Haluaisin oman hevosen tai ponin:) Mutta en tiedä onko se mahdollista jotenka voitteko kertoa olisiko minun viisasta ottaa hevosta/Ponia itselleni tai kumpi olisi parempi? Olen 13v tyttö ja ratsastanut noin 8-9vuotta Kukaan muu ei meidän perheestä ratsasta mutta naapurissa olisi yksi nainen mukava ja omistatanut kauan hevosen. Osaan laittaa hevoselle Satulan,suitset,Harjata,pestä,kavio koukkua käyttää,taluttaa,Hypätä esteen,,,jne en osaa ruokkia sitä tai tunnistaa sairauksia. Sitten painan 40kg ja pituuteni on 160cm eli aika hoikka olen mikä sopisi parhaiten ihan aloittijalle suokki vai issikka vai joku muu..
Hevonen vai poni?
5
<50
Vastaukset
- soolllly
Jos tyytyisit vielä parivuotta keppareihin..
- assi
Siis et osaa ruokkia sitä! Et sää sitten todellakaan voi ottaa! Entä osaatko loimia ja ottaa loimet pois? Entäpä laittaa siteitä! P.S oot anoretikko
- tietäjä
assi: ei tarvii heti huutaa! jos aloittaja ei tiiä miten ruokitaan, niin ei siit tarvii heti et "et sää todellakaan voi ottaa!!" . Et tainnu huomata et aloittajalla on naapuri joka omistaa hevosia ,ja voi ihan hyvin auttaa jos ei joitain asioita osaa! Ja täältä löytyy issikasta tietoa http://www.islanninhevoset.com/
Mut sinuna ottaisin ehkä suokin... ;) 8-9 vuotta ratsastanut ja nuin vähän kuitenkin osaat? Jos kävisit kysäisemäs siltä naapurin naiselta saisikko hoidella hevosta ja kenties antaa ilta-ruuat naisen opettamana:) Sinuna en vielä omaa hevosta hommaisi.. Sitten kun tiedät sairauksista lisää ja osaat loimen hoidot ym. hoitaa voisit harkita vaikkapa ylläpitoon hevosta! :) Hevonen on kuitenkin sen verran vaativa että täytyy olla aika taitava itsekkin ei pelkkänä ratsastajana vaan myös hoitajana. Omaa hevoskuumetta lievitti hoitohevonen :)
- Rakentavapalaute
Sivuja harjoittelisin vielä jonkin aikaa, jotta osaisit kaikki perusjutut ( ruokinta, sairaudet yms.) Ja kannatan myös ideaa, että jos kerran naapurissasi on mukava nainen, joka omistaa hevosen, mene nyt ihmeessä pyytämään sitä hoitohevoseksi. En suosittele sinun ihan vielä hankkivan omaa hevosta, ennenkö osaat ruokinnan yms. Ja toki olisi myös paras jos vanhempasi pystyisivät auttamaan sinua sen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750