+60v hyvänmielen sivu :)))

meeriamanda

Niin moni on kertonut ettei kiinnosta kirjoitella enää, koska on jotenkin " sairaita " liiankin paljon palstallamme.

Nyt kerromme mikä ilostutti Sinua viimeksi, mistä nauroit makoisasti tjs. ?

Iölkeilijät älköön vaivautukoa, sillä.... :))))

Itse iloitsin tänään avokkini tuloksista kokeissa, kaikki oli normeja... uskallan jopa hymyillä :)) Mutta, enhän olisi minä ellen .....no tiiätte kyllä :)

92

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja...........

se Edit - nappula ja sassiin tai esikatselu takaisin.... kele!

ILKEILIJÄT älköön vaivautuko... oli tarkoitus kirjoittaa, mistä hiivatista tuo ö sinne ehti? :)))

• RosaLiiin

Minua ilostutti tänään...
      vesisade muuttui lenkillä ollessani pikkuhiljaa lumeksi,
      kielellä saattoi maistella oikeaa lumihiutaletta ja lumihiutaleita.
      Mukavalta maistui, ainakin hetkeksi tänne veden turvottamille tanhuville saadaan lumipeite, pehmeä ja ihan oikea lumi...
      hanki on vain haaveissa vielä.

• meeriamanda

Eipä ole lumesta tää Pirkanmaalla meiän kohalla, uskalsin fillaroida pidemmän kauppareisun kun sulana oli pyörätie.

Vettä vihmoi pitkinpäivää, pihalle laitetettu kuusikin on saanut olla pystyssä kolmen kupsahduksensa jälkeen :))

Vähän on muoto kai toispuolonen, mut se on sitten sitä " moternia " kuten jossain vanhassa kotimaisessa ellussa se yksi mies hoki. :)

• .

sain siivottua,

• meeriamanda

Loistohomma, kuin monta kertaa pitää miettiä et nyt lähtee... ja siihen se voi jäädä. ;)

Minulla menee ns. puuskittain, väliin ei vaan huvita... ennens olin liiankin tarkka, vaan oion niinpal´ nykyisin et väliin ihmetyttää!

Hyvä Sinä.

• Istuin kampaajalla joka on tosi mukava ja teki taas kauniin "pään" tänään :))
      Sanon hänelle aina että hän on mun ilontuojani.
      Muutenkin olen ollut iloinen ihan omaksi huvikseni tänään.

• meeriamanda

Minäkin oon käynyt tua parturi-kampaajakoulussa varmaan liki 20v , no opettajat ovat samoja vaikka tytöt (opiskelijat) vaihtuvatkin, aina voin kertoa ensin opettajille mitä tarkoitan ja he valvovat , aineet ovat parhaita jne...

Minen oo Sinussa ikään nähnyt tympeentymistä, jo 50v sivulla usein Sulle vastailin kun pidin silloinkin jutustelustasi :))

• meeriamanda kirjoitti:

Minäkin oon käynyt tua parturi-kampaajakoulussa varmaan liki 20v , no opettajat ovat samoja vaikka tytöt (opiskelijat) vaihtuvatkin, aina voin kertoa ensin opettajille mitä tarkoitan ja he valvovat , aineet ovat parhaita jne...

Minen oo Sinussa ikään nähnyt tympeentymistä, jo 50v sivulla usein Sulle vastailin kun pidin silloinkin jutustelustasi :))

Kiitoksia :)
        On kiva kuulla että joku edes tykkää, vaikkei aina valitakaan.
        Mutta onhan ne kielteiset sitten niitä jalat maan pinnalla pitäviä viestejä.
        Onhan meillä ollut tosi hauskojakin hetkiä sun kanssas, ja muut siinä mukana.

• Korppis*

Ei kiinnosta enää juurikaan kirjoitella. Nytkin kiireisen päivän jälkeen, istahdin, avasin koneen ja luin aloituksia, yhta ja samaa vuodesta toiseen.

Matkustusketjua silmäillessäni, tiedän lukemattakin kuka tykkää matkustella ja minne ja miten, joten on turhaan enää toistaa omia jutskojani kun kaikki jo tietää missä matkustelen ja miten ja kenen kanssa.

Päätin kuitenkin laittaa ketjuusi mielipiteen kun ihmettelit miksi kirjoittaminen ei enää kiinnosta.

No, toisaalla elämäni on nykyisein hyvin tarkkaan aikataulutettu ja se aika joka jää itselle menee ihan itselle kuten tänä iltanakin meni sain vihdoin hiukseni uuden vuoden vastaanottokuntoon vaalennetuilla raidoilla, mistä olen hyvillä mielin. Myös hiljainen hetki iltapalan yhteydessä kun luin vihdoin päivälehden ilahdutti, niin ja kohta kaadun sänkyyn se vasta on ihanaa.

Siis aikansa kutakin ; )

• meeriamanda

Vaikket kotimaisista iskelmistä pidäkään tää sopii kertoon mietteitäni tästäkin palstastamme.

Politiikanjauhamista ja taas yksi hetken hiljaa ollut availee varmaan viikonsisään puol´palstaa...huokaus.

Miinustajat kulkee kuin rakkikoirat perässä, kysynkin MIKSI tää on kirjoittelijoilla AINOASTAAN vain pahaolo?

Hittoako avaavat koko nettisivua ellei ole asiallista sanottavaa? Erimieltä voi olla, henkilökohtaisuuksiin on turha mennä.

• meeriamanda
        meeriamanda kirjoitti:

Vaikket kotimaisista iskelmistä pidäkään tää sopii kertoon mietteitäni tästäkin palstastamme.

Politiikanjauhamista ja taas yksi hetken hiljaa ollut availee varmaan viikonsisään puol´palstaa...huokaus.

Miinustajat kulkee kuin rakkikoirat perässä, kysynkin MIKSI tää on kirjoittelijoilla AINOASTAAN vain pahaolo?

