Mitä Halonen siis ajaa takaa puheellaan?

epämääräinen Halonen

Halosen testamentti: Eriarvoisuuden kasvu voidaan torjua

- Tuloerojen kasvun myötä myös terveyserot ovat kasvaneet Suomessa. Erot tuloryhmien välisessä elinajanodotteessa ovat lisääntyneet nopeasti....
Suomessa on kaikilla yhtä suuret mahdollisuudet vaikuttaa omaan terveyteen, Suomi on maa jossa jokaisella on mahdollisuus liikkua monipuolisesti sekä syödä terveellisesti välttäen ns. epäterveellisiä ruoka-aineksia.

Jos joku dokaa, polttaa ja syö pelkkää pizzaa ja burgereita vika ei ole yhteiskunnan vaan henkilön itsensä. Valistusta saa ihan ilmaiseksi mistä tahansa

En ymmärrä mitä tällä ainaisella puheella ajetaan takaa? pitäisikö itsestään huolta pitävän naapurini tulla valistamaan minua huonoista elintavoistani?

Sitten nuorten syrjäytymisestä.. lasten ja nuorten syrjäytymisen suurin syy on vanhemmat, vanhemmat ja vanhemmat. Sieltä se esimerkki ja kasvatus tulee. Mitä yhteiskunta voi tehdä tilanteessa jossa vanhemmat laiminlyö kasvatuksen muuta kuin pahimmassa tilanteessa ottaa lapset huostaan.

Haluaako joku että Suomen 500 rikkainta jakaa rahansa koko kansalle jolla ostetaan tyyliin viikon ruokakassi jokaiselle Suomalaiselle?

Tässä maassa puuttuu niin monelta vastuu, yritetään sysätä kaikki ongelmat jonkin muun tahon syyksi, itsessä ei ole koskaan mitään vikaa. Kyllästynyt tähän Halosen vuosittaiseen narina puheeseen, sanoisi edes tarkemmin mitä ja kenen pitäisi jotain asian eteen tehdä !

8

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvähän tämä on

"sanoisi edes tarkemmin mitä ja kenen pitäisi jotain asian eteen tehdä"

ootsie tyhmä tai jotakii? Mitä sie selvää asiaa kyselet?
      Tämmösest pelist ku suomeskii pittää tehä loppu.
      Jos hyö ei puhettai usko ni khyl hyö lyijyy tottellee, se o kuiteskii se oma henki tärkee, olihänt vaik millane kapitalisti ja köyhii kyykyttäj

• 25

No ok, puhutaan sitten välivallan oikeutuksesta.

Mie oon varmaan myös aika tyhmä kun en ole koskaan ymmärtänyt miksi mellakoiden voimatoimenpiteet kohdistuvat yleensä pikkuliikkeisiin joita ryöstellään, poltetaan ja tuhotaan.

Niissäkö se riistokapitalismin terävin kärki pesii?

• jaapaapsuu

sekopää taas linjoilla :)

• 26
        25 kirjoitti:

Mie oon varmaan myös aika tyhmä kun en ole koskaan ymmärtänyt miksi mellakoiden voimatoimenpiteet kohdistuvat yleensä pikkuliikkeisiin joita ryöstellään, poltetaan ja tuhotaan.

Väkivaltaa on myös ihmisten heitteillejättö, oletko sitä tullut ajatelleeksi?

• '-ä
        25 kirjoitti:

Katoha sie, eip se ole väkivaltaa jos itteesä ja henkiääsä puolustaa, porvarha se tääl suomes väkivaltasestii käyttäytyyp, uhkailee ihmiste henkii ja terveyt ja hyvinvointii,tämmösel pelil pannaa stoppi

• 25
        26 kirjoitti:

Väkivaltaa on myös ihmisten heitteillejättö, oletko sitä tullut ajatelleeksi?

Heitteillejättö tarkoittaa sitä että fyysisesti avuton (sairas, vammautunut, onnettomuuden uhri, tajuton) jätetään oman onnensa nojaan, vaikka olisi ollut syytä epäillä että hänen henkensä tai terveytensä vaarantuu vakavasti.

Sellaisessa tilassako olet omasta mielestäsi?

• laho pahvi olet
        '-ä kirjoitti:

Katoha sie, eip se ole väkivaltaa jos itteesä ja henkiääsä puolustaa, porvarha se tääl suomes väkivaltasestii käyttäytyyp, uhkailee ihmiste henkii ja terveyt ja hyvinvointii,tämmösel pelil pannaa stoppi

mitä ihmeen porvaripälinää sä paapatat. Olet idiootti joka ottaa politiikan mukaan jokaiseen aiheeseen

• ä*-
        laho pahvi olet kirjoitti:

mitä ihmeen porvaripälinää sä paapatat. Olet idiootti joka ottaa politiikan mukaan jokaiseen aiheeseen

porvar ku uhkailee suomes ihmiste henkii ja terveyt et sie sitä ymmärrä, ootsie tyhmä?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4294
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3740
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3429
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3010
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2498
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2429
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2202
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1836
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1625
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1612
    Aihe