Jim D: Muinaiset avaruusoliot

Oikeasti...

Katsoin juuri "Muinaiset avaruusoliot"-nimisen dokumentin Jimiltä. Kuulin ensi kertaa ns. Ontto Maa-teoriasta. Sen mukaan Maan ydin ei olekaan sula, vaan Maa on ontto ja sen sisällä asuu sekä sukupuuttoon kuolleita lajeja että erittäin kehittynyt sivilisaatio. Dokumentissa pohdittiin myös todisteita tälle teorialle, ja lopulta päädyttiin siihen, että Maan magneettikentän eranto johtuu sisempien, kiinteiden maankuorien pyörimisestä älyllisten olentojen ohjaamana. Lisäksi dokumentissa kerrottiin Richard Byrdin, henkilön, joka lensi ensimmäisen kerran Pohjoisnavan yli, lentäneen oikeasti siellä sijainneesta aukosta Maan ytimeen lentävien lautasten auttamana, missä hän näki laseraseita yms. Ja tultuaan takaisin Maan pinnalle ja Yhdysvaltoihin, yllätys yllätys, USA:n hallitus kielti häntä kertomasta näkemästään kenellekään. Mielestäni kyseinen dokumenttisarja kuvaa hyvin yksityiskohtaisesti ihmisen järjettömien uskomusten vahvuutta.

19

2011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Tämä havainto tukee Upsalan ekonomien tutkimusta Jim-kanavan katselijoiden taipumuksista ja keskimääräisistä älynlahjoista. Ei lakkaa etsintä "ateistilta". Misä sopulilauma, kun ei tuu apuun?

• Hehhheh

Olivatko samat ekonomit kuin ne jotka pitivät Kataista EU:n parhaana talousmiehenä? Me tienataan tällä!

• me gusta

Olen joskus katsonut kyseistä sarjaa ja minun mielestä se on huonoin UFO sarja ikinä. Onhan se hyvä että teorioita on olemassa mutta suurin osa kyseisessä ohjelmassa esitetystä jutuista on roskaa.

• Olly

Luin myös noista tutkimusretkistä, tässä lisää tietoa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow_Earth

Ääliöitä, jotka eivät tienneet planeetan muodostumiseen vaadittavia fysikaalisia ominaisuuksia.

Tuohon aikaan uskomukset kaikkiin hölmöihin asioihin olivat yleisempiä, mutta toisaalta tuohon aikaan tiedettiin jo niin paljon, että tuohon on täytynyt osallistua poikkeuksellisen tyhmiä ihmisiä.

Tarvinneeko sanoa, että olivat uskovaisia.

• outoa vai mitä

UFO-kirjat on joskus aivan hauskaa viihteenä.

Mutta tuo JIM-kanavan sarja on kyllä ylihuono, kuin helluntalaissaarnaajien tekemä.

"Outoa vai mitä" samalla kanavalla on tasokkaampi, juontaja Willliam "kapteeni Kirk" Shatnerin ironinen ote asiaan pelastaa paljon.

• Ja siinä perataan ja ruoditaan ja löydetään täysin luonnollisia selityksiä mitä ihmeellisimmän tuntuisille seikoille.

Muinaiset avaruusoliot ei oikein kelpaa edes komediasarjaksi.

• 19

Itse olen katsellut sarjaa mielenkiinnolla, koska olen kiinnostunut arkeologiasta ja sitä ei voi kieltää, että monet muinaiset rakennelmat pistävät miettimään sitä miksi ja miten ne on rakennettu. Kysymyksen miksi voi mielestäni unohtaa, kaikki me teemme omituisia juttuja joskus edes itse tietämättä miksi niin teemme, viettien takia jos ei muuten, mutta miten on monesti se mielenkiintoisempi kysymys. Tuon koko sarjan aikana on esitelty useampia enemmän tai vähemmä mysteerisiä kohteita ja mielenkiintoista tosiaan on miettiä kuinka ihmiset ovat aikoinaan voineet tehdä jotain sellaista joka nykyäänkin jopa koneiden avulla olisi hankalaa. Moneen kyllä on selitys, ihmisiä yksinkertaisesti oli paljon samassa projektissa mukana ja he tekivät sitä kaikesta sydämestään (tai olivat pakotettuja tekemään) mutta joka tapauksessa voin kuvitella, että panos saattoi helposti olla 400% suomalaisen virastohenkilon motivaatioon verrattuna. Ja jos näitä kavereita laitetaan se 10 000 tekemään samaa hommaa vaikka 100 vuoden ajan niin väkisinkinhän siinä alkaisi jotain muutosta vaikka Mount Everestissäkin näkymään.

Mutta sen sanon ettv ainakin toi Hollow Earth teoria vaikuttaa yhtä tyhmälle kuin ajatus, että jokaisen ihmisen pään sisäinen maailma olisikin toinen oikea ulottuvuus... Mutta etenkin sarjan alussa heitellään ihan mielenkiintoisia kysymyksiä ja ideoita. Loppua kohti se alkaa vaikuttaa aivopesulle/ rahan hankinnalle, luultavasti kumpaakin, mutta samoja ja samoja asioita toistellaan niin, että vaikka simpanssi olisi katsonut kaikki jaksot niin johan olisi asiat jääneet päähän.

• hei mä lennän

Mainittu Byrd oli myös lentoretkillään ympäripäissään koska nautti konjakkia pysyäkseen lämpimänä arktisessa viimassa.

• kumottu aikaa sitten

Geologit on vähintään sataan kertaan kumonneet kaikki teoriat ontosta Maasta, samoin kuin ontosta Kuusta, Marsista tms.

• manna gryn

geologeilla ei ole koulutukseen vastaavaa tietoa kertoa yhtään mitään kuusta tai muistakaan taivaankappaleista. geologit tutkivat ainoastaan maan kamaraa.

kuun rakennetta tutkivia voi kutsua lunalogeiksi, vennusta tutkivia venuslogeiksi jne.. :)

• Vieras 32

Useinmiten noi amerikkalaiset "dokumentit" on ns aivopesua.
      Ku ne on tehty tyhmille katsojille joille pitää toistaa sama asia moneen kertaa
      et ne muistaa sen edes jääkaapilta tullessa :)

• No ei tässä auta kun mennä maan alle.

• Leo_S
      • Kiitos tuosta linkistä!

• No, mutta maahan on

Ontto. Maan sisällä nykytietämyksen mukaan on ontossa tilassa vulkaaninen tulipätsimeri... Onntoa on ja ihmisen ...pää... sehän taitaa olla ontto monessakin merkityksessä...

• Major Tom

On niin idioottimainen sarja, että sain siitä syövän

• On siinä hauska se kreikkalaisniminen Tsoukakoukoulis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      183
      5272
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1661
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1477
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1018
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      827
    6. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      817
    7. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      57
      804
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      788
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      759
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      751
    Aihe