Enta jos kaikki pelastuisivat?

Kokemus-K

Haluaisn kysyä yhden hypoteettisen kysymyksen kaikilta tällä olevilta uskovilta. Siis niiltä joiden mielestä vai hyvät teot ja vankka usko Jumalaan pelastaa ihmisen.
Ja toivon että vastaatte täisin rehellisesti sen mukaan mitä sydämenne sanoo.
Kysymys on siis seuraava:

Kuolette ja pääsette taivaaseen. Siellä kuitenkin huomaatte että ihan kaikki muutklin ovat näyttäneet päässeen siinne elämäntavasta tai uskonnosta riippumatta. Mitään kadotusta ei siis näytä olevan olemassakaan.
Kun tämän huomatte, oletteko

1. todella iloisia että Jumala on niin armollinen ja rakastava että pelastaakin joikaisen. Elämä uskovaisena kannatti kuitenkin vaikka ei mitään erikoispalkintoa tuonutkaan.

vai

2. hieman pettyneistä siitä että teidän suurta uskoanne ja hurskaita tekojanne ei sittenkään arvostettu korkeammalle kuin muiden ihmisten ihan tavalista elämää. Olisitte ehkä elämässänne tehneet joitain valintoja toisin jos olisitte tämän tieneet.

Vastaus voi kertoa yllättävän paljon teistä itsestänne ja siitä, miksi uskotte. Kannattaa miettiä ajatuksella...

30

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taivaassa ei kukaan

      ihminen voi olla kuin autuaallisen iloinen, sillä siellä olemme pukeutuneet katoamattomuuteen eikä lihan mielen turmelluksella ole mitään valtaa elämäämme, totisesti.

      Taivaassa ei ole mitään tarvetta eikä kenties edes mahdollisuutta kadehtia eikä vihata eikä vanhoja muistella ellei ole sallittua hyvää, sillä kaikki synti ja paha on ihan oikeasti poistettu, ja kaikki pimeys on väistynyt kun valkeus on Herran läsnäolossa ihan konkreettista. Jumala on pyyhkinyt kaikki kyyneleet pois ja samoin kaikki huonot muistot eikä ne ajatukseen astu, sillä ovat Jumalan Vastustajasta, joka on kaukana poissa näitä huonoja esilletuomasta.

      Taivaassa on AUTUAALLISTA, ah sitä IHANUUTTA ja HYVÄÄ HENGELLISTÄ, sillä ei ole lihan mielen turmellusta eikä mitään vääryyttä eikä syntiä, totisesti.

      Joka on käynyt taivaassa ei KOSKAAN tahdoisi pois sieltä lähteä vaikka Jumalan vaikuttamasta syystä se voidaan kyllä kenties sallia tai on Herran tahtokin näissä harvinaisissa tapauksissa, joissa on palattu kertomaan Herran hyvyydestä läsnäolossaan.

      Toivon, että meille kaikilla olisi se mieli, joka on Isällä Jumalalla joka halajaa meitä kaikkia tykönsä, sillä on RAKKAUS, josta voimme tässä lukea ja myös ymmärtää:

      ´Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.´ (1. Kor. 13:4-14:1)

      Joka nämä ymmärtää ja sisäistää, niin tuntee jo Jumalaa sillä Jumala on Rakkaus.

      • Kokemus-K

        Et siis halunnut tutkiskella itseäsi tässä asiassa lainkaan vaan kiersit koko kysymyksen. Tarkoitushan oli nimenomaan tarkastella asiaa täältä maanpäällisestä elämästä käsin, ei jostain meille vielä tuntemattomasta taivaallisesta olotilasta.


      • itse kirjoitit:
        Kokemus-K kirjoitti:

        Et siis halunnut tutkiskella itseäsi tässä asiassa lainkaan vaan kiersit koko kysymyksen. Tarkoitushan oli nimenomaan tarkastella asiaa täältä maanpäällisestä elämästä käsin, ei jostain meille vielä tuntemattomasta taivaallisesta olotilasta.

        > Kuolette ja pääsette taivaaseen. Siellä kuitenkin huomaatte että ihan kaikki muutklin ovat näyttäneet päässeen siinne . . . <

        Olisit sitten suoraan esittänyt "mitä mieltä olette siitä että kaikki pääsee taivaaseen?"

        Jos olisi Jumalan antama totuus, niin hienoahan tuo olisi ja voisi sitten tehdä mitä huvittaa, noin kuvitteellisesti, sillä eihän enää olisi merkitystä kuinka eläisi. Näinhän jumalattomat ajattelevat "ei Jumala näe" pahaa tehdessään. Tietysti jos vääryyden teot nopeasti kääntyisivät tekijän itsensä päälle eikä vasta kuolemansa jälkeen tulevassa tuomiossa, niin voisi onnistuakin tuollainen, sillä jos joku tekisi toiselle pahaa, niin heti seuraavana päivänä sitten saisi omaa lääkettään maistaa, näin varmaan paremmin ihminen oppisi välttämään pahaa.

        Nykyäänhän rikollisistakin vain pieni osa jää kiinni ja jos taitavasti tehdään niin sitä epätodennäköisempää on kiinni jääminen näissä maailmallississa tuomioistuimissa ja samoin maailmallinen esivalta itsekin voi vääryyttä tehdä eikä voi koskaan tietenkään jäädä kiinni mistään kun on pelkästään itse itselleen tuomari. Suomessakin on vähän korruptiota kun ei kaikki korputio ole korruptiota. Esimerkiksi kansanedustaa ei voida lahjoa vaikka mitä ottaisi vastaan tehdäkseen lahjanantajan tahtoa, koska lahjontaa nyt ei vain tunneta. Virkamiehillä on hiukan eri tavalla kunnallisessa päätöksen teossa, toki en tunne hyvin näitä.

        Peruslakia voidaan rikkoa surutta Suomessa, koska rikkojat itse voivat olla itselleen tuomarit, riittää että on määräenemmistö ja pulinat pois vaikka perustuslain henkeä kuinka rikottaisiin ja määräenemmistön tulisi olla paljon suurempi kuin yksinkertainen.

        Eiköhän tuossa aloitusviestin pelastusasiassa ole samalla tavalla, että suurin osa ihmisistä ajattelee olevansa ihan taivaaseen kelvollista väkeä eikä mitään kurjallistoa eikä köyhää eikä syntistä eikä muutoinkaan mitenkään mahdollista ettei pääsisi taivaaseen itse, tietysti on aivan eri asia uskovilla tai venäläisillä tai ruotsalaisilla tai toispaikkakuntalaisilla, toki harvat onneksi siitä kai sentään kiittävät rukouksissaan, sillä ei Jeesus sitä opettanut "Isä Meidän" -rukouksessa.

        Olisihan se aika teoreettisesti aika hienoa, jos täällä maan päällä sotineet ja toisiaan vihanneet voisivat taivaassa halailla ja rakastaa ja joko muistella niitä taakse jääneitä aikoja tai sitten olla muistelematta. Natsit ja juutalaiset yhdessä kiittäisivät Jumalaa kaikesta hyvästä, samoin muutkin rikolliset ja rikosten uhrit samoin kokisivat suurta Jumalan siunausta taivaassa eikä enää olisi mitään katkeruutta eikä mielipahaa.

        En usko asian kuitenkaan olevan noin vaan niinkuin on Raamatun pyhissä kirjoituksissa opetettu ja Jeesus on ainoa Tie ja Totuus ja Elämä Jumalan valtakuntaan, sillä on paljon loogisempaa ja vanhurskaampaa ja pyhempää kuin maanpäällisten tekojen merkityksen täydellisestä mitätöimisestä ja varsinkin jos tällainen oppi saisi sijaa, niin eipä siiinä paljon enää kyseltäisi "saisinko . . . ?" tietysti jos on usko hyvään ihmiseen joka maailmallsen hyvän jakaa oikein ja tasapuolisesti eikä tahdo vääryyttä tehdä, niin hienoahan se olisi.

        Jumalan varjellusta on hyvä rukoilla ja kiittää kaikesta siitä vaikka ei onneksemme maailma eläkään kuin vailla mitään ymmärrystä hyvästä ja pahasta kuten Nooan aikana ja samoin Sodomassa, vaikka juuri sellaiseksi Jeesus kuvaa tulonsa läheisyyden ajan, sillä ahneus on epäjumalanpalvelusta ja rakkaus maailmaa kohtaan on hengellistä haureutta Jeesusta ja ristiään kohtaan, sillä Pyhä kutsuu pyhittymään ja seurakunta on maailmasta uloskutsuttujen joukko.


      • Kokemus-K
        itse kirjoitit: kirjoitti:

        > Kuolette ja pääsette taivaaseen. Siellä kuitenkin huomaatte että ihan kaikki muutklin ovat näyttäneet päässeen siinne . . . <

        Olisit sitten suoraan esittänyt "mitä mieltä olette siitä että kaikki pääsee taivaaseen?"

        Jos olisi Jumalan antama totuus, niin hienoahan tuo olisi ja voisi sitten tehdä mitä huvittaa, noin kuvitteellisesti, sillä eihän enää olisi merkitystä kuinka eläisi. Näinhän jumalattomat ajattelevat "ei Jumala näe" pahaa tehdessään. Tietysti jos vääryyden teot nopeasti kääntyisivät tekijän itsensä päälle eikä vasta kuolemansa jälkeen tulevassa tuomiossa, niin voisi onnistuakin tuollainen, sillä jos joku tekisi toiselle pahaa, niin heti seuraavana päivänä sitten saisi omaa lääkettään maistaa, näin varmaan paremmin ihminen oppisi välttämään pahaa.

        Nykyäänhän rikollisistakin vain pieni osa jää kiinni ja jos taitavasti tehdään niin sitä epätodennäköisempää on kiinni jääminen näissä maailmallississa tuomioistuimissa ja samoin maailmallinen esivalta itsekin voi vääryyttä tehdä eikä voi koskaan tietenkään jäädä kiinni mistään kun on pelkästään itse itselleen tuomari. Suomessakin on vähän korruptiota kun ei kaikki korputio ole korruptiota. Esimerkiksi kansanedustaa ei voida lahjoa vaikka mitä ottaisi vastaan tehdäkseen lahjanantajan tahtoa, koska lahjontaa nyt ei vain tunneta. Virkamiehillä on hiukan eri tavalla kunnallisessa päätöksen teossa, toki en tunne hyvin näitä.

        Peruslakia voidaan rikkoa surutta Suomessa, koska rikkojat itse voivat olla itselleen tuomarit, riittää että on määräenemmistö ja pulinat pois vaikka perustuslain henkeä kuinka rikottaisiin ja määräenemmistön tulisi olla paljon suurempi kuin yksinkertainen.

        Eiköhän tuossa aloitusviestin pelastusasiassa ole samalla tavalla, että suurin osa ihmisistä ajattelee olevansa ihan taivaaseen kelvollista väkeä eikä mitään kurjallistoa eikä köyhää eikä syntistä eikä muutoinkaan mitenkään mahdollista ettei pääsisi taivaaseen itse, tietysti on aivan eri asia uskovilla tai venäläisillä tai ruotsalaisilla tai toispaikkakuntalaisilla, toki harvat onneksi siitä kai sentään kiittävät rukouksissaan, sillä ei Jeesus sitä opettanut "Isä Meidän" -rukouksessa.

        Olisihan se aika teoreettisesti aika hienoa, jos täällä maan päällä sotineet ja toisiaan vihanneet voisivat taivaassa halailla ja rakastaa ja joko muistella niitä taakse jääneitä aikoja tai sitten olla muistelematta. Natsit ja juutalaiset yhdessä kiittäisivät Jumalaa kaikesta hyvästä, samoin muutkin rikolliset ja rikosten uhrit samoin kokisivat suurta Jumalan siunausta taivaassa eikä enää olisi mitään katkeruutta eikä mielipahaa.

        En usko asian kuitenkaan olevan noin vaan niinkuin on Raamatun pyhissä kirjoituksissa opetettu ja Jeesus on ainoa Tie ja Totuus ja Elämä Jumalan valtakuntaan, sillä on paljon loogisempaa ja vanhurskaampaa ja pyhempää kuin maanpäällisten tekojen merkityksen täydellisestä mitätöimisestä ja varsinkin jos tällainen oppi saisi sijaa, niin eipä siiinä paljon enää kyseltäisi "saisinko . . . ?" tietysti jos on usko hyvään ihmiseen joka maailmallsen hyvän jakaa oikein ja tasapuolisesti eikä tahdo vääryyttä tehdä, niin hienoahan se olisi.

        Jumalan varjellusta on hyvä rukoilla ja kiittää kaikesta siitä vaikka ei onneksemme maailma eläkään kuin vailla mitään ymmärrystä hyvästä ja pahasta kuten Nooan aikana ja samoin Sodomassa, vaikka juuri sellaiseksi Jeesus kuvaa tulonsa läheisyyden ajan, sillä ahneus on epäjumalanpalvelusta ja rakkaus maailmaa kohtaan on hengellistä haureutta Jeesusta ja ristiään kohtaan, sillä Pyhä kutsuu pyhittymään ja seurakunta on maailmasta uloskutsuttujen joukko.

        "Olisit sitten suoraan esittänyt "mitä mieltä olette siitä että kaikki pääsee taivaaseen?""

        En minä siitä halunnut keskustella, sitähän on jo käsitelty useasti ennenkin. Vaan nimenomaan siitä, mitä tunteita se herättäisi jos niin olisi. Tuntusiko sinusta että olet uskonut "turhaan" jos se ei olisikaan ainoa tapa pelastua. Vai olisitko vain iloinen kaikkien muiden puolesta ja ajattelisit että Jumala on vieläkin armollisempi kuin olet ajatellut?
        Tällaisista asioista siis halusin herättää keskustelua...
        Vai onko ajatus niin pelottava että et halua sitä edes hypoteettisena kysymyksenä pohtia?


      • Voisimme pohjia
        Kokemus-K kirjoitti:

        "Olisit sitten suoraan esittänyt "mitä mieltä olette siitä että kaikki pääsee taivaaseen?""

        En minä siitä halunnut keskustella, sitähän on jo käsitelty useasti ennenkin. Vaan nimenomaan siitä, mitä tunteita se herättäisi jos niin olisi. Tuntusiko sinusta että olet uskonut "turhaan" jos se ei olisikaan ainoa tapa pelastua. Vai olisitko vain iloinen kaikkien muiden puolesta ja ajattelisit että Jumala on vieläkin armollisempi kuin olet ajatellut?
        Tällaisista asioista siis halusin herättää keskustelua...
        Vai onko ajatus niin pelottava että et halua sitä edes hypoteettisena kysymyksenä pohtia?

        sitäkin vaihtoehtoa, että pahimmat vihamiehemme ja -naisemme pääsisivät taivaaseen ja itse menisi kadotukseen. Miltä se tuntuisi? Tuomiot ovat Jumalan samoin Herra Jeesus tahtoo kaikkien pelastuvan. Asian ydin ei muuttuisi yhtään sen johdosta miten näissä kävisi.

        Olisikohan mahdollista että kaikki pääsisivät Paratiisin tai kaikki menisi kadotukseen, sillä näinhän asian laita on jos Jumalan tiukentaa tai löysentää pyhitysvaatimusta. Jeesus opetti että paljon pitää olla vanhurskaampi kuin fariseukisilla aikanaan.

        Samoin näemme että luovuttamaton asia on vanhurskautuminen uskon kautta, sillä lähtökohtaisesti kaikki ihmisinä olemme syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla, ja samoin saamme armosta totuuteen tullessamme ja sydämen uskomme tunnustaessamme Jeesukseen. Näin se on tärkein asia uskoa Jeesukseen ja Herra sen itse vaikuttaa, totisesti.

        Uskon lisäksi tarvitaan rakkautta eli tahtonsa tekemistä, kutenkin se on Jumalan teko että uskomme Jumalaan. Vaikka sydämen uskolla vanhurskaudutaan niin suun tunnustuksella pelastutaan. Ihmispelko panee paulan, mutta Herran Henki antaa rohkeuden ja rakkauden sillä kuka ei tahtoisi todistaa hyvästä Vapahtajastaan, ainakin minä tahdon ja kiitän siitä Isää kaikesta sydämestäni, totisesti, sillä uskon että on luovuttamattoman tärkeä ja kallisarvoinen kutsumus ja myös valintansa, totisesti.

        Kysymykseesi voin rehellisesti sanoa, että iloitsisin, jos kaikki ihmiset pelastuisivat Jeesuksen valtakuntaan ja se on myös Isän tahto ja ilmoitus, mutta tietysti totuudellisesti eikä vain näennäisesti ihmiskeskeisen valheopetuksen tai muun sellaisen parannusta tekemättömyyden kautta.

        Parannus on kyllä mielenkiintoinen keskusteluaihe, sillä siitä löytyy monivivahteisuutta vaikka asian ydin onkin juuri sydämen usko ja suun tunnustus ja rakkaus tehdä Isän tahtoa Mestarin opetuksen mukaan.

        Toisaalta jotenkin olen myös sitä mieltä että tyytyisin täysin siihen, että kaikki ihmiset menisivät kadotukseen jos se olisi Isän vanhurskas ja pyhä tuomio, sillä luotan hänen tekoihinsa täysin, koska on hyvä ja pyhä ja ainoa Luoja, totisesti.

        Olkoon Luoja yksin totuudellinen ja kaikki ihmiset valhetteiljoita, kuten on kirjoitttu. Tietysti iloitsen jokaisesta joka pääsee Jumalan valtakuntaan ja myös näemme että näin tulee tapahtumaan sillä edeltä on se ilmoitettu ja kiitos ja kunnia Isälle ja siinä suuressa pelastettujen joukossa ainakin minä tahdon olla kiittämässä pelastuksesta Isää ja Poikaa Pyhässä Hengessä perillä voittajana ja jo tänään kaidalla tiellä ja totuudessa ja elämässä ja Jumalan vanhurskaudessa, totisesti.


      • tänä aamuna
        Kokemus-K kirjoitti:

        "Olisit sitten suoraan esittänyt "mitä mieltä olette siitä että kaikki pääsee taivaaseen?""

        En minä siitä halunnut keskustella, sitähän on jo käsitelty useasti ennenkin. Vaan nimenomaan siitä, mitä tunteita se herättäisi jos niin olisi. Tuntusiko sinusta että olet uskonut "turhaan" jos se ei olisikaan ainoa tapa pelastua. Vai olisitko vain iloinen kaikkien muiden puolesta ja ajattelisit että Jumala on vieläkin armollisempi kuin olet ajatellut?
        Tällaisista asioista siis halusin herättää keskustelua...
        Vai onko ajatus niin pelottava että et halua sitä edes hypoteettisena kysymyksenä pohtia?

        sain armon alkaa anomaan agape-rakkautta ja toivon, että saan täyttyä Hengellään ja kiittää ja kunnioittaa ja kokea, kuten jo oen saanutkin sitä vastaanottaa tässä aamussa ja päivässä.

        Juuri nytkin tunnen suurta rauhaa sydämessäni ja samoin hyvä lämpö on täyttänyt sydäntäni. Olen tätä saanut aiemminkin maistaa ja joskus on annettu silloin kun joudun kirjoittamaan voimakasta parannuskehotusta jollekin toiselle. Isä on Ihmeellinen Neuvonantaja ja Väkevä Jumala Henkensä kautta, totisesti. Kunnia ja kiitos Isälle, totisesti.