Hittoako avaavat koko nettisivua ellei ole asiallista sanottavaa? Erimieltä voi olla, henkilökohtaisuuksiin on turha mennä.

http://www.youtube.com/watch?v=cphoFXBdJBs

tietenkin linkin unohin...Danny - Kuusamoon

• även på nätet !
        meeriamanda kirjoitti:

Oksennan , kun kuulen kotimaista iskelmämusiikkia.

• meeriamanda kirjoitti:

"meeriamanda"

Heippa vaan!

Minulla on ollut muuta puuhaa, mutta totta on että ei ole oikein ollut aloituksia jotka olisivat ansainneet kommenttejani, tasaista muzakkia vaan ollut :)

Ja minäkin olen täysin Ohrakyrsiintynyt noihin "poliittisiin" aloituksiin ja niiden jatkuvaan hyppimisiin palstan alkuun.
        Toinen toistaan tekotaiteelisempaa runonlausuntaa.
        Hiipuu into edes lukea viimeisimpiä "älynvälähdyksiä".

Mutta se ilonaihe:
        Kahtena päivänä Lipeäkalaa ja jumalaista (itse tehtyä) Luomuvoi-Luomukerma Valkokastiketta, Luomuvehnäjauhoilla. (Karppaajan kammotus).
        Tuhosin myös palan Kuusamoa, 100 gr. lupaavia "Kitkan viisaan" alkioita.
        AH! Paahtoleivällä, Creme Frachen keralla.
        Onneksi Joulu antaa kai anteeksi kerettiläisyyden karpaajallekin?

Vuoden päästä taas, luultavasti, ensi Joulu kun taitaa jäädä tavoittamatta. :)
        H.

• meeriamanda
        hunksz kirjoitti:

"meeriamanda"

Heippa vaan!

Minulla on ollut muuta puuhaa, mutta totta on että ei ole oikein ollut aloituksia jotka olisivat ansainneet kommenttejani, tasaista muzakkia vaan ollut :)

Ja minäkin olen täysin Ohrakyrsiintynyt noihin "poliittisiin" aloituksiin ja niiden jatkuvaan hyppimisiin palstan alkuun.
        Toinen toistaan tekotaiteelisempaa runonlausuntaa.
        Hiipuu into edes lukea viimeisimpiä "älynvälähdyksiä".

Mutta se ilonaihe:
        Kahtena päivänä Lipeäkalaa ja jumalaista (itse tehtyä) Luomuvoi-Luomukerma Valkokastiketta, Luomuvehnäjauhoilla. (Karppaajan kammotus).
        Tuhosin myös palan Kuusamoa, 100 gr. lupaavia "Kitkan viisaan" alkioita.
        AH! Paahtoleivällä, Creme Frachen keralla.
        Onneksi Joulu antaa kai anteeksi kerettiläisyyden karpaajallekin?

Vuoden päästä taas, luultavasti, ensi Joulu kun taitaa jäädä tavoittamatta. :)
        H.

No empä näytä olevan yksin ´tympäytymiseni´ kanssa. Hyvä asia sekin on :))
        Huomattu on hiljaiselosi, kuin monen muunkin.

Ei nyt kuitenkaan anneta hölisijöiden ´kuivattaa ´ palstaamme kuten monelle jo on niin tapahtunut.

Noilla kitkanviisailla oli joku toinenkin nimi pohjosessa...onko maiva ? jotain tuon kuuloista, todella hyviä.

Viittaatko tuohon Mayan kalenteriin? Ans´kattoo mitä tapahtuu - vai tapahtuuko mitään.

• meeriamanda kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=cphoFXBdJBs

tietenkin linkin unohin...Danny - Kuusamoon

Nyt on minullakin vihdoin viikonloppu ilman kiireitä. Nukuin iltapäiväköllöset, olin pirun väsynyt. Aamupäivän siivosin ja poistin osan joulukoristeista sitten kävin mökillä viimeistelemässä kuopuksen tuolin. Kuopus lähti korpee jonkun kaverinsa mökille uutta vuotta vastaanottamaan. Nyt lakattuani kynteni ajattelin niitä täällä näppäimistöllä kuivattaa.

Minulla ei ole mitään järjellistä ajatusta vain jumalaton hiljaisuus ja rauha ympärillä. Joulunalusviikot ja joulunaika on ollut yhtä hulinaa sanan varsinaisessa merkityksessä.

Ny on aika rauhoittua ; )

Ps. En avannut linkkiäsi sorry, ei jaksa humppaa.

• meeriamanda
        även på nätet ! kirjoitti:

Oksennan , kun kuulen kotimaista iskelmämusiikkia.

Nooh, enempi se minullakin on ulkomaista, mutta kyllä kuuntelen joitain " omaan nuoruuteen " kuuluvia siomalaisia artistejakin.

Onneksi on valinnan mahdollisuus, joten ei tarvi buklailla :))

• *^`*^`
        meeriamanda kirjoitti:

Ei nyt kuitenkaan anneta hölisijöiden ´kuivattaa ´ palstaamme kuten monelle jo on niin tapahtunut.

Noilla kitkanviisailla oli joku toinenkin nimi pohjosessa...onko maiva ? jotain tuon kuuloista, todella hyviä.

Viittaatko tuohon Mayan kalenteriin? Ans´kattoo mitä tapahtuu - vai tapahtuuko mitään.

Kitkan viisas = pieni muikku.

• aloittaja,
        *^`*^` kirjoitti:

Kitkan viisas = pieni muikku.

Kylläpä tuon tiesin jo kirjoja lukemalla, mut valaise käytetäänkö tuota jostain kumpuavaa sanaa ´maiva´ niistä samoista muikuista?

• *^^`??^**^`
        aloittaja, kirjoitti:

Kylläpä tuon tiesin jo kirjoja lukemalla, mut valaise käytetäänkö tuota jostain kumpuavaa sanaa ´maiva´ niistä samoista muikuista?

En ole koskaan kuullut sitä nimitystä kitkan viisaista. Taitaa `maiva' nimitys viitata enemmänkin perämeren muikkuihin.

