Sain kuulla viime viikolla, että vuodeksi 2012 palvelusajat muuttuisivat taas 8 kk ja pidemmiksi. Tällä pyrittään korreloimaan kertausharjoitusten vähentynyttä määrää. Onko jollain tarkempaa tietoa asiasta?
Ei siinä, itse lähden 9.1 vuodeksi Mallorcaan joten itseänihän tämä ei koske. Nauttikaahan pojat elämästä, minä ainakin teen niin.
TJ0
Palvelusaikoihin muutos vuonna 2012
1
395
Vastaukset
- Vanha jermu
Eihän tuo mikään uusi tieto ole. Asiasta on ollut uutisointia lehdissä pitkin syksyä. On se oikeasti kumma kuinka vähän ihmiset lukevat uutisia. Esimerkiksi hesari kirjoitti pääkirjoitussivullaan palvelusaikojen pidentymisestä viime marraskuun alkupuolella. Sillonhan se oli ns kuuma peruna myös monilla nettifoorumeillakin ja asiasta käytiin aika kovaa puolesta-vastaan vääntöä. No luulen, että asia nousee pikkuhiljaa uudelleen esille tässä ihan piakoin.
Käytänössä muutos ei ole niin radikaali kuin voisi ajatella. Monet erikoistehtävät armeijassa ovat jo 9kk-1vuosi, puhumattakaan johtajistosta. Uudistus koskee useimpia aselajeja ja tehtäviä. Käytänössä normijääkärit pääsevät edelleen 6kk:lla mutta osa vanhoista 6kk tehtävistä pitenee kahdella kuukaudella. Sinänsä muutos on mielestäni ihan hyvästä, koska nykyajan sodankäynti on jo niin teknistä ja nykynuorten kunto niin heikkoa, että pari lisä kuukautta lienee pelkästään positiivinen asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428