Inssi yleisesti - mitä mieltä?

kortillaeiajeta

Eli siis ajattelin kartoittaa mielenkiinnosta mitä mieltä porukka yleisesti on inssistä. Ei mitään "tutvot on idiootteja"- tai "jos et ekalla pääse läpi ei mitään asiaa liikenteeseen"-tyyppistä herjausta, kiitos! :)

15

7725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pian uusintaan

      Itse olen sitä mieltä että tutvojen haukkuminen on turhaa! Itsekin koen kokeneeni vääryyttä inssin hylkäyksen suhteen (eikä kiitos mitään kommentteja ettei sitä inssiä ihan turhista hylätä, "minullakin monta virhettä ja rimaa hipoen meni kuulemma läpi, kyllä pitää isosti mokata ettei läpi pääse", käytiin asiaa läpi mukana olleen opettajan kanssa, oli kanssani samaa mieltä). Kyllä se riippuu todella paljon tutvosta ja mihin hän kiinnittää huomiota, ja tottahan se on, ei tutvo voi tietää mitä olet havainnoinut. En silti osoittele syyttelevällä sormella tutvoa kohti, vaikken kohtaloani hyväksykään.

      Toinen täällä palstalla paljon keskustelua herättänyt asia on raha. Itse olen opetusluvalla opetellut, eikä uusintainssistä tule muuta kuin koemaksu. Kuitenkin, katsastuskonttori ei liity mitenkään autokouluihin, ja lisätunneista/uusintakokeesta maksut eivät päädy tutvon pussiin.

    • inssipelko

      Mua kiinnostais että millaisia virheitä ootte tehny inssissä? Vaikka oisitte siis päässy läpi. Mulla ainakin kaverit tehny sellasia virheitä, että samasta virheestä toinen on hylätty ja toinen "rimaa hipoen läpi" yms.

    • vieläkortitta

      mä ajoin koko inssin alinopeutta, tasaista kolmekymppiä vaikka oli paikotellen viidenkympin aluettakin. kun päästii katsarille tutvo haukku mut huonosta tilannenopeudesta eikä päästäny läpi. asiaan saatto vaikuttaa kyllä sekin että yritin lähtee peruutusparkista kolmosella... ;)

      En kyllä yhtää syyttele tutvoo, töitään ne vaa tekee. halvemmaks ja turvallisemmaks se pitemmän pääl tulee kun nyt opitaa kantapään kautta. maanantaina uusintainssi :o

    • way to go

      Heh eilen oli inssi eikä mennyt läpi... Oon tajuttoman pettyny itseeni. Opettajan mukaan olin valmis inssiin eikä aikaisempien ajojeni perusteella olisi syytä paniikkiin, päinvastoin. Kuitenkin hullu jännitys tuli just ennen inssiä ja tottakai munasin ympyrässä oikein kunnolla ja tutvo iski kärttysestii jarrut pohjaan. So siinä meni se. :p Ja naurettavinta on se ettei minulla ole koskaan aikaisemmin ollut ongelmia ympyröissä... Tai no oikeastaan naurettavinta tässä on se miten raskaasti otan asina:D ei edes harmita rahan meno niin paljon kuin tämä pettymys yms.

      Vituttaa ihan naurettavan paljon. Hävettää ja tunnen itseni totaaliseksi luuseriksi. Ja mitäs jos hullu jännitys iskee myös toisessa inssissä ja munaan senkin..? hmm tällä hetkellä voisin vannoa etten enää ikinä aja autoa, niin traumatisoiva kokemus inssin hylky oli.:P

      • 123456kjhgfdsdcf

        Itelläni auttoi kun otin muutaman snapsin juuri ennen inssiä. Ja pastilleja päälle.


    • Itel on kans opetusluval ajettu kortti, puolvuot ollu taskus nyt. Oma iskä ku opetti, nii ajettii joku 3x sen verta ajallisesti mitä autokoulus. Ei ehkä niin tarkasti kuitekaa, vaikka kaupunkiajokokemusta tuli enemmän, esim Hämeenlinnan sijasta käytiin Lahdes tai Hyvinkääl, jollon tuli iha erilaiset kulmatki tutuks. Liika-ajo tuotti liian ison "varmuuden" ekas inssis, ja sit sil pienel ylimielisyydel mentii ylinopeutta ja ekast tuli hylsy. Tokal kerral viikko sen jälkee nii vedin sit tyylipuhtaasti läpi, ei ollu mitää huomauttavist tutvol.

      Yllepostanneet: oma virhe oli siis huolimattomuus, josta seuras havainnointivirheitä, eli esim yks tärkee tietyömaa-nopeusrajotus jäi huomaamatta liiallisen "keskittymisen" takia. Ei se insinööri kuitenkaa tol tokal kerral kehunu yhtää, vaikka ajoin virheettömästi ja huomioin jalankulkijoitakin yli tarpeen.

      Oma tärkein vinkki: rentoutukaa, nii pystytte sen nopeusmittarin lisäks kattoo liikennemerkkei ja tasa-arvosii.

    • dhsdhdsh

      Itse pääsin inssin ekalla kerralla läpi täällä Lahti/Hollola akselilla. Omia kokemuksia:

      1) Täällä ilmeisesti on tapana, että jos oppilas antaa luvan, niin autokoulun opettaja tulee mielellään istumaan takapenkille inssin ajaksi. Näin varmaankin autokoulun opettaja saa paremman käsityksen oppilaan tekemistä virheistä, jos inssi ei menekkään läpi ja lisäajotunneilla ne voidaan sitten harjoittelemalla saada poies.

      Suosittelen lämpimästi, että annatta sille opettajalle luvan tulla sinne takapenkille....tietenkin riippuu kuinka mukava se opettaja omasta mielestä on. Oma opettaja höpötteli inssin aikana tutvon kanssa ja näin itsekkin rentoutu enemmän koko ajan, kun inssi eteni.

      2) Jotekin omasta mielestä tuntu, että nyt kun tuli juuri oman inssin aikana lunta ja oli muutenkin vähän liukkaammat kelit, niin inssi oli astetta helpompi. Esim. ainut parkkeeraus, jonka tein oli katsastuskonttorin pihaan inssin päätteeksi. Ruudut oli merkillä osoitettu sivuttaissuuntaisiksi ja merkinnät oli täysin lumenpeitossa. Parkkeerasin auton merkin mukaisesti sivusuuntaisesti ja tutvo sanoi, että mitäs mieltä olen, että onko se auto nyt ruudussa. Sanoin, että paha sanoa, kun merkinnät ovat lumen peitossa, että muussa tapauksessahan se olisi helppo sanoa ja tutvo nyökytteli päätään.

      Eli jos tutvo kysyy sinun mielipidettä jostain asiasta, niin ei kannata vastata vain että "en minä tiedä"!. Ei minullakaan ollut hajua, että onko se auto ruudussa, mutta selvitin syyn siihen, että miksi sitä on vaikea sanoa ja jne. Eli kannattaa olla mahdollisimman sosiaalinen ja vastata tutvon kysymyksiin reippaasti ja edes esittää, että osaa nämä hommat. Kuitenkin keskittyen pääasiassa itse ajamiseen!

      3) Tuollainen hieman haastavampi ajokeli on myös siinä suhteessa parempi, että voit perustella sen kannalta hieman alhaisemman ajonopeuden. Itse esim. ajoin tarkoituksella melko varovasti: 50km/h alueella 40-45km/h mittarin mukaan ja jne. Alhaisempi ajonopeus ei tietenkään ole missään tilanteessa varsinainen virhe, mutta jos kirkkaalla kesäkelillä tuon ajonopeuden alimitoittaa kovalla kädellä, niin ilmeisesti tutvot siitä herkästi hylsyn antaa, ainakin mitä täällä on lueskellu näitä.

      • Anonyymi

        Riippuu kuka on inssissä se ohjaaja todella huonot kuskit on päässy inssissä läpi ihmiset joilla ei pitäisi olla ajokorttia


    • hhhhhg

      mistä vitusta jotkut repii ton hinnan 1000-2000e kun hommaa kortin opetusluvalla?
      juuri hommasin harkkaluvilla kortin noin 3 viikkoo sitte kuluja tuli reilu 500e. Isä ajatti eikä tullut siitä minkäänlaisia lisäkuluja kenellekkään kun käytiin aina vapaa ajalla ajelemassa töiden ja koulun jälkeen. Bensaan ei mennyt rahaa paljoa kun merkattiin kaikki ajotunnit valmiiksi kun osas ajaa jo muutenki. 6 tuntia tais tulla ajettuu ennen inssiä. Ei siitä siltikään olis tullu kauheesti lisää hintaa

    • jhygt

      Tutvo.. Ei helvetti mikä lyhenne. Siis Lol vähä ihQ! Vastaava kun mauto...

    • Anonyymi

      Heippa! Minulla oli ajokoe perjantaina (19.2) ja se hylättiin. En katsonut peileihin tarpeeksi ja kiirehdin turhaan. Toinen inssi on 27.2 eli lauantaina ja toivon pääseväni siitä läpi. Huomion tarkasti peilit ja pyrin ajamaan rauhallisesti..

    • Anonyymi

      Jos ei inssi mene läpi olet vaan huono ja et osaa ajaa tai et osaa liikennesääntöjä etkä ole liikenteeseen sopiva. Olet liikenteessä muille vaarallinen ja itselles eniten.
      Siksi inssi ei mene läpi, kun pitää osata muutakin kun raapia älykännykkää.

    • Anonyymi

      Itsellä jäi RTK tekemättä, siihen kulahti :(

    • Anonyymi

      Korjaisin aloitusta. Nämähän ei ole mitään insinöörejä nykyisin vaan liikenneopettaja 😅Ja ei ole (Amk-tutkinto) inssi juttu on menneisyydestä kun autoteknikot/insinöörit otti kokeita vastaan. (katsastus miehet)

    • Anonyymi

      Ei oo menny vieläkää läpi (Lahti) ekalla kerralla oli turha nipottaja otti pisteitä pois ku käytin kuulemma jarrutuksissa kytkintä liikaa ja että vahingossa meni 5 vaiheelta pudottaessa 3 sijaan 2 vaihde. Ei ollu mitää vaaratilannettakaa päällä. Tokalla sit tuli isompia möhläyksiä ylinopeutta ja huomiointi herpaantu ku rentouduin liikaa. Hylsy tuli mutta Iha ymmärrettävästä syystä.
      Tänää piti olla kolmas inssi, jännitti pirusti en meinannu saada unta yöllä. Päästii ajovarmalle ja mukamas poljin ei ollu kunnolla kiinni nii ei päästy edes lähtee kokeilee. Aikasemmille tutvoille kelpas Iha että no problem.
      Turha katkeruus ei auta tässä, työtään ne vaa tekee. Mutta kyllä syö. Loppuen lopuks aattelen että ei sillä mitää väliä oo monennellako se menee varsinki jos ois eka menny puhtaalla tuurilla.
      Jospa menis kolmannella😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      420
      2916
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      98
      2237
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1874
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1873
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1707
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    7. 157
      1196
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1032
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe