Kuolema on kaiken loppu.

^Viikatemies^

Halusit tai ei.

54

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *

Ei kuolema kaiken loppu ole.
      Se on ainoastaan kuolleen yksilön (organismin) loppu.

• .ei.nimmaria.

Täältä kuolemisella tarkoittanet tuota loppua. Täällä kulkee suurin osa ihmisistä kuolleessa tilassa. Ei ole julistajia. On vain tuomareita ja syyttäjiä. Kuoleessa tilassa olevat haluavatkin täältä kuolemisen olevan kaiken loppu. Heillä ei ole toivoa tulevasta.

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Täältä kuolemisella tarkoittanet tuota loppua. Täällä kulkee suurin osa ihmisistä kuolleessa tilassa. Ei ole julistajia. On vain tuomareita ja syyttäjiä. Kuoleessa tilassa olevat haluavatkin täältä kuolemisen olevan kaiken loppu. Heillä ei ole toivoa tulevasta.

Ei todellisuus muutu haavailemalla ja haluamalla.

• .ei.nimmaria.
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

Ei todellisuus muutu haavailemalla ja haluamalla.

No ei muutukkaan haaveilemalla ja haluamalla. Usko Jeesukseen muuttaa kaiken. Usko on suurin ihmisen saama lahja ja sitä kannattaa pyytää. Kannattaa suorastaan kinuta:), sillä ilman sitä lahjaa ihminen on näköalaton.

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

No ei muutukkaan haaveilemalla ja haluamalla. Usko Jeesukseen muuttaa kaiken. Usko on suurin ihmisen saama lahja ja sitä kannattaa pyytää. Kannattaa suorastaan kinuta:), sillä ilman sitä lahjaa ihminen on näköalaton.

Tuohan on pelkkää satua. Kai sinä sen tiedät?

• .ei.nimmaria.
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

Tuohan on pelkkää satua. Kai sinä sen tiedät?

Minun kohdallani se on totuus. Sinulle se taitaa ikävä kyllä olla satua. Onko sinut kastettu Jeesuksen, eli Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen? Jos sinut on kastettu, niin sinulla on OIKEUS tulla Jeesuksen opetuslapseksi. Älä niskuroi, vaan pyydä Pyhää Henkeä kirkastamaan Jumalan Sanaa. Pyhän Hengen lahja on LUVATTU kaikille kastetuille. Tuo lahja on sitä varten, että ihminen saa tulla tuntemaan Jumalan Sanan. Kun ihminen on saanut tulla tuntemaan Jumalan sanan ja saanut voiman pitää Jeesuksen opetukset, tulee ME asumaan ihmiseen. Eli Jumala tule ja jää asumaan ihmiseen. Silloin Hän kastaa ihmisen omalla kasteellaan. Sellaisella kasteella, jota yksikään ihminen ei voi täällä välittää. Se on yksin Jumalan TEKO.

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Minun kohdallani se on totuus. Sinulle se taitaa ikävä kyllä olla satua. Onko sinut kastettu Jeesuksen, eli Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen? Jos sinut on kastettu, niin sinulla on OIKEUS tulla Jeesuksen opetuslapseksi. Älä niskuroi, vaan pyydä Pyhää Henkeä kirkastamaan Jumalan Sanaa. Pyhän Hengen lahja on LUVATTU kaikille kastetuille. Tuo lahja on sitä varten, että ihminen saa tulla tuntemaan Jumalan Sanan. Kun ihminen on saanut tulla tuntemaan Jumalan sanan ja saanut voiman pitää Jeesuksen opetukset, tulee ME asumaan ihmiseen. Eli Jumala tule ja jää asumaan ihmiseen. Silloin Hän kastaa ihmisen omalla kasteellaan. Sellaisella kasteella, jota yksikään ihminen ei voi täällä välittää. Se on yksin Jumalan TEKO.

"Onko sinut kastettu Jeesuksen, eli Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?"

Kysymättä lupaa minut kastettiin kun olin lapsi.
        Heti kun tulin siihen ikään että sain itse tehdä päätöksiä, erosin kirkosta.

Sit kun ensimmäinen todiste löytyy joka tukee tuota satua, saatan elää sen mukaan. Vielä ei ole löytynyt.

Jokainen uskonto ja jokainen lahko lupaa eri asioita.
        Yhteistä kaikille on se, että lupaukset ovat pelkkää sanahelinää vailla todisteita.

Miksi Raamatunun Jumala olisi sen todennäköisempi kuin mikään muukaan Jumala? Kaikista löytyy kirjallisuutta ja kaikki jakaa tyhjiä lupauksia.

• .ei.nimmaria.
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

"Onko sinut kastettu Jeesuksen, eli Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?"

Kysymättä lupaa minut kastettiin kun olin lapsi.
        Heti kun tulin siihen ikään että sain itse tehdä päätöksiä, erosin kirkosta.

Sit kun ensimmäinen todiste löytyy joka tukee tuota satua, saatan elää sen mukaan. Vielä ei ole löytynyt.

Jokainen uskonto ja jokainen lahko lupaa eri asioita.
        Yhteistä kaikille on se, että lupaukset ovat pelkkää sanahelinää vailla todisteita.

Miksi Raamatunun Jumala olisi sen todennäköisempi kuin mikään muukaan Jumala? Kaikista löytyy kirjallisuutta ja kaikki jakaa tyhjiä lupauksia.

Ei minultakaan kysytty, kun minut vietiin kasteelle. Eikä tarvinutkaan kysyä. Olen sydämestäni kiitollinen vanhemmilleni siitä, että he tahtoivat luovuttaa minut Jumalalle ja lupasivat minut Jeesuksen opetuslapseksi. Minulla kun vielä on tavallista suurempi siunaus elämässäni. Sain nimittäin pienestä pitäen opetusta Jumalan tuntemiseen. Opin käskyjen suojelevan minua. Opin Taivaan Isän rakastavan minua. Kasvoin turvallisesti Isän huomassa, kunnes Isä kutsui minut uskomaan Poikaansa, eli Jumalan Sanaan. Siitä alkoi todellinen Tie. Se Tie johti sille Tielle, mille Jumala nostaa vapauttamansa kansan ja jossa ilo on aina päänpäällä saatavissa.

Olen saanut kokea suuret ihmeet ja Jumala on todistanut Itsensä minulle lukemattomin tavoin. Siitä minä täällä kerron. En ole tullut kenenkään tuomariksi, vaan olen tullut julistamaan Jumalan Pojan suuria tekoja.

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Ei minultakaan kysytty, kun minut vietiin kasteelle. Eikä tarvinutkaan kysyä. Olen sydämestäni kiitollinen vanhemmilleni siitä, että he tahtoivat luovuttaa minut Jumalalle ja lupasivat minut Jeesuksen opetuslapseksi. Minulla kun vielä on tavallista suurempi siunaus elämässäni. Sain nimittäin pienestä pitäen opetusta Jumalan tuntemiseen. Opin käskyjen suojelevan minua. Opin Taivaan Isän rakastavan minua. Kasvoin turvallisesti Isän huomassa, kunnes Isä kutsui minut uskomaan Poikaansa, eli Jumalan Sanaan. Siitä alkoi todellinen Tie. Se Tie johti sille Tielle, mille Jumala nostaa vapauttamansa kansan ja jossa ilo on aina päänpäällä saatavissa.

Olen saanut kokea suuret ihmeet ja Jumala on todistanut Itsensä minulle lukemattomin tavoin. Siitä minä täällä kerron. En ole tullut kenenkään tuomariksi, vaan olen tullut julistamaan Jumalan Pojan suuria tekoja.

Hyvä juttu. Ei siinä sit mitään.
        Uskominen kuolemanjälkeiseen elämään on siitä hyvä että ei pääse koskaan huomaamaan että sellaista ei ollutkaan :)

• .ei.nimmaria.
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

Hyvä juttu. Ei siinä sit mitään.
        Uskominen kuolemanjälkeiseen elämään on siitä hyvä että ei pääse koskaan huomaamaan että sellaista ei ollutkaan :)

Entäs jos pääseekin huomaamaan, että sellainen onkin:) Ota ihan tosissasi se, että sinulla on oikeus tulla Jeesuksen opetuslapseksi. Maailma ajautuu yhä syvemmälle kriiseissä ja eksytyksissä. Niistä ei meitä voi muut kuin Jeesus pelastaa. Jos et halua ajatella rajan tuolla puolella olevaa elämää vielä, niin tiedosta se, että jo rajan tällä puolella uskovainen pääsee Jumalan valtakunnan rauhaan ja iloon. Jumalan valtakunta on sisäisesti jokaisessa Jeesuksen uskovassa ja se valtakunta on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Sitä ennen kylläkin on se parannuksen tie ja ainakin minulle se oli kovaa ahdistuksen aikaa. Siitä on kyllä kulunut jo paljon aikaa, mutta vielä tänäänkin muistan tuon kovan ahdistuksen ajan.
        Jumala antaa valituilleen voiman tulla Jumalan lapsiksi ja siksi valitut kestävät ahdistuksen ajatkin.

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Entäs jos pääseekin huomaamaan, että sellainen onkin:) Ota ihan tosissasi se, että sinulla on oikeus tulla Jeesuksen opetuslapseksi. Maailma ajautuu yhä syvemmälle kriiseissä ja eksytyksissä. Niistä ei meitä voi muut kuin Jeesus pelastaa. Jos et halua ajatella rajan tuolla puolella olevaa elämää vielä, niin tiedosta se, että jo rajan tällä puolella uskovainen pääsee Jumalan valtakunnan rauhaan ja iloon. Jumalan valtakunta on sisäisesti jokaisessa Jeesuksen uskovassa ja se valtakunta on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Sitä ennen kylläkin on se parannuksen tie ja ainakin minulle se oli kovaa ahdistuksen aikaa. Siitä on kyllä kulunut jo paljon aikaa, mutta vielä tänäänkin muistan tuon kovan ahdistuksen ajan.
        Jumala antaa valituilleen voiman tulla Jumalan lapsiksi ja siksi valitut kestävät ahdistuksen ajatkin.

Mitä jos vastassa onkin Allah tai Krishna?
        Suurin osa maapallon väestöstä ei usko kristinuskon Jumalaan.

Minusta tuntuu että on turvallisempaa olla uskomatta mihinkään Jumalaan kuin palvoa väärää Jumalaa :)

• .ei.nimmaria.
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

Mitä jos vastassa onkin Allah tai Krishna?
        Suurin osa maapallon väestöstä ei usko kristinuskon Jumalaan.

Minusta tuntuu että on turvallisempaa olla uskomatta mihinkään Jumalaan kuin palvoa väärää Jumalaa :)

Jumala kertoo monien palvelevan vieraita jumalia. Mehän elämme maassa, jossa Jeesus on tunnustettu Jumalan Sanaksi, Jumalaksi. Pidättäydytään vaan siinä tunnustuksessa. Taitaa olla siniristilippummekin tuon tunnustuksen peruja.

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Jumala kertoo monien palvelevan vieraita jumalia. Mehän elämme maassa, jossa Jeesus on tunnustettu Jumalan Sanaksi, Jumalaksi. Pidättäydytään vaan siinä tunnustuksessa. Taitaa olla siniristilippummekin tuon tunnustuksen peruja.

Iranissa sanotaan samaa Allahista. Intiassa sanotaan samaa Krishnasta.
        Se että on sattumalta syntynyt Suomeen, ei tee "meidän" Jumalasta sen oikeampaa tai todennäköisempää kuin muidenkaan Jumalia.

Kaikista Jumalista on todisteena ainoastaan kirja. Ei muuta.

• .ei.nimmaria.
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

Iranissa sanotaan samaa Allahista. Intiassa sanotaan samaa Krishnasta.
        Se että on sattumalta syntynyt Suomeen, ei tee "meidän" Jumalasta sen oikeampaa tai todennäköisempää kuin muidenkaan Jumalia.

Kaikista Jumalista on todisteena ainoastaan kirja. Ei muuta.

En halua arvotella muita jumalia. En tunne heitä. Jeesuksen tunnen ja Hänestä kerron.
        Jeesus elää ja jos Hän ei eläisi, en eläisi minäkään. Kolmesti Hän nosti minut kuolemasta elämään. Jo ensimmäisen nostamisen jälkeen sain niin suuren kiitoshengen Häntä kohtaan, että se kiitos ei ole lakannut ja siksi minä Hänestä kirjoittelen ja kerron. Haluan, että mahdollisimman moni saa tulla tuntemaan meidän ihmisten Herran. Jumalan, joka Jumalan Sanana Pyhän Hengen kirkastuksella on Jumala kansan keskellä. Tuo ihmeellinen Jumala muuttaa vaivatun elämän iloksi ja rauhaksi. Sen minä olen kokenut.

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

En halua arvotella muita jumalia. En tunne heitä. Jeesuksen tunnen ja Hänestä kerron.
        Jeesus elää ja jos Hän ei eläisi, en eläisi minäkään. Kolmesti Hän nosti minut kuolemasta elämään. Jo ensimmäisen nostamisen jälkeen sain niin suuren kiitoshengen Häntä kohtaan, että se kiitos ei ole lakannut ja siksi minä Hänestä kirjoittelen ja kerron. Haluan, että mahdollisimman moni saa tulla tuntemaan meidän ihmisten Herran. Jumalan, joka Jumalan Sanana Pyhän Hengen kirkastuksella on Jumala kansan keskellä. Tuo ihmeellinen Jumala muuttaa vaivatun elämän iloksi ja rauhaksi. Sen minä olen kokenut.

En tiedä sinun kuolemankokemuksista, mutta yleensä kun kiitetään Jumalaa, kuuluisi kyllä kiitos sairaalalle ja lääkäreille.

Itse en usko Jumalaan. En pystyis uskomaan.
        En pysty uskomaan sellaiseen mistä ei ole mitään todisteita.
        Hyvin pärjään ja elän onnellista elämää ilman Jumalaa ja toivoa kuolemanjälkeisestä elämästä.

Minulle riittää tämä elämä. Tämä elämä on totta ja se kelpaa minulle.

• Onpa se...
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Onpa se todella surkuhupaisaa, kun jopa raamatullista
        uskovien kastenäkemystä opettavien ja myös toteuttavien
        helluntailaisten osiolle on tullut sellainen harhaoppia
        kasteaiheesta opettava henkilö, joka Herraltamme
        opettamiseen valtuuksia koskaan edes saamatta, on
        tullut tänne ja alkanut täällä opettamaan täysin harhaista
        omaa kasteoppiaan.

Eli, tämän nyt seuraavan esimerkin kaltaista harhaa
        tämä ".ei.nimmaria." - nimimerkin harhainen opetus
        sisältää, että hän kyselee ja vakuuttelee jopa uskosta
        täysin osattomalle "viikatemies" nimimerkille seuraavaa:

"Onko sinut kastettu Jeesuksen, eli Isän, Pojan ja
        Pyhän Hengen nimeen? Jos sinut on kastettu, niin
        sinulla on OIKEUS tulla Jeesuksen opetuslapseksi.
        Älä niskuroi, vaan pyydä Pyhää Henkeä kirkastamaan
        Jumalan Sanaa. Pyhän Hengen lahja on LUVATTU
        kaikille kastetuille."

Tuon harhaopetuksen oikaisuopetusta löytyy täältä:

" http://kotisivu.dnainternet.net/raipou/oikaisu.htm "

• .ei.nimmaria.
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

En tiedä sinun kuolemankokemuksista, mutta yleensä kun kiitetään Jumalaa, kuuluisi kyllä kiitos sairaalalle ja lääkäreille.

Hyvin pärjään ja elän onnellista elämää ilman Jumalaa ja toivoa kuolemanjälkeisestä elämästä.

Valinta on vapaa. Jos tule päivä, että tiedät olevasi kaiken avun ulkopuolella, niin muista sillon se, että niin syvällä ei ihminen kulje, että eikö sinne Jeesuksen apu yltäisi. Itse olen sen kokenut.

• .ei.nimmaria.
        Onpa se... kirjoitti:

Onpa se todella surkuhupaisaa, kun jopa raamatullista
        uskovien kastenäkemystä opettavien ja myös toteuttavien
        helluntailaisten osiolle on tullut sellainen harhaoppia
        kasteaiheesta opettava henkilö, joka Herraltamme
        opettamiseen valtuuksia koskaan edes saamatta, on
        tullut tänne ja alkanut täällä opettamaan täysin harhaista
        omaa kasteoppiaan.

Eli, tämän nyt seuraavan esimerkin kaltaista harhaa
        tämä ".ei.nimmaria." - nimimerkin harhainen opetus
        sisältää, että hän kyselee ja vakuuttelee jopa uskosta
        täysin osattomalle "viikatemies" nimimerkille seuraavaa:

"Onko sinut kastettu Jeesuksen, eli Isän, Pojan ja
        Pyhän Hengen nimeen? Jos sinut on kastettu, niin
        sinulla on OIKEUS tulla Jeesuksen opetuslapseksi.
        Älä niskuroi, vaan pyydä Pyhää Henkeä kirkastamaan
        Jumalan Sanaa. Pyhän Hengen lahja on LUVATTU
        kaikille kastetuille."

Tuon harhaopetuksen oikaisuopetusta löytyy täältä:

" http://kotisivu.dnainternet.net/raipou/oikaisu.htm "

Lopettais tuon syyttelemisen ja keskustelisit sydämen yksinkertaisuudella. Tuo syytteleminen kaatuu vain itsesi päälle. Kuten jo tuolla kastepalstalla sanoin, on parempi, että emme kirjoittele keskenämme. Jos luulet tekeväsi Jumalan palvelustyötä, niin luulet väärin. Sinä kuulut hajottajiin, minä kokoajiin ja siinä on syvä kuilu välillämme.

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Valinta on vapaa. Jos tule päivä, että tiedät olevasi kaiken avun ulkopuolella, niin muista sillon se, että niin syvällä ei ihminen kulje, että eikö sinne Jeesuksen apu yltäisi. Itse olen sen kokenut.

Jos niin alas vajoan, turvaudun ammattiauttajien apuun.
        Suomessa ei tarvitse olla kaiken avun ulkopuolella, jos ei itse sitä halua.

• .ei.nimmaria.
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

Jos niin alas vajoan, turvaudun ammattiauttajien apuun.
        Suomessa ei tarvitse olla kaiken avun ulkopuolella, jos ei itse sitä halua.

Ei ihmiset sairastaisi, tai kuolisi, jos nuo auttajat kykenisivät aina auttamaan.

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Ei ihmiset sairastaisi, tai kuolisi, jos nuo auttajat kykenisivät aina auttamaan.

Se on ihan biologinen ja fysiologinen fakta että ihmiset sairastuvat ja kuolevat.
        Vai onko sinulla näyttää tilastoja siitä, että uskovaiset sairastavat ja kuolevat harvemmin kuin ei-uskovaiset?

• jaikal.se
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Lopettais tuon syyttelemisen ja keskustelisit sydämen yksinkertaisuudella. Tuo syytteleminen kaatuu vain itsesi päälle. Kuten jo tuolla kastepalstalla sanoin, on parempi, että emme kirjoittele keskenämme. Jos luulet tekeväsi Jumalan palvelustyötä, niin luulet väärin. Sinä kuulut hajottajiin, minä kokoajiin ja siinä on syvä kuilu välillämme.

Uskosta osattomalle ei voi opettaa hengellistä.
        Kaste ei tee kenestäkään uskovaa. Ilman uskoa kastettu ei ole Jumalan lapsi vaikka mitä rukouksia ja siunauksia hänelle luettaisiin.

Ensin usko, sitten kaste (Mark 16:16, Matt 28:19-20, Apt 2:38). Silloin ihminen on uskova ja häntä voidaan alkaa opettamaan. Tämä on täysin selvää sekä Raamatussa että luonnollisessakin elämässä.

Syntymätöntä ihmistä/lasta ei voida alkaa opettamaan.
        Ensin uudestisyntymä (uskoon tulo) sitten kaste (vanha ihminen haudataan) ja sitten uusi luomus uusi ihminen "koulun penkille" seurakuntaan oppia saamaan.

• .ei.nimmaria.
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

Se on ihan biologinen ja fysiologinen fakta että ihmiset sairastuvat ja kuolevat.
        Vai onko sinulla näyttää tilastoja siitä, että uskovaiset sairastavat ja kuolevat harvemmin kuin ei-uskovaiset?

Ei ole näyttää sellaista faktaa. Ei ole faktaa muuta kuin siltä osin mitä itse olen kokenut. Se on minun faktani, jota sinä et usko ja siksi minulla ei ole sinulle minkäänlaista faktaa antaa. On vain antaa Jumalan lupaukset, jotka löydät Raamatusta. Minulla siis on faktat Jumalan tervehdyttävästä voimasta, mutta sinulla ei epäuskosi takia niitä ole. Sinähän se sairaanhoidolliseen apuun kykenet turvaamaan niin, että aiot etsiä sieltä pelkästään apua sairauden kohdattuasi. Minä en kykene uskomaan noin syvästi ihmisten viisauteen ja minulle on näytettykin, miten avuttomia parhaimmatkin lääketieteelliset konstit voivatkaan olla. On myös näytetty se, että Jumala kykenee hetkessä tekemään terveeksi kuolemaan lääkärien toimesta tuomitun ihmisen.

• .ei.nimmaria.
        jaikal.se kirjoitti:

Uskosta osattomalle ei voi opettaa hengellistä.
        Kaste ei tee kenestäkään uskovaa. Ilman uskoa kastettu ei ole Jumalan lapsi vaikka mitä rukouksia ja siunauksia hänelle luettaisiin.

Ensin usko, sitten kaste (Mark 16:16, Matt 28:19-20, Apt 2:38). Silloin ihminen on uskova ja häntä voidaan alkaa opettamaan. Tämä on täysin selvää sekä Raamatussa että luonnollisessakin elämässä.

Syntymätöntä ihmistä/lasta ei voida alkaa opettamaan.
        Ensin uudestisyntymä (uskoon tulo) sitten kaste (vanha ihminen haudataan) ja sitten uusi luomus uusi ihminen "koulun penkille" seurakuntaan oppia saamaan.

Ole ystävällinen ja näytä Raamatusta missä sanotaan, että ensin usko ja vasta sen jälkeen kaste.
        Uskosta osaton voi kohta olla lujemmin uskossa kuin sinä olet. Julistajien puutteen takia täällä on sekaoppi, joka ei hertätä ketään uskomaan.

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Ei ole näyttää sellaista faktaa. Ei ole faktaa muuta kuin siltä osin mitä itse olen kokenut. Se on minun faktani, jota sinä et usko ja siksi minulla ei ole sinulle minkäänlaista faktaa antaa. On vain antaa Jumalan lupaukset, jotka löydät Raamatusta. Minulla siis on faktat Jumalan tervehdyttävästä voimasta, mutta sinulla ei epäuskosi takia niitä ole. Sinähän se sairaanhoidolliseen apuun kykenet turvaamaan niin, että aiot etsiä sieltä pelkästään apua sairauden kohdattuasi. Minä en kykene uskomaan noin syvästi ihmisten viisauteen ja minulle on näytettykin, miten avuttomia parhaimmatkin lääketieteelliset konstit voivatkaan olla. On myös näytetty se, että Jumala kykenee hetkessä tekemään terveeksi kuolemaan lääkärien toimesta tuomitun ihmisen.

Subjektiiviset mielipiteet eivät vakuuta minua eikä ketään muutakaan järjellä ajattelevaa.
        Tosiasia on kuitenkin se, että uskovaiset sairastavat ja kuolevat aivan yhtä paljon kuin ei-uskovaiset.
        Jos näin ei olisi, saisi uskovainen varmasti halvempia sairas- ja henkivakuutuksia kuin ei-uskovaiset. Näin ei kuitenkaan ole.

• .ei.nimmaria.
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

Subjektiiviset mielipiteet eivät vakuuta minua eikä ketään muutakaan järjellä ajattelevaa.
        Tosiasia on kuitenkin se, että uskovaiset sairastavat ja kuolevat aivan yhtä paljon kuin ei-uskovaiset.
        Jos näin ei olisi, saisi uskovainen varmasti halvempia sairas- ja henkivakuutuksia kuin ei-uskovaiset. Näin ei kuitenkaan ole.

Eivät taitaisi vakuutusyhtiössä ottaa kuuleviin korviinkaan, jos kertoisin olevan enemmän terve kuin muut:)

• ^Viikatemies^
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Eivät taitaisi vakuutusyhtiössä ottaa kuuleviin korviinkaan, jos kertoisin olevan enemmän terve kuin muut:)

Ei niin ja ihan syystä :)

• todistetta
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

Todisteena Jumalan olemassaolosta on esim. omatunto, minkä Jumala on ateistillekin antanut, mistä myös Paavali on kirjoittanut.

Room.2:14-16

Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

Olet itsekin kokenut, kun olet tehnyt syntiä, että siitä tulee huono olo ja häpeä. Jumala on antanut kaikille ihmisille omantunnon.

• se mikä tuleva on
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

ei nimmaria. Joopa joo. Jesus on tunnustettu Jumalan pojaksi, eikä sanaksi. Jeesus ei ole jumala, väität sitten mitä hyvänsä.

• .ei.nimmaria.
        se mikä tuleva on kirjoitti:

ei nimmaria. Joopa joo. Jesus on tunnustettu Jumalan pojaksi, eikä sanaksi. Jeesus ei ole jumala, väität sitten mitä hyvänsä.

En väitä mitä hyvänsä, vaan väitän samoin kuin Raamattu ilmoittaa:

Matteus 1
        22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:

23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

24 Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
        25 eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.

Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

• Voi...
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Ole ystävällinen ja näytä Raamatusta missä sanotaan, että ensin usko ja vasta sen jälkeen kaste.
        Uskosta osaton voi kohta olla lujemmin uskossa kuin sinä olet. Julistajien puutteen takia täällä on sekaoppi, joka ei hertätä ketään uskomaan.

Voi pyhä yksinkertaisuus:

" http://kotisivu.dnainternet.net/raipou/vpy.htm "

• Juupas eipäs

• Jeesuksen veri
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Totta puhut .Ihmisten syyllistäminen tai pilkkaaminen sekä häpäiseminen on sairaiden yksilöiden tekosia. Syytteleminen on ikäänkuin narsistinen juonne siitä, että minä olen vain se tietäväinen, ettekä te muut tiedä mitään.Katalaa itsepetosta. Siunataan ja rukoillaan pilkkaajien puolesta, että he löytävät Jeesuksen Ristuksen elämäänsä ja kasvavat pyhässä hengessä, ymmärtäväisiksi Jeesuksen todistajiksi.

• Vastaus...
        .ei.nimmaria. kirjoitti:

Vastaus edelliseen:

" http://kotisivu.dnainternet.net/raipou/vastaus.htm "

• Ruumiimme, tämä maan tomua oleva savimajamme,
      kuolee ja tulee maaksi jälleen. Mutta sekin on kerran nouseva ylös.

Mutta kun tuo ruumiillinen kuolema tapahtuu,
      niin ei ihminen itse lakkaa olemasa. Paavali kirjoittaa:
      "halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa"

Jokainen viettää ikuisuutensa herransa kanssa.

• ^Viikatemies^

Paavali on väärässä jos tuollaista kirjoittaa.

• jaikal.se
        ^Viikatemies^ kirjoitti:

Paavali on väärässä jos tuollaista kirjoittaa.

Vai olemme me saaneet Paavalia hengellisemmän ja viisaamman opettajan palstalle? Kyllä meillä nyt on aihetta kiitokseen. Älkäämme siis valittako.

>>>Paavali on väärässä jos tuollaista kirjoittaa.>jos tuollaista kirjoittaa

• jaikal.se

Miksi sitten Raamattu puhuu toisesta kuolemasta?
      Mikä kuolema se on? Koska....
      Ne ovat autuaat ja TULEVAT OLEMAAN Jumalan pappeja joihin TOISELLA KUOLEMALLA ei ole valtaa?

Ilmestyskirja 20:6 "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta."

• Huomenta. Kun ihminen kuolee, se on hänen maallisen ja sielullisen ruumiin lopullinen loppu. Se muuttuu tomuksi, sitä ei enää koskaan ole.

• Inhottava realisti

Hyvä on muistaa se, että kaikesta uhosta HUOLIMATTA kuolemanjälkeisestä elämästä ei ole todisteita.

Varsinkaan SIITÄ ei ole todisteita, että mahdollinen elämä kuoleman jälkeen olisi jonkin tietyn uskonnon mukainen.

• Näitä todistajia on vaikka kuinka paljon.
        Mutta epäuskon ongelma ei sillä ratkea, että joku kuolleista nousee ylös.

Rikas mies tuonelan liekeissä ehdotti,
        että joku kuolleista lähetetäisiin varoittamaan hänen veljiän,
        etteivät hekin tulisi samaan vaivan paikkaan:
        "Mutta Aabraham sanoi hänelle:
        'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja,
        niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

• Totuutta vain

Kuolleet eivät tiedä mitään koska nukkuvat tiedotonta kuolonunta (Raamattu ja Luther).

Mutta kuolleet nousevat ylös ja heidät tuomitaan tekojensa mukaan; hyvää tehneet elämän ylösnousemuksessa ja pahaa tehneet tuomion ylösnousemuksessa (Jeesus Joh 5:28-29).

Ensimmäisessä (elämän) ylösnousemuksessa osansa saavat elävät ikuisesti; ei ole enää syntiä, ei kirousta, ei itkua, ei murhetta, sillä kaikki entinen on mennyt, eikä kuolemaa ole enää oleva.

Toisessa (tuomion) ylösnousemuksessa osansa saavat tuomitaan tekojensa mukaan ja he saava surmansa, kuolevat toisen kuoleman, joka on tällä kertaa iankaikkinen kuolema, josta ei ole enää ylösnousemusta. Synnin rangaistus on kuolema ja katoaminen, niin kuin Jahve on alussa sanonut. (1Moos 2:15-17; 3:17-19) Vain ne elävät ikuisesti, jotka syövät "elämän puusta" eli ovat osallisia Kristuksesta. (Ilm 22 ja 1Moos 3:22-24)

• *

Ehkä Jumalalla on sellainen huumorintaju että laittaakin kaikki uskovaiset helevettiin ja ei-uskovaiset paratiisiin.

Ei sitä koskaan tiedä.

• Pännii vähän

*

Niin sanotun "jumalan valtakunnan" ulkopuolelle joutuu erittäin paljon ns. "uskovaisia". Hyvin teet, kun pysyttelet heistä erillään, mutta Jeesukseen ja Jumalaan kannattaa silti uskoa, sillä se on järkevä vaihtoehto, kunhan et vain lähde "uskovien" kelkkaan mukaan.

• *

Perustele miks on järkevää uskoa.
        Miksi on järkevää uskoa asioihin ilman todisteita?

• Ei pänni enää

Maailma on todistus Jumalan olemassaolosta. Jumala on luonut kaiken.

Jeesuksen ylösnousemuksesta kuolleista ei ole tosin muuta kuin silminnäkijöiden todistuksia, joten niihin ei tietenkään ole pakko uskoa. Mutta sen voi uskoa, että silminnäkijät pitivät totena sen, mitä väittivät.

Raamatun moraaliohjeet (10 käskyä jotka ovat tiivistetyt rakkauden kaksoiskäskyyn) on paras "lakikokoelma" ihmiskunnassa, joten senkin vuoksi kannattaisi uskoa häneen, joka on tämän lain antanut. Täytyy olla tosi viisas sen, joka tällaisen lakikokoelman on antanut.

• *

"Maailma on todistus Jumalan olemassaolosta. Jumala on luonut kaiken."

Sit jäljelle jää vielä se kysymys että mikä kaikista Jumalista on luonut sen...

"Raamatun moraaliohjeet (10 käskyä jotka ovat tiivistetyt rakkauden kaksoiskäskyyn) on paras "lakikokoelma" ihmiskunnassa"

Et VOI olla tosissasi. Minä keksisin viidessä minuutissa paremmat käskyt kuin noi.
        Neljä ensimmäistä eivät sisällä muuta kuin mustasukkaisen Jumalan "minä, minä, minä"-käskyjä.

"Täytyy olla tosi viisas sen, joka tällaisen lakikokoelman on antanut."

Okei. Olit feikki. Menein halpaan.

• Jumala on viisas
        * kirjoitti:

"Maailma on todistus Jumalan olemassaolosta. Jumala on luonut kaiken."

Sit jäljelle jää vielä se kysymys että mikä kaikista Jumalista on luonut sen...

"Raamatun moraaliohjeet (10 käskyä jotka ovat tiivistetyt rakkauden kaksoiskäskyyn) on paras "lakikokoelma" ihmiskunnassa"

Et VOI olla tosissasi. Minä keksisin viidessä minuutissa paremmat käskyt kuin noi.
        Neljä ensimmäistä eivät sisällä muuta kuin mustasukkaisen Jumalan "minä, minä, minä"-käskyjä.

"Täytyy olla tosi viisas sen, joka tällaisen lakikokoelman on antanut."

Okei. Olit feikki. Menein halpaan.

*

Typerä kysymys: on vain yksi Jumala, joka on kaiken olevaisen luoja.

Tyhmä.

• *
        Jumala on viisas kirjoitti:

*

Typerä kysymys: on vain yksi Jumala, joka on kaiken olevaisen luoja.

Tyhmä.

Niinhän jokaisen Jumalan edustaja sanoo, riippuen siitä mihin olet sattunut syntymään.

• Jumala on viisas
        * kirjoitti:

Niinhän jokaisen Jumalan edustaja sanoo, riippuen siitä mihin olet sattunut syntymään.

Tyhmä on se, joka ei usko Jumalaan, joka on luonut kaiken.

Se, kuka tämä Jumala on, on sitten toinen asia. Siitähän voi yrittää ottaa selvää sen jälkeen, kun ymmärtää järjellään, että Jumala on luonut kaiken, mikä on ainoa järkevä vastaus kaiken olemassaoloon. Eikä mikään tai kukaan pakota uskomaan johonkin olemassa olevaan uskontoon, kun asioita tutkii, mutta luojaan järkevä ihminen uskoo. Ei tämä sitä tarkoita, että tunnettujen uskontojen tai Jeesuksen uskon joukossa ei olisi Jumalan vaikuttamaa oikeaa uskoa; kristittynä tämän sanon. Mutta typerää on kieltää Jumalan olemassa olo.

• Jumala on taruolento
        Jumala on viisas kirjoitti:

Tyhmä on se, joka ei usko Jumalaan, joka on luonut kaiken.

Se, kuka tämä Jumala on, on sitten toinen asia. Siitähän voi yrittää ottaa selvää sen jälkeen, kun ymmärtää järjellään, että Jumala on luonut kaiken, mikä on ainoa järkevä vastaus kaiken olemassaoloon. Eikä mikään tai kukaan pakota uskomaan johonkin olemassa olevaan uskontoon, kun asioita tutkii, mutta luojaan järkevä ihminen uskoo. Ei tämä sitä tarkoita, että tunnettujen uskontojen tai Jeesuksen uskon joukossa ei olisi Jumalan vaikuttamaa oikeaa uskoa; kristittynä tämän sanon. Mutta typerää on kieltää Jumalan olemassa olo.

Älä sekoita järkeä tuollaiseen sanahelinään.
        Järjellä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa.
        Ne ovat lähes vastakohtia.

• Toivottavasti siellä " taivaassa" on kaikille uskonnoille omat karsinat. Muutenhan saattaa syntyä pappien välinen tappelu, niinkuin Betlehemin temppelissä jouluna.

• marana tha

Lopullinen päämäärä on "uudessa maassa", ei taivaassa, eikä sinne tappelevat papit pääse.

• Taivaaseenhan kaikki ovat menossa, ja jos siellä on samanlaisia "jumalanlapsia" kuin tällä palstalla, niin saattaa tulla joskus väittely, onko Jeesus Jumala vai ei?
      Siksi on parasta laittaa kullekin lahkolle eristetty tila.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      275
      4699
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2877
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      30
      2855
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1811
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1664
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1429
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1190
    Aihe