apua järjestelmäkameran hankintaan

Sara95

Kokeneemmat kuvaajat, apua ja vinkkejä kaivataan!
Eli oon tollasella aika kuluneella Canon 20D kitillä vähän tutustunu järkkärikuvauksen maailmaan, ja nyt polttelis kovasti hankkia paremmat välineet. Mitkään ammattivälineet ei tarttis olla mut kumminkin ihan hyvät, ja hintojen pitäis olla näin opiskelijalle kohtuulliset..:) Merkillä ei niin kovasti väliä, mutta kyllähän tuolla canonilla mielellään kuvailee.
Ja objektiiveista kun en paljon mitään tajua niin minkä polttovälin putkella sais hyviä kuvia sekä läheltä että kaukaa..?:) kun ei rahatilanne salli ainakaan vielä ostaa montaa putkea erikseen.

6

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin

Runkona tuo 20D on yhä ihan kelvollinen. Jos haluat yhtä hyvän uuden Canonin rungon, niin joudut ostamaan 7D:n. Esimerkiksi 60D on mekaanisesti paljon huonompi.

Croppirunkoon ainoa järkevä yleisonjektiivi on noin 35mm prime. Lähde siitä ja kun osaat kuvata sillä, voit miettiä muita objektiiveja.

• 60 D

Kyllä tuo Canonin 60 D on normaalikäytössä ihan kelvollinen runko. 7D on jo hivenen jämäkämpi ( runko Mg ) mutta se onkin jo puoliammattilaisrunko jota mm lintu-/ urheilukuvaajat käyttävät. Jos ei tartte 7D välttämättä (kuvanlaatu molemmissa sama) niin itse sijoittaisin tuon runkojen välisen erotuksen n 450€ optiikkaan. Rungon kanssa kannattaa ostaa aina kittizoomi(18-55 IS versio) koska sen saa silloin edullisesti.

• Joo, siis ei
        60 D kirjoitti:

Kyllä tuo Canonin 60 D on normaalikäytössä ihan kelvollinen runko. 7D on jo hivenen jämäkämpi ( runko Mg ) mutta se onkin jo puoliammattilaisrunko jota mm lintu-/ urheilukuvaajat käyttävät. Jos ei tartte 7D välttämättä (kuvanlaatu molemmissa sama) niin itse sijoittaisin tuon runkojen välisen erotuksen n 450€ optiikkaan. Rungon kanssa kannattaa ostaa aina kittizoomi(18-55 IS versio) koska sen saa silloin edullisesti.

Noita Canuunan kittizoomeja ei kannata ottaa, vaikka saisit ilmaiseksi. Kymppisarjassa 50D oli vielä ok, mutta se söi liikaa seiskan markkinoita, joten 60D tehtiin huomattavasti heppoisemmaksi.

Sinänsä 60D on ihan hyvä aloittelijamalli, mutta jos on tottunut 20D:hen, voi se alkuhuuman jälkeen olla aikamoinen pettymys. Komppaan tuota, joka ehdotti kunnon objektiivin ostamista nykyiseen kaksikymppiseen.

• sori vaan ...

Osta edes yksi kunnollinen objektiivi niin saat nykyisestä kamerasta paljon enemmän irti. Turha päivittää runkoa uuteen jos meinaat sillä kaupanpäälliseksi jaettavalla pullonpohjalla jatkossakin kuvailla. Ei millään pahalla mutta jotenkin tuntuu että nykyinen kalustosikin on vähän kuin helmiä sioille.

• sara95

kiitos vastauksista kaikille!

• oppiva apina

"Eli oon tollasella aika kuluneella Canon 20D kitillä vähän tutustunu järkkärikuvauksen maailmaan, ja nyt polttelis kovasti hankkia paremmat välineet. Mitkään ammattivälineet ei tarttis olla mut kumminkin ihan hyvät, ja hintojen pitäis olla näin opiskelijalle kohtuulliset..:) "

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10323429

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2175
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      341
      1413
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      96
      1397
    4. 168
      1291
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1071
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      978
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      930
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      929
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      862
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      849
    Aihe