• meeriamanda
        *^^`??^**^` kirjoitti:

En ole koskaan kuullut sitä nimitystä kitkan viisaista. Taitaa `maiva' nimitys viitata enemmänkin perämeren muikkuihin.

No johan ´vetasi´ , eli siis sellainen nimetys silti on? Ihan muistista vetäsin, ja olisin veikankin laittanut et muikuistahan sitä minäkin puhun :)))

No sanompa vaan et hyviä ovat, olkoot nyt sitten mistä taha :)

Kiitos kun valaisit tietämätöntä.

• SALLYW
        meeriamanda kirjoitti:

Mukavaa lukea ,joskus teidän kirjoituksista hyvää mieltäkin. Kiitos jatketaan samaan malliin . HYVÄÄ UUTTA VUOTTA.

• meeriamanda
        SALLYW kirjoitti:

Mukavaa lukea ,joskus teidän kirjoituksista hyvää mieltäkin. Kiitos jatketaan samaan malliin . HYVÄÄ UUTTA VUOTTA.

Myös Sinulle erittäin mukavaa vuodenvaihtumista, terveyttä ja pitkää ikää :))

Kirjoittelemisiin palstalla, pidä sama nimimerkki niin löydämme sinut :))

• k/k

Sähköstä iloittiin ,kun eilen aamulla tuli valkeus pajalle.
      Koittakaahan puuhastella roikan valossa kun astmanen agrekaatti köhii pihalla.
      Asukkaatkin ihmetteli kun koko porukka tuli lämmittelemään sinne missä valot oli säästyny.

• meeriamanda

Onko sähköt pysyneet? Kuulin uutisista et monessa huushollissa olivat olleet tunninverran ja taas useimpia poissa.

• Kanalaumalainen

Juha Tapio antoi kenkää bändilleen. Simolta lähti kolme ukkoa kävelee.
      Mikä näitä nuoria , menestyneitä ihmisiä vaivaa.

• meeriamanda

Olisko kyllästymistä, mitä luulen? He ovat enempi yhdessä kuin avioparit, tienistit ei mee tasan se aiheuttaa kitkaa vuosiensaatossa.

Jostain luin em. Ville Valon bändiporukka saa soitoistaan yhtäsuuret tilit, ja kitkaa ei ole.

Iloliemen käyttäminen voi olla joillekin porukasta liiallista, kaikki eivät pidä siitä jne...

Eilen telkusta tuli Pate Mustajärvestä ohjelmaa, ja rehellisesti puhui dokailemisistaan todeten et soittelisi ihan muissakuoroissa ellei olisi älynnyt kiertää korkin kiinni.

• meeriamanda kirjoitti:

Olisko kyllästymistä, mitä luulen? He ovat enempi yhdessä kuin avioparit, tienistit ei mee tasan se aiheuttaa kitkaa vuosiensaatossa.

Jostain luin em. Ville Valon bändiporukka saa soitoistaan yhtäsuuret tilit, ja kitkaa ei ole.

Iloliemen käyttäminen voi olla joillekin porukasta liiallista, kaikki eivät pidä siitä jne...

Eilen telkusta tuli Pate Mustajärvestä ohjelmaa, ja rehellisesti puhui dokailemisistaan todeten et soittelisi ihan muissakuoroissa ellei olisi älynnyt kiertää korkin kiinni.

Unohdin ton Mustajärven eilen, äsken se ois tullu uusintana, missasin taas.

Aijjoo, hyvän mielen ketju ja mä kitisen.

Vapaa viikonloppu yhdessä miehen kans, se on kivaa.
        Aina ei osu.

• meeriamanda
        minttupuu kirjoitti:

Unohdin ton Mustajärven eilen, äsken se ois tullu uusintana, missasin taas.

Aijjoo, hyvän mielen ketju ja mä kitisen.

Vapaa viikonloppu yhdessä miehen kans, se on kivaa.
        Aina ei osu.

Tuo nyt ei vielä mene kitinän puolelle, josko vois jostain netinkautta katsoo...luulen mä.
        Popeda vaan on ´mun juttu´ Pateineen ja kaikkineen :))

Olkoonpa viikonloppunne antoisa..;) kaikin puolin :D

• meeriamanda kirjoitti:

Tuo nyt ei vielä mene kitinän puolelle, josko vois jostain netinkautta katsoo...luulen mä.
        Popeda vaan on ´mun juttu´ Pateineen ja kaikkineen :))

Olkoonpa viikonloppunne antoisa..;) kaikin puolin :D

Kiitos Meeri!!

Ja kiva, että Popeda Pateineen on myös sun juttu.

• Tänään olen iloinen, kun sain eilen siivottua kunnolla.
      Kisulien jäljiltä sitä siivottavaa olikin.
      Nyt on jotenkin tyhjän näköistä, kunnei ole jaloissa pyörijöitä...

• meeriamanda

Tuota vähän epäilinkin et ikävä voi yllättää? :)) No saat nyt nukkua aamuisiin pidempään, ja nauttia karvattomuudesta :D

• i_a'*'

Takana taas hauska ja iki-ihana joulunvietto jälkikasvuni kanssa... Hmmm, mitähän uudenvuoden aaton vietto tuokaan tullessaan???

• meeriamanda

Olet sellainen valoisantuntuinen kirjoittelija , varmaankin on loistavat vuodenvaihtajaiset :)) ei voisi toisin ollakaan.

• Pirre*

Nykyään tuntuu kuin jokainen uusi päivä oisi jo sinällään ilonaihe..:)

P.s. ja onnittelen miehesi parantuneesta tilasta..

• meeriamanda

Tuollainhan se pitäisi kyetä asennoituman jokaiseenpäivään, vaan ken pystyy...ken ei :)
        Minä kuulun niihin joka ´murehtii´ toki tiedän ettei se mitään hyötää ...luonne on mikä on.

Kiitos, yhtä helvataa on menty parisenvuotta...peukut on pystyssä.

• demeter

No meillä sanaillaan täällä kotona aika tavalla - ollaan molemmat sanaleikkien ystäviä ja nauretaan paljon (joskin mökötetäänkin).
      Olen vain huomannut, että ihmisten huumorintaju on hyvinkin erilainen, mikä naurattaa minua, saattaa jopa loukata jotakuta toista. Ja täällä kun ollaan "tuntemattomien" keskellä sitä kai varoo sanojaan enemmän kuin
      muulla, jossa voi heti päätellä, oltiinko samalla aaltopituudella.

Ja sitten näyttää vielä pätevän sellainenkin lainalaisuus, että toisen iloon on
      vaikeampi ottaa osaa kuin toisen suruun. Nyt kuitenkin olen vilpittömästi iloinen siitä, meeri, että kumppanisi tilanne on noin hyvä.

No yksi ilonaihe meillä voisi olla, että meillä oli myrskyn seurauksena vain
      nuo suht. lyhyet sähkökatkot, eikä mitään vahinkoa esim. vuoden marjasadolle aiheutunut.

Mitä tuohon "palstan tilaan" tulee, kyllä kai jokainen meistä välillä siihen tyrttyy.
      Itse en tee aloituksia (itsevarjelua), joten yritän olla moittimatta muiden tekemiä. Luulen, etten turhaudu ihan niin helposti kuin vauhdikkaammat ihmiset mutta olen kyllä pahoillani, jos he vetäytyvät palstalta.

• "demeter"

Hänelläkö "tyrtyy" vielä marjat pensaissa? Saattavat kohta olla tyrtyneet Tyrniksi :)
        Mutta älä sinä huoli, tyttö nuoli, En usko täältä kenenkään poistuvan, muuttavat vain nimimerkkiään ja terästävät tahtoaan.
        Tässäpä hänelle/heille sanaleikkejä:)

Minä kyllä yhdyn paremmin ilonpurkauksiin täällä kun surujen vollotuksiin.
        Ilo on yleensä Protuberanssi ja siten helposti ymmärrettävissä.
        Surun ja sen mukaan osanotonkaipaukset tuppaan kokevani aina keinotekoisina provoina, koska
        todelliset "surunpurskahdukset" eivät voi olla jaettavissa tuntemattomille ihmisille joillain palstoilla, jalkojen eteen aukeava musta aukko on surun syöveri, josta noustaan ylös vain omaisten tuella, jos sitenkään.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"demeter"

Hänelläkö "tyrtyy" vielä marjat pensaissa? Saattavat kohta olla tyrtyneet Tyrniksi :)
        Mutta älä sinä huoli, tyttö nuoli, En usko täältä kenenkään poistuvan, muuttavat vain nimimerkkiään ja terästävät tahtoaan.

Surun ja sen mukaan osanotonkaipaukset tuppaan kokevani aina keinotekoisina provoina, koska
        todelliset "surunpurskahdukset" eivät voi olla jaettavissa tuntemattomille ihmisille joillain palstoilla, jalkojen eteen aukeava musta aukko on surun syöveri, josta noustaan ylös vain omaisten tuella, jos sitenkään.
        H.

Mulle riittää yks nikki, hyvä kun senkin "hallittee".

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

H.

Äläpäs pilkkaa hunksi. Oma mieli, oma kieli - luulisi sinun tietävän.
        Surusta on puhuttu ennenkin, enkä olisi sen suhteen noin ohjelmallinen.
        Itse olen saanut lohdutusta suruuni enemmän vierailta kuin tutuilta.
        Sukulaisuus ei aina takaa sielunveljeyttä/-sisaruutta.

• demeter kirjoitti:

Äläpäs pilkkaa hunksi. Oma mieli, oma kieli - luulisi sinun tietävän.
        Surusta on puhuttu ennenkin, enkä olisi sen suhteen noin ohjelmallinen.
        Itse olen saanut lohdutusta suruuni enemmän vierailta kuin tutuilta.
        Sukulaisuus ei aina takaa sielunveljeyttä/-sisaruutta.

"demeter"

Kutes kultsu hyvinkin tietää, on tyrtyy Karjalan kaukaisilta saloilta kotoisin oleva sana.
        Ja minähän en pilkkaa koskaan, sanaleikin vain.
        Edelleenkin panen hellästi laittaen hantiin siinä että murhetta ei muut muuta.
        Vieraat voivat sen suuntaa muuttaa, mutta aikanaan tulee itkun paikka, omaisten haudalla,
        ehkä silloin joutuu murehtimaan myös sitä että ei aikanaan osanut lohtua pyytää.

H.

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Kutes kultsu hyvinkin tietää, on tyrtyy Karjalan kaukaisilta saloilta kotoisin oleva sana.
        Ja minähän en pilkkaa koskaan, sanaleikin vain.
        Edelleenkin panen hellästi laittaen hantiin siinä että murhetta ei muut muuta.
        Vieraat voivat sen suuntaa muuttaa, mutta aikanaan tulee itkun paikka, omaisten haudalla,
        ehkä silloin joutuu murehtimaan myös sitä että ei aikanaan osanut lohtua pyytää.

H.

Jahas hunksi. En muistanut, että olet kielitieteilijä.
        Murheentuntija et kyllä ole, sano mun sanoneen.
        Ja ilostahan tässä nyt oli kyse. No mua nauratti viimeksi (tuon kakkajutun lisäksi)
        piirros, jossa mies makasi sairaalassa ja toinen totesi "Hyksin oot sinä ihminen"
        Niin ettei tämä minunkaan huumorintajuani ihan tervettä taida olla, kaikkien mielestä.

• demeter kirjoitti:

Jahas hunksi. En muistanut, että olet kielitieteilijä.
        Murheentuntija et kyllä ole, sano mun sanoneen.
        Ja ilostahan tässä nyt oli kyse. No mua nauratti viimeksi (tuon kakkajutun lisäksi)
        piirros, jossa mies makasi sairaalassa ja toinen totesi "Hyksin oot sinä ihminen"
        Niin ettei tämä minunkaan huumorintajuani ihan tervettä taida olla, kaikkien mielestä.

"demeter"

"Olet kauaksi kaikonnut äitikulta, ei oo veljeäs, siskoaskaas enää.
        Rakas Isä, sä aikaisin lähdit multa.

Keltä kysyä enää voin tuskan määrää?
        Kuka antaisi tuskan kultaa mulle?

Olen yksin, ja yksin muille, jotka tunsitte tekin ennen.
        Olen lähin enää heille, teidän jälkeenne syntyneille.

Onko oikein Jos heille kerron joskus?
        Kuinka paljon iloa ilmaan sousi.

Kun he syliinsä ottivat tyrtyisät pennut,
        minä kertoisin miltä se näytti.

Taitaa onneni menneen kauaksi ohi,
        Tullut kummi ja kummin kaima.

Muistan kuitenkin teidät aina.
        Joidenkin mielestä olitte laina "

H.

• meeriamanda

Sepä se onkin, tiedän tuon ns. sopimattomassa tilaisuudessa nauramisen., kerran jopa hautajaisissa ...olimme vain tuttavia ja taka-alalla... mutta komiikkaa vaan siitäkin löydettiin...kamalaa :)))

Lohduttajia toki aina löytyy helpommin , vaan jos on aloitus jossa toivotaan kerrottavan onnellisista asioista ...ei montaa vastausta tule, tai menee ilkeilyn puolelle koko juttu.
        Mahtuuhan palstalle ilot ja surut, hieman skarppausta vain itse kultakin :))

Kiitos, näillä uutisilla saa hetken huohahtaa...?

• Ihana sana toi "tyrttyy" isoäitini sitä käytti....

• demeter

Minäkin tykkään tuosta sanasta ("tyrttyy"). Puolisolta se on tarttunut ja hän on sieltä mistä sinäkin, maarina 1...))

• demeter kirjoitti:

Minäkin tykkään tuosta sanasta ("tyrttyy"). Puolisolta se on tarttunut ja hän on sieltä mistä sinäkin, maarina 1...))

Hienoo, et on "tyrttyjiä". Oiskohan se alkujjaa väännetty ruotsinkielestä, isoäiti kun sitä oli töissään oppinu...

• demeter
        maarina1 kirjoitti:

Hienoo, et on "tyrttyjiä". Oiskohan se alkujjaa väännetty ruotsinkielestä, isoäiti kun sitä oli töissään oppinu...

Puolisonkin suvusta löytynee ruotsinkielisiä kun sukunimikin oli muutettu vasta puolisoni isän toimesta (s. 1917). Ja sitkeästi ne ruotsalaisperäiset sanat
        elivät kun meidänkin isä käytti sanoja "tooli", "ranstakka" "tällää" jne vaikka
        oli täysin suomenkieliseltä seudulta ja suomenkielisestä perheestä.

• demeter kirjoitti:

Puolisonkin suvusta löytynee ruotsinkielisiä kun sukunimikin oli muutettu vasta puolisoni isän toimesta (s. 1917). Ja sitkeästi ne ruotsalaisperäiset sanat
        elivät kun meidänkin isä käytti sanoja "tooli", "ranstakka" "tällää" jne vaikka
        oli täysin suomenkieliseltä seudulta ja suomenkielisestä perheestä.

Samoilla sanoilla sitä meilläki, ranstakka vielki käytös....

• meeriamanda
        maarina1 kirjoitti:

Kertokaa nyt vihdoinkin mitä se tyrtty tarkoittaa? Tyrkyn tiedän, tuskin siitä on kysymys?

• meeriamanda kirjoitti:

Kertokaa nyt vihdoinkin mitä se tyrtty tarkoittaa? Tyrkyn tiedän, tuskin siitä on kysymys?

Tyrttyny on sama ku kyllästyny...

• meeriamanda
        maarina1 kirjoitti:

Tyrttyny on sama ku kyllästyny...

Aha, no empä ole sanaa kuullut. Joskus aina tulee eteen esim. e-pohjalainen sana jota en vuosikymmeniin ole kuullut ja se huvittaa minua suunnattomasti. Tua toisessa formaatissa oli vaasalainen mies joka väliin heitti jonkun muistista poistuneen sanan, mutta ihmeellisesti se vain heti selkesi mitä tarkoittaa :))

Noita sanojen merkityksiä on mahdoton selittää heille jotka eivät ole niiden kanssa ´kasvaneet´ :))

Kiitos kun valaisit :)

• Iölkeilijä

Niin se on tämä lama-aika ja suomalainen terveydenhoito joka tuottaa sairaita lisää.
      Neljään vuoteen ei oo ollut omaa terveyskeskusta, ja aina kun oon mennyt tuohon lähimpään (noin 500m) on mut potkittu ulos sieltä. Että sellaista palvelua meille sairaille tässä maassa.

• meeriamanda

Voitko soittaa kuntasi Sosiaali- terveysvirastoon ja keskustella asioistasi? He voivat hoitaa sinulle lähetteen jolla pääset t.keskukseen lääkärintutkimuksiin.

Toivon tsemppiä.

• Iölkeilijä
        meeriamanda kirjoitti:

Voitko soittaa kuntasi Sosiaali- terveysvirastoon ja keskustella asioistasi? He voivat hoitaa sinulle lähetteen jolla pääset t.keskukseen lääkärintutkimuksiin.

Toivon tsemppiä.

Jaa, uskoisitko itse tuollaiseen menettelyyn ?

Olen ollut jo asian tiimoilta johtavan lääkärin kanssa keskustelemassa asiasta,(tämä henkilö istuu myös paikallisessa Sosiaali- terveysvirastoon lautakunnassa) ja uskoin että hän olisi asian hoitanut kuten lupasi. Mutta aina vaan lennän ulos kun menen vastaanottoluukulle ?