      • sellainenkin
        Kokemus-K kirjoitti:

        "Olisit sitten suoraan esittänyt "mitä mieltä olette siitä että kaikki pääsee taivaaseen?""

        En minä siitä halunnut keskustella, sitähän on jo käsitelty useasti ennenkin. Vaan nimenomaan siitä, mitä tunteita se herättäisi jos niin olisi. Tuntusiko sinusta että olet uskonut "turhaan" jos se ei olisikaan ainoa tapa pelastua. Vai olisitko vain iloinen kaikkien muiden puolesta ja ajattelisit että Jumala on vieläkin armollisempi kuin olet ajatellut?
        Tällaisista asioista siis halusin herättää keskustelua...
        Vai onko ajatus niin pelottava että et halua sitä edes hypoteettisena kysymyksenä pohtia?

        vaihtoehto on että itse on ainoa ihminen maailmassa, joka menee kadotukseen ja kaikki muut pelastuu. Ja jos näin tapahtuu, niin sekin on vanhurskas ja hyvä ja pyhä tuomio vanhurskaalta Jumalalta.


      • Paavalin todistus
        Kokemus-K kirjoitti:

        "Olisit sitten suoraan esittänyt "mitä mieltä olette siitä että kaikki pääsee taivaaseen?""

        En minä siitä halunnut keskustella, sitähän on jo käsitelty useasti ennenkin. Vaan nimenomaan siitä, mitä tunteita se herättäisi jos niin olisi. Tuntusiko sinusta että olet uskonut "turhaan" jos se ei olisikaan ainoa tapa pelastua. Vai olisitko vain iloinen kaikkien muiden puolesta ja ajattelisit että Jumala on vieläkin armollisempi kuin olet ajatellut?
        Tällaisista asioista siis halusin herättää keskustelua...
        Vai onko ajatus niin pelottava että et halua sitä edes hypoteettisena kysymyksenä pohtia?

        ´Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa; ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen SUURIN. Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.´ (1. Tim. 1:12-17)

        Toki voi lohduttautua sillä että syntiä Jeesus tuli pelastamaan eikä terveitä, kuten opetti.


      • Oli Jumalan Tuomio
        Kokemus-K kirjoitti:

        "Olisit sitten suoraan esittänyt "mitä mieltä olette siitä että kaikki pääsee taivaaseen?""

        En minä siitä halunnut keskustella, sitähän on jo käsitelty useasti ennenkin. Vaan nimenomaan siitä, mitä tunteita se herättäisi jos niin olisi. Tuntusiko sinusta että olet uskonut "turhaan" jos se ei olisikaan ainoa tapa pelastua. Vai olisitko vain iloinen kaikkien muiden puolesta ja ajattelisit että Jumala on vieläkin armollisempi kuin olet ajatellut?
        Tällaisista asioista siis halusin herättää keskustelua...
        Vai onko ajatus niin pelottava että et halua sitä edes hypoteettisena kysymyksenä pohtia?

        mikä tahansa niin varmaa on se, että on Pyhä ja Vanhurskas ja Hyvä, totisesti.


      • Jeesuksen Henki tuo
        Kokemus-K kirjoitti:

        "Olisit sitten suoraan esittänyt "mitä mieltä olette siitä että kaikki pääsee taivaaseen?""

        En minä siitä halunnut keskustella, sitähän on jo käsitelty useasti ennenkin. Vaan nimenomaan siitä, mitä tunteita se herättäisi jos niin olisi. Tuntusiko sinusta että olet uskonut "turhaan" jos se ei olisikaan ainoa tapa pelastua. Vai olisitko vain iloinen kaikkien muiden puolesta ja ajattelisit että Jumala on vieläkin armollisempi kuin olet ajatellut?
        Tällaisista asioista siis halusin herättää keskustelua...
        Vai onko ajatus niin pelottava että et halua sitä edes hypoteettisena kysymyksenä pohtia?

        "Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?' Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi SYNNIN ja VANHURSKAUDEN ja TUOMION: SYNNIN, koska he eivät usko minuun; VANHURSKAUDEN, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja TUOMION, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

        Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

        (Joh 16:5-14)


      • Kokemus-K
        Voisimme pohjia kirjoitti:

        sitäkin vaihtoehtoa, että pahimmat vihamiehemme ja -naisemme pääsisivät taivaaseen ja itse menisi kadotukseen. Miltä se tuntuisi? Tuomiot ovat Jumalan samoin Herra Jeesus tahtoo kaikkien pelastuvan. Asian ydin ei muuttuisi yhtään sen johdosta miten näissä kävisi.

        Olisikohan mahdollista että kaikki pääsisivät Paratiisin tai kaikki menisi kadotukseen, sillä näinhän asian laita on jos Jumalan tiukentaa tai löysentää pyhitysvaatimusta. Jeesus opetti että paljon pitää olla vanhurskaampi kuin fariseukisilla aikanaan.

        Samoin näemme että luovuttamaton asia on vanhurskautuminen uskon kautta, sillä lähtökohtaisesti kaikki ihmisinä olemme syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla, ja samoin saamme armosta totuuteen tullessamme ja sydämen uskomme tunnustaessamme Jeesukseen. Näin se on tärkein asia uskoa Jeesukseen ja Herra sen itse vaikuttaa, totisesti.

        Uskon lisäksi tarvitaan rakkautta eli tahtonsa tekemistä, kutenkin se on Jumalan teko että uskomme Jumalaan. Vaikka sydämen uskolla vanhurskaudutaan niin suun tunnustuksella pelastutaan. Ihmispelko panee paulan, mutta Herran Henki antaa rohkeuden ja rakkauden sillä kuka ei tahtoisi todistaa hyvästä Vapahtajastaan, ainakin minä tahdon ja kiitän siitä Isää kaikesta sydämestäni, totisesti, sillä uskon että on luovuttamattoman tärkeä ja kallisarvoinen kutsumus ja myös valintansa, totisesti.

        Kysymykseesi voin rehellisesti sanoa, että iloitsisin, jos kaikki ihmiset pelastuisivat Jeesuksen valtakuntaan ja se on myös Isän tahto ja ilmoitus, mutta tietysti totuudellisesti eikä vain näennäisesti ihmiskeskeisen valheopetuksen tai muun sellaisen parannusta tekemättömyyden kautta.

        Parannus on kyllä mielenkiintoinen keskusteluaihe, sillä siitä löytyy monivivahteisuutta vaikka asian ydin onkin juuri sydämen usko ja suun tunnustus ja rakkaus tehdä Isän tahtoa Mestarin opetuksen mukaan.

        Toisaalta jotenkin olen myös sitä mieltä että tyytyisin täysin siihen, että kaikki ihmiset menisivät kadotukseen jos se olisi Isän vanhurskas ja pyhä tuomio, sillä luotan hänen tekoihinsa täysin, koska on hyvä ja pyhä ja ainoa Luoja, totisesti.

        Olkoon Luoja yksin totuudellinen ja kaikki ihmiset valhetteiljoita, kuten on kirjoitttu. Tietysti iloitsen jokaisesta joka pääsee Jumalan valtakuntaan ja myös näemme että näin tulee tapahtumaan sillä edeltä on se ilmoitettu ja kiitos ja kunnia Isälle ja siinä suuressa pelastettujen joukossa ainakin minä tahdon olla kiittämässä pelastuksesta Isää ja Poikaa Pyhässä Hengessä perillä voittajana ja jo tänään kaidalla tiellä ja totuudessa ja elämässä ja Jumalan vanhurskaudessa, totisesti.

        "Kysymykseesi voin rehellisesti sanoa, että iloitsisin, jos kaikki ihmiset pelastuisivat Jeesuksen valtakuntaan ja se on myös Isän tahto ja ilmoitus, mutta tietysti totuudellisesti eikä vain näennäisesti ihmiskeskeisen valheopetuksen tai muun sellaisen parannusta tekemättömyyden kautta"

        Ymmärränkö siis oikein että kyllä toivot että kaikki pelastuvat, mutta vain jos he pelastuvat sellaisin ehdoin kuin sinä pidät oikeana? Ei siis niin että kuka tahansa voi pelastua?

        "Toisaalta jotenkin olen myös sitä mieltä että tyytyisin täysin siihen, että kaikki ihmiset menisivät kadotukseen jos se olisi Isän vanhurskas ja pyhä tuomio, sillä luotan hänen tekoihinsa täysin, koska on hyvä ja pyhä ja ainoa Luoja, totisesti."

        Niin, tämähän on hyvin mahdollista. Voi olla että kaikki ihmiset uskovat "väärin" vaikka kuinka luulevat uskovansa oikein. Itse asiassa kun katsoo sitä lukematonta uskontojen ja niiden eri haarojen ja lahkojen kirjoa, on vaikea uskoa että kukaan olisi oikeasti käsittänyt lähellekään kaiken oikein.


      • Ei minusta ole
        Kokemus-K kirjoitti:

        "Kysymykseesi voin rehellisesti sanoa, että iloitsisin, jos kaikki ihmiset pelastuisivat Jeesuksen valtakuntaan ja se on myös Isän tahto ja ilmoitus, mutta tietysti totuudellisesti eikä vain näennäisesti ihmiskeskeisen valheopetuksen tai muun sellaisen parannusta tekemättömyyden kautta"

        Ymmärränkö siis oikein että kyllä toivot että kaikki pelastuvat, mutta vain jos he pelastuvat sellaisin ehdoin kuin sinä pidät oikeana? Ei siis niin että kuka tahansa voi pelastua?

        "Toisaalta jotenkin olen myös sitä mieltä että tyytyisin täysin siihen, että kaikki ihmiset menisivät kadotukseen jos se olisi Isän vanhurskas ja pyhä tuomio, sillä luotan hänen tekoihinsa täysin, koska on hyvä ja pyhä ja ainoa Luoja, totisesti."

        Niin, tämähän on hyvin mahdollista. Voi olla että kaikki ihmiset uskovat "väärin" vaikka kuinka luulevat uskovansa oikein. Itse asiassa kun katsoo sitä lukematonta uskontojen ja niiden eri haarojen ja lahkojen kirjoa, on vaikea uskoa että kukaan olisi oikeasti käsittänyt lähellekään kaiken oikein.

        mitään väliä, sillä en ole Tuomari enkä Pelastaja enkä Herra vaan Jeesukseen turvaava kuten parhaimmillaan ihmisinä voimme olla. Tämä on hyvin suoraa ja selvää. Meillä on Uusi Testamentti ja Jeesuksen opetukset ja ovat yksin tärkeitä. Tietysti kun mitä tuomme tahtonsa mukaan totuudessa, niin myös se on sitä samaa hyvää sanaa ja kun Hengessä annetaan myös Henki vaikuttaa, sitä en osaa sanoa, miten toimii näin luettuna, mutta jos saa sulautua uskossa sydämeen se hyvä totuudellinen sanansa, niin toimii.

        > Ymmärränkö siis oikein että kyllä toivot että kaikki pelastuvat, mutta vain jos he pelastuvat sellaisin ehdoin kuin sinä pidät oikeana?

        Tietysti toivon että kaikki pelastuvat kuten Jumala on minuakin opettanut ja mieleni muuttanut, sillä ei aiemmin ennen uudestisyntymistä voi ymmärtää mitä pelastus tarkoittaa, sillä tarkoittaa kadotukselta ja Helvetiltä, ihan konkreettisesti.

        Kuten voimme nähdä Jumala on asettanut pelastukselle omat ehtonsa uudestisyntyminen elävästä vedestä eli Jeesuksen sanoista ja Pyhästä Hengestä eli pääsystä Jeesuksen valtakuntaan tunnustamisensa kautta Isän enkelien edessä. Näennäisesti voisin esittää jotain hyväntekijää ja pyrkiä tekemään pelastuksesta kaikkia koskevan mutta olisi valhetta pahuudesta eli valheellisesta ihmisestä, ja tietysti vihaan valheita ja rakastan totuutta ja myös Jumalan armo tulee ainoastaan totuudessa eli valkeudessa ja siksi on Jeesuksen pyhä opetus annettu minulle ja meille kaikille ja jokainen voi tutkia ja kannattaakin kirjoittelenko omiani vai pysynkö siinä hyvässä totuudessa, joka on Raamatun pyhissä kirjoituksissa annettu.

        > Ei siis niin että kuka tahansa voi pelastua?

        Tietysti jokainen joka tekee parannuksen ja pysyy Jeesuksessa tulee myös pelastumaan, totisesti. Ihmisinä olemme aivan samalla viivalla Jumalaan nähden valtakuntansa ulkopuolelle synnymme ja uudestisynnyttyämme Pyhästä Hengestä ja Jeesuksen elävästä sanasta meidät siirretään valtakuntansa sisäpuolelle armahdettuna syntisenä. Etsikkoaika on henkilökohtainen ja samoin pelastuminen ja nimemme kirjoitetaan Jeesuksen elämän kirjaan ja siellä pysyessä Jeesuksen tulemukseen myös tuhatvuotiseen saa pääsyn ja nuortuu noin kolmekymmentävuotiaaksi silloin jokainen, toki en muista onko tätä tarkkaan ilmoitettu, ei taida olla, mutta hengellinen vartalo tulee kaikesta paranemaan ja uudistumaan vahvaksi, eikä ole merkitystä minkä ikäisenä uudestisyntyy tai nukkuu täältä pois Jeesuksessa.

        > Voi olla että kaikki ihmiset uskovat "väärin" vaikka kuinka luulevat uskovansa oikein.

        Kyllä Ilmestyskirjassa on edeltä ilmoitettu, että suuri joukko monista kansoista tulee pelastuksen saamaan eivätkä ota pedon merkkiä vaan rakastavat Jeesusta ja Jumalaa jopa hävityksen kauhistuksen koetuksessa ja hyvä niin, sillä ketkä Jeesukseen syntyvät ja hänessä elävät ja kuolevat tulevat voiton saavuttamaan. Tietysti voimme siirtyä tämän maailman ajasta pois jo ennen hävityksen kauhistusta, sillä elämämme ja nukumminen pois (kuolemamme) on Jumalan kädessä.

        Autuaat ne, jotka Jumalaan turvaa Jeesuksen nimessä.


    • <<<<

      Saanko vastata vaikka en ole uskovainen?
      Olen seurannut uskovaisten kirjoittelua, jatkuvia oppi-ristiriitoja, väittelyä, ahdasmielisyyttä... ym... loputtomasti.
      Ei tunnu houkuttelevalta ikuisuuden viettäminen heidän kanssaan.Vai muuttuvatko he yhtäkkiä taivaassa suvaisevaisemmiksi toisiaan ja muita ihmisiä kohtaan.
      Ihan tavisten luulisi pärjäävän paremmin Jumalan ja toistensa kanssa, taivaassakin.
      Tämä ei ole pilkkaamista, tarkoitan oikeasti mitä kirjoitan.

      • tosiasiahan se on

        täällä maailmassa että moninaista on elämä ihan kaikilla, oli sitten uskossa tai ei.

        Raamatusta kannattaa jokaisen oppia tuntemaan Jeesus sillä on hyvä paimen, joka omansa johtaa valtakuntaansa ja on tärkeintä ja parasta kaikille.

        Ei kannata panna turvaansa uskoviin, sillä olemme pelastusta tarvitsevia ihmisiä kuin sinäkin ja kaikki muutkin. Vain Jeesus on Pelastaja ja autuaat ne, jotka häntä uskovat.


    • OttoPetteri

      Kerropas mistä pitäisi pelastua?

      Pitäiskös pelastua eri uskonlahkojen aiheuttamalta mielenjärkytykseltä?
      Olisikos pelastuttava lahkojen keksimältä helvetiltä, jota kukaan ei ole nähnyt?
      Pitäiskös nyt pelastua kaamealta pahuudelta, eli sialihan syönniltä ja verenluovutukselta?

      Vai pitäiskös pelastua eri uskonlahkojen tuomioilta, kun ei noudata heidän määräyksiään? Pitäiskös pelastua vaikkapa lahkon totuuskokoukselta tai erään lahkon tekemältä jäsenen eristämiseltä jopa sukulaisiltaan? Mitenkän pelastuu sellainen, joka on lahkon johtajana saanut anteeksi lahkoltaan lapsenraiskauksen? Onko pelastettava insestin uhri, joka häpäisee isänsä kertomalla asiasta julkisuuteen?

      Kun niitä pelastuksia on niin paljon...

      Toisaalta, minua ei tarvitse pelastaa, kun en kuulu yhteenkään lahkoon tai kirkkokuntaan...On elämä paljon helpompaa!

    • Snowcake

      Lue vertaus perheenisännästä joka maksoi kaikille denarin, vaikka toiset olivat tehneet vain vähän aikaa työtä ja toiset aamusta iltaan.
      "Ystävä, en minä tee sinulle vääryyttä - etkö sopinut kanssani denarista? Mutta tahdon tälle viimeisellekin antaa saman kuin sinulle. Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon?"
      Kyllä uskovainen voi tehdä hyviä tekoja vedotakseen niihin, ennenkaikkea ettei paholainen kiusaisi väärällä syyllisyydellä. Jos ei tee mitään joutuu kiusaantumaan - seuraava askel on uskosta luopuminen.
      Vain senverran silti kuin pystyy.
      Oikea evankeliumi menee näin, pelastua voivat hekin jotka "eivät töitä tee".
      Tätä tarkoittaa yhden tunnin töitä tehnyt, joka sai denarin kuten aamulla tullut.

      En voi kerskua, on edelleen vaikea antaa anteeksi kaikkien ihmisten julmuutta.
      Ketään en ole tuominnut mielessäni helvettiin, tällä käsityksellä pelastun.

      Joka uskoo oikeasti Jumalan oikeudenmukaisuuteen, uskoo tähänkin että kaikki lopulta pelastuvat.
      "Minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman..." Kelpaisiko tunnusteleva epäluulo Jumalan edessä?
      Eikö voida olettaa, tämä tarkoittaa, jokainen ylistää Jumalaa mielellään?
      Onhan väki sitten päässyt helvetin tulesta.

      • silti kannattaa

        tehdä kutsumisensa lujaksi ettei lankea, ja tulee aika jolloin nähdään ero niiden välillä jotka palvelevat Jumalaa totuudellisesti ja jotka eivät sitä tee, sillä tuomiot alkavat Jumalan huoneesta ja akanat erotettan jyvistä.

        Käytetään sitä hyvää hengellistä, mitä saamme anoa, sillä siten tahdomme anoa yhä lisää ja myös saamme lisää, ja vaarana on jos ei käytä saatuaan, niin ei riitä perille vaan annetaan sille, jolla on jo yltäkyllin.

        Tietenkin kaikki on Jumalan armoa eikä Jeesuksessa voi olla kahta tai kymmentä elämää kenelläkään vaan yksi Herra on Yksi Iankaikkinen Elämä meille kaikille ja myös pelastuksessa se näin on, eikä ole merkitystä oletko ollut pelastuksessa viisikymmentä vuotta vai yhden päivän ennen pois siirtymistä, mutta jos et ehdi tehdä parannusta tietämättä lähtöäsi, niin voi sitä, joten paras on myös toisten lähimmäistesi kannalta että voit palvella siten kuin Herra sinua voi käyttää kun olet pidempään palavassa rakkaussuhteessa ja palvelevalla mielenlaadulla, eikä sitä tarvitse ajatella vain omaa pelastumistaan vaan myös läheisten ja jopa kaikkien.


