Usein kreationistit sanovat Jumalan luoneen jokaisen eliön ERIKSEEN, ilman tuhatta välimuotoa eliöstä toiseen maan päällä, jostakin aikaisemmasta oliosta uudeksi creatureksi! Onko näin? Sitä käymme nyt miettimään.
Väitetty YECin 6012 vuotta luomisesta on järkyttävän lyhyt aika, mutta siitä on todiste taivaankappaleiden "pienuus", jos kaikki on ollut alussa vetypilveä, ei ole mennyt kauan sen pistäminen tiivistymään auringoiksi ja planeetoiksi. Jos miljardeja vuosia olisi kestänyt aikaa, olisi taivaankappaleet isompia, näin väitän, mutta laskelma siitä asiasta vielä vähäsen kesken:-). Neljä valopäivää vedyn tiheydellä galaksimme massaksi sen säteiseen palloon, kertoo juurikin viikon kestäneestä luomistapahtumasta.
Mutta se analogia ihmisten luomistöistä: Jos ihminen päättää rakentaa koneen, esim. elektroniikalla, ihmisen on täytynyt ensin rakentaa historiassaan joitakin yksinertaisempia vekottimia - näin on Jumalakin tehnyt, maan päällä on yksinkertaisempia ja "pienempiä" nisäkkäitä ja mm. "liskoja". Ja se että alussa tietokoneet olivat valtavan suuria kaappeja, huoneen kokoisia, siitä analogia on dinosaurukset, joissa testattiin joitakin yksinkertaisempia bio-rakenteita....
Mutta pointti on tämä: Ei ole katkotonta lisääntymisketjua, jossa olisi vähittäisiä muutoksia kohden monimutkaisempaa eliöitä, vaan on kerralla rakennettu tiettyjä biologisia konstruktioita, JOILLA EI OLE siitettyjä välimuotoja mistään aikaisemmasta, kuitenkin niin, että Jumalakin on varmasti KOPIOINUT geenistöjä esim. ihmiselle joistakin juuri hetki siteen luomastaan aikaisemmasta eliöistä kuten esim. jostakin apinankaltaisesta. Myös on varmaa, että ennen oman galaksimme(neljä valopäivää vedyntiheydellä pallonsäteellä) on Jumala luonut ennen tätäkin GALAKSEJA, ja niissä opittuja asioita oli Jumala soveltanut oman galaksimme luontiin.
Omat laskelmani osoittavat, että galaksimme ei nykyisellään tarvitse olla kuin 7 valovuotta halkaisijaltaan, koska parallaksi katoaa lähes täysin etäisyydellä 8,5 valotuntia x 1200-tähtikuorta, koska tähtemme kiertää Galaksin keskipistettä ja siksi parallaksin pienuus osoittaa nykylaskelmilla lähimmän tähden olevan noin 4 valovuoden etäisyydellä....
Lopputulos päätelmästäni on tämä: KOSKA Jumala on olemassa, EI TARVITA mitään vähittäisten muutosten miljardin vuoden evoluutio-teoriaa, oman galaksimme suhteen, koska Jumala on voinut kerralla rakentaa eliöt haluamanlaisikseen. Kaikenlaisissa hi-hi-hiiliajoituksissa mysteeri on jo itsessään se, kuinka on voitu mitata TARKASTI nuo hiilimäärät ja se, että miksei jo elävässä yksilössä ole tapahtunut "hiilihajoamista", eihän elollisuus mitenkään estä atomia halkeamasta. Aika tekaistu teoria siis "hiiliajoitus", ja kun ei ole varmaa edes se, onko hajoamisvakiot edes aina olleet samat....
On ylittämättömiä epäselvyyksiä jumalattomuudesta ammentavassa evoluutio-teoriassa, joissa kaikki voima ja kunnia annetaan jollekin ylimalkaiselle "luonnonvalinta" käsittelle, joka itsessään osaisi rakentaa olentojen elimet ja aistit geeneistämme, mutta on siis väärä käsite, koska Jumalan viisaus eli "LOGOS" on kaiken aikaa ollut läsnä maailmankaikkeutemme luomisesta lähtien, ja pystynyt kaiken luomaan nopeastikin.... Kukaan ei edes evoluutiossa kerro, mikä ja kuka geenien pohjalta rakentaa, (ehdotettiin mitokondriota) - KENEN SILMÄ meitä vartioi ja ohjaa, kun äitimme kohtuun muovaudumme? Myöskin kuitenkin luovutus pitkien aikojen suhteen sille asialle, että koska muitakin Galakseja on havaittu taivaalla, on varmaa, että KOKO MAAILMANKAIKKEUTEMME ikä voi olla "sarjaan" pistetyllä ajalla todella suuri.
Eikä se, että me itse, pienet ihmiset olemme ennen uudestisyntymää vielä sidottu pelkästään kehomme aisteihin, tietysti kerro mistään Jumalasta, muutakuin sen suhteen, että meidän rakentajamme on täytynyt olla huippuviisas. Jumalat siis voivat koska tahasa siirtyä tarkkailemaan vaikkapa koko GALAKSIA tähtineen, ja tehdä niille mitä lystäävät, mutta eivät tietysti niinkään tee, koska rakastavat luotujaan, ja eivät halua mitään liian suurta JÄRKYTYSTÄ voimallaan meille tehdä...
.
Analogia ihmisten luomistöistä Jumalan luomistöihin:
14
176
Vastaukset
- Pyhän LSH:n nimeen
Kuka loi Jumalan? Raamatusta et löydä vastausta, mutta vihjeitä kyllä.
Oikea vastaus on Lentävä Spagettihirviö (LSH). Raamatussakin on vihjaus: Alussa oli Sana. Mikä ihmeen Sana? Se on LSH:n määräys luoda maailmankaikkeus!
Aluksi LSH loi Jumalan ja Sitten HÄN, Jumalten Jumala, antoi määräyksen luoda koko universumi. Ja Jumala totteli.
Tämä selittää paljon enemmän kuin pelkät raamatunlauseet. Ota Aukino opiksesi! Muuten et voi selittää, mistä Jumala tuli!- Aukino
Oikea vastaus on Lentävä Spagettihirviö (LSH). Raamatussakin on vihjaus: Alussa oli Sana. Mikä ihmeen Sana? Se on LSH:n määräys luoda maailmankaikkeus!
Aluksi LSH loi Jumalan ja Sitten HÄN, Jumalten Jumala, antoi määräyksen luoda koko universumi. Ja Jumala totteli.
Tämä selittää paljon enemmän kuin pelkät raamatunlauseet. Ota Aukino opiksesi! Muuten et voi selittää, mistä Jumala tuli!
Jumala itse oli se 1. alkuvaikute, joka joskus tuntemattoman ajan kuluessa keräsi viisautensa viestintä-symboleillaan, jolla loi maailman. Ei mikään nykymateriamaailman ilmiö todista tai kerro Jumalan ilmaantumisesta, mutta jos sille voisi jonkun AJAN pistää- kuinka KAUAN sitten, niin se aika voisi olla järkyttävän suuri. Jumala oli myös luonut muita galakseja ennen omaamme, tämä on varma asia, siis yli 6012 vuotta sitten...."Jumala"-sana on tietysti vain ihmiskielen ilmaus, mutta meidän ei tule siihen lillukanvarteen tarkertua, vaan muistaa miten sanaa on määritelty, kyllä, totta, myöskin VAIN ihmisten toimesta.... - Sotkan muna
Tämä selittää paljon enemmän kuin pelkät raamatunlauseet. Ota Aukino opiksesi! Muuten et voi selittää, mistä Jumala tuli!
