjänä aloittaneena saanut tasan 0eur /kk ensimmäiset 10kk..tiukkaa tekee. Vaimo lääkealalla n.70.000eur vuodessa johon laskettu työsuhdeauto (todella rankkaa työtä, tulos tai ulos). Veroihin ja maksuihin menee melkein puolet joka törkeää.
Itse ennen yrittämistä olin 6 vuotta suuressa yrityksessä oman alueeni myyntiedustajana tulot n. 4300-4700 eur /kk. Ammattikoulu peruskoulutuksena ja päällä joitain kursseja ja yksi kaupallinen tutkinto. Ihan normi edustajan palkaksi. Työaika 8-12h päivässä ja hotelleissa asumista 5-10 vrk kuukaudessa. Moni ei jaksa tätä rumbaa vuositolkulla. - sosiaalipuolen työnt
töihin vaan ... kirjoitti:
Sulle suunsoittaja. Oletkos tarkistanut esim. vuorotyötä tekevän lähi-tai sairaanhoitajan palkan. Peruspalkan lisäksi heille tulee yö, sunnuntai , ilta, aatto ym. korvauksia, jotka nostavat peruspalkkaa huimasti.Esim lähihoitajan palkka on n. 35000-42000 vuositasolla riippuen millaisia vuoroja tekee. ja alalla kuin alalla on vielä voimassa palvelulisät, ja kaksikin palvelulisää nostaa peruspalkkaa helposti 200e.kuussa!
Toisekseen miesystäväni on inssi , ei siis dipl. sellainen , ja hänen palkkansa vuositasolla on n.45000e. Diplomi-inisnöörin palkka on jo ihan muissa lukemissa!Hanki rassukka tietoa asioista ennekuin alat täällä viisastella ja neuvoa.Oma tyhmyytesi vaan korostuu mitä enemmän kirjoitat...::))Kuka käski olla tyhmä ja jäädä alipalkattuun työhön..::)))
TURHAA KAI ELÄKEIÄSSÄ ON HARMITELLA JA MUITA SEKÄ YHT.KUNTAA SYYTELLÄ OMISTA VALINNOISTAAN. Kirjoittele sinä vaan huolelliseti, mitä hyötyä siitäkin on, jos ei tuon kummempaan ole elämässään päässyt!nimimerkille töihin vain
Mitä helvettiä teet täällä köyhyys palstalla? Ilkkumassako käyt muiden hätää?
Laitoimme pitkän kirjelmän palstan ylläpidolle että kaltaisistasi päästäisiin. Olemme seurailleet näitä palstoja työmme puolesta eikä ole mitään mieltä että kaltaisesi paskan jauhajat käyvät täälä provoomassa ja pilaamassa koko palstan sekä estämässä sen käytön siihen mihin se alunperin on tehty.
Moni pulassa oleva ihminen saisi täältä vertaisapuja.
.
Käyt täällä lyömässä niitä jotka eivät kaikki voi itse työttömyydelleen yhtään mitään. Työttöminä on korkeakoulututkinnon suorittaneita sekä alempia tutkintoja suorittaneita. Työttömyys on maassamme iso ongelma.
Masentuneisuus myös on työttömyyden kasvun kautta lisääntynyt.
. - ??????????????
Sulle suunsoittaja. Oletkos tarkistanut esim. vuorotyötä tekevän lähi-tai sairaanhoitajan palkan. Peruspalkan lisäksi heille tulee yö, sunnuntai , ilta, aatto ym. korvauksia, jotka nostavat peruspalkkaa huimasti.Esim lähihoitajan palkka on n. 35000-42000 vuositasolla riippuen millaisia vuoroja tekee. ja alalla kuin alalla on vielä voimassa palvelulisät, ja kaksikin palvelulisää nostaa peruspalkkaa helposti 200e.kuussa!
TURHAA KAI ELÄKEIÄSSÄ ON HARMITELLA JA MUITA SEKÄ YHT.KUNTAA SYYTELLÄ OMISTA VALINNOISTAAN. Kirjoittele sinä vaan huolelliseti, mitä hyötyä siitäkin on, jos ei tuon kummempaan ole elämässään päässyt!Mikä tällä kirjoittajalla on hätänä, kun raivoaa täällä palstalla? Mielenhäiriö?
- jtjtj
TURHAA KAI ELÄKEIÄSSÄ ON HARMITELLA JA MUITA SEKÄ YHT.KUNTAA SYYTELLÄ OMISTA VALINNOISTAAN. Kirjoittele sinä vaan huolelliseti, mitä hyötyä siitäkin on, jos ei tuon kummempaan ole elämässään päässyt!Esim lähihoitajan palkka on n. 35000-42000 vuositasolla riippuen millaisia vuoroja tekee. ja alalla kuin alalla on vielä voimassa palvelulisät, ja kaksikin palvelulisää nostaa peruspalkkaa helposti 200e.kuussa!
Terveisin, edelleen yli 36000 e./v ansaitseva nainen."
Niin ansaitsit tuon kerran eläessäsi kun teit maksimäärän ylitöitä ja keräsit kaikki mahdolliset lisät. Ne jotka on fiksuja saa saman palkan tekemällä normaalia 8 tunnin työpäivää ilman että tarvitsee olla öissä viikonloppuja ja pitkin öitä. - perushoitsu
jtjtj kirjoitti:
Esim lähihoitajan palkka on n. 35000-42000 vuositasolla riippuen millaisia vuoroja tekee. ja alalla kuin alalla on vielä voimassa palvelulisät, ja kaksikin palvelulisää nostaa peruspalkkaa helposti 200e.kuussa!
Niin ansaitsit tuon kerran eläessäsi kun teit maksimäärän ylitöitä ja keräsit kaikki mahdolliset lisät. Ne jotka on fiksuja saa saman palkan tekemällä normaalia 8 tunnin työpäivää ilman että tarvitsee olla öissä viikonloppuja ja pitkin öitä.missä lähihoitajalle maksetaan noin isoa palkkaa, tulen heti töihin, meikä ei saa kun vajaa 30 000/v.Meillä sairaanhoitsut saa tuon.
- 02 alue
jtjtj kirjoitti:
Esim lähihoitajan palkka on n. 35000-42000 vuositasolla riippuen millaisia vuoroja tekee. ja alalla kuin alalla on vielä voimassa palvelulisät, ja kaksikin palvelulisää nostaa peruspalkkaa helposti 200e.kuussa!
Niin ansaitsit tuon kerran eläessäsi kun teit maksimäärän ylitöitä ja keräsit kaikki mahdolliset lisät. Ne jotka on fiksuja saa saman palkan tekemällä normaalia 8 tunnin työpäivää ilman että tarvitsee olla öissä viikonloppuja ja pitkin öitä.valehtelet, oma peruspalkkani on 1920€/kk vuorolisä,kokemuslisä sun muut yhtees 2000€/kk.
Missä hoitajat saa noin paljon? - 02 tääki
02 alue kirjoitti:
valehtelet, oma peruspalkkani on 1920€/kk vuorolisä,kokemuslisä sun muut yhtees 2000€/kk.
Missä hoitajat saa noin paljon?Valehtelet itse saan 1290 € kk lapaan 1890 € brutto.
Ei lisiä - .................;;;
02 alue kirjoitti:
valehtelet, oma peruspalkkani on 1920€/kk vuorolisä,kokemuslisä sun muut yhtees 2000€/kk.
Missä hoitajat saa noin paljon?Missä hoitajat hankkii noin vähän kuin sinä02! Et ilmeiseti edes ole hoitaja, ei"vuorolisä" vaan vuorolisät, ja ne maksetaan joka kuukausi, sen mukaan kuinka paljon yö, sunnuntai,ym.työtä teet. Ne ovat useimilla n. 500-1000e/kkLuuletko että hoitajat rupee ilman korvauksia ympäri vuorokauden töissä olemaan!
- voi yksinkertaisuus
.................;;; kirjoitti:
Missä hoitajat hankkii noin vähän kuin sinä02! Et ilmeiseti edes ole hoitaja, ei"vuorolisä" vaan vuorolisät, ja ne maksetaan joka kuukausi, sen mukaan kuinka paljon yö, sunnuntai,ym.työtä teet. Ne ovat useimilla n. 500-1000e/kkLuuletko että hoitajat rupee ilman korvauksia ympäri vuorokauden töissä olemaan!
Ymmärrätkö lainkaan, että suuri osa lähihoitajista työskentelee kuntien kotipalvelussa? Ainakin täällä tehdään päivätyötä ja ilta- sekä sunnuntaityössä on vain päivystäjä. Yöpartio on kokonaan erikseen, jossa päivätyön tekijät eivät työskentele lainkaan. Kyllä ne lisät jäävät minimaalisiki. Et ilmeisesti sinäkään ole lähihoitaja, kun et osaa ajatella omilla aivoilla. Lähihoitajia työskentelee myös henkilökohtaisina avustajina ja palkka on vieläkin pienempi kuin kotipalvelussa.
- enemmänkin...
voi yksinkertaisuus kirjoitti:
Ymmärrätkö lainkaan, että suuri osa lähihoitajista työskentelee kuntien kotipalvelussa? Ainakin täällä tehdään päivätyötä ja ilta- sekä sunnuntaityössä on vain päivystäjä. Yöpartio on kokonaan erikseen, jossa päivätyön tekijät eivät työskentele lainkaan. Kyllä ne lisät jäävät minimaalisiki. Et ilmeisesti sinäkään ole lähihoitaja, kun et osaa ajatella omilla aivoilla. Lähihoitajia työskentelee myös henkilökohtaisina avustajina ja palkka on vieläkin pienempi kuin kotipalvelussa.
Lähihoitajia on valtavat määrät erilaisissa sairaaloissa, poliklinikoilla, vuodeosastoilla ym laitoksissa, jossa todella tehdään yötyötäkin.....Ottakaa asioista selvää ennekuin alatte provota....:)
nm. Yli kaksikymmentä vuotta, lähi/perushoitajana, 4palvelulisää henk. koht.lisä yö, sunnuntai, ilta ,aatto ym. korvaukset peruspalkan lisäksi.Palkka vuodessa n.42000e.
Tulkaa perässä jos pystytte! - 18+13
enemmänkin... kirjoitti:
Lähihoitajia on valtavat määrät erilaisissa sairaaloissa, poliklinikoilla, vuodeosastoilla ym laitoksissa, jossa todella tehdään yötyötäkin.....Ottakaa asioista selvää ennekuin alatte provota....:)
nm. Yli kaksikymmentä vuotta, lähi/perushoitajana, 4palvelulisää henk. koht.lisä yö, sunnuntai, ilta ,aatto ym. korvaukset peruspalkan lisäksi.Palkka vuodessa n.42000e.
Tulkaa perässä jos pystytte!Totuus on se, että lähihoitajat työskentelevät enemmänkin vanhainkodeissa ja kotipalvelussa. Läheskään kaikki keskussairaalat eivät edes palkkaa lähihoitajaa. Älä nyt sentään pidä meitä muita ihan tyhminä, sillä sinä tässä provoilet.
- kodin/lähihoitaja
totta puhut, kotipalvelusta terkut.
- pa-ka tulev lähihoit
TURHAA KAI ELÄKEIÄSSÄ ON HARMITELLA JA MUITA SEKÄ YHT.KUNTAA SYYTELLÄ OMISTA VALINNOISTAAN. Kirjoittele sinä vaan huolelliseti, mitä hyötyä siitäkin on, jos ei tuon kummempaan ole elämässään päässyt!ompas hyvä ala ammattikoulututkinnolla noin isot liksat melkeen samat kun ammattikorkeakoulutuksen saaneella insinöörillä tai tradenoomilla huh,huh.
Meikäläinen on nyt helmikuussa hakemassa uudelleen koulutukseen yhteishaussa, kun tuo pa-kampaajan ammatti ei oikeen elätä ja olen just ajatellu tuota lähihoitajan ammattia, tai sairaanhoitajan ammattia. - hoh-hoi
18+13 kirjoitti:
Totuus on se, että lähihoitajat työskentelevät enemmänkin vanhainkodeissa ja kotipalvelussa. Läheskään kaikki keskussairaalat eivät edes palkkaa lähihoitajaa. Älä nyt sentään pidä meitä muita ihan tyhminä, sillä sinä tässä provoilet.
Itse et tiedä hoitoalasta mitään.
Nykyisin voi valmistua vain lähi-ja sairaanhoitajiksi.
Pakko on vaan keskussairaaloihinkin palkata lähihoitajia, kun muita ei enää valmistu, perushoitotehtäviin!!
Ainakin omalta alueeltani otetaan keskussairaaloihin lähihoitajia kaikista suuntautumisvaihtoehdoista, ja työpaikka perehdyttää ja kouluttaa tarvittaissa lisää...Joten hyvin on asiat, töitä riittää.
36000 on pikku juttu ansaita lähihoitajana. Sunnuntai työstä esim. kaksinkertainen palkka....
Lisäksi ensi tammikuussa tulee kaikille 150e. kertakorvaus palkankorotukset jatkossa.
Ei hoitsut oo köyhiä.... - asdfghjkwertyuiopååå
Kannattaa pikkuisen ottaa selvää asioista, ennen kuin kirjoittaa puuta heinää. Kunnollisesta korvauksesta suhteutettuna työhön ja kouluttautumiseen sinä et tunnu tietävän yhtään mitään.En nyt tiedä paljonko vaikkapa jossain Nokialla insinöörien palkat nykyään ovat, mutta ei ne mitään niin hirmuisia ainakaan alkuun ole. Tulosta kyllä vaaditaan, eikä insinöörin hommat siis ole mitään köllöttelyvirkoja joihin kouluttautumisen perusteella mennään ja siinä sitten löhötään isolla palkalla.
Tosin jos tulosta on tehnyt ja palveluvuosia karttuu niin kyllä se palkka voi aika korkeaksikin nousta: Mutta sitten kun vaikkapa 50 ikävuotta alkaa uhkaavasti lähestyä niin saa jo alkaa pelätä saneeratuksi tulemista. - hoh-hoi..::))
sosiaalipuolen työnt kirjoitti:
nimimerkille töihin vain
Mitä helvettiä teet täällä köyhyys palstalla? Ilkkumassako käyt muiden hätää?
Laitoimme pitkän kirjelmän palstan ylläpidolle että kaltaisistasi päästäisiin. Olemme seurailleet näitä palstoja työmme puolesta eikä ole mitään mieltä että kaltaisesi paskan jauhajat käyvät täälä provoomassa ja pilaamassa koko palstan sekä estämässä sen käytön siihen mihin se alunperin on tehty.
Moni pulassa oleva ihminen saisi täältä vertaisapuja.
.
Käyt täällä lyömässä niitä jotka eivät kaikki voi itse työttömyydelleen yhtään mitään. Työttöminä on korkeakoulututkinnon suorittaneita sekä alempia tutkintoja suorittaneita. Työttömyys on maassamme iso ongelma.
Masentuneisuus myös on työttömyyden kasvun kautta lisääntynyt.
