*V A R O I T U S - W A R N I N G*

*VAROITUS*

- Kristinusko ei kuulu perinteisiin uskontoihimme. Ei mitään syytä opettaa kouluissa.
- Kristinuskon perusta on pelko.
- Kristinuskossa esintyy paljon julmuuksia.
- Kristinusko aiheuttaa riippuvuutta.
- Kristinusko on henkistä sairautta.
- Kristinusko on erittäin hyvä keino alistaa kansaa.

24

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin se käy

Ja silti me vaan uskomme, sinun pelostasi huolimatta.

• Onneksi olkoon

Uskonnollinen manipulointi ja aivopesu on onnistunut kohdallasi.

• Eipä toki
        Onneksi olkoon kirjoitti:

Ei toki, nimenomaan ajattelen omilla aivoillani.

• Yritä edes
        Eipä toki kirjoitti:

Ole edes rehellinen itsellesi ja lopeta valehtelu.

• = = = = = =
        Eipä toki kirjoitti:

Sinä ajattelet just sitä mitä sinulle on toiset uskovaiset tuputtaneet. Et pysty tekemään itsenäisiä päätelmiä uskonnostasi.

• joutavaa puhut
        Onneksi olkoon kirjoitti:

Ja sulla mirka ateistinen aivopesu on sokaissut sinut täysin.

• Että näin
        Yritä edes kirjoitti:

Ole edes rehellinen itsellesi ja lopeta valehtelu.

Olen rehellinen, enkä voi lopettaa valehtelua, kun en ole aloittanutkaan.

• Totta kai
        = = = = = = kirjoitti:

Sinä ajattelet just sitä mitä sinulle on toiset uskovaiset tuputtaneet. Et pysty tekemään itsenäisiä päätelmiä uskonnostasi.

Ilman muuta pystyn tekemään itsenäisiä päätelmiä.

• = = = = = =
        Totta kai kirjoitti:

Ilman muuta pystyn tekemään itsenäisiä päätelmiä.

Todista ...

• Sopiihan se
        = = = = = = kirjoitti:

Todista ...

Päättelen itsenäisesti kenenkään avustamatta, että sinulta puuttuu kyky ajatella ilman stereotypioiden kainalosauvoja. Viesteissäsi luokittelet keskustelukumppanisi omien ennakkoluulojesi mukaisiin lokeroihin ja teet päätelmiä niiden pohjalta. Sinä et kykene näkemään, että voisit olla väärässä ja että keskustelet yksilöiden kanssa, jotka toimivat omien yksilöllisten vaikuttimiensa pohjalta. Siltä osin olet väärässä, koska me olemme kaikki yksilöitä. Tuo osoittanee, että kykenen tekemään itsenäisesti päätelmiä. Voit olla eri mieltä päätelmäni sisällöstä, mutta kyse olikin sen itsenäisyydestä-

Lisäksi kai toivoit, että päättelisin jotain itsenäisesti nimenomaan uskonnostani. Minun mielestäni oleellisinta ei ole uskovan kirkkokunta eivätkä vähempiarvoiset opilliset erot. Tärkeämpää on kristillisen uskon punainen lanka, joka on Jumalan pelastussuunnitelma meille luomilleen ihmisille.

Syntiinlankeemuksesta lähtien Jumala on kuronut umpeen meidän ja Hänen välilleen syntynyttä railoa. Valtaosa työstä on Hänen armosta tekemäänsä, meidän pitää hyväksyä hänen työnsä ja osoittaa että otamme vakavissamme Hänen tahtonsa meidän elämässään.

Sen johdosta ajattelen, että pelastuvia tulee löytymään kaikista kristillisistä piireistä: luterilaisista, ortodokseista, katolisista, helluntailaisista, lestadiolaisista ym, kaikista sellaisista ihmisistä, jotka pitävät Jumalan ensi sijalla sydämmissään.

Tuon olen päätellyt itse, ilman että kukaan olisi tuota näkökantaa minulle tuputtanut. En väitä, että olisin ainoa joka tuohon on päätynyt, mutta ainakin olen siihen päätynyt itsenäisesti.

• = = = = = =
        Sopiihan se kirjoitti:

Päättelen itsenäisesti kenenkään avustamatta, että sinulta puuttuu kyky ajatella ilman stereotypioiden kainalosauvoja. Viesteissäsi luokittelet keskustelukumppanisi omien ennakkoluulojesi mukaisiin lokeroihin ja teet päätelmiä niiden pohjalta. Sinä et kykene näkemään, että voisit olla väärässä ja että keskustelet yksilöiden kanssa, jotka toimivat omien yksilöllisten vaikuttimiensa pohjalta. Siltä osin olet väärässä, koska me olemme kaikki yksilöitä. Tuo osoittanee, että kykenen tekemään itsenäisesti päätelmiä. Voit olla eri mieltä päätelmäni sisällöstä, mutta kyse olikin sen itsenäisyydestä-

Lisäksi kai toivoit, että päättelisin jotain itsenäisesti nimenomaan uskonnostani. Minun mielestäni oleellisinta ei ole uskovan kirkkokunta eivätkä vähempiarvoiset opilliset erot. Tärkeämpää on kristillisen uskon punainen lanka, joka on Jumalan pelastussuunnitelma meille luomilleen ihmisille.

Syntiinlankeemuksesta lähtien Jumala on kuronut umpeen meidän ja Hänen välilleen syntynyttä railoa. Valtaosa työstä on Hänen armosta tekemäänsä, meidän pitää hyväksyä hänen työnsä ja osoittaa että otamme vakavissamme Hänen tahtonsa meidän elämässään.

Sen johdosta ajattelen, että pelastuvia tulee löytymään kaikista kristillisistä piireistä: luterilaisista, ortodokseista, katolisista, helluntailaisista, lestadiolaisista ym, kaikista sellaisista ihmisistä, jotka pitävät Jumalan ensi sijalla sydämmissään.

Tuon olen päätellyt itse, ilman että kukaan olisi tuota näkökantaa minulle tuputtanut. En väitä, että olisin ainoa joka tuohon on päätynyt, mutta ainakin olen siihen päätynyt itsenäisesti.

""Syntiinlankeemuksesta lähtien Jumala on kuronut umpeen meidän ja Hänen välilleen syntynyttä railoa. ""

Mä tiesin ettet pysty tekemään itsenäisiä päätelmiä. Turvauduit satuun joka sinulle on totena kerrottu. PUAAHHHHH ... HEH HEH HEH

• Puhut vailla
        = = = = = = kirjoitti:

""Syntiinlankeemuksesta lähtien Jumala on kuronut umpeen meidän ja Hänen välilleen syntynyttä railoa. ""

Mä tiesin ettet pysty tekemään itsenäisiä päätelmiä. Turvauduit satuun joka sinulle on totena kerrottu. PUAAHHHHH ... HEH HEH HEH

Et sinä tiedä mitä minulle on kerrottu ja mitä olen päätellyt uskonnostani. Sinun kommenttisi perustuu vain sterotyyppisiin ajatusmalleihisi ja osoitit jälleen ettet pysty ajattelemaan ilman kainalosauvojasi. Olet ajattelijana rampa.

• naureskellen
        = = = = = = kirjoitti:

Mikä sitten on itsenäinen päätelmä? Oletko sinä tehnyt sellaisen? Ja millä perusteella? Eiköhän me näiden päätelmiemme kanssa olla kaikki ihmiset samassa veneessä, "yhtä itsenäisiä"

• häpeä.

Elämä jatkuu. Äänien kuulemin ,mukamas jumala puhuu tai vastaavaa. Skitsofrenia. Taidat kirjoitella Kirkko kuulolla nimimerkillä Psari. Kirjoitustapasi on ainakin samanlainen. Etkä vaan taida kun kirjoitat joka palstalla aivan soopaa!!

• Nabanöyhtää

Joo, koulussa pitäisi opettaa ainakin tosissaan sitä Ukko ylijumala uskontoa myös.

• näin on

sanoo:
      1:22 Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
      1:23 Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
      1:24 Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
      1:25 vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,
      1:26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
      1:27 kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.

• Kiitos varoituksesta. Pitänee ottaa vaarin, ellen itsekin olisi kolminkertainen vaari.

Nimimerkki @*Varoitus* kirjoittaa: "- Kristinusko ei kuulu perinteisiin uskontoihimme."
      Kysyn: Mikä on "perinteinen"? Kaunako "uskonnon" pitää olla vallalla, että sitä voitaisiin luonnehtia "perinteiseksi"? Miten paljon tilastollista kattavuutta sillä pitäisi olla ollakseen "perinteinen"? Miten määrittelet "uskonnot"? Millaisia ne monet "uskonnot" ovat, jotka ovat "meidän"? Ketkä "me" ovat?

Nimimerkki @*Varoitus* kirjoittaa: "Ei mitään syytä opettaa kouluissa."
      Kysyn: Miksi ei saisi opettaa uskontietoa kouluissa? Kannatatko sivistymättömyyttä? Vaikka kuinka peräänkuuluttaisit uuspakanuutta, pitää työssäkäyvien matkustaa muihin maihin ja käydä kauppaa. Sitä varten tarvitaan kulttuuritietoa, johon kuuluu myös tietoa muista uskonnoista.

Nimimerkki @*Varoitus* kirjoittaa: "- Kristinuskon perusta on pelko."
      Kysyn: Mikä on "pelko"? Mitä pelätään? Millä tavalla välitetään pelkoa? Miten määrittelet "kristinuskon perustaa"? Mihin kristinusko "perustuu"? Mikä on "kristinusko" käsityksesi mukaan?

Nimimerkki @*Varoitus* kirjoittaa: "- Kristinuskossa esiintyy paljon julmuuksia."
      Kysyn: Mikä on "julmuus"? Johtuuko "julmuuksia" kristinuskon olemuksesta ja sanomasta? Mistä kristinuskon muodosta on kyse? Ketkä olivat julmia? Missä olosuhteissa kyseiset "julmuudet" esiintyivät? Missä kohden maailmassa ei ole julmuuksia? Ketkä ovat tänä päivänä "julmia" ollakseen kristittyjä (katso esim. uutisia Pohjois-Nigeriasta viime päivinä)?

Nimimerkki @*Varoitus* kirjoittaa: "- Kristinusko aiheuttaa riippuvuutta."
      Kysyn: Mikä on "riippuvuus"? "Riippuvuutta" mistä? Millaisia "riippuvuuden" oireita? Millaisia vieroitusoireita saattaa esiintyä? Oletko itse "riippumaton"?

Nimimerkki @*Varoitus* kirjoittaa: "- Kristinusko on henkistä sairautta."
      Kysyn: Mikä on "henkistä sairautta"? Millaisia oireita? Kuka diagnostisoi? Millaista hoitoa? Mistä kristinuskon muodosta on kyse? Miten henkinen terveys ilmenee?

Nimimerkki @*Varoitus* kirjoittaa: "- Kristinusko on erittäin hyvä keino alistaa kansaa."
      Kysyn: Kuka "alistaa"? Mikä on "alistaminen"? Millaisilla valta- ja pakotuskeinoilla? Mikä "kansa"? Miten voidaan alistaa vapaata "kansaa"? Mikä on "keino" eli väline? Mistä kristinuskon muodosta on kyse?

Kiitos sanoistasi "Kristinusko on erittäin hyvä". Siitä olen kanssasi samaa mieltä.

rovasti Taneli-pappi

• Möykky II

Hei rovasti Taneli-pappi.

Miksi kyselet jonninjoutavia, kun voisit ottaa asioista selvää?

• historia?

Ristiretket roviot pakkokasteet jalkapuut,erittäin hyvä?.

• Ei hätää

Ei hätää, sillä juuri KRISTINOPPI ja sen suurin sanoma "teille on syntynyt VAPAHTAJA Kristus Herra....."on saanut todellisen rauhan sisimpääni, on saanut vapautua paniikkihäiriöstä jne...vasta nyt saa elää todellista ELÄMÄÄ.

• onnellinen kisuli-73

Haeskelin pitkään jonkinlaista turvaa jotain pohjaa olemassa ololleni ja vihdoin tänä syksynä löysin sen!!! - Jumalan!!!
      Rakastan Häntä ja hän on hyvä minulle, Hänen armostaan löysin miehen joka poisti vuosikymmenten yksinäisyyden ja pelon ja joka rakastaa minua!hänen avullaan olen viimein uskaltautunut hieman avautua ympäröivälle maailmalle, prosessini on vielä kesken ja halua aina vain kuulla lisää ja oppia ihmeellisestä Kaikkivaltiaastamme uutta!

• Olen TÄYSIN samaa mieltä.

• rohkeastivaan

Minä olen Kristitty ja aion pysyä, kiitos Jumalalle ei tarvitse pelätä, eikä ole riippuvuuksia, en ole tappanut kuin kenties hyttysen, onko se julmuutta? Henkistä sairautta ja kristinuskon fobiaa ei ole, ja kukaan ei ole kylläkään minua yksineläjää alistanut, vaan voin tännekkin vapaasti kirjoittaa.
      Sama vapaus on tarjolla sinullekkin, se vaatii kyllä rohkeutta tulla tänäaikana tunnustavaksi kristityksi.

• Mirka ...

Sinua on huijattu. Jumalaa ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      473
      1696
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1477
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1328
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1289
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      885
    6. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      846
    7. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      726
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      712
    9. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      42
      700
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      691
    Aihe