E-pillerit, raskaana?

Huolestunut

Syön Yaz-merkkisiä e-pillereitä. Kävi nyt niin, että lumepillereiden aikana (en syönyt niitä) tuli normaaliin tapaan kuukautiset. Olin varmaan ajatuksissani, kun laskin, että milloin seuraavan kerran syön taas vaikuttavia aineita sisältäviä pillereitä. Noh, "päivä" koitti ja katsoin laattaa; olin unohtanut ottaa 2 pilleriä ja tämä päivä olisi kolmas! Kuinka suuri mahdollisuus on raskauteen? Ja joka päivä olen harrastanut seksiä...

Asiallisia kommentteja kiitos!

7

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huolestunut

      Eli siis kuusi päivää olin ilman pillereitä, joista 4 olivat siis lumepäiviä. 7. päivänä tajusin, että kaksi pilleriä olisi jo pitänyt ottaa ennen tätä päivää.

    • huooohhh

      "Kuinka suuri mahdollisuus on raskauteen? "

      Mahdollista on, kukaan ei sen enempää osaa sanoa, millainen mahdollisuus juuri sinun kohdallasi on.

      Jos unohtaa useamman pillerin, pitää ottaa yhteys lääkäriin.

      Ja noin 3 viikon päästä on syytä tehdä raskaustesti.

    • Itse söin kanssa tuossa hetki sitten saman merkkisiä pillereitä, mutta merkkiä vaihdettiin. Unohdin sitä itsekin aina välillä niitä pillereitä ottaa. Kannattaa tietenkin lukea se lappu systeemi kun tulee niiden pillerien mukan (itselläni ainakin tuli mukana sellainen laatan kokoinen viihkonen jossa oli kerrottu tällaisista tapauksista aj mitä niissä toimia.) Joskus taisi jopa 3 pilleriä unohdettua ottaa mutta koska ei harrasteta mieheni aknssa kovinkaan aktiivista seksi elämää, niin enpähän ainakaan vielä tähän asti ole paksuksi kertaakaan tullut. (Muistaakseni kaikissa pillereissä on se sama että jos unohdat ottaa yhden pillerin yli 12h siitä milloin se olisi pitänyt ottaa, suoja taso on heikentynyt ja jos pelkää vahinkoa niin pitäisi käyttää muita ehkäisy menetelmiä 7pv ajan kun osaa ottaa lääkkeet joka päivä, jos lääke siis unohtuu alle 12h sen normaalista otto ajasta, ei sen pitäisi vaikuttaa mitenkään ehkäisyn tehoon.)

      • huoooohh

        "jos unohdat ottaa yhden pillerin yli 12h siitä milloin se olisi pitänyt ottaa, suoja taso on heikentynyt ja jos pelkää vahinkoa niin pitäisi käyttää muita ehkäisy menetelmiä 7pv ajan "

        Höpö. Riippuu ihan siitä pilleriviikosta, mikä on menossa, mitä pitää tehdä. (Yleisimmin yhdistelmäpillereissä - myös yazeissa - esim. 2. pilleriviikolla tapahtunut unohdus ei heikennä ehkäisytehoa. 1. viikko taas on kriittinen, koska jos on taukoviikkoa pidempään ilman hormoniannosta, munasolu saattaa kypsyä ja irrota.)

        Muutenkin viestisi melko turha.
        Sinä et ole tullut raskaaksi, mutta jotkut ovat tulleet, vaikkeivat ole unohtaneet pillerin pilleriä.


      • huoooohh kirjoitti:

        "jos unohdat ottaa yhden pillerin yli 12h siitä milloin se olisi pitänyt ottaa, suoja taso on heikentynyt ja jos pelkää vahinkoa niin pitäisi käyttää muita ehkäisy menetelmiä 7pv ajan "

        Höpö. Riippuu ihan siitä pilleriviikosta, mikä on menossa, mitä pitää tehdä. (Yleisimmin yhdistelmäpillereissä - myös yazeissa - esim. 2. pilleriviikolla tapahtunut unohdus ei heikennä ehkäisytehoa. 1. viikko taas on kriittinen, koska jos on taukoviikkoa pidempään ilman hormoniannosta, munasolu saattaa kypsyä ja irrota.)

        Muutenkin viestisi melko turha.
        Sinä et ole tullut raskaaksi, mutta jotkut ovat tulleet, vaikkeivat ole unohtaneet pillerin pilleriä.

        No sori jos otat hernettä nenään, mutta näin ainakin mun pakkaus selosteessa luki kun Yaz:ia söin, tosin olisin voinut yrittää muistaa lisätä tuon kierto homman, 3. pilleri viikolla oli muistaakseni myöskin kriittistä aikaa. (Siksi kannattaisikin ihmisten lukea ne liput ja laput mitä sieltä apteekista j lääkäriltä saa että lukisi ne, tai vaihtoehtoisesti soittelisi sinne lääkärille ettei tarvitsisi netissä sekoilla.) Ja ainahan se lääkäri/resepti/apteekki sanoo ettei pilleri ole välttämättä oikein käytettynäkään 100% varma, voi sitä pillerin tarkka syöjäkin tulla paksuksi joten miksi nälvimään jos en kaikkea 100% tiedä?

        Toin vaan oman puoleni esiin asiassa, itse en ainakaan jaksa ottaa kovaa stressiä pillerien unohtelusta kun kuitenkin tietää mitä sitten tehdä jälkikäteen..


      • huooohh
        sipeteus kirjoitti:

        No sori jos otat hernettä nenään, mutta näin ainakin mun pakkaus selosteessa luki kun Yaz:ia söin, tosin olisin voinut yrittää muistaa lisätä tuon kierto homman, 3. pilleri viikolla oli muistaakseni myöskin kriittistä aikaa. (Siksi kannattaisikin ihmisten lukea ne liput ja laput mitä sieltä apteekista j lääkäriltä saa että lukisi ne, tai vaihtoehtoisesti soittelisi sinne lääkärille ettei tarvitsisi netissä sekoilla.) Ja ainahan se lääkäri/resepti/apteekki sanoo ettei pilleri ole välttämättä oikein käytettynäkään 100% varma, voi sitä pillerin tarkka syöjäkin tulla paksuksi joten miksi nälvimään jos en kaikkea 100% tiedä?

        Toin vaan oman puoleni esiin asiassa, itse en ainakaan jaksa ottaa kovaa stressiä pillerien unohtelusta kun kuitenkin tietää mitä sitten tehdä jälkikäteen..

        (Pakkausselosteen voi käydä nyt ettimässä vaikka Lääkeinfostakin. http://www.laakeinfo.fi/ )

        3. viikko (tai yazeissa nyt rivit ennemminkin) ei ole kovin kriittinen, koska silloin voi aloittaa taukoviikon heti tai syödä toisen liuskan suoraan putkeen.


    • ............

      Eipä ole sama varoaika aika kaikissa pillereissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe