Pari päivää sitten myrsky kaatoi ison puun bemarini päälle. Pidän autoa parkissa yleisen tien varressa koska taloyhtiön pihassa ei ole paikkoja.
Kustannussyistä otin autooni vain hirvi-palo-varkaus vakuutuksen.
Eli kysymys kuuluu, kuka korvaa autoni vahingon ?
Kuuluuko se Helsingin kaupungille kun onnettomuus tapahtui kaupungin kadulla?, vai vakuutusyhtiöni ? vai minä itse ?
Katto meni bemarissa sisään, ikkunat särkyivät ja konepelti on mutkilla. Puu pysähtyi rattia vasten joten ohjauskin on ilmeisesti vioittunut.
Löytyykö pääkaupunkiseudulta sellaista pajaa joka oikoo ja laittaa bemarin entistä ehommaksi. Olen katsellut noita jenkkien auton tuunaus ohjelmia ja niissä ainakin saavat kuntoon ihan uskomattomia pommeja ja helposti.
Tympäsee muutenkin. Auto on vuoden 2003 BMW 318i jonka ostin lainarahalla 3 kuukautta sitten. Joudunko maksamaan seuraavat 4 vuotta autoa jota ei enään ole?
myrsky kaatoi puun auton päälle
19
761
Vastaukset
- myöhään kyselet?
Kysy ensin sieltä kaupungilta. Omat vakuutuksesi eivät taida korvata valitettavasti mitään.
Olis varmaan kannattanut JO kysellä? - fsdgsdgsdgsg
Vakuutus ei ainakaan korvaa. Olisko kannattanu ottaa vakuutukset.
Esim pimp my ridessä autoja ei korjata kunnolla, vaan kittiä ja maalia vaan ruosteitten päälle niin näyttää hetken hyvältä - just joo...
Onko susta hauska provoilla? Tuollaista vahinkoa ei H:gin kaupungin alueella ole tapahtunut, satun tietämään tuon ihan tarkkaan.
- klljjkljkl
Joopa joo itelles.
Ellei sitä ole vielä mihinkään ilmoitettu, niin tiedät silti?
Ilmeisesti kävely vetten päällä ei myöskään tuota ongelmia. - vaikka veden alla
klljjkljkl kirjoitti:
Joopa joo itelles.
Ellei sitä ole vielä mihinkään ilmoitettu, niin tiedät silti?
Ilmeisesti kävely vetten päällä ei myöskään tuota ongelmia.Kysymys on siitä, että kaikki nuo myrskyvahingot ja puiden kaatumiset sekä niiden aiheuttamat seurakset kaupungin väylillä on raportoitu. Ihan riippumatta siitä, onko auton omistaja ilmoittanut mihinkään vai ei.
Kyllä tuon nyt jokainen provoksi muutenkin tunnistaa.
- TÄYSKASKO
paskaa puhut, sillä rahoituksella ostettuun autoon tulee aina täyskasko ja rahoitusvakuutus!!!!!
- fksdfgjdsjg
Onko joku puhunu rahotuksesta? Ei vaan lainasta
- se on selvä
Sinä, tai vakuutuksesi!
- lommoja tuli
Ei sitä korvaa kukaan, jos oma vakuutus ei ole riittävä. Omaani en viitsinyt edes kysellä.
- tr342t5
Taitaa kohta nettiautossa löytyä kaksikilpinen 2003 vuoden Bemari, adjektiiveilla: hyvä, huollettu, papan helmi, yksilö
- kysyäsaaaina
Kaupungilta voi kysyä mutta hieman epäilen ellei voida osoittaa, että kaupunki laiminlyönyt puuhoidon tms. mutta kysy sieltä.
- Kotkan poikii
Kaupunki voi korvata,jos kaatunut puu on mätä vikainen.
Muussa tapauksessa noilla vakuutuksilla maksat itse. - onneksibemariton
vie se sinne jenkkeihin DUUNAUS pajoille, -03 bemari, ja ei kaskoa.. höpö höpö.
- kenen puu?
Puu voi olla myös taloyhtiön tontilla eikä kaupungin maalla, yhteys talon isännöitsijään
Pitääkö aikuisille ihmisille tällainen itsestäänselvyys kertoa: jokainen on ensisijaisesti itse vastuussa omasta omaisuudestaan. Omaisuuden voi vakuuttaa, jolloin vaikuutusyhtiö korvaa vahingot vakuutussopimuksen mukaisin ehdoin.
Jos myrsky kaataa puun auton päälle, kukaan ei ole siihen syyllinen. Aika ajoin myrskyt kaatavat puita, minkä ei pitäisi olla uutinen. Jos kaatuminen johtuu siitä, että huonokuntoiseksi tiedetty puu on jätetty pystyyn, vastuu voi olla puun omistajan. Jos taas lähtökohta on se, että se maksaa, jonka puu sattuu kaatumaan jonkun sivullisen auton päälle, on järkevää estää moiset vahingot. Kaadetaan siis kaikki omistajaansa korkeammat puut.
En ole lakimies enkä erityinen vakuutusasiantuntija, joten tottahan asiaa kannattaa selvittää ja olla yhteydessä kaupunkiin tai tontin omistajaan. Valitettavasti koko aloitus vaikuttaa siltä vastuuttomuudelta, joka tuntuu muutoinkin vallitsevan: jos vahinko sattuu, syy on aina jonkun muun. Kukaan ei kieltänyt pysäköimästä sille puolen puuta, johon se myrksyssä kaatuu. Kukaan ei kertonut, että puukolla saa haavan. Kukaan ei kieltänyt pistämästä kissaa mikroaaltouuniin, saati sitten käynnistämästä uunia. Omistamisen kurja puoli on se, että ei ole olemassa mitään kaikkialla pätevää lakia, etteikö omaisuuttaan voisi myös menettää.- niiiiiiinpä
"Siiiiiiiiis mitä?! Eikö kissaa saanutkaan laittaa mikroon?"
- persreika1
Kukaan ei ole kertonut, että tyhjillä kommenteilla tässä ei ole hyötyarvoa.????????????????????????????????????????
- jesse täällä moi
Haasta luontoäiti oikeuteen; tuolla tavalla nyt bemuja rikkoo..
- Kaikki järjestyy
Aina ensisijassa auton vakuutus korvaa. Vahinkoilmoitus V-yhtiölle. Tarkastus&kuvaus ym. Hätä ei ole niin suuri kuin kuvittelit.
PS. joissain asioissa vakuutusyhtiöt ovat yllättävän myönteisiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1913125
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.652713- 2032250
- 741886
- 1021803
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91711- 1061529
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2191176- 811140
- 951089