Tuli vähän rahaa. Verojen jälkeen jäi käteen reilu 350000€. MIhin kannatta sijoittaa?
Pankissa kävin, mutta se akka alkoi myymään sijoitusrahastojaan, hah, huonompaa sijoituskohdetta ei voi ollakaan.
Arvo-osuustili on nyt aktiivinen ja kokeeksi pistin 50000€ Nokiaan kiinni, annetaan olla rauhassa siellä muutama vuosi ja katsotaan tilannetta.
Asuntolainaa ei enää ole, autokin on kesällä vaihdettuja maksettu, joten mitä tällä rahalla tekisi. Ostaisiko pikkukaupungista kolme huoneistoa, ne tuolla hinnalla saa, olisiko vuokratulosta tuottoa tarpeeksi?
No joo, siis tosifaktat pöytään, että saatte ehdotella:
- Tarvitsen 300000€:sta n 20000 € tuoton vähintään vuodessa, toki siitä verottaja vie osansa.
- Riskisijoitus esim alkavaan yritykseen ei kiinnosta, muuten kyllä pelisilmää on
- Rahastot ovat nynnyille, ei kiinnosta
- Kiinteistö jossain maalla voisi olla kova sana, sinne nuori nainen taloudenhoitajaksi...
Antakaas ehdotuksia.
mihin 300000€
12
2189
Vastaukset
- sä pärjäät kyllä
Vähän häiritsee se, että sulla on riveillä ihan asiaakin joten viesti voi olla periaatteessa ihan aito. Sun tuotto-odotus on realistinen ~7% luokkaan, jonka voi saavuttaa melko riskittömästi. Mainitsit myös itse asunto-osake sijoittamisen, josta voidaan helposti odottaa 7% vuotuista tuottoa, jos et sijoittele velkarahalla. Tässä sijoitusmallissa on se hyvä puoli, että se on melko riskitöntä ja fiksuna miehenä voit hoitaa itse koko osto- ja vuokraustoiminnan joten välikädet eivät syö tuottoa.
Eksoottisia pikavoittoja(~1v) voit tehdä sijoittamalla hopeaan, koska se on noteerattu markkinoilla alakattiin verrattuna kultaan. Tämä tarkoittaa sitä, että hopean esiintymistiheys on vain 15x kovempi kuin kullan, mutta kulta arvotetaan markkinoilla lähes 50x. Hopealla on kullan tavoin tasainen menekki teollisuudessa. Viestin tarkoitus on se, että tutustut itse tarkemmin hopean sijoitusmahdollisuuteen etkä usko jotain anonyymihörhöä suomi24-foorumeilla.
Sun henkilökohtainen talous on niin mallillaan, että sinuna sijoittasin myös omaan hyvinvointiin eli matkustele ja sijoita palveluihin.1) Summa on sen verran iso, että sitä ei kannata sössiä tuhlaamalla.
2) Summa on sen verran pieni, että sitä ei kannata sössiä leuhkaan asenteeseen.
Tuolla saa isosta kaupungista hyvän n. 100 m2 kämpän tai kaksi yksiötä. Pieneen kaupunkiin en sijoittaisi. Ostaisin varmaan aika tylsästi kaksi yksiötä Turun, Tampereen tai Hesan keskustasta ja laittaisin vuokralle ja jatkaisin rauhallista elämää. KONE:een osakkeet voisivat olla ok.
VARO asennettasi: jos et ole tottunut varallisuuteen (miltä tuo leuhka retostelu kuullostaa), tuhoat tuolla leuhkalla asenteella rahasi.
Minulla on tällä hetkellä kierroksilla kolme kaupunkikämpäää isoista kaupungeista, kaksi kesähuvilaa rannikolta sekä velaton auto ja käteistä jokunen kymppi. Ja katso: ostan tarjousjauhelihaa, elän vaatimattomasti, teen itse vaatteita ja ruokaa, yritän antaa hyväntekeväisyyteen jotain, enkä lennä ekaluokassa tai retostele jonkun seuralaisen ostamisella tai kerro joka ilmansuuntaan, mitä on. Olen nähnyt liian monen tulevan pärsaukiseksi leuhkalla asenteella.
Toisen huvilan myyn juuri, jos joku ostaa, tänä keväänä.
Anna 1% haluamaasi hyväntekeväisyyteen. Antaessaan saa. Älä mokaa. Ole vaatimaton ja pidä asia omana tietonasi. Nimenomaan vaatimatonta pelisilmää kaivattaisiin.- taskulaskimella
Asuntosijoittamisen SUUNNITTELU on helppoa: Etsiä asunto josta saa neliövuokrana kuukaudessa puoli prosenttia neliöhinnasta hoitovastikkeen.
Sellaista vaan ei helposti löydy varsinkaan putkiremontoitua. Putkiremontti minulla kaksinkertaisti hoitovastikkeen
Puoli prosenttia kuukaudessa miinus pääomatulovero on 4,2% nettotuotto
- ..............44444
itsetekisin näin: Osta 1 sijoitus asunto jostain lähellä olevasta kaupungista,oletan siis että asut jossain pk seudulla. jo 80 000 saa jo ihan hyvän sijoitusasunnon.
Sitten osakesalkku. Osakkeiden arvo on tullut nyt viimeaikoina aikalailla alas joten voisi olla ihan hyvä hetki ostella jotain salkunpohjalle.
salkkumalli esim:
stora enso r 10%
talvivaara 10%
amer sport 10%
Ramirent 5%
rautaruukki 5%
Elisa 30%
Fortum 15%
Sampo 15%
Salkun koko noin 150 000€
Tuollaisen salkun itse tekisin. tietty jos haluaa niin voi sijoittaa ulkomaillekkin mutta mielestäni helsingin pörssin seuraaminen on helpompaa ja yhtiöt helpompi seurata. Tuolla summalla saa jo jonkinverran osinkotuloja ja vuokratulot päälle niin alkaa jo pärjäämään. Tuohon päälle sitten osakkeiden mahdollinen arvonnousu. Jos kurssit laskee voi osakkeita ostella lisää myöhemmin. Tärkein ehkä kuitenkin että ei osta kaikkia osakkeita kerralla jolloin saa vähän jonkinlaista ajallistakin hajautusta,mutta ei myöskään liiankaan varovaisesti. Tässä se juttu piileekin miksi toiset rikastuu ja toiset köyhtyy.
Loput rahat matkusteluun ja harrastuksiin panostamiseen. Eli ns. elämästä nauttimiseen.- et näin
Itellä tollanen Säästöpankin yrityslaina summa muutama kymppitonni tehty noin parivuotta sitten tällä hetkellä kasvanut tuottoo 13.5% Eli "tikkua ristiin" laittamatta hilloo tulee hyvin! Kuinka kauan?
Noi sijoitus rahastot tahtoo olla sellasia että niistä ei hyödy kun salkunhoitaja!
Osakkeiden REALISTINEN vuosituotto on max 7%
Jos ton verran olis rahua kuin aloittajalla ostaisin "kivitalo" osakkeen ja vuokralle
3kk takuu vuokra jne ei mikään huippu tuotto mutta varma ja kivitalon voi muuttaa rahaks ja vaikka voittaakkin kaupassa!
- naakija
Suomalaiseen pienyritys kauppaan hyvä tuotto n.10 % riskitön.
- asuntosijoitus
Tuolla joku mainitsi ettei velkarahalla kannata sijoittaa.
Tuolla 300 000€ saa jo todella monta sijoitusasuntoa jos tietää mitä tekee.
asuntoja saa 30-40% omaosuudella, loppu taloyhtiölainaa.
Pointti on siinä että taloyhtiölaina voidaan vähentää kokonaisuudessaan verotuksessa kun se on taloyhtiössä oikein kirjattu kirjanpitoon.
Näinollen saat maksaa verottomalla rahalla yhtiörahoituksen pois jolloin tuotto kasvaa kun verorahatkin jäävät itselle.
Mulla on 4 kpl. asuntoja tällä systeemillä. - Osaaminenkannattaa
Tuollaista 3-4%:n tuottoa saa ymmärtämättä mistään mitään sijoittamalla esim. lääkefirmojen osakkeisiin jotka antavat tasaista ja ennustettavaa osinkoa.
Sen yli täytyy olla osaamista ja tehdä työtä rahan eteen. Olen itse hankkinut kiinteistöjä Aasiasta ja niiden arvo on noussut 60-100% parissa vuodessa. Lisäksi niistä tulee vuokratuloa n. 8% sijoitetusta pääomasta vuodessa. Korostan, että tämä ei ole tullut ilmaiseksi eikä tässä ole tuurilla osuutta yhtään. Kaikki on laskettu etukäteen ja oikeat tahot on lahjottu. - rahat.hävis
Aloittaja on varmaan sijoittanut jo kaikki rahansa noihin tässä ketjussa rahaa ruinaaviin kohteisiin ja ihmettelee nyt kun kaikki rahat hävisi eikä nuo ruinaajatkaan enää vastaa sähköposteihin xD
- mietimikävaihtoehto
tuolla rahalla sijoittamatta 40 vuotta thaimaassa palmujen katveessa.
- fghjkjhghjkhghjhg
thaikkuun muuttamisesta pitäisi maksaa 100 000€ vuodessa, tuskin sittenkään niin takapajuiseen ja rikolliseen maahan kannattaisi muuttaa.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211781
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231466Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1691308Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1571268- 1461260
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531039