Eli onko mahdollista, että pariskunnasta kumpikin ottaa oman lainan(yhteiseen taloon) omasta pankistaan ja takaavat lainat ristiin? Eli minä takaan mieheni lainan ja mies takaa minun? Mistään en löytänyt suoraan vastausta. Emme ole naimisissa, mutta yhteinen lapsi on.
Pariskunta takaa toistensa lainat?
5
201
Vastaukset
- rdg45254
No ei ole mahdollista.
Kun kummallekin teistä tulee lainaa kannetavaksi, niin kelpoisuutenne takaajiksi menee samantien. Ette kelpaa toistenne, sen paremmin kuin kenenkään muunkaan lainan takaajiksi, jos itsellänne on paljon lainaa.- Vakuudet vaaditaan
Lisäksi pankit suhtautuvat varsin nihkeästi henkilötakauksiin. Tapauskohtaista tietysti ja riippuu tulotasosta, mutta jos talo maksaa esim. 100 000, talo itse riittää vakuudeksi 70 000 eurolle.
Loppuja 30 000 ei todellakaan pysty kattamaan pelkillä henkilötakauksilla (paitsi jos takaajia on vähintään 3, ja he itse ovat velattomia ja hyvätuloisia). - Ei takaajan tarvitse
Vakuudet vaaditaan kirjoitti:
Lisäksi pankit suhtautuvat varsin nihkeästi henkilötakauksiin. Tapauskohtaista tietysti ja riippuu tulotasosta, mutta jos talo maksaa esim. 100 000, talo itse riittää vakuudeksi 70 000 eurolle.
Loppuja 30 000 ei todellakaan pysty kattamaan pelkillä henkilötakauksilla (paitsi jos takaajia on vähintään 3, ja he itse ovat velattomia ja hyvätuloisia).olla "hyvätuloinen", riittää että on omaisuutta. Takaaja voi olla vaikka eläkeläinen, jolla talo ja/tai mökki velattomana omaisuutena.
- ihmettelen...
En ymmärrä miksi ristiin. Jos teitä kaksi takaajaa saatte lainaa 100,000 niin miten se muuttuu jos takaatte ristiin 2x50,000 lainoja. Yhteiset tulonne on kuitenkin ne jotka vaikuttavat lainan tai lainojen suuruuteen..
- jdtyjtyj375357
Jaa, meinasit että lainan ottaja ryhtyy ihan itse oman lainansa takaajaksi? Moni pankki varmaan suostuu mielellään. Tai sitten ei.
Ristiintakaukset juuri siksi että ei kukaan voi oman lainansa takaajana olla. Mutta kuten tuossa edellä on hyvin perusteltu, ei onnistu tuo ristiintakaaminenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873948Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242871No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452292- 341301
- 10889
- 130855
- 6804
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12801Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124736- 11730