.Laita vaan vaikka kuinka pitkä kirjelmä minne vaan.
Milläpä aioit tarkistaa kirjoittajien tulot, ja tuollainenhan olisi vauraampien syrjintää, eihän köyhiäkään saa syrjiä. tasa-arvon ja mielipiteen ilmaisun vapaus saa ja täytyykin toteutua julkisessa keskustelussa.
Mitä köyhän "lyömistä" kuten dramatisoit , on kertoa oma esimerkkinsä kannustaen köyhyyttän valittavia hakeutuman koulutukseen...?
En muuten usko sinun olevan minkäälainen"sosiaalialan työntekijä" sen verran lapsellisia mielipiteesi ovat .
ja eiköhän oikeasti sos.puolella toimivilla henkilöillä ole muutakin tekemistä kuin "työnsä puolesta" seurata suomi24keskusteluja..:)) - Nimimimerkki
Kannattaa pikkuisen ottaa selvää asioista, ennen kuin kirjoittaa puuta heinää. Kunnollisesta korvauksesta suhteutettuna työhön ja kouluttautumiseen sinä et tunnu tietävän yhtään mitään.Nämä valtio toimistotyöt on myös erittäin suosittuja, satoja hakemuksia tulee ja yleensä valitaan tradenomi, joskus yliopistotaustainenkin päätyy verotoimistoon tai työvoimatoimistoon töihin. Ruuhkasuomen ulkopuolella neljän tonnin palkat on kyllä jo aika kiven takana ja jos pyytää yli sen tekniikan alan töistä, niin ei paikkaa saa, koska vähempäänkin tyytyväisiä päteviä on tarjolla. Valtiolla DI monin paikoin, ellei ole päällikkötasolla saa jotain kolmentonnin luokkaa.
Minä olen insinööri, vuosi työkokemusta ja saan suunnittelutöistä n.2500. Olen tyytyväinen, kouluttauduin insinööriksi kypsemmällä iällä oltuani sitä ennen työttömänä. Tiedän että monia ottaa päähän kun suostun tällä palkalla tekemään töitä, mutta se on heidän ongelmansa, ziljoona kertaa työttömyyttä parempi.. Tämä on tähän astisen elämäni paras palkka enkää kaipaa luksusta, perustoimeentulo riittää. Minä tein sen, että muutin vuokralle kävelymatkan päähän työpaikasta ja ratkaisu oli hyvä. Autoa en tarvitse ollenkaan. - Maryan -80
Paitsi jos saat yksityiseltä palkkaa, kuten minä saan osan palkastani. Enkä muuten edes rahan takia vaihtaisi paikkaani kotihoitoon. On se sen verran raskasta. Jokapäivä asiakkaita hirveä määrä, ja jatkuva kiire! Ei ehdi yhtään olemaan läsnä vanhukselle, mikä olis tärkeintä! Ei vastaa palkka läheskään työmäärää, eli ei ole minusta kaiken vaivan arvoista! Avustajana pääsee lähemmäs asiakasta, ja voi luoda erityisen suhteen vanhukseen! Mukavampaa kun molemmat tuntevat toisensa hyvin! Kotihoidon hoitajilla on liian suuri vaihtuvuus, kuten olen omiltakin avustettaviltani kritiikkinä kuullut.
- Maryan -80
Maryan -80 kirjoitti:
Paitsi jos saat yksityiseltä palkkaa, kuten minä saan osan palkastani. Enkä muuten edes rahan takia vaihtaisi paikkaani kotihoitoon. On se sen verran raskasta. Jokapäivä asiakkaita hirveä määrä, ja jatkuva kiire! Ei ehdi yhtään olemaan läsnä vanhukselle, mikä olis tärkeintä! Ei vastaa palkka läheskään työmäärää, eli ei ole minusta kaiken vaivan arvoista! Avustajana pääsee lähemmäs asiakasta, ja voi luoda erityisen suhteen vanhukseen! Mukavampaa kun molemmat tuntevat toisensa hyvin! Kotihoidon hoitajilla on liian suuri vaihtuvuus, kuten olen omiltakin avustettaviltani kritiikkinä kuullut.
Vastasin siis viestiin: "Voi yksinkertaisuus". Ei tullu oikealle paikalle.
- koo äl jii
pa-ka tulev lähihoit kirjoitti:
ompas hyvä ala ammattikoulututkinnolla noin isot liksat melkeen samat kun ammattikorkeakoulutuksen saaneella insinöörillä tai tradenoomilla huh,huh.
Meikäläinen on nyt helmikuussa hakemassa uudelleen koulutukseen yhteishaussa, kun tuo pa-kampaajan ammatti ei oikeen elätä ja olen just ajatellu tuota lähihoitajan ammattia, tai sairaanhoitajan ammattia.Tiedän monia lähihoitajaksi kouluttautuneita. Eräässä tutun perheessä on kolme tyttöä lähihoitajina. Riittääkö kaikille enää töitä kun tuntuu olevan niin paljon jo valmiita ja koulutukseen hakevia nuorempia ja vanhempia ihmisiä.On se toki hyvä koulupohja jos haluaa jatkaa esim. sairaanhoitajaksi ym.
- ?????--------------
Kyllä vajaita työ viikkoja täytyy sitten todellakin olla....eihän osa-aikatyöstä tietenkään voi saada samaa palkkaa kuin kokoaikaisesta...Kaikkea aikuiset miehet viitsii esittää ja itkeä.....Kyllä miesten keskipalkka on nykyisin n. 38000e./vuositasolla!!!.
- työkuintyö456
Keskipalkka ja keskipalkka. 1500ekk kokoaikatyöstä. Käteen ei jää kuin 1100. Naapuri saa 8000e kk niin laske siitä keskipalkka.
- jaa..
jos tuhat työntekijää saa 2000 euroa ja yksi saa 8000 euroa/kk niin on keskipalkka edelleen 2000 euroa kuukaudessa.
- oikeudenmakaisuus
Pienipalkkaisille pienempi ANSIOtulo verotus tai verohelpotuksia jos ei nosta tukia.
Sossupummeilta tuet -50%
Näin tehdään matalapalkkaisesta työstä kannattavaa.- huhuihiohio
Miten on mahdollista saada kaikki töihin jos työpaikkoja ei ole niin paljon kuin työttömiä? Jos työssäkäynti ei riitä asumiseen ,ruokaan yms välttämättömään niin leikataanko toimeentulotukea hakiessa -50?
Perhe jolla on lapsia joka hakee toimeentulotukea leikkasit -50?
- herää jo
Mielumin köyhä ja sossupummi kuin idiootti.
Jos ton tajuamiseen meni ihmisikä eikä
silti näe, että vieläkin voisi nipistää niin jatka vaan töitä.
Luulis nöyryyttävämpää olevan tieto siitä,
että saan suo enempi räpylään ja sen päälle kodinkoneetkin maksetaan.- einiinkään09
Hei! Vaikka itsekin olen köyhä niin ei se nyt ihan noin mene. Itse tekisin ihan sama mitä töitä mutta kun ei ole mitään. Ja oma vika tavallaan kun koulut jäi kesken yms. Mutta minulla on myös rankka menneisyys joka on vaikuttanut elämääni.
- huoleton köyhä jee
Olette kateellisia kun köyhä pärjää paremmin pienillä tuloillaan ja jopa saa vähän säästettyäkin kun ei ole pakkomieltä ostaa kaikkea roinaa vain naapurille ja ystäville näyttämisen tarpeesta. Rikkailla pakkomielle esittää ja panna rahat menemään jopa enemmän kuin tienaa, on PAKKO olla hulppea velkainen asunto, on PAKKO olla iso hieno auto, on PAKKO olla lapsille hienot harrastukset, on PAKKO päästä lomalla ulkomaille että kaikki näkee miten on varaa mällätä, ja sitten tuskailevat velkojensa kanssa ja kateuksissaan haukkuvat köyhiä kun köyhät pärjäävät paremmin. Totuus kirpaisee mutta on siltikin totta.
- niinpä niin
Moni pettyy tähän =D
Mutta sanoit kaiekn tarpeellisen =D
Totuus sattuu..tosin vielä pahempaa on se, että
ne lainat otetaan jo heti kun saadaan...Kulautusluottoja.
Ilman kunnolisia tuloja suunilleen työttömyyspäivärahalla.
Sen päälle talo ja taulu tv =D
- huoleton köyhä jee
Hyvätuloiset turvaavat tuloihinsa ja ottavat paljon lainaa pankeista siinä uskossa että kun on hyvä palkkainen työ voi paljon kuluttaa. Kun sitten tuleekin romahdus syystä tai toisesta velkaa on satojatuhansia jopa miljoonia eikä rikkaus enää loistakkaan. Alkaakin suuri ahdistus selviytymisestä. Ulosotto vie kaiken omaisuutesi ja jäät vieläkin paljon velkaa. Moni on siinä vaiheesa vetänyt itsensä kiikkuun Vaikka on hyvä koulutus et voi ottaa uutta työtäkään vastaan kun et saa pitää tulojasi kun suurin osa menee ulosoton kautta velkoihisi. Niinpä olet sinäkin, köyhiä pilkkaava, rikas kyykistynyt alas, yhteiskunnan tukia tarvitsevaksi sossupummiksi ja työtä vieroksuvaksi luuseriksi jolta työntekijät maksavat velkojasi verojen muodossa. Tämä on ihan tosi asia hyvin, hyvin monelle, että älä ylpeile rikkauksistasi.
- oldmetall
Kyllä vaan ja moni leikkii rikasta ja hyvätuloista vaikka ansiot ovatkin keskitasoa.
Läheltä olen seurannut kuinka ns. "hyvinä aikoina" on otettu velkaa vähän kaikkeen tarkoitukseen. ensin on asuntovelkaa sen ymmärrän, että otetaan asuntolainaa, mutta sitten muu kuluttaminen velkarahalla.
Moni velkainen etenkin alempaan keskiluokkaan kuuluva kärsii huonosta itsetunnosta ja leikkii rikasta ja visusti pelkää leimautuvansa luuseriksi ja näytetään naapureille ja sukulaisille miten hyvin pyyhkii.
Monilla onkin optimistinen kuva omasta taloudellisesta tilasta ja moni luulee, että työpaikkansa on elinikäinen, mutta ikävä kyllä meidät on tuomittu elämään epävarmuuden ehdoilla.
Nykyään eletään ahneiden ehdoilla ja päällystön pitää saada miljoonansa ja ne miljoonat revitään työtätekevien selkänahasta.
Niinpä musta on ontuvaa, että tällä palstalla ei ole asiallista debattia köyhyydestä vaan täällä mollataan ja syyllistetään köyhiä.
Tuntuu kohtuuttomalta, että suuri osa suomalaisista joutuu raatamaan niin pienellä palkalla, että se nippa nappa riittää elämän välttämättömyyksiin ja pienipalkkainen joutuu kieltäytymään kaikesta ylimääräisestä mistä voisi olla iloa.
Inhottaa noi joukkoviestimissä paasaavat persukkaat jotka saavat mijoona tuloja ja vaativat työtätekeviä pidättäytymään palkkavaatimuksista ja vaahdotaan eläkeiän nostamisen puolesta.
Ikävä kyllä ihminen voi Suomessa huonosti ja se näkyy väkivallan lisääntymisenä kun yht äkkiä matto kiskaistaan jalkojen alta.
Noihin rikkauksilla ylpeileviin viesteihin en välitä ottaa kantaa, koska olen itse nähnyt, ettei kaikki ole sitä miltä näyttää.
Ja moni rakkikoira on niin huonolla itsetunnolla varustettu, että tuntee itsensä paremmaksi ihmiseksi kun räikyy tällä palstalla ja kehuu vuosiansioitaan ja OK-talojaan ynnä muuta. - ozdjjdlzvkdö
oldmetall kirjoitti:
Kyllä vaan ja moni leikkii rikasta ja hyvätuloista vaikka ansiot ovatkin keskitasoa.
Läheltä olen seurannut kuinka ns. "hyvinä aikoina" on otettu velkaa vähän kaikkeen tarkoitukseen. ensin on asuntovelkaa sen ymmärrän, että otetaan asuntolainaa, mutta sitten muu kuluttaminen velkarahalla.
Moni velkainen etenkin alempaan keskiluokkaan kuuluva kärsii huonosta itsetunnosta ja leikkii rikasta ja visusti pelkää leimautuvansa luuseriksi ja näytetään naapureille ja sukulaisille miten hyvin pyyhkii.
Monilla onkin optimistinen kuva omasta taloudellisesta tilasta ja moni luulee, että työpaikkansa on elinikäinen, mutta ikävä kyllä meidät on tuomittu elämään epävarmuuden ehdoilla.
Nykyään eletään ahneiden ehdoilla ja päällystön pitää saada miljoonansa ja ne miljoonat revitään työtätekevien selkänahasta.
Niinpä musta on ontuvaa, että tällä palstalla ei ole asiallista debattia köyhyydestä vaan täällä mollataan ja syyllistetään köyhiä.
Tuntuu kohtuuttomalta, että suuri osa suomalaisista joutuu raatamaan niin pienellä palkalla, että se nippa nappa riittää elämän välttämättömyyksiin ja pienipalkkainen joutuu kieltäytymään kaikesta ylimääräisestä mistä voisi olla iloa.
Inhottaa noi joukkoviestimissä paasaavat persukkaat jotka saavat mijoona tuloja ja vaativat työtätekeviä pidättäytymään palkkavaatimuksista ja vaahdotaan eläkeiän nostamisen puolesta.
Ikävä kyllä ihminen voi Suomessa huonosti ja se näkyy väkivallan lisääntymisenä kun yht äkkiä matto kiskaistaan jalkojen alta.
Noihin rikkauksilla ylpeileviin viesteihin en välitä ottaa kantaa, koska olen itse nähnyt, ettei kaikki ole sitä miltä näyttää.
Ja moni rakkikoira on niin huonolla itsetunnolla varustettu, että tuntee itsensä paremmaksi ihmiseksi kun räikyy tällä palstalla ja kehuu vuosiansioitaan ja OK-talojaan ynnä muuta.Annas kun täsmennän.
Puhut väkivallan lisääntymisestä huonovointisuuden yhtenä mittarina. Edustavatko palstalle postatut päivittäiset tappo- ja väkivaltauhkaukset mielestäsi siis hyväksyttävämpää debattia kuin (oletetulla) omaisuudella kehuskelu? - mustilainen
ozdjjdlzvkdö kirjoitti:
Annas kun täsmennän.
Puhut väkivallan lisääntymisestä huonovointisuuden yhtenä mittarina. Edustavatko palstalle postatut päivittäiset tappo- ja väkivaltauhkaukset mielestäsi siis hyväksyttävämpää debattia kuin (oletetulla) omaisuudella kehuskelu?ozdjjdlzvkdö
Sinnuu vissiin pittää tökätä ku ooy saiti pahin kuspiä - ozdjjdlzvkdö
mustilainen kirjoitti:
ozdjjdlzvkdö
Sinnuu vissiin pittää tökätä ku ooy saiti pahin kuspiäAina vaan parempaa uutta vuotta myös sinulle, kultaseni :DD ! Paistakoot aurinko elämääsi.
- mustilainen
ozdjjdlzvkdö kirjoitti:
Aina vaan parempaa uutta vuotta myös sinulle, kultaseni :DD ! Paistakoot aurinko elämääsi.
ozdjjdlzvkdö
Anteeks! Et sie ollukkaa se saiti pahin kuspiä, siehä olt iha toine ja viel naine - Ei kukaan
oikeasti hyvätuloinen tee noin. Ne ovat sinua ja kaltaisiasi niin paljon fiksumpia. Miksi ottaa lainaa kun omaisuutta on niin paljon ettei tiedä, mitä sen kanssa oikein tekisi. Sijoitukset jauhavat koko ajan niin paljon lisää, ettet köyhä edes ymmärrä. Minä käyn tällä palstalla vain sen takia kun on aika hauska nähdä, miten tyhmiä ihmiset voivatkaan olla. Aina se vaan yllättää, tämä idiotismin määrä täällä peräsuolipalstalla.
- oldmetall
ozdjjdlzvkdö kirjoitti:
Annas kun täsmennän.
Puhut väkivallan lisääntymisestä huonovointisuuden yhtenä mittarina. Edustavatko palstalle postatut päivittäiset tappo- ja väkivaltauhkaukset mielestäsi siis hyväksyttävämpää debattia kuin (oletetulla) omaisuudella kehuskelu?Äläs nyt sotke viestini sisältöä! Sehän on päivänselvää, että missä on huonovointisuutta, moniongelmaisuutta, syrjäytyneisyyttä ja taloudellista huono-osaisuutta siellä lisääntyy väkivaltakin kun monen onnettoman elämä on näköalatonta.
Minä en pidä tappo- ja väkivaltauhkauksia alkuunkaan hyväksyttävänä en tällä suomi 24.n keskustelupalstoilla enkä missään muuallakaan hyväksy väkivaltaa enkä tappouhkauksia.
Jos rupeaa meno käymään hurjaksi niin ei tarvitse tulla tälle palstalle vaan pysyttelee pois.
Minä en ilmaissut hyväksymättömyyttä jos joku kehuu omaisuudellaan tai vuosiansioillaan. Mielestäni moinen on vaan totaalisen typerää ja kertoo kirjoittajan huonosta itsetunnosta ja tulen palavasta halusta kohottaa itsensä köyhien ja luuserien yläpuolelle.
- ällikkäpää
eikö normaalit asunnot, oli sitten osake tai ok-talo ja autot ,taulutv, kaikki normaaliin elämään kuuluvat kilut ja kalut ole ihan tavallista omistaa, mikä siitä tekee niin 'kehuttavaa' jonkun mielestä. Ei se kehumista ole jos jotain on saanut kasatuksi pitkänkin työuran aikana, nykyisin onnistuu paljon nopeammin kun on suuremmat palkat kaikissa töissä.Näillä palstoilla tuskin sellaiset edes käy joilla jotain oikeaa syytä olisi kehuskella omaisuuksillaan.Minun mielestäni normaali omistus kuuluu ihmisarvoiseen elämään, oli sitten köyhempi tai vauraampi, toiset omistaa enemmän toiset vähemmän, mutta se että omistaa ihan normi kuviot ei tee kenestäkään huonompaa köyhää tai parempaa vaurasta, ihmisiä kaikki ollaan ja omalla tavallaan jokainen oman elonsa arvostaa, kuka köyhäksi, kuka toimeentulevaksi.Jos vaikka joutuu työttömäksi niin ei se aiemmin hankittu omaisuus mihinkään katoa yks'jakaks' että puff' sinne meni.... kyllä se on edelleen omistajansa käytössä ja pysyy myös, mikäli ei ole ihan löyhäpäinen tyyppi kyseessä.Millä perusteella voi joku 'vaatia' että työttömän pitäisi olla kokoajan ihan p.a.
- V
Millä alalla olet?
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2012/01/02/kuka-tienaa-eniten-tunnissa/201120006/139
Pieni palkkaisia ovat vain alle 10/€ tunnissa ansaitsevat. - 2525666
keltä kysyit.....
- Järkimies75
Asiallinen kirjoitus.
Näinhän se on. Pienipalkkainen saa hädin tuskin enemmän kuin ovelasti asiansa junaileva sossupummi. Kun ottaa huomioon kulut (työmatkat, päivähoito, ym) niin äkkiä on siinä ja siinä kannattaako työ rahallisesti.
Eikä asia sillä ratkea että "kouluttautukaa paremmin niin saatte isomman palkan". Kyllä me tarvitaan siivoojia, kaupan kassoja, ja muita pienipalkkaisia. Jos kaikki yrittäisivät kouluttautua, Nokian insinööri tai johtajaopettaja tuskin haluaisi luututa vessaa työpäivänsä lomassa.
Meillä on liikaa veroja, sosiaalikuluja ja tulonsiirtoja. Esimerkki: 2/3 palvelujen hinnoista on veroja, sosiaalikuluja, eläkemaksuja (jotka EHKÄ saa joskus eläkkeen muodossa) jne.
Homma kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Yhteiskunta jossa kaikille jaetaan mannaa kun vaan muistaa äänestää vasemmistoa (kaikki Suomen puolueet, ml. Kokoomus) ei toimi...lopulta ihmisiltä katoaa motivaatio työhön, mahdollisuus työllistää, ja sitten aletaan miettiä kuka tämän lystin maksaa.
Nyt se maksetaan velaksi. Entäs tulevaisuudessa? - jäpijäppis
niitä inssinplanttuja oli tehtaallakin ihan 20kpl tavallisissa linjahommissa 10-12e/tuntipalkalla parivuotta sitten.... ei ollu insseille hommia, piti ihan tavishommia tehtailla ja siellä ovat vieläkin ja taitavat myös jäädä.... liikaa on turha kouluttaa kun ei kaikille hommia kuitenkaan riitä sitten joutuvat matalapalkkahommiin....sopivassa suhteessa pitää olla koulutettuja ja niitä vähemmän koulutettuja/pudokkaita.... ettei tule liian suuri kilpailu ryhmien välillä. Se huonosti palkattu nääs kelpaa hyvin koulutetuillekin jos ei muuta ole, ja silloinhan se koulutus hukkaan on mennyt, vanhenee nopeasti jos ei käyttöä ole.
- """""....._
Totta muuten tuo että insinööri valitsee usein kumppanikseen hoitajan, tälläisiä liittoja on paljon. Insinöörejä tarvitaan lukemattomilla eri aloilla, ja tuskimpa heitä liikaa koulutetaan, kun lähivuosina heitä jää valtaisat määrät eläkkeelle.
Ja huom. paljon on insinöörejä kuten sairaanhoitajiakin peruskoulupohjalta. Joten ei se oikein kirjoitustaito aina kaikkea ratlkaise......paremminkin järjen käyttö ja rohkeus mennä eteenpäin urallaan , ettei tarvii sitten eläkeiässä itkeä ja voivotella ja toisia syytellä ratkaisuistaan..Mutta kaikki eivät uskalla.:::))
- tosi on....
Ihan tosi.inssi hoitsu=onnellinen pari.
terv, insinöörin omaava hoitsu. - 6+6
näitten ammattiryhmien hyvä kohtaaminen johtuu oppilaitosten sijoittelusta, ovat lähellä toisiaan ja silloin nuoret tapaavat , ihastuvat ja rakastuvat.... näin on ollut aina ....
- aaarrgghh!!!
mua kyllä pistää niin vitutttamaan mankuminen "huonosta palkasta"... Jos kaupan kassalta saa mielestäsi liian pientä palkkaa, niin VAIHDA TYÖPAIKKAA. Työpaikkoja on haussa esim. Oikotiellä kaksi ja puoli tuhatta. Kilpailuta oma osaamisesi ja hanki parempipalkkainen työ. Jos osaamisesi on heikkoa ja sillä et saa palkkaa nostettua, niin mene tekemään ylitöitä, yötöitä yms. Tai sitten ota itsellesi kakkostyö. Jos ei osaamisella palkka nouse, niin ahkeruudella ja kovalla työnteolla se nousee. Onko se helppoa? No ei vittusaatana varmasti ole, mutta kuka perkeleeen idiootti on väittänyt että elämä olisi?!
- jhvb
Sama täällä. Ärsyttää "köyhien" ainainen vonkuminen käsi ojossa, että antakaa antakaa, mutta mitään ei haluta itse tehdä.
Itsellä tuli vähän yllättävää rahan tarvetta ja mitä oli tehtävissä? Laina ei kiinnosta joten menin iltatöihin pariksi kuukaudeksi. Päivät olen huoltoaseman kassalla pienipalkkaisessa paskaduunissani ja illat käyn yhden kaupan kassalla muutaman tunnin.
Paskahommia, mutta kun ei pankkiakaan viitsi ryöstää ja järkeä ei meikäläiselle suotu sen vertaa, että olis helpommalla päässyt niin näillä se on mentävä. - ....................
Sitten Kannattaa Äänestää Soinia ! On pienituloisten puolella
- 6+6
se mitään köyhien asialla ole , on oikeammalla kuin kukaan muu mutta ette taaskaan hoksaa asiaa kuin ette eduskuntavaaleissakaan..... mutta jos soinista pressa tulee niin persut hajoaa ja se jos mikä on hyvä....
- Nimenomaan näin
Asiaa puhut!
Huonolla itsetunnolla varustetut ihmiset, jotka käyvät heikompiensa kimppuun voisi lähettää kuuta kiertävälle radalle.
"Ja moni rakkikoira on niin huonolla itsetunnolla varustettu, että tuntee itsensä paremmaksi ihmiseksi kun räikyy tällä palstalla ja kehuu vuosiansioitaan ja OK-talojaan ynnä muuta. " - hoit1
Kyllä tiedän mitä sentin venyttäminen on. Haluaisin tietää paljonko on palvelulisät lähihoitaja noin yli 10vuotta työtä,Palvelukeskus Varsinais-Suomessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047