Palvelusaikoihin muutos vuonna 2012

Kapteeni Squirtle

Sain kuulla viime viikolla, että vuodeksi 2012 palvelusajat muuttuisivat taas 8 kk ja pidemmiksi. Tällä pyrittään korreloimaan kertausharjoitusten vähentynyttä määrää. Onko jollain tarkempaa tietoa asiasta?

Ei siinä, itse lähden 9.1 vuodeksi Mallorcaan joten itseänihän tämä ei koske. Nauttikaahan pojat elämästä, minä ainakin teen niin.

TJ0

1

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha jermu

Eihän tuo mikään uusi tieto ole. Asiasta on ollut uutisointia lehdissä pitkin syksyä. On se oikeasti kumma kuinka vähän ihmiset lukevat uutisia. Esimerkiksi hesari kirjoitti pääkirjoitussivullaan palvelusaikojen pidentymisestä viime marraskuun alkupuolella. Sillonhan se oli ns kuuma peruna myös monilla nettifoorumeillakin ja asiasta käytiin aika kovaa puolesta-vastaan vääntöä. No luulen, että asia nousee pikkuhiljaa uudelleen esille tässä ihan piakoin.

Käytänössä muutos ei ole niin radikaali kuin voisi ajatella. Monet erikoistehtävät armeijassa ovat jo 9kk-1vuosi, puhumattakaan johtajistosta. Uudistus koskee useimpia aselajeja ja tehtäviä. Käytänössä normijääkärit pääsevät edelleen 6kk:lla mutta osa vanhoista 6kk tehtävistä pitenee kahdella kuukaudella. Sinänsä muutos on mielestäni ihan hyvästä, koska nykyajan sodankäynti on jo niin teknistä ja nykynuorten kunto niin heikkoa, että pari lisä kuukautta lienee pelkästään positiivinen asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2005
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      159
      1717
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1686
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1463
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      156
      1238
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      50
      1102
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      58
      1000
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      69
      892
    9. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      889
    10. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      26
      887
    Aihe