Hei, olen viimein siirtymässä Windows 7:ään ja haluaisin tietää millä tavoin Internet Explorerin "poistaminen" vaikuttaa itse käyttöjärjestelmän toimivuuteen? Ilmeisesti IE:n ottaminen pois käytöstä tuottaa varoitusilmoituksen, että se saattaa vaikuttaa Windowsin muihin ominaisuuksiin ja ohjelmiin.
Toinen vaihtoehto toki on, että IE:n jättää koneelle, poistaa pikakuvakkeen ja unohtaa sen olemassaolon, mutta kun 7:ssa on viimeinkin mahdollista ottaa se pois käytöstä, niin olisi mukava tietää millaisia vaikutuksia sillä on itse käyttöjärjestelmään. Toimivatko Windows-päivitykset edelleen? Entäpä aero ym. toiminnallisuudet?
Internet Explorerin poistaminen
9
2002
Vastaukset
- 11+5
Ei IE:tä käytetä Windows Updateen.
Mutta anna sen IE:n olla paikallaan, siitä ei tarvitse välittää. Se on kuitenkin hyvä antaa olla kaiken varalta koneessa. IE:n poistamisella et oikein hyödy mitään.- kysellen
Kiitokset kommenteista! Tämä onkin ihan periaatteellinen toimenpide osaltani, kunhan käyttöjärjestelmän toimivuus ei heikkene siitä. Eiköhän se tieto tilastoidu Microsoftille etten ole uusinta Internet Exploreria ottanut käyttöön, eikä se ole koneella mahdollista, jos päivitysten muodossa olisi tarjolla.
Sinänsä 7 vaikuttaa vallan mainiolta käyttikseltä peruskäyttöön, mitä olen kavereilla nähnyt, ja lukenut aiheesta. :)
Vappunen, Chrome on selaimena jo erittäin tuttu. ;)
IE9 selainta ei kannata poistaa, koska siitä voi olla joskus hyötyä. Sen sijaan sinun kannattaa tutustua Google Chrome selaimeen.
- Jooooooo!
IE explorer on osa resursienhallintaa ja helevetin tärkee...
Kuvakkeet yms. saat pois työpöydältä, mutta älä kokeile enempää tai sulla ai oo koko järjestelmää koneessa sen jälkeen. - winukka
IE explorer ei ole osa resurssienhallintaa, eikä myöskään ole tärkeä.
Sen sijaan Explorer tarkoittaa resurssienhallintaa, ja on tärkeä. - vaikutukset
Kokeilin poistaa, mutta MS Update lakkasi toimimasta, eikä html-helpit (.chm tiedostot) toimineet. palautin, poistin vain kuvakkeet.
Windows updatehan toimii ilmankin mut MS update (joka hakee fiksit myös officeen yms) ei.- kysellen
Jooh, Windows 7 on nyt käytössä. Poistin vain pikakuvakkeen IE9ään. Oletusohjelmat-kohdasta saisi kyllä valittua senkin mikä selain näyttää mm. mhtlm-tiedostot. Vaikka asetin toisen selaimen oletukseksi, niin tuolta käy ilmi, että IE:lle on edelleen varattuna tiettyjen tiedostomuotojen esittäminen. Mutta ilmeisesti jos toiset selaimet tukevat niitä, niin niilläkin pitäisi näkyä. En tosin ole vielä ehtinyt testata.
- näin tekee
kysellen kirjoitti:
Jooh, Windows 7 on nyt käytössä. Poistin vain pikakuvakkeen IE9ään. Oletusohjelmat-kohdasta saisi kyllä valittua senkin mikä selain näyttää mm. mhtlm-tiedostot. Vaikka asetin toisen selaimen oletukseksi, niin tuolta käy ilmi, että IE:lle on edelleen varattuna tiettyjen tiedostomuotojen esittäminen. Mutta ilmeisesti jos toiset selaimet tukevat niitä, niin niilläkin pitäisi näkyä. En tosin ole vielä ehtinyt testata.
.chm helpit käyttää IE:n komponentteja. se on pultattu käyttöjärjestelmään tuo ominaisuus.
- flaskajahvis
näin tekee kirjoitti:
.chm helpit käyttää IE:n komponentteja. se on pultattu käyttöjärjestelmään tuo ominaisuus.
Valitettavasti IE on silloin tällöin tarpeellinen muille ohjelmille. Ei välttämättä Microsoftin takia, mutta 3. osapuolen ohjelmissa on usein ihmeellisiä kytköksiä Internet Exploreriin.
En ole itse IE:tä poistanut käytöstä, mutta koska operaatio on sen verran simppeli, niin voit helposti kokeilla elämää ilman selainta ja sitten laittaa takaisin päälle jos tarve tulee esille:
http://www.howtogeek.com/howto/2734/uninstall-disable-delete-internet-explorer-8-from-windows7
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232