Kalevala kertoo että Sotkan munasta kaikki luotiin! Miten SE LINTU oli kehittynyt ja oliko se sama kuin se väitetty Saattana-Sana?
- asianharrastaja
Harhasi alkavat avaustekstistä päätellen olla aika pahana. Suosittelen lääkärinavun pyytämistä.
Ateismin mukaan kaikki on vain materiaa, atomeja, molekyylejä ja kemiallisia reaktioita.
Sen perusteella ateistien omat mielipiteetkin ovat vain aivojen kemiallisten ja sähköisten impulssien satunnaisesti aikaansaamia reaktioita. Ateisti ei voi siten itse vaikuttaa siihen, mihin hän uskoo ja mihin ei. Hän ei voi vaikuttaa omaan ajattelemiseensa.
Ja kun itse aivotkin ovat ilman älyllistä suunnittelijaa "kehittyneet" erilaisten mutaatioiden ja satunnaisten luonnonvalintojen kautta jostain alkuliemestä ja ovat pelkkää materiaa, niin voidaan hyvällä syyllä kysyä, voidaanko sellaisten aivojen tuottamiin mielipiteisiin luottaa ?- koska loppusota
Ei kukaan ole "luonut" jumalaa.
Koska jumalaa ei ole olemassakaan.
"Minä olen se mikä minä olen"
Kätevä lause vai mitä?
Ja pitää taatusti paikkansa vaikka hän olisi mikä.
Jokin henkiolento on olemassa joka alistaa, kiristää, terrorisoi, uhkailee jne. "luomiaan" ihmisiä.
Ja kylvää onnettomuuksia, sairauksia, sotia jne. maailmaan niin paljon kun kerkiää ja viimisen päälle kierosti jotta kenenkään mieleen ei vain tule häntä siitä syyttää.
Jeesuksen sanat uudessa testamentissa olivat todella enteelliset.
Matt 10:34
"Älkää luulko että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle. En minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan".
Ja mikäli katselemme ihmiskunnan historiaa viimeiset 2000 vuotta niin totisesti, totisesti hän on pitänyt sanansa. - mdma
"Ateismin mukaan kaikki on vain materiaa, atomeja, molekyylejä ja kemiallisia reaktioita."
Älä viitsi valehdella, pyhä kirjas kieltää.
"Sen perusteella ateistien omat mielipiteetkin ovat vain aivojen kemiallisten ja sähköisten impulssien satunnaisesti aikaansaamia reaktioita."
Miksi reaktiot olisivat satunnaisia? Nimittäin yleisesti tiedetään että todellisuudessa luonnonlait määrittelevät nuo reaktiot.
"Ateisti ei voi siten itse vaikuttaa siihen, mihin hän uskoo ja mihin ei. Hän ei voi vaikuttaa omaan ajattelemiseensa."
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi, pyhä kirjas kieltää.
"Ja kun itse aivotkin ovat ilman älyllistä suunnittelijaa "kehittyneet" erilaisten mutaatioiden ja satunnaisten luonnonvalintojen kautta jostain alkuliemestä ja ovat pelkkää materiaa"
Älä viitsi valehdella, pyhä kirjas kieltää.
"niin voidaan hyvällä syyllä kysyä, voidaanko sellaisten aivojen tuottamiin mielipiteisiin luottaa ?"
Kyllä. Koska evoluutioteorian perusteella voimme ennustaa että aivojen tehtävä on edistää selviytymistämme. - asianharrastaja
koska loppusota kirjoitti:
Kätevä lause vai mitä?
Jokin henkiolento on olemassa joka alistaa, kiristää, terrorisoi, uhkailee jne. "luomiaan" ihmisiä.
Ja kylvää onnettomuuksia, sairauksia, sotia jne. maailmaan niin paljon kun kerkiää ja viimisen päälle kierosti jotta kenenkään mieleen ei vain tule häntä siitä syyttää.
"Älkää luulko että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle. En minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan".
Ja mikäli katselemme ihmiskunnan historiaa viimeiset 2000 vuotta niin totisesti, totisesti hän on pitänyt sanansa.Taisi silti olla myöhässä:
"Ja mikäli katselemme ihmiskunnan historiaa viimeiset 2000 vuotta niin totisesti, totisesti hän on pitänyt sanansa."
Kun katselemme ihmiskunnan historiaa sitä edeltävät 2000 vuotta, niin huomaamme, että miekka oli jo silloin maan päällä. Oikeastaan viimeisten 1000 vuoden aikana on ollut vähenemään päin. - Aukino
koska loppusota kirjoitti:
Kätevä lause vai mitä?
Ja mikäli katselemme ihmiskunnan historiaa viimeiset 2000 vuotta niin totisesti, totisesti hän on pitänyt sanansa.Ei kukaan ole "luonut" jumalaa.
Kätevä lause vai mitä?
Ja mikäli katselemme ihmiskunnan historiaa viimeiset 2000 vuotta niin totisesti, totisesti hän on pitänyt sanansa.
Ei olisi voinut syntyä maailmankaikkeutta, joka etsii homogeenisiä rakenteita, ja samoja rakennusaineita, ilman tarkaa suunnitelmaa siitä, kuin fysiikan perushiukkaset käyttäytyvät, ja kuinka ne ylipäänsä alunperin ilmaantuivat.
Juuri maailmankaikkeuden rakenteiden homogeenisyys, ainakin nyt omalla maapallollamme kertoo siitä, että kaikki on luotu, kaikki materia on "synteettisesti" valmistettu, jossakin tarkassa valmistusprosessissa.
Ei ole voinut syntyä edes ikmistä järkineen, jos järki-absoluuttia ei olisi ollut olemassa - alussa asti - repikää siitä. Ei mikään ihmisen aistinelmistä tai vaikkapa tavallisten eläinten, voi "itsestään syntyä sattumoisin"; evoluutikot uskovat johonkin kummalliseen taikuuteen tässä asiassa.... - Aukino
Aukino kirjoitti:
Kätevä lause vai mitä?
Ja mikäli katselemme ihmiskunnan historiaa viimeiset 2000 vuotta niin totisesti, totisesti hän on pitänyt sanansa.
Ei olisi voinut syntyä maailmankaikkeutta, joka etsii homogeenisiä rakenteita, ja samoja rakennusaineita, ilman tarkaa suunnitelmaa siitä, kuin fysiikan perushiukkaset käyttäytyvät, ja kuinka ne ylipäänsä alunperin ilmaantuivat.
Juuri maailmankaikkeuden rakenteiden homogeenisyys, ainakin nyt omalla maapallollamme kertoo siitä, että kaikki on luotu, kaikki materia on "synteettisesti" valmistettu, jossakin tarkassa valmistusprosessissa.
Ei ole voinut syntyä edes ikmistä järkineen, jos järki-absoluuttia ei olisi ollut olemassa - alussa asti - repikää siitä. Ei mikään ihmisen aistinelmistä tai vaikkapa tavallisten eläinten, voi "itsestään syntyä sattumoisin"; evoluutikot uskovat johonkin kummalliseen taikuuteen tässä asiassa....Ei ole voinut syntyä edes ikmistä järkineen, jos järki-absoluuttia ei olisi ollut olemassa - alussa asti - repikää siitä. Ei mikään ihmisen aistinelmistä tai vaikkapa tavallisten eläinten, voi "itsestään syntyä sattumoisin"; evoluutikot uskovat johonkin kummalliseen taikuuteen tässä asiassa....
Ja yhtä ihmeellinen on solunrakenne ylipäänsä, miten siellä voi olla kaikki tarvittava kromosomien monistamiseen, ja miten muka "itsestään", mikään asia osaisi ruveta käyttämään geeