Ingen skall behöva läsa ett språk som man avskyr.De eventuella fördelar som finns för dem som behärskar svenska behåller vi finlandssvenskar gärna för oss själv.
Bort med obligatorisk svenska.
7
68
Vastaukset
- Oikein!
Asiallinen avaus fiksulta ruotsinkieliseltä kansalaiselta.
- korrumperade ???
Vi vanliga svenskspråkiga människor har inte något som helst behov att tvinga någon att studera något som är så motbjudande som svenska.Vi har ingen nytta av såna som inte VILL, vad fasiken har vi för nytta av det?Ni måste ställa era riksdagledamöter mot väggen och säga att nu räcker det.SFP har bara 9 representanter,de kan inte ensamma bestämma.I ett "relatvit " demokratiskt land är det ändå majoriteten som bestämmer heller hur?
- fru virtanen
korrumperade ??? kirjoitti:
Vi vanliga svenskspråkiga människor har inte något som helst behov att tvinga någon att studera något som är så motbjudande som svenska.Vi har ingen nytta av såna som inte VILL, vad fasiken har vi för nytta av det?Ni måste ställa era riksdagledamöter mot väggen och säga att nu räcker det.SFP har bara 9 representanter,de kan inte ensamma bestämma.I ett "relatvit " demokratiskt land är det ändå majoriteten som bestämmer heller hur?
Nästan alla som är under femtio år kan finska relativt bra,vi sköter våra ärenden på finska.V i sitter kanske på krogen,ett sällskap på tio personer,en är enspråkigt finsk,gissa två gånger vilket språk vi talar,FINSKA, förstås.Vad har det för betydelse vilket språk man talar.Huvudsaken är att alla kan göra sig förstådda.
- Pois pakkoruotsi!
Inhokin pakko-opetuksessa inho vain kasvaa.
Ei vastentahtoinen oppija koskaan tule teitä palvelemaan.
Kertokaa sama viesti myös puolueellenne ja muulle eliitillenne.Kiitos.- inget är bra
Jag har röstat på sannfinländarna,jag talar finska då när det behövs.Jag begär inga servicetjänster på svenska.Jag är emot obligatorisk svenska.Vad fan ska jag ännu göra ????
- Huom!
inget är bra kirjoitti:
Jag har röstat på sannfinländarna,jag talar finska då när det behövs.Jag begär inga servicetjänster på svenska.Jag är emot obligatorisk svenska.Vad fan ska jag ännu göra ????
Sinun ei varmasti tarvitse tehdä enempää, jos olet nuo tehnyt!
Valitettavasti muut surut ovat pääosin eri mieltä ja etenkin RKP:n johto.
Ja tietenkin äänestäjiensä tahtoa vastustavat tietyt suomenkieliset päättäjät. - 09900990
Huom! kirjoitti:
Sinun ei varmasti tarvitse tehdä enempää, jos olet nuo tehnyt!
Valitettavasti muut surut ovat pääosin eri mieltä ja etenkin RKP:n johto.
Ja tietenkin äänestäjiensä tahtoa vastustavat tietyt suomenkieliset päättäjät.Det vore intressant att få veta vilka de här människorna är som fodrar obligatorisk svenska och varför ? På den här debatten har jag åtminstone inte sett ett enda inlägg som skulle vara FÖR pakkoruotsi.För en vanlig svenskatalande betyder skolsvenskans vara eller inte vara INGENTING.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760