      • Snowcake
        silti kannattaa kirjoitti:

        tehdä kutsumisensa lujaksi ettei lankea, ja tulee aika jolloin nähdään ero niiden välillä jotka palvelevat Jumalaa totuudellisesti ja jotka eivät sitä tee, sillä tuomiot alkavat Jumalan huoneesta ja akanat erotettan jyvistä.

        Käytetään sitä hyvää hengellistä, mitä saamme anoa, sillä siten tahdomme anoa yhä lisää ja myös saamme lisää, ja vaarana on jos ei käytä saatuaan, niin ei riitä perille vaan annetaan sille, jolla on jo yltäkyllin.

        Tietenkin kaikki on Jumalan armoa eikä Jeesuksessa voi olla kahta tai kymmentä elämää kenelläkään vaan yksi Herra on Yksi Iankaikkinen Elämä meille kaikille ja myös pelastuksessa se näin on, eikä ole merkitystä oletko ollut pelastuksessa viisikymmentä vuotta vai yhden päivän ennen pois siirtymistä, mutta jos et ehdi tehdä parannusta tietämättä lähtöäsi, niin voi sitä, joten paras on myös toisten lähimmäistesi kannalta että voit palvella siten kuin Herra sinua voi käyttää kun olet pidempään palavassa rakkaussuhteessa ja palvelevalla mielenlaadulla, eikä sitä tarvitse ajatella vain omaa pelastumistaan vaan myös läheisten ja jopa kaikkien.

        Näinhän se on, vaikka olen ollut kuinka kiltti, se ei Jumalan edessä auta.
        Vain oikea mielenlaatu.
        Elämässä voi olla pahoillaan, kun ei saa arvostusta, ja kokee ansaitsevansa.
        Taivaassa ei näin voi olla, koska palkka on samansuuruinen.


      • <<<
        Snowcake kirjoitti:

        Näinhän se on, vaikka olen ollut kuinka kiltti, se ei Jumalan edessä auta.
        Vain oikea mielenlaatu.
        Elämässä voi olla pahoillaan, kun ei saa arvostusta, ja kokee ansaitsevansa.
        Taivaassa ei näin voi olla, koska palkka on samansuuruinen.

        Voi sentään, kyllä Jumala teidän mielestänne on tehnyt ihmispolojen elämän vaikeaksi, en voi kuin ihmetellä lukiessani noita mielipiteitä.
        En kyllä syyttäisi Jumalaa, ihmisten ehtymätön mielikuvitus siitä kuinka hankalaksi, varsinkin naapurien elämä pitää tehdä, saadakseen Jumalan hyväksynnän.
        Jumalalla ei ole osaa eikä arpaa tuollaiseen, hän on noiden yläpuolella.
        Sadat, tuhannet, ihmisten keksimät uskonnot kilpailevat kuinka ainoastaan heidän oppiaan noudattamalla vältää hirveän kohtalon.


      • Snowcake
        <<< kirjoitti:

        Voi sentään, kyllä Jumala teidän mielestänne on tehnyt ihmispolojen elämän vaikeaksi, en voi kuin ihmetellä lukiessani noita mielipiteitä.
        En kyllä syyttäisi Jumalaa, ihmisten ehtymätön mielikuvitus siitä kuinka hankalaksi, varsinkin naapurien elämä pitää tehdä, saadakseen Jumalan hyväksynnän.
        Jumalalla ei ole osaa eikä arpaa tuollaiseen, hän on noiden yläpuolella.
        Sadat, tuhannet, ihmisten keksimät uskonnot kilpailevat kuinka ainoastaan heidän oppiaan noudattamalla vältää hirveän kohtalon.

        En ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit. En kannata mitään erityistä oppia, vaikka monet ovat vakuuttaneet, sellaista pitää olla bla bla.
        Elämä on ollut kyllä vaikeaa monilla tuntemillani uskiksilla, kun he oveluudella tahtovat pelastua ja kaikin voimin kiertelevät selvää Jeesuksen käskyä: "Joka tekee Minun Jumalani tahdon".


      • en usko että kukaan
        Snowcake kirjoitti:

        Näinhän se on, vaikka olen ollut kuinka kiltti, se ei Jumalan edessä auta.
        Vain oikea mielenlaatu.
        Elämässä voi olla pahoillaan, kun ei saa arvostusta, ja kokee ansaitsevansa.
        Taivaassa ei näin voi olla, koska palkka on samansuuruinen.

        taivaassa ketään kadehtii sillä voimme iloita autuudesta, eikä täälläkään Herra tahdo meidän ketään kadehtivan sillä on syntiä. Kaikki on Jumalan valtakunnassa armoa eikä mitään voi itse ottaa vaan kaikki lahjana annetaan Jumalan hyvyydessä ei meidän omassa kiltteydessä, mutta hyvä on tietysti elää Jumalan tahdon mukaan ja myös saa vihastua mutta ei kannata syntiä tehdä eikä antaa auringon laskea ilman vihan lauhtumista. Autuaina saamme vihata valheita ja väärää opetusta ja rakastaa totuutta ja Jumalan vanhurskautta ja myös sitä janota ja halata, sillä on Isän tahto jokainen ihminen pyhittää ja siitä voimme kiittää ja ylistää Jeesuksen nimessä.

        Tähän maailmaan verrattuna taivaan autuus on aivan sanoinkuvaamatonta, samoin Jumalan Hengen siunauksen kokeminen antaa pientä maistiaista Isän Jumalan hyvyydestä ja taivaallisesta rauhasta ja autuudesta.

        Tietysti kaikki on henkilökohtaista ja suhteellista ja subjektiivistä näin ihmisen näkökulmasta, sillä vaellamme uskossa maan päällä emmekä vielä perillä Jeesuksen tykönä, totisesti.


      • Isän Jumalan
        Snowcake kirjoitti:

        Näinhän se on, vaikka olen ollut kuinka kiltti, se ei Jumalan edessä auta.
        Vain oikea mielenlaatu.
        Elämässä voi olla pahoillaan, kun ei saa arvostusta, ja kokee ansaitsevansa.
        Taivaassa ei näin voi olla, koska palkka on samansuuruinen.

        siunausta sinulle Snowcake Jeesuksen nimessä ja Hengessä. Rukoillaan ja kiitetään Isää Jeesuksen nimessä.


