Onko sinut koulutettu adventismiin?

"anna tassua"

Voiko adventistiksi "valmistua" (ts. tulla adventikirkon jäseneksi) ilman kursseja ja leiritystä?
Mitä mieltä adventistit ovat että käyttävätkö jehovan todistajat aivopesua jäsenhankintaansa?

20

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suurinkvisiittori

Adventistiksi tullaan joko lapsena alkaneesta aivopesusta tai lukemalla aikuisena kyseisen lahkon materiaalia ja jos ÄÖ on tarpeeksi matala, materiaali saattaa vaikuttaa jopa järkevältä.

• pesty ja liotettu.

Joo, siinä puunataan oikein kunnolla. Älykkyysosamäärä tulee tästä kehitysteoria puolen apinaosastolta.
        Hypätään narua tuon Bushmannin kanssa yhdessä ja Valon taikaa näyttää kynttilää.

Aivan järkevää, olen huomannut, että täällä tulee teidän kaltaisiksi, kuten Suurinkiviittori monella nimimerkillä varustettuna.

Parhaimmat huuhdellaan tuolla kaljakapakassa suusta sisään ja rahakukkarosta pois.

Siinä parhaiten aivopesu toteutuu ja veljesyhteys on yhtä örinää, siinä on kielilläpuhumista ja niin järkeviä, ettei mistään saa selvää.

• pyh!

Anna elämäsi Jeesukselle, niin sinäkin pelastut.

• prof.

Jos haluat valmistautua adventtikirkon leipäpapiksi, niin esim. Newbold Gollege on siihen tarkoitettu opinahjo.
      Voit myös lähteä USA.han, adventtikirkon synnyinmaahan opiskelemaan.
      Sinun tulee kuitenkin luopua kaikista omista uskonkäsityksistäsi, jos aiot säilyttää jäsenkirjasi adventtikirkossa.

• yritä hyvä mies sinn

Joo, hyvä paikka varmaan, mutta kuinkahan sinne pääsisit?

Yrittää kannattaa, palkka on hyvä, kilometrikorvaukset riittävät ja työtäkään ei tarvii tehdä.

• Jumala etsii ihmistä
        yritä hyvä mies sinn kirjoitti:

Joo, hyvä paikka varmaan, mutta kuinkahan sinne pääsisit?

Yrittää kannattaa, palkka on hyvä, kilometrikorvaukset riittävät ja työtäkään ei tarvii tehdä.

Millä niitä km-korvauksia saa, ellei tee työtä? Kysyn vaan, kun niin järjetön lausahdos ;o)

• adv. info

Jätät viinan ja tupakin pois, niin portit on avoinna vaikka minne.
      Kahvia voit juua ja vieraissa käyä, kunhan muitstat, ettet sapattiaamuna haiskahda kulta mokalle tai syljeskele karvoja.

Ei muuta kuin paperit vetämään vaikka Nyyboldiin. Sinne pääsee kaikki halukkaat ja vähemmän halukkaatkin.

Jos ikää on on hieman enemmän, niin Amerikan manner on oiva paikka saada lisää valaistusta asioihin. Ändruus yliopisto on yksi hyvä vaihtoehto.
      Tai jos puukko pysyy hyvin kädessä, niin Loma Lindakin käy.

Onnea vaan matkaan!
      ps. piä housut kintuissa ja jumala kielessä, niin hommat hoituu.

• sinunkin matkalle.

Niin, sinulla se virsi jatkuu ja sinäkin kun muistat, että ne viimeiset portit eivät aukene pottuilijoille, siitä kannattaa kiinni pitää.

Tuli vain mieleen, että onko sinua koulutiellä liian kovasti talutettu?

Jotain vain on käynyt pahasti matkalla, kun tällaista sinulla teettää päivät ja illat pitkät.

Tai taidan tietää syynkin, katos, tuo rienaaja se teettää yhdel' sun toisel kaikenlaista ja sul se teettää tuollaist.

Sinä et vain kaikkee hoksaa.

• Hengellisessä elämässä on kysymyksessä uskoon tulo ja vakaumus.

Jos ihmisellä on vakaumus, hän sitten jollakin orientoituu sen mukaan aina.
      Kukaan ei voi flegmaattiseksi jäädä eikä kukaan automaattisesti ole jotakin syntymästään saakka. Ko. kotien lapset tekevät omat ratkaisunsa kun tulevat siihen ikään.

Raamatussa edellytetään kastetta, joka on samalla tilanne jossa ihminen on sitten jotakin päätänyt asiassa ja ko. seuraa, kaste on edellytys ja merkki ratkaisusta.
      Niin Jeesuskin opetti Paavali tietysti. vrt. kts. Matt 28 luku eli viimeinen luku ja viimeiset jakeet sieltä.

Leirit ovat aivan kesäohjelmaa yhdessäolon merkeissä. On niissä hengellistä ohjelmaa, ja kastetilaisuuskin ja kastaa muuallakin voi. Tiivis ohjelma.

Pääsääntöisesti tietysti joku jolla jotakin valtuutus haluaa tietysti keskustelulla varmistua että toinen on vakavissaan tietoinen mihin ryhtyy ettei tule liian suurta kultuurishokkia sitten yllättäen kun törmää asioihin mitä seura opettaa.
      Kristus Raamattu, ei siinä muuta ole.

Kyymyksesi jehovantodistajista;
      Jehovan todistajat tekevat ahkeraa ovelta ovelle työtä, ja se on metodikin ollakseen jehovantodistaja. On hankalaa ja mahdotonkin asia olla jäsen ellei suostu käymään ovilla.
      Niin on käytännössä. Ei kukaan missään pakottaa voi, tosin JT kääntää selkänsä omalle lapselleenkin jos seurat jättää. Puolikiristystä toisinaan siis. Raamatun ohjeet joissa varoitetaan jumalattomien syntiä tartuttavasta seurasta on käytännössä otettu siis joskus niin että on sitten evätty rakkaus. Niin käytännössä siis kuitenkin usein.
      Monenlaista väärinymmärrystä tapahtuu joka piirissä.
      Silloin kun lähetystyö on velvoittava ja pikku pakko on kuin sitten hengessä kutsuva on tietysti omat riskinsä myös vastoin omaatuntoa ja lahjojaan olevaan toimintaan.
      Jehovantodistajissa kuten kaikissa muissakin on vain ihmisiä ja vakaumuksellisia uskovaisia sen tiedon varassa mitä ymmärtävät.
      Jehovantodistajien talkoohenki ja veljestuki on esimerkillinen. Siitä voi erikseen mainita. Konventit nousevat hetkessä minne nousevat, niissä jokainen tietää paikkansa. Samoin rakennusten teko ja huolto on jotakin esimerkillistä. JT:t uhraavat omaastaan, mutta ovat kymmenysjärjestelmän ulkopuolella, eli eivätkä maksa palkkaa yhdellekään, kaikki on työtä jossa missään ei makseta palkkaa. Pääpaikoillaan ovat jotkut pienellä päivärahalla uhrautuneet kokoaikaiseen palveluunkin, nk. nunnat ja munkit ikään joskus. Eräskin mies uhrasi tyttärensä jo murrosiässä sellaiseen, eli ei laittanut koulutukseen vaan järjestön kokoaikaiseen palveluun. Opettajat jäivät itkemään lahjakasta tyttöä jonka isä veti pois koulun penkiltä ja tiedä sitten paljon isän oman kunnian pyyteitä asiassa uhrata murrosikäinen tytär järjestön palvelukseen iässä jossa tytär ei itse voi kypäsästi vakaumuksellaan vielä päättää täsmälleen. Tosin siinä iässä hyväksytään kasteellekin toki, mutta tiet vapaat.

jatkuu........................

• Pyhitys Hebr 14:12 on tietysti Jumalalle kelpaamisen pelastuksen ehto. Se ei tarkoita kiipeämistä paalun päähän askeetiksi, vaan että kaikessa toimissaan huomioi ensin Jumalan tahdon. Tottakai on optimaalisen hienoa mitä enemmän Jumalan työhön uhrautuu.

Yleensä aina kaikkeen armolahjaperusteiseen toimintaan on lahja jonka Jumala vahvistaa, kaikista ei ole kaikkeen. Ihminen kokee itse lahjansa.

Minä en ole tuomari jehovantodistajillekaan ollut enkä vihamies kenellekään, olemme kaikki vain verta ja liaa ja tilkka kusta päässä joskus, -on yksilötasolla ystäviä ollut joka piiristä minulla -jehoivantodistajistakin. Vaikka olen lausunut hyvääkin heistä en tue työtään sinänsä. Oma uskonikin on olematon tai olevainen elämän varrella ollut ja harha-askeleet otettu.

Sanoisin että JT opissa on Jeesus kyllä olemassa Jumalan poikana jonka kautta pelastutaankin siis tunnustetaan, mutta mikä merkitys asialla on käytännössä kun Jeesus n JT opissa pelkkä lihallinen ihminen kuitenkin?
        Pelkkä ihminen heille ?! mutta Jumalan poika kuitenkin pelkkänä ihmisenä jolla ei osaa ei arpaa jumaluudessa, on vain Jehova ?!
        Toinen asia että Jumalan laki on kielletty ja korvattu lain kuningaskäskyllä.
        Jeesksen veli Jaakob kertoo suorat sanat mitä mieltä sellaisesta. Jaak 2:8-13.
        Jaakob sanoo että tekee hyvin jos noudattaa lain kuningaskäskyä, mutta joka kieltää yhdenkin käskyn kieltää koko lain ja lain mukaan tuomitaan, siis tuossa kyseessä Jumalan valtakunnan perustuslaki 10 käskyn laki.

Minun tietoni määrä ei ole sovussa raamatun valossa JT tunnustustuksen kanssa. Siksi en voi itse oll jehovantodistaja vaikka heillä on kadehdittavan hienossa järjestyksessä rakennukset ja ihmiset niissä runsaat.
        Omassa kmotikaupungissani 60 000 as. on kaksi JT seurakuntaa joissa on useita seurakuntia kun eivät mahdu samankielisetkään kahteen taloon yhtä aikaa. Muut seurakunnat kaikki kituvat 20-60 aktiiviuskovan voimin.

Kuten mainitsin olen itse harha-askelia ottanut ja olevaisessa ja olemattomassa uskossa ollut itse elämässä, ettei henkilökohtaista ylpeyttä asiassa vaan raamatun opin asia. En ole tuomarikan kenelkekään eikä kukaan minullekan. Naapurin synnit ovat aina kaikkein korkeimmat tietysti, heh, mutta aina pitää jokaisen katsoa omaan napaan, kiljua halelujaa sitten, heh, ja kiivetä kirkon rappuja itse pappien perään, eikä minuakaan vahdata, en minä ole itseäni papiksi koskaan sanonut.

Kaikissa piireissä on niitä jotka ovat potentiaalisia pelastujia, Jumalan lapsia yksilöinä. Vehnä ja rikkavilja kasvavat yhdessäkin eikä niihin ole ihmisellä lupa tuomariksi kellekään mennä, opillisia asioita voi arvioida suhteessa raamatun valossa. Minä tunnen JT opin hyvin, olen poikasena ollut paljon mukana kesäpaikassani heidän mukanaan kun sukulaisen vaimon koko suku oli JT väkeä kesäpaikassani ja kohteliaissuussyistä olimme mukana konventeissa ja kokouksissa ja kirjantutkisteluissa, lehdet tulivat minulle vuosikausia ja metri kirjojaan kertyi hyllyyni kaksikin kertaa elämäsäni. En ole kirjoilla ollut, enkä tule olemaan.

Minä en aivopesuista mitään lausu, kaikki mielellään jäseniä haluavat, mutta sen tiedän että a-kirkossa ymmärretään kyllä ettei ole mitään merkitystä ilman henk koht uskoa istua penkillä eli yksi lysti, ja asiat kaikki on itse ymmärrettävä että se johtaisi toivottuun tulokseen ihmisen pelastukseen.

A-kirkossakin on vain ihmisiä omine erehdyksineen ja loukkaavat toisiaan mäkeenkin toisinaan että seurkunnnan ovet käyvät väärinpäin.

Minä en ole raamatun valossa JT opin kanssa samoilla mielillä monissa kysymyksissä, mutta en ole tuomarina, ja en ota Jumalan paikkaa. Jumala katsoo itse ihmisen sydämen tiedon määrää vasten.4

JT oppi opettaa kaiken lain vahentuneen ristillä, siis myös siveyslain, olen toista mieltä ja samoin profetian lahjan loppuneen senkin ristille. Vrt Apt 21:9.

Jehovantodistajissakin on niitä joita olen ihmisinä ja lähimmäisinä rakastanut tietysti tasavertaisesti ja enemmänkin ystävinäkin, ja kukaan heistäkään ei ole minulle ollut tuomarina, sen tiedän että tietävät sen asian kyllä, mutta en edistä JT työtä mitenkään sinänsä koskaan. Siinä joku on joku joskus ajatellut väärin jos olen puhunut jotakin myönteistä.

yst. jari

• outo tapaus jari L
        jarlau kirjoitti:

Pyhitys Hebr 14:12 on tietysti Jumalalle kelpaamisen pelastuksen ehto. Se ei tarkoita kiipeämistä paalun päähän askeetiksi, vaan että kaikessa toimissaan huomioi ensin Jumalan tahdon. Tottakai on optimaalisen hienoa mitä enemmän Jumalan työhön uhrautuu.

Yleensä aina kaikkeen armolahjaperusteiseen toimintaan on lahja jonka Jumala vahvistaa, kaikista ei ole kaikkeen. Ihminen kokee itse lahjansa.

Minä en ole tuomari jehovantodistajillekaan ollut enkä vihamies kenellekään, olemme kaikki vain verta ja liaa ja tilkka kusta päässä joskus, -on yksilötasolla ystäviä ollut joka piiristä minulla -jehoivantodistajistakin. Vaikka olen lausunut hyvääkin heistä en tue työtään sinänsä. Oma uskonikin on olematon tai olevainen elämän varrella ollut ja harha-askeleet otettu.

Sanoisin että JT opissa on Jeesus kyllä olemassa Jumalan poikana jonka kautta pelastutaankin siis tunnustetaan, mutta mikä merkitys asialla on käytännössä kun Jeesus n JT opissa pelkkä lihallinen ihminen kuitenkin?
        Pelkkä ihminen heille ?! mutta Jumalan poika kuitenkin pelkkänä ihmisenä jolla ei osaa ei arpaa jumaluudessa, on vain Jehova ?!
        Toinen asia että Jumalan laki on kielletty ja korvattu lain kuningaskäskyllä.
        Jeesksen veli Jaakob kertoo suorat sanat mitä mieltä sellaisesta. Jaak 2:8-13.
        Jaakob sanoo että tekee hyvin jos noudattaa lain kuningaskäskyä, mutta joka kieltää yhdenkin käskyn kieltää koko lain ja lain mukaan tuomitaan, siis tuossa kyseessä Jumalan valtakunnan perustuslaki 10 käskyn laki.

Minun tietoni määrä ei ole sovussa raamatun valossa JT tunnustustuksen kanssa. Siksi en voi itse oll jehovantodistaja vaikka heillä on kadehdittavan hienossa järjestyksessä rakennukset ja ihmiset niissä runsaat.
        Omassa kmotikaupungissani 60 000 as. on kaksi JT seurakuntaa joissa on useita seurakuntia kun eivät mahdu samankielisetkään kahteen taloon yhtä aikaa. Muut seurakunnat kaikki kituvat 20-60 aktiiviuskovan voimin.

Kuten mainitsin olen itse harha-askelia ottanut ja olevaisessa ja olemattomassa uskossa ollut itse elämässä, ettei henkilökohtaista ylpeyttä asiassa vaan raamatun opin asia. En ole tuomarikan kenelkekään eikä kukaan minullekan. Naapurin synnit ovat aina kaikkein korkeimmat tietysti, heh, mutta aina pitää jokaisen katsoa omaan napaan, kiljua halelujaa sitten, heh, ja kiivetä kirkon rappuja itse pappien perään, eikä minuakaan vahdata, en minä ole itseäni papiksi koskaan sanonut.

Kaikissa piireissä on niitä jotka ovat potentiaalisia pelastujia, Jumalan lapsia yksilöinä. Vehnä ja rikkavilja kasvavat yhdessäkin eikä niihin ole ihmisellä lupa tuomariksi kellekään mennä, opillisia asioita voi arvioida suhteessa raamatun valossa. Minä tunnen JT opin hyvin, olen poikasena ollut paljon mukana kesäpaikassani heidän mukanaan kun sukulaisen vaimon koko suku oli JT väkeä kesäpaikassani ja kohteliaissuussyistä olimme mukana konventeissa ja kokouksissa ja kirjantutkisteluissa, lehdet tulivat minulle vuosikausia ja metri kirjojaan kertyi hyllyyni kaksikin kertaa elämäsäni. En ole kirjoilla ollut, enkä tule olemaan.

Minä en aivopesuista mitään lausu, kaikki mielellään jäseniä haluavat, mutta sen tiedän että a-kirkossa ymmärretään kyllä ettei ole mitään merkitystä ilman henk koht uskoa istua penkillä eli yksi lysti, ja asiat kaikki on itse ymmärrettävä että se johtaisi toivottuun tulokseen ihmisen pelastukseen.

A-kirkossakin on vain ihmisiä omine erehdyksineen ja loukkaavat toisiaan mäkeenkin toisinaan että seurkunnnan ovet käyvät väärinpäin.

Minä en ole raamatun valossa JT opin kanssa samoilla mielillä monissa kysymyksissä, mutta en ole tuomarina, ja en ota Jumalan paikkaa. Jumala katsoo itse ihmisen sydämen tiedon määrää vasten.4

JT oppi opettaa kaiken lain vahentuneen ristillä, siis myös siveyslain, olen toista mieltä ja samoin profetian lahjan loppuneen senkin ristille. Vrt Apt 21:9.

Jehovantodistajissakin on niitä joita olen ihmisinä ja lähimmäisinä rakastanut tietysti tasavertaisesti ja enemmänkin ystävinäkin, ja kukaan heistäkään ei ole minulle ollut tuomarina, sen tiedän että tietävät sen asian kyllä, mutta en edistä JT työtä mitenkään sinänsä koskaan. Siinä joku on joku joskus ajatellut väärin jos olen puhunut jotakin myönteistä.

yst. jari

Onko aivopesulla mitään vaikutusta kun entinen adventisti Herra Jari L. on mustasukkainen adventismin puolestapuhuja?

Jotta ei ole aivopesty riittää hyvin yksi kaste mutta Herra Jarilla on *
        takataskussa* KOLME kastetta.

• rahaton JT?

Eikö jehovan todistajat tarvitse toiminnassaan (rakentaminen, kiinteistökulut) yhtään rahaa mutta adventismi tarvitsee?

• outo tapaus jari L kirjoitti:

Onko aivopesulla mitään vaikutusta kun entinen adventisti Herra Jari L. on mustasukkainen adventismin puolestapuhuja?

Jotta ei ole aivopesty riittää hyvin yksi kaste mutta Herra Jarilla on *
        takataskussa* KOLME kastetta.

Hei kiitos

Olen lapsena pirskotettu ristiäisissä ja olen uskosta kerran luopunut ja ottanut siksi uskonkasteen uudelleen. NIin voi tehdä.

Kasteiden lukumäärä voi olla vaikka runsas "yksi usko ja -kaste" merkitsee kasteen laatua mistä Paavali puhui. Pavalin aikana oli monenlasia pesuja vaikka kuinka paljon, ja Paavali erotti yhden kasteen muiden monien kasteiden joukosta.

Minulla on raamattuun selkeä kanta sen kysymyksiin joissa minä lausun mielipiteeni. Olen ollut kirjoilla vain luterilaisuudessa ja adventtiliikkeessä mutta tunnen monia liikkeitä ja niiden opit.

Minä en ole koskaan käyttänyt sanaa "adventismi" missään, en ymmärrä kuinka kirjat ja kannet lukeneet ihmiset voivat tuollaista sanahirviötä käyttää joka tuo mielee lähinnä jonkun sairauden tyyppisen asian.

Minä en ota uusia kasteita enää, ensimmäinen poikkeama uskon tiellä näin mukavaksi asiaksi ottaa uusiksi kasteen.
        Niin tehdään joskus jos ihminen niin tuntee itse. Siihen ei ole esteitä.

Minä en sitten tidä miten menetelivät Salomo kun otti tuhat vaimoa ja lankesi pois maailman viisain mies tai Daavid kun kohu sotilaan vaimosta päättyi ?
        Raamattu kertoo avoimesti tuollaisten uskon suurmiesten harha-askelista paljon muistakin. Nooa krapulapäissään kirosi poikansakin kun poika ei rähjäävää krapulaista ukkoa tarpeeksi kunnioittanut. Monenlaista.
        San 24:16 kertoo jotakin vanhurskaiden kompastelusta.

Kasteiden määrän koen riittävä, en koe uusien kasteiden tarpeita vaikka väsyneenä uupumuksen ja masennuksen seurauksena yksinäisyyttäni istuin kuppilassa joitakin aikoja. Ei muuta tilillä ole, mutta kun Jumalan Hengestä irti päästää, on yksi lysti mitä tekee ja duunaa synniksi.

Minulla on puhtaasti raamatulliset perusteet ja ymmärrys kaikessa, jos joku yltää jossakin en minä välitä missä piirissä kilvoitellaan uskon puolesta, pyhien joukkoon yksilötasolla mahtuu erilaisista piireistä ihmisiä.

En minä näksi aivopesusta olevan kyse missään, ei ole pakkoja missään, tosin monet saattavat olla lujasti perhesyistä sidoksissa mutta aikuisena ei mikään pidätä omilta ratkaisuilta ketään eikä vanhempien usko lapsia pelasta kuin alaikäiset joilla ei kypsyyttä omiin ratkaisuihin. Kasvatuksellaan he voivat vaikuttaa jälkeläisiinsä tietysti ja käytäntö omien teiden kanssa on hankala joskus. A-kirkossa ei ihmiset lapsiaan hylkää uskonratkaisujen vuoksi, Jt pirissä on niin tapahtunut toisinaan ainakin, että rakkaus evätään säädöksissä karttaa syntisen ja luopuneiden seuraa olmilta lapsiltaankin. Tarkoitus ei ole rakkautta evätä. Synti on tarttuva tauti, ja siinä on omat riskinsä tietysti kaikessa.

Omatunto minulla raamatun asioihin aina ratkaisevassa asemassa on tietomäärää vasten. Omissa erehdyksissäni olen ollut rehellinen, ei minulla ole oman kunnian kysymyksiä koskaan ollut.
        Evankeliumi eikä usko ei ole sellainen asia.

Olen hyvin outo tapaus varmasti monin tavoin, aina jollakin tavalla originelli, ja ihmiset monet näkevät aina jokseenkin hassuna asiana kaiken mitä eivät itse ymmärrä, niin on aina ollut.

Sivistyneitä ihmisiä koulutetaan yliopistoissa jonkun verran kohtaamaan tiedon käsittelyä ja erilaisuuksien kohtaamista, luovia aseneteita.

jari

• Kaikki mikä maksaa joka paikassa on jostakin kotoisin tietysti.

jari

• keskeyttänyt

Adventtikirkolla on ovela kirjekurssisysteemi, jolla aivopesu aloitetaan. Se etenee aste asteelta ja lopulta ihminen on lahkon orjuudessa.

• !"#€%&/()=?

Eli sua ei sitten kiinnostanut Raamattu ja sen sana. Propagandaväitteesi onkin sitten huuhaata.

• Jumala etsii ihmistä

Onneksi sinä keskeytit! Sinä et olisi pysynyt seurakunnassakaan, kun jo alkumetreillä usko Raamattuun loppui. Yritys oli siis ihan sinun omasi, jossa Jumala ei vetänyt sinua puoleensa. Syy, miksi sinä kaiketi tutkit, miten adventistit oikein huseeraa... Onneksi pääsit perille metkuistamme, ennenkuin liityit kokonaan seurakuntaan. Silloin olisit aiheuttanut vielä enemmän harmia.
        Onneksi on Jumaja, joka näkee. Kiitos hänelle hänen armostaan, että on saanut oikein isoilla kirjaimilla HERÄTÄ! Hän etsi minut, en minä häntä. Oikeastaan mieluimmin pakenimme.

• Ja täällä näyttää olevan samanlaista,kuin Jehovan todistajuudesta kertovilla
      sivuilla.Kaikki ovat kuulemma "aivopesty".Niin näyttää olevan täälläkin linja.

• Jumala etsii ihmistä

Oikein arvattu, kai me olemme aivopestyjä --- joidenkin mielestä, mutta ei omasta, Sehän ratkaisee asian. Saan olla vielä irrallaan, vaikka miniä on sairaanhoitaja, ei ole vielä määrännyt kaltereihin. Vielä asuukin ihan lähellä, ja on hyvä tarkkailija.
        Olen onnellinen aivopesty, kun olen Jumalan aivopesemä. Kiitos siitä hänelle.

• Mitenkän se jako aivopesun mukaan on suoritettu?Jehovan todistajuudesta kertovalla palstalla aivopestyjä ovat JT:t.Täällä taas joku muu?Liekö siinäkin erilaisia asteita.
      Laitan tähän yhden esimerkin raamatusta mitenkä yllä mainitun
      tyyppisiä ajatuksia käytettiin jo Jeesuksen aikana.
      Markus 3:21:"Mutta kun hänen omaisensa kuulivat siitä,he lähti-
      vät ottamaan häntä huostaansa,sillä he sanoivat:'Hän on järjiltään.'
      22.Kirjanoppineetkin,jotka tulivat alas Jerusalemista,sanoivat:'
      Hänessä on Beelsebub,ja hän ajaa demonit ulos demonien hallisijan avulla."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      80
      3659
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2434
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      85
      2060
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1597
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1441
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1429
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1384
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1347
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1237
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1095
    Aihe