Hei!
Ihan olisin vain sellaista kysellyt, että menenkö työterveyteen vai omalle lääkärille
kun minun tarvitsisi saada e-pillerit?
Kysymykseni on ehkä hieman hassu, mutta mietin vain, että voinko mennä työterveyteen pyytämään pillerit?
miten on, e-pillerit?
4
130
Vastaukset
- Kymppi+plussa
Gynekologi ne pillerit myöntää, ei lääkäri.. Ja ei se työterveyteen kuulu.
Itse soitin perheneuvontaan jonka kautta pääsin lääkärille/gynekologille ja kertomusten perusteella sain pillerit(tietenkin myös oli tutkimukset sun muut), merkkiä tosin vaihdettiin hiljattain uusiin koska vanhoista pillereistä tuli entistä kivuliiaammat menkka kivut ja runsauskaan ei muuttunut pienemmäksi, ennemminkin päinvastoin.
Että rohkeasti vain etsimään sitä numeroa ja jos ei muuta niin kyllä aina joku siellä terveyskeskuksessa osaa auttaa, ainakin täällä päin osaa. =)- ybghj
Joissakin paikoissa työterveyslääkäri voi hoitaa ehkäisyasiat kuntoon, mutta taitaa olla yleisempi käytäntö hoitaa nämä asiat muualla.
Gynekologia (joka on lääkäri, tuossa eräälle kirjoittajalle tiedoksi) ei tarvita yhtään mihinkään, jos kyseessä ei ole mikään gynekologinen vaiva. E-pillereiden hankinta on niin perusasia, ettei siihen erikoislääkäriä edes tarvita. Terveyskeskuksen omalääkärillä hoitunee, mutta kunnassa voi olla myös muita instansseja, joiden perustyöhön nämä asiat kuuluvat. Omassa kunnassani esimerkiksi perhesuunnitteluneuvola hoitaa ehkäisyasioita. - .
Lääkäri se gynekologikin tosiaan on, erikoistunut.
Yleensä työterveys ei hoida ehkäisyasioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854940- 402401
- 902359
- 1912330
- 1331929
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231788- 1781550
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161451Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3461243- 351146