Hupsista. Annoin puhelinnumeroni ja nyt kaduttaa.

OverageForThisReally

Olen vasta muuttanut uuteen asuntoon opiskelija-asuntolassa, jossa asuu myös paljon vaihto-opiskelijoita.

No, joitakin kertoja olen sitten jutellut tämän yhden vaihtari-naapurini kanssa, ihan mukavalta tuntuva kaveri ja hauskojakin keskusteluja olemme käyneet, ei siinä mitään... Hän on siis miespuolinen henkilö ja minä sitä toista puolta. Millään tavalla en hänestä ole "siinä mielessä" kiinnostunut enkä ole ajatellut että hänkään minusta. Hän on minua jonkin verran vanhempikin, enkä ole tyyppiä, jonka perään miehet rynnisivät jonoksi asti.

Tässä yhtenä päivänä ei kuitenkaan pääni sisällä ilmeisesti raksuttanut mikään, sillä keskustelumme jo ollessa loppumaisillaan kaveri pyysi puhelinnumeroani. Hämmennyin kovin ja takeltelin jotain, mutta lopulta sitten annoin numeroni ja hän omansa.

Nyt mietin, että annoinko tyhmyyksissäni ymmärtää jotain? Menin ihan hämilleni ja lukkoon kun hän pyysi numeroani, sillä olen ujo ja minulla on jonkinasteista esiintymis- ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Vielä kun puhumme englanniksi, niin keskustelumme ovat erityisesti hermostuttaneet, usein puhun täyttä puuta heinää ja myöhemmin sitten kadun sanomisiani, kun verenpaine on päässyt laskemaan.

En siis ajatellut jälleen yhtään mitään, vaan olin lamaantunut antaessani numeron. Muutenkin kun heppu on vaikuttanut mukavalta ja hiljattain takanani oli useita tutustumisia uusiin ihmisiin ja opiskelijapiireihin, niin en ajatellut asiaa paljoa sen kummemmin.

Jälkikäteen on alkanut kuitenkin painaa mieltä tämä lipsahdus. Kaveri kun on minulle käytännössä katsoen täysin tuntematon. En edes älynnyt antaa väärää numeroa. Toisaalta olen miettinyt, että hän saisi numeroni selville varmaankin numeropalvelusta joka tapauksessa. Tyyppi sitäpaitsi tietää jo osoitteeni, kun asuu samassa kerroksessa ja on nähnyt minun kulkevan asuntooni monen monta kertaa. Koska kaikki talon asunnot ovat yksiöitä, niin hän tietää minun myös asuvan yksin.

Silti pohdituttaa, että olenkohan tarkoituksetta antanut ymmärtää jotain vai olenko vain vainoharhainen? Jälkikäteen olen myös huomannut, että varsin usein hän kyselee minulta mitä teen tulevana viikonloppuna yms. mutta olen aina ymmärtänyt sen vain small talkiksi (jota se voi siis hyvin ollakin). Sitä paitsi, kai naapurit/tuttavat voivat kysyä puhelinnumeroa ilman mitään taka-ajatuksia, vai voivatko? Talossamme kun vielä on yhteinen kerroskeittiökin, niin eikö ole luonnollista ajatella, että naapurin numero voi olla hyvä olla tallessa?

Juu, en kyllä siis tiedä mitä koko jutulle teen. Mitään kummempaa kun ei ole tapahtunut, mutta asia silti vaivaa mieltäni. Kaveri ei ole toistaiseksi kertaakaan soittanut tai viestittänyt, ja olen siitä helpottunut. Tuskin vastaisin vaikka soittaisikin, minullakin kun on hänen numeronsa niin tietäisin olla vastaamatta.

Nololta kuulostava juttu, mutta tällaisella pohdinnalla olen itseäni rasittanut. Jos jollakulla olisi jotain järkevää ohjeistusta harhaisiin ajatuksiini tai käytännön neuvoja, niin ottaisin ne ilolla vastaan.

(PS. Mikähän olisi oikea osio tälle viestille, kun ihan oikeasti ohjeita kaipaisin?)

4

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimerkillinen

      Miten koet, jos ennestään tuntemattomat tekevät tuttavuutta? Kyseessä taitaa olla henkilö, joka eteenee harkiten. Kenties hän ajattelee, että koet ahdistavana asiana liian innokkuuden.

      • OverageForThisReally

        Niin no, olen aika yksinäinen, kenties hieman ihmispelonkin riivaama, ja kieltämättä tuntemattomien ihmisten lähestymisyritykset ahdistavat... Mutta tässä tapauksessa minua pohditutti oikeastaan se, että onko normaalia että naapurit (väliaikaisissa asunnoissa opiskelija-asuntolassa) kyselevät toisiltaan puhelinnumeroita vain noin puolen tusinan kertaa tavattuaan rapussa yms.? Siis ilman taka-ajatuksia.

        Kuulostaa ehkä oudolta että tällaisia kyselen, mutta sosiaaliset taidot eivät ole vahvuuteni tai en ehkä omista niitä lainkaan. Siksi murehdin, etten vain viestittäisi tuntemattomille miespuolisille henkilöille vahingossa mitään siihen suuntaan, että olisin heistä jotenkin kiinnostunut :P


    • Nimerkillinen

      Oletko ajatellut liittyä johonkin teatteriryhmään? Varmasti sinunkin lähikunnasta löytyy vähintään yksi harrastelijaporukka. Saattaa kuulostaa liikaa vaaditulta, mutta se on oikeasti toimiva konsti vahvistaa esiintymistaitoja, lieventää sosiaalisten tilanteiden pelkoa.

      Kertomassasi tilanne kuulostaa ihan normaalilta asuntolaelämältä. Mielestäni ei ole outoa kysyä näin varhaisessa vaiheessa puhelinnumeroa. Ennemminkin ihmettelisin, että jos mies olisi ensimmäisen tapaamisen jälkeen pyytänyt numeroasi. Kai hän sen verran sosiaalinen, että tutustuu ihan mieluusti uusiin tuttavuuksiin. Kenties ihmispelkosi takia koet nämä asiat hämmentävinä. Mistä ihmispelkosi pohjimmiltaan johtuu? Ainahan voi suoraan sanoa, että koet miehen käytöksen liian tunkeilevana. Sitä voi myöskin kirjoittaa kirjeen, jossa kerrot tuntemuksistasi.

    • jk

      vai kaduttaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe