Mua siis ummettaa jatkuvasti. Mitään lääkkeitä en siihen ala popsiin. Mutta nyt olen miettiny, että haittaako/hidastaako se jotenkin laihtumista, jos käy p*skalla 2-3 päivän välein? :O Tää oikeesti vaivaa mun mieltä, siks tulin tätä kysymään. Oon koittanu netistä ettiä jotain tietoa, mutta en löydä. Jos hidastaa laihtumista, niin todellakin alan syömään ummetuslääkkeitä.
Ps. Osaisiko kukaan sanoa, mistä ummetus voisi johtua? Mua ummettaa lähestulkoon aina, syön mitä tahansa.. Ja siis sillonkin oli ummetusta jatkuvasti, kun olin terve eli söin normaalisti.
Tyhmä kysymys mutta pakko kysyä! (ummetus)
6
3066
Vastaukset
- daaaa
jos et saa kuituja?
- typerä neiti
Olen kokeillu myös erittäin kuitupitoista ruokavalioo, ei muuten auttanu. Lääkäri epäili ärtyvän suolen oireyhtymää..
- STOP!
Mulla on tuo ärtyvän paksusuolen oireyhtymä, hankkinut sen anoreksian myötä :-(
Vaihtelee ummetus; jopa 5 päivää ilman "nr. 2" ja näinä päivinä paino tosiaan nousee 1-1,5 kg. Joka on siis sitä itteensä sekä nestettä jota kertyy litrakaupalla (siltä tuntuu) varsinkin vatsaan mutta myös muualle kroppaan. Sitten voi olla jakso maha löysällä, kylläkään ei kovin pikään. Tuo ummetus on päällä saa sanoa koko ajan.
Ilmaa välillä niin että tuntuu että räjähdän, ja kivut on kovat! Tää on yhtä helvettiä välillä!!!
Mutta, mitään laksatiiveja ym en käytä enkä ala käyttää. Syön kuituja, juon mielestäni tarpeeksi, liikun, voimistelen... mikään ei auta. :-(
Olen huomannut, että stressi pahentaa oireita.
Muista muuten, että liika kuitu ummettaa myös! Ja muista tosiaan juoda ja on hyvä jos syöt leseitä, että sekoitat ne nesteeseen ja annat mielellään seistä ja turvota muutama tunti, muuten ne turpoo mahassa ja tekee ilmaa ja ummettaa!
Olen kokeillut myös pellavansiemeniä, tulos 0. Olen kokeillut luumuja, itse asiassa syön niitä nyt joka aamu liotettuna yön yli, tulos:0.
Jos jollain olis TOIMIVIA vinkkejä, ottaisin mielelläni vastaan! - Riora
Ummetus ei lihota. Se paino mitä tulee, on tosiaan nesteen kertymisestä johtuvaa, ja tietysti se suolen sisältökin tekee osansa, eli kun tavaraa on sisälä eikä mitään ulos tule, paino nousee jonkun verran. Ja maha pullottaa, mikä tuntuu lihomiselle vaikkei sitä ole.
Ravinto imeytyy vatsasta ja ohutsuolesta. Kun se lopulta päätyy paksusuoleen, se on jätettä minkä kroppa pyrkii saamaan ulos. Sieltä ei enää imeydy kaloreita. Ja ummetus on paksusuolessa. Toki syömishäiriössä ruoansulatus hidastuu ja ruoka viipyy kauemmin vatsassa ja ohutsuolessa, mutta ei sieltä enempää kaloreita imeydy kuin mitä ruoassa on, siis jos syö 500 kaloria, se ei muutu 1000 kaloriksi vaikka ruoka olis viikon mahassa!
Joten tuota rajuakin nestetasapainon vaihtelua kyllä tulee, ja sen myötä painonvaihtelua. Ja se ahdistaa. Hyvä kuitenkin muistaa että se ON nestettä! Ja sitä suolen sisältöä. - typerä neiti
Kiitos vastauksista.
Ja mukava kuulla, etten oo ainoo "mahaongelmainen"! Mulla samanlailla, että yleensä ummetus, välillä ripuli ja kovia kipuja usein mahassa :/ ilma on tuttu homma ja turvotus. - ssass
Magnesiumin ja kaliumin puute ummettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456