Niin sain keskussairaalasta kielteisen leikkaus päätöksen sen jälkeen kun olin ensin kutsuttu leikkaukseen, ja tuo lekuri etsii vieläkin sitä taikaveistä millä lupasi operoida olkapääni...
        No hän ilmoitti että lähettää terveyskeskukseen sellaisen paperin millä minut kutsutaan sinne, siis terveyskeskukseen ...
        Nyt on mennyt jo ainakin se 4-vuotta ja ei ole näkynyt sellaista kutsua ?

Että näin se tämä erinomainen terveydenhoito on toiminut omalla kohdallani ?

Niin tuo olkapää/rintakivut sain sydämen ohitusleikkauksen takia / jälkeen.

• meeriamanda
        Iölkeilijä kirjoitti:

Jaa, uskoisitko itse tuollaiseen menettelyyn ?

Olen ollut jo asian tiimoilta johtavan lääkärin kanssa keskustelemassa asiasta,(tämä henkilö istuu myös paikallisessa Sosiaali- terveysvirastoon lautakunnassa) ja uskoin että hän olisi asian hoitanut kuten lupasi. Mutta aina vaan lennän ulos kun menen vastaanottoluukulle ?

Niin sain keskussairaalasta kielteisen leikkaus päätöksen sen jälkeen kun olin ensin kutsuttu leikkaukseen, ja tuo lekuri etsii vieläkin sitä taikaveistä millä lupasi operoida olkapääni...
        No hän ilmoitti että lähettää terveyskeskukseen sellaisen paperin millä minut kutsutaan sinne, siis terveyskeskukseen ...
        Nyt on mennyt jo ainakin se 4-vuotta ja ei ole näkynyt sellaista kutsua ?

Että näin se tämä erinomainen terveydenhoito on toiminut omalla kohdallani ?

Niin tuo olkapää/rintakivut sain sydämen ohitusleikkauksen takia / jälkeen.

Hyväähän minä tarkoitin , enhän voi tietää kenenkään epikriisiä muutamasta rivistä

Mitä voisin sanoa muuta kuin älä anna periksi, vaikka ketuttakin välillä.

Jaksamista :)

• Iölkeilijä
        meeriamanda kirjoitti:

Hyväähän minä tarkoitin , enhän voi tietää kenenkään epikriisiä muutamasta rivistä

Mitä voisin sanoa muuta kuin älä anna periksi, vaikka ketuttakin välillä.

Jaksamista :)

En anna periksi, teen toisen valituksen tästä asiasta potilasvalitusjärjestelmään, viimeksi ne luisti tuon asian sillä että laittoivat minulle sen leikkaus päivän ennen vastausta.

Saa nähdä minkä keinon keksivät nyt ?

• * * *
      Olen touhunnut vähän muuta kuin palstalla kirjoittelemista.
      Sairaita nyt on joka paikassa, toisten kiusaamista en kyllä jaksa ymmärtää.

Jokaisesta päivästä löytyy ilon ja naurun aiheita.
      Eilen iloitsin ystävien puheluista, saamastani kirjasta ja illalla nauroin useasti kun katsoin ystäväni suosittelemaa elokuvaa.

Olen saanut elää.

http://www.youtube.com/watch?v=ZNavjwLmOPM

• demeter

Anceli, päivänsäde, toitpa mieleeni lisää ilonaiheita. Senkin, että kohta mennään ystävän luokse syömään. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tiedossa on taas mukava illanvietto. Ei olla tavattu aikoihin, kun tämä ystävä löysi "vanhoilla päivillään" elämänkumppanin ja viettää suuren osan ajastaan toisella paikkakunnalla.

• demeter kirjoitti:

Anceli, päivänsäde, toitpa mieleeni lisää ilonaiheita. Senkin, että kohta mennään ystävän luokse syömään. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tiedossa on taas mukava illanvietto. Ei olla tavattu aikoihin, kun tämä ystävä löysi "vanhoilla päivillään" elämänkumppanin ja viettää suuren osan ajastaan toisella paikkakunnalla.

* * *
        Pitääkin kertoa yksi ilonaihe.
        Kuulin pari päivää sitten uutisen, että kaksi yli seitsemänkymppistä leskeä jotka "saatoin yhteen" ovat kihlautuneet. Ihania ihmisiä molemmat, hyvä kun saavat toisensa.
        Minussa taitaa olla puhemiehen/naisen aineksia.

Mutta nyt ulos, satakoon vaikka pieniä mummoja. :)

• meeriamanda
        Anceli kirjoitti:

* * *
        Pitääkin kertoa yksi ilonaihe.
        Kuulin pari päivää sitten uutisen, että kaksi yli seitsemänkymppistä leskeä jotka "saatoin yhteen" ovat kihlautuneet. Ihania ihmisiä molemmat, hyvä kun saavat toisensa.
        Minussa taitaa olla puhemiehen/naisen aineksia.

Mutta nyt ulos, satakoon vaikka pieniä mummoja. :)

Noh...niii, jopa alkaa palat loksahdella paikoilleen :D Jovain huomasin männeinä aikoina et Ancelihan se kyllä " Järjestää "... no palataan siihen sitten kun on aihetta ;)

Ei vaan oikeesti, miten iloinen tapahtuma, heiltä yksinäisyys poistui.

• meeriamanda kirjoitti:

Noh...niii, jopa alkaa palat loksahdella paikoilleen :D Jovain huomasin männeinä aikoina et Ancelihan se kyllä " Järjestää "... no palataan siihen sitten kun on aihetta ;)

Ei vaan oikeesti, miten iloinen tapahtuma, heiltä yksinäisyys poistui.

Anceli on "puhemies" iha seleväst. Hienoa, että kaksi yksinäistä pääsi yhteen.

• meeriamanda
        maarina1 kirjoitti:

Anceli on "puhemies" iha seleväst. Hienoa, että kaksi yksinäistä pääsi yhteen.