      • Olet kyyninen
        <<< kirjoitti:

        Voi sentään, kyllä Jumala teidän mielestänne on tehnyt ihmispolojen elämän vaikeaksi, en voi kuin ihmetellä lukiessani noita mielipiteitä.
        En kyllä syyttäisi Jumalaa, ihmisten ehtymätön mielikuvitus siitä kuinka hankalaksi, varsinkin naapurien elämä pitää tehdä, saadakseen Jumalan hyväksynnän.
        Jumalalla ei ole osaa eikä arpaa tuollaiseen, hän on noiden yläpuolella.
        Sadat, tuhannet, ihmisten keksimät uskonnot kilpailevat kuinka ainoastaan heidän oppiaan noudattamalla vältää hirveän kohtalon.

        "


      • Rakastetaan Herraa
        Snowcake kirjoitti:

        En ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit. En kannata mitään erityistä oppia, vaikka monet ovat vakuuttaneet, sellaista pitää olla bla bla.
        Elämä on ollut kyllä vaikeaa monilla tuntemillani uskiksilla, kun he oveluudella tahtovat pelastua ja kaikin voimin kiertelevät selvää Jeesuksen käskyä: "Joka tekee Minun Jumalani tahdon".

        Jeesusta, sillä se on Isän Jumalan tahto ja parasta ihan meille itsellemme, sekä sydämelle että sielulle että mielelle ja myös ruumiille, sillä Herra pitää kaikista näistä huolta ja varjelee pahalta kun häneen nöyrinä turvaamme, eikä edellytä meiltä mitään ylimääräisiä ponnisteluja vaan tahtomista Herraan turvata ja kiittää ja pysyä lahjavanhurskaudessa ja pyhityksessä niinkuin näen sinun tämän hyvin ymmärtäneen ihan konkreettisesti. Toki voimme kokea Herran pyhitystä vain sen verran mitä meille taivaasta annetaan, ja hyvä on janota ja anoa ihan kaikkea hengellistä hyvää, sillä sitä varten ovat tarjolla eikä tule kitsaille rikkaan Isän kanssa niinkuin vanhempi veli "näin pitkään olen sinua palvellut, etkä ole ..." Isä tahtoo että elämme yltäkylläisessä hyvässä hengellisessä ja antaa hyvän hedelmän vaikuttaa iloa ja rauhaa ja vanhurskautta ja kaikkea siunausta niin alhaalta maasta ja myös ennenkaikkea taivaasta, ja näihin jälkimmäisiin olkoon mielemme ja sinne kootkaamme aarteemme, kuten Mestari opetti ja sieltä kaikkea hallitsee ja nimessään kiitos ja kunnia Isälle, hallelujah!


      • Sinulle tarjotaan
        <<< kirjoitti:

        Voi sentään, kyllä Jumala teidän mielestänne on tehnyt ihmispolojen elämän vaikeaksi, en voi kuin ihmetellä lukiessani noita mielipiteitä.
        En kyllä syyttäisi Jumalaa, ihmisten ehtymätön mielikuvitus siitä kuinka hankalaksi, varsinkin naapurien elämä pitää tehdä, saadakseen Jumalan hyväksynnän.
        Jumalalla ei ole osaa eikä arpaa tuollaiseen, hän on noiden yläpuolella.
        Sadat, tuhannet, ihmisten keksimät uskonnot kilpailevat kuinka ainoastaan heidän oppiaan noudattamalla vältää hirveän kohtalon.

        "


      • Tahdotko arvata
        <<< kirjoitti:

        Voi sentään, kyllä Jumala teidän mielestänne on tehnyt ihmispolojen elämän vaikeaksi, en voi kuin ihmetellä lukiessani noita mielipiteitä.
        En kyllä syyttäisi Jumalaa, ihmisten ehtymätön mielikuvitus siitä kuinka hankalaksi, varsinkin naapurien elämä pitää tehdä, saadakseen Jumalan hyväksynnän.
        Jumalalla ei ole osaa eikä arpaa tuollaiseen, hän on noiden yläpuolella.
        Sadat, tuhannet, ihmisten keksimät uskonnot kilpailevat kuinka ainoastaan heidän oppiaan noudattamalla vältää hirveän kohtalon.

        "


      • <<<
        Tahdotko arvata kirjoitti:

        "

        Jos tykkäät koirista siksi että ne tottelevat kyselemättä, eivät kyseenalaista sitä onko käskyissäsi mitään mieltä.
        Jos et tykkää koirista niin joku on varmaan purrut sinua lapsena:)

        Itse tykkään enemmän kissoista, ne ovat itsenäisiä, eivät johdateltavissa.


      • minulla ei ole
        <<< kirjoitti:

        Jos tykkäät koirista siksi että ne tottelevat kyselemättä, eivät kyseenalaista sitä onko käskyissäsi mitään mieltä.
        Jos et tykkää koirista niin joku on varmaan purrut sinua lapsena:)

        Itse tykkään enemmän kissoista, ne ovat itsenäisiä, eivät johdateltavissa.

        alkuunkaan tarvetta käskyttää ketään, toki lasten kanssa ei kyllä onnistu tietenkään vaikka toki opettaminen on parempi kuin käskytys.

        Ei ole koirat purreet vaikka koko lapsuuden ja nuoruudenkin on koiria ollut meillä, samoin kissoja, ja pahimmillaan koirat on kissoja purreet. Ihan sairasta oli joidenkin koirien viha kíssoja kohtaan ja salakavalaakin vielä, ihan trauman saattoi siskolleni aiheuttaa.

        Kissat olivat vielä naaraita ja pentuja riitti. Toki koirankin pentuja oli aika paljon.

        Ovat nuo ajat menneitä muistoja, vaikka toki yksi kolli on meillä. Vaimo ja yksi lapsi tahtoisivat leikata sen, minä ja yksi tyttö ei anna sen tapahtua, ja onneksi viimeksi me tytön kanssa veimme sen eläinlääkärille, kun oli itseään revittänyt eikä haava parantunut ilman lääkitystä.

        Olet kyllä oikeassa tuosta koira-kissa perusluonne-erosta.

        Lapset kyllä tahtoisi koiria ja vaimo toisen kissan, samoin lapset, minä en, sillä yksikin osaa olla pitkäikäinen, meilläkin nuoruudessa eli varmaan yli 25 vuotiaaksi.


    • Herraonyksi

      Usko Jeesukseen pelastaa.
      Jumala on luonut sinun pienet kätöset joten miten ajattelit miellyttää häntä? tai hän on luonut mielesi ja näkee jokaisen ajatuksen, ajattelitko ajatella vain hyviä asioita 24/7?

      • Kokemus-K

        " ajattelitko ajatella vain hyviä asioita 24/7?"

        Miksi minun pitäisi ajatella vain hyvää? Ei siihen kukaan ihminen pysty. Huonot ajatukset ovat inhimilliä, samoin joskus erehtyminen myös teoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe