http://www.unicef.fi/
Itse oon ollut jo pitkään kuukausilahjoittajana. Mukava ajatella, että osittain mun vähäpätöisten lahjoitusteni ansiostani joku mukula saa tarvittavat rokotukset, ravinnon ja puhtaan veden, joiden ansiosta saa elää, ja ehkä jopa nauttia elämästään.
Annetaan edes lapsille mahdollisuus
7
115
Vastaukset
- muurahaismuori
hyvä ajatus, mutta taitaa roposi pääyt jonkun viranhaltijan lihottamiseen. Parempi olisi lahjoitella kondomipaketteja ja ehkäisykierukoit, minne tahansa päin maailaa. Paras lonnonsuojeluteko ja ihmisten auttamisteko on estää uuden ihmisen syntyminen. Meitä on jo liikaa
- hippipunkki
Kehitysapu kaipaisi kyllä uudistamista, joka on jo osaltaan alkanutkin, eli enää ei viedä vain viljasäkkejä ja vilttejä vain silloin kun nälänhätä puhkeaa, vaan nykyisin toiminta tähtää paljon ihmisten oma-aloitteiseen toimintaan, sekä ihmisten elämänlaatua parantaviin toimiin, kyläkaivoista koulumaksuihin ja pienluottoihin.
Uskon kyllä siihen, että lahjoituksista kerrottu kuluosuus pitää paikkaansa, ja apu pyritään toimittamaan suorinta tietä perille ilman turhia välikäsiä.
Ehkäisyvälineet ovat toki hyvä idea, ja jo nyt kehitysmaissa harjoitetaan perhesuunnittelua, joka toivottavasti tuottaa hedelmää, ja siten kituvien lasten määrä alueella vähenisi kunnes valtiot ovat siinä tilassa, että kykenevät ruokkimaan kansalaisensa.
Näillä länsimaisilla kulutustottumuksilla meitä onkin ihan liikaa. Ja jos toisaalla opetetaan köyhille perhesuunnittelua, niin kyllä me länsimaiset kerskakuluttajatkin kaipaisimme jotain "yhden lapsen politiikkaa", jotta tämä pallo säilyisi elävänä myös jatkossakin.
Faktahan on kiistämättä se, että me olemme pääasiassa muutamassa kymmenessä vuodessa ajaneet maapallon ja samalla itsemme pahaan jamaan, eikä sille näytä tulevan helpotusta, ainakaan lähiaikoina.
- helppiä matkaan
Noissa isoissa järjestöissä on niin hulppeat ylläpitokulut että itse en niihin lahjoita.
Niillä menee älyttömät rahat mainoksiin, henkilöstökuluihin, toimitilojen vuokriin, ynm ynm. Pienten lahjoittajien kannattaa valita sellainen kohde jossa apu menee 100 % perille koska niitäkin kerran löytyy ja heidän työ on yhtä arvokasta.
Monet ihmiset tekee avustustyötä jopa omasta pussistaan eikä saa palkkoja eikä muuta vaan kaikki kulut menee heiltä omasta pussistaan. Sitten on pieniä yhdistyksiä joissa mennään arvojen mukaan ja kaikki "hallintokulut" maksetaan jäsenmaksuilla mutta lahjoitukset kohteisiin menee 100 % perille.
Itse lähetän ruoka-apua Viroon ja Venäjälle luontaistukku.comin kautta. helppo ja yksinkertainen tapa lähettää itse apu perille. Ihan kätevä ja toimiva systeemi. Kyseinen yritys välittää myös käytettyjä vaatteita näihin maihin, voin suositella lämpimästi. http://www.luontaistukku.com/avustus-tuotteet-c-186.html
Toinen varteenotettava vaihtoehto on Pieni Elämä Ry
http://pienielama.suntuubi.com/ Kyseinen yhdistys vaikuttaa myös hyvältä ja toimivalta. Kun sivuja katselee niin huomaa että kyseistä toimintaa harrastavat henkilöt ei huvikseen sitä tee vaan taustalla on oikeasti huoli lähimmäisistä.
Onhan noita paljon muitakin....
Auttamisen iloa kaikille ja oikein loistavaa sekä iloista päivää- Eivät tietenkään
tee huvikseen, vaan kerätäkseen tyhmiltä rahaa.
Kaikilla niillä on ansiot yli 100 tonnia vuodessa.
Lahjoittakaa vaan lisää.. - Pitää auttaa
Eivät tietenkään kirjoitti:
tee huvikseen, vaan kerätäkseen tyhmiltä rahaa.
Kaikilla niillä on ansiot yli 100 tonnia vuodessa.
Lahjoittakaa vaan lisää..Hei,
Kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä. Sinun käsiisi en kyllä uskoltaisi penniäkään mutta monelle järjestölle kyllä.
Viestisi luonne kertoo että saatat olla anhe pihtari joka on kylmä ja ajattelee vain itseään ? osuiko oikeaan ?
Lahjoitetaan vain lisää.. :)
- röpötin
Ostakaa vain itsellenne hyvä omatunto, jos on pää niin heikossa kunnossa. Halvempaa tosin taitaa olla mennä valkotakkisille puhumaan ja hankkimaan itsetunto.
- Satunnainen lahjoitt
Olen ollut Unicefin lahjoittaja mutta nykyään enemmän tukenut Kirkon ulkomaanavun toimintaa.Molemmat järjestöt raportoi hyvin että paljonko ovat toimittaneet apua eri maille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418