leukakipu

reumaepäily

Välillä leukani lukkiutuu varsinkin aamulla ja ruokailu on aina kivuliasta. En ole vielä saanut lääkitystä vaan jonkin lähetteen kuukausi sitten.
Muitakin kipukohtia ja jumeja on etenkin kävely ja istumasta nousu.
Pelottaa enkä tiedä miten tätä voi hoitaa. Tuleeko jäämään tällaiseksi.

11

2121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reumaepäily

      Ajattelin, että tuleeko kumpikin leukanivel kipeäksi vai voiko olla kuten minulla vain toinen, jos on reuma.

    • itse hoito

      Leun ja leukanivelten hieronta auttaa lukkiutumisessa. Itselle tehty aikuisena purentahoito ja siitä jälkivaivana leuka-ja leukanivelkipu.
      Jos on leuan alta arka niin lihakset krampissa, hierominen auttaa. Peukalolla leuan alta kärjestä kohti korvia useita kertoja molemmin puolin, muutama minuutti kerrallaan, niin parin päivän päästä kipu poissa ja puheäänikin kirkastuu. Kasvovoidetta jos iho on liian kuivaa.

    • 8987

      Oma reumani lähti aikoinaan liikkeelle niin, että nivelkipu hyppi nivelestä toiseen - myös leukaniveleen (vain toiseen puoleen)...

    • reumaepäily

      Kiitos molemmille vastauksista. Kokeilen tuota hierontaa, mutta pelkäänpä että se on ihan tuo nivel.
      Miten sinulla reumapotilas kävi tuon leukatulehduksen kanssa; jäikö jumia miten paljon ja saitko millaisen lääkityksen. Minulla hyppii myös noissa nivelissä, mutta leuka on koko ajan ja työläs ja kipeä avata suuta. Yritän silti käyttää sitä joka päivä kunnolla auki tai niin paljon kuin saan avattua.
      Kamalan rankka aihe keskustella,mutta kun vielä en ole saanut apua kuin ainoastaan buranaa/panadolia käsketty ottaa.

    • 8987

      Sain heti alkuun kortisonikuurin joka vei kivut pois aika nopeasti, mutta ei tietenkään pysyvästi -sen jälkeen kokeiltiin Trexania ja Aravaa - ei sopineet minulle - nyt on menossa biologinen lääke ja olotila on kohtuullinen. Leukaniveleen ei jäänyt mitään pysyvää vammaa.

    • reumaepäily

      Mukavaa ettei ihan heti tee tuhoja. Pystyyköhän tuon kuurin määräämään terv. keskuslääkäri, kun olen käynyt 3 kertaa kipujen takia ja saan vain buranaa. Lähete on nyt reumapolille milloin sitten ottavat sinne.

    • 8987

      Sain ekan kortisoinikuurini kyllä oikealta reumalääkäriltä mutta olen kyllä itse diagnoosin jälkeen saanut sen myös aivan tavalliselta työterveyslääkäriltä.

    • äydepäy

      miulla selkärankareuma, ja molemmat leukanivelet älyttömän kipeenä. suuta ei saa paljon auki, isojen ruokahaarukallisten syönti on hankalaa. ruisleipää ei jaksa purra, sattuu. joskus jopa vaaleen leivän syönti on hankalaa.

      hyvällä lääkityksellä varmaan asettuis, mut tällä hetkellä en voi lääkkeitä käyttää muuta kuin buranaa.

    • reumaepäily

      Tuo hierominen auttoi kipuun melko paljon. Kiitos tosi paljon. Hieroin myös poskiluunpäältä korvaan päin.
      Liikerajoitus on silti. Haukottelu, aivastus ja hammaslääkäri pelottavat.

      Monesti huomaan purevani hampaita yhteen, kun yöllä herään joten se varmaan kipeyttää myös nuo lihakset.

      Saisi nyt vaan tosiaan lääkkeitä.

      • Hirpponen

        Itselläni alkoi reumaepäilyt 14-vuotiaana juuri leukojen kipeytymisellä ja leukojen lukkiutumisella. Nyt 15-vuotta myöhemmin edessä on vaativa leukaleikkaus, joten suosittelen hakeutumaan ajoissa hoitoon..


    • reumaepäily

      Nyt se on jo käsien nivelissä varsinkin sormien turvotus ja jäykistyminen mutta reumapolille myös aika saatu. Pystynevätkö palauttamaan toimintakykyä, kun odotuttavat kuukausitolkulla ennenkuin päästävät erikoislääkärille ja saamaan hoitoa.

      Tosi huono tuo leuankin kunto eikä muuta kuin burana/panadol apuna. Monta lääkärikäyntiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe