29.12.2011 jo tiedettiin jo totena kerrottu vuodenvaihteen tilanne.
Kotimaa24 uutisjutussa asia selkeääkin kun menivät möläyttämään että määrä on vuoden vaihteelta ja tieto määrästä on saatu 29.12.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/7045-kirkkoon-kuuluu-773-prosenttia-suomalaisista
Luvusta puuttuu siis vähintäänkin kolmen viimeisen päivän erot, jotka ovat useita tuhansia.
Lisäksi lehdistölle annetuissa tiedoissa asiat on esitetty kirkon kannalta positiivisesti, vaikka noillakin luvuilla kokonaisuus on kirkolle vähintäänkin historiansa kolmanneksi tappiollisin vuosi.
Valheelliset luvut
4
103
Vastaukset
- !
Samansuuntaisia tekeleitä nuo ennakkotiedotteet ovat olleet jo vuosia.
- lähdekritiikki???
Ja media toistaa kuin papukaija kirkon tiedotteita, ilman minkäänlaista kritiikkiä, vaikka joka vuosi niiden antamat ennakkoluvut on päin peetä.
Niin se taitaa olla muutenkin nykyään, että toimittajat eivät itse tutki asioita ja kirjoita sen pohjalta juttuja, ne vaan julkaisevat omassa välineessään toisten subjektiivisesta näkökulmasta kirjoittamia tiedotteita.- Ripulia
Jep. Kyllä Sasi jäljillä oli. Ehkä prosentti toimittajan työstä on oikeaa työtä, loput on kritiikitöntä ripulin suihkuttamista sinne tänne. Kun toimittajan sähköpostiin tulee tiedote, sitä ei edes tarvitse lukea läpi, vaan sen voi sellaisenaan paiskata nettisivujen uutisvirtaan tai seuraavan päivän lehteen
- Ripulia vol. 2
Ripulia kirjoitti:
Jep. Kyllä Sasi jäljillä oli. Ehkä prosentti toimittajan työstä on oikeaa työtä, loput on kritiikitöntä ripulin suihkuttamista sinne tänne. Kun toimittajan sähköpostiin tulee tiedote, sitä ei edes tarvitse lukea läpi, vaan sen voi sellaisenaan paiskata nettisivujen uutisvirtaan tai seuraavan päivän lehteen
Ja jos joku muuten bongaa netistä tuon tiedotteen pohjalta tehdyn uutisen, linkatkaa tänne. Lähetän toimitukselle vähän palautetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466