Niinhän tuo on ja oli... muistatko? Vaan tuosta voi jo hieman antaa dojalttia kun saattoi kaksi yksinäistä yhteen

• meeriamanda kirjoitti:

Niinhän tuo on ja oli... muistatko? Vaan tuosta voi jo hieman antaa dojalttia kun saattoi kaksi yksinäistä yhteen

* * *
        Jahas, neitokaiset ovat täällä pohtineet kaikenlaista.
        Eipä mitään, kääntykää luottamuksella puoleeni mikäli kaipaatte hyvää seuraa ja mahdollisesti jotain enemmänkin.
        Palveluksessanne kokenut (yksi pari) puhenainen, tunnen useita sopivia ehdokkaita, poikamiehiä, eronneita ja leskiä, ikähaarukka alle kuuskymppisestä reiluun seitsemänkymppiseen.
        :) :)

• Anceli kirjoitti:

* * *
        Eipä mitään, kääntykää luottamuksella puoleeni mikäli kaipaatte hyvää seuraa ja mahdollisesti jotain enemmänkin.
        Palveluksessanne kokenut (yksi pari) puhenainen, tunnen useita sopivia ehdokkaita, poikamiehiä, eronneita ja leskiä, ikähaarukka alle kuuskymppisestä reiluun seitsemänkymppiseen.

Njaahas, pitänee ottaa yhteyttä puhenaissee...

• meeriamanda
        Anceli kirjoitti:

* * *

Vai palveluksia hän tarjoa...hmm... ´neitokaisilla´ on hyvä muisti, ja kaukokatse :D

Tälle vanhemmalle ´neitokaiselle´ saisitkin olla puhenaisena, tuntuupa ite olevan hieman ´saamaton´ :)) vai liekö kranttu? ;)

Tosin tuo kokemuksenmäärä ei vielä takuuta anna, jostainhan se on tieten aloitettava :D

Oikein muksaa vuodenvaihtumista Sinulle ja perhekunnallesi

• meeriamanda kirjoitti:

Vai palveluksia hän tarjoa...hmm... ´neitokaisilla´ on hyvä muisti, ja kaukokatse :D

Tälle vanhemmalle ´neitokaiselle´ saisitkin olla puhenaisena, tuntuupa ite olevan hieman ´saamaton´ :)) vai liekö kranttu? ;)

Tosin tuo kokemuksenmäärä ei vielä takuuta anna, jostainhan se on tieten aloitettava :D

Oikein muksaa vuodenvaihtumista Sinulle ja perhekunnallesi

Kranttu on, sanoisin. Saattaa olla saamattomuuttakin, kaikes on hyvätkin puolensa, kuten yksin olos...

• Koska tämä joulu on mennyt sairastamiseen olen edelleenkin iloinen siitä että olen joka aamu vielä hengissä enkä ole tukehtunut räkään. Ilon aiheita ne on pienetkin asiat!
      Toinen ilonaihe on että yksikään kolmesta 30 metrin kuusesta jotka ovat alle 10 m mökinseinästä eivät ole romahtaneet katolle. Hieman huojuneet vain.
      Koska sosiaalinen elämä on supistunut nollaan flunssan takia olen katsellut videoita entisen kotikaupunkini Calin jokavuotosilta karnevaaleilta. Iloa ja väriä riittää vaikka jakaa meillekin harmaille vanhoile sieluille.
      Linkin voi vapaasti vata se on youtuubiin ladannut paikallinen päivälehti (alueen suurin).
      http://www.youtube.com/watch?v=11UUWPvGFE4&feature=player_embedded

• meeriamanda

Toivotaan et helpottaa " räkätautisi " . Youtube on aarteita täynnä, joskus menee pitkätkin tovit kun on kuuntelu mielellä ;))

• No juu..iloitsen siitä ettei rytmäreitä ole ollut ainakaan neljään päivään, mitä nyt muutamia muljahduksia on muutaman minuutin välein tullut. Tosin tänään on perjantai niin sekin ilo taitaa jäädä lyhyeksi, mutta nautin kuitenkin. :)

• Ne on kyllä ärsyttäviä. Mutta niidenkin kanssa pärjää, lääkkeitäkin varmaan on saatavana, jos kovin häiritsee.

• meeriamanda

Vai vain muutamia... kaippa olet sitten niin tottunut noihin muljahduksiisi kun noin toteat ?

Miksi perjantai sen muuttaa, sorry jos en tajua?

• Kenelle annetaan vaivoiksi jokin sydänsairaus niin siinä on kuin korkeimman kämmenellä,jokin päivä se vaan lakkaa tikittämästä.
        Itse olin tytön sairauren ajan joka päivä ns jännä kakka housuissa kun toivoin jaksavani terveen kirjoissa loppuun asti.
        Siinä on yks ilon aihe kun työ tehtiin kunnialla loppuun asti.

• meeriamanda kirjoitti:

Vai vain muutamia... kaippa olet sitten niin tottunut noihin muljahduksiisi kun noin toteat ?

Niittamax oottaa jottai jännää.....

• meeriamanda
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kenelle annetaan vaivoiksi jokin sydänsairaus niin siinä on kuin korkeimman kämmenellä,jokin päivä se vaan lakkaa tikittämästä.
        Itse olin tytön sairauren ajan joka päivä ns jännä kakka housuissa kun toivoin jaksavani terveen kirjoissa loppuun asti.
        Siinä on yks ilon aihe kun työ tehtiin kunnialla loppuun asti.

Se hieman itseäkin väliin pelottaa, no jos jotain hyvää siitäkin olisi löydettävä...lähtö olisi nopea.
        Mitä olet kirjoitellut tyttösi sairaudesta vuosienkuluessa, ei varmasti kenellekään ole jäänyt epäselväksi miten rankkaa teillä oli vaan jaksoit/te .

• maarina1 kirjoitti:

Ne on kyllä ärsyttäviä. Mutta niidenkin kanssa pärjää, lääkkeitäkin varmaan on saatavana, jos kovin häiritsee.

Niiden kanssa on pakko pärjätä ja nyt en puhu mistään pikku tykytyksistä vaan flimmeristä. Lääkkeet ei ole toistaiseksi auttaneet oikeastaan mitään, koska saan noita vähintään kerran viikossa jotka ovat kestoltaan jopa kolme vuorokautta.

• Nittaminax kirjoitti:

Niiden kanssa on pakko pärjätä ja nyt en puhu mistään pikku tykytyksistä vaan flimmeristä. Lääkkeet ei ole toistaiseksi auttaneet oikeastaan mitään, koska saan noita vähintään kerran viikossa jotka ovat kestoltaan jopa kolme vuorokautta.

Olisiko mahdollista saada paremmin auttava lääke?

• meeriamanda kirjoitti:

Noi muljahdukset ei haittaa, mutta flimmereiin ei totu koskaan koska ne on kuin lekalla löis rintakehään.

Samaa ihmettelen minäkin et miksi aina perjantaisin tai vähintään viikonloppusin niitä esiintyy. Toki niitä tulee joskus keskellä viikkoakin, mutta yleensä harvemmin.
        Niin ja niinhän ne alko eilen seittemältä illalla ja jatkuu yhä.

• maarina1 kirjoitti:

Olisiko mahdollista saada paremmin auttava lääke?

Eivät ole toistaiseksi sellaista löytäneet näiden vuosien saatossa.

• Nittaminax kirjoitti:

Eivät ole toistaiseksi sellaista löytäneet näiden vuosien saatossa.

No voi harmi, vaik lääketiede kokoajan kehittyy....

• maarina1 kirjoitti:

No voi harmi, vaik lääketiede kokoajan kehittyy....

Kehittyyhän se, mutta kaikille ei käy kaikki lääkkeet.
        Mutta iloitaan tästäkin vuoden viimeisestä päivästä. :D

• Nittaminax kirjoitti:

Kehittyyhän se, mutta kaikille ei käy kaikki lääkkeet.
        Mutta iloitaan tästäkin vuoden viimeisestä päivästä. :D

Niin tehhää, ilo pintaa vaik syvä märkänis....

• kawe

Marraskuun lopussa sain tentistä 4/5 ja syksyn muista teksteistä 5/5, onhan se hienoa tällä iällä ja kirjat kuitenkin englantia, eikö..

Iloa tuottaa isäni hyvä kunto. Hän täytti loppusyksystä 95v. ja lopetti sinä päivänä autolla ajamisen. Juhlat olivat metsässä ja mukana 30 hänen jälkeläistään 4-polvessa. Joukossa on partiolaisia ja näpsäkkäästi toimivat, aurinko paistoi, puheita pidettiin ja nauru raikui Hieno muisto jää jo säänkin takia.

Tietysti pikkuisten Jouluilo............

• Tosi hienoa "kawe". Onnittelen näin jälkikäteen.
        Kyllä sitä joka päivä on kiitoksen aihetta, pienistä'kin asioista...

• meeriamanda

Vielä kysytkin :) tuohon on jo valtavan hieno saavutus. Ompa iskälläsi kunnioitettavasti vuosia mittarissa. Tervaskannoiksihan heitä nimitetään, toivotaan ´latua ´ vielä pitkästi piisaavan :)

• kawe

Jestas että nauratti vaikka ei ehkä saisi. Italiassa 99v. sardinialaistaustainen mies hakee avioeroa 96v. vaimostaan, jolla oli suhde 70v. sitten. He ovat olleet naimisissa n. 80v. Rakkauskirjeet sattuivat miehen nähtäville, huh huh sentään noita lukuja.

Iloa Uudelle Vuodelle, ...........

• maarina1 ejk

Että, ero pienellä viiveellä... Huomasin saman jutun. Ehkä se on sitten siinäkin, ettei rikos vanhene...))

• meeriamanda

Muistan vuosia kauan sitten... kun avokkini vanhemmat hasaji toisilleen , siinä nyt sinällään mitään mut he hipoivat liki 70v ja mehän oltiin 30 -40 välillä.
        Se ei tieten ollut tarkoitettu meidän korvillemme mut siinä mentiin entiset tyttöystävät ja poikakaverit tiukkaan läpitte :)))

Olin niinko et ...ollaanko tossakin iässä viä mustiksia?

Minusta he oli surkeen vanhoja ;)) naurattaa nyt lapsellinen ajatteluni, elettyähän se elämä on yhdessä ja yhteiset muistot heillä.

Samaa sanoisin tuosta ikäihmisistä, mitäpä jos pää on kunnossa molemmista päistä? :)) kai tää mies epäilee et olikohan vain se yksi hairahdus, vai kenties useitakin vuosikymmenten saatossa? Ehdoton on papparainen :)) Onko itse ollut uskollinen vai vaatiiko sitä vain vaimoltaan? ei voi tietää

• piipiloo

Minunkin avokkini täti erosi miehestään 87 vuotiaana,olivat olleet naimisissa 45 v,muuttivat ok-talosta rivariin ja seinän takana oleva iloinen leski "hurmasi"miehen.

No,aikojen saatossa joutuivat samaan vanhainkotiin,siellä eivät olleet tuntevinaankaan.Mies kuoli kuitenkin ensin ja täti vasta nyt syksyllä,kk päästä olis täyttänyt 100v.

Että ei se ikä eroa kato,kantapäät eri suuntiin vaan :))

• 1943

Ilonaiheita löytyy. Oksa ei raapaissut silmää sokeaksi. Suojalasit löytyivät metsästä. Matkalaukku on jo pakattu, ei kun menoksi. Perillä odottaa rakas ihminen. Hyvänmielen vuotta 2012 jokikiselle.

• meeriamanda

Vuosiluvulle toivotan myös antoisaa yhdessäoloa ja kaikkea hyvää vuodelle 2012.

• eeti

Eka syy hyvään mieleen, oli tämä palsta.

Toinen, se tavallinen, kun on joku, jolle, ja jonka kanssa nauraa, minullekin.
      Onneksi naurua on riittänyt kaikesta tapahtuneesta huolimatta.

Hyvää Uutta Vuotta, olet suosikkejani, jos sanoa saa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3338
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2777
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2316
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2288
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2221
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2206
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2007
    8. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      1993
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1934
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      96
      1790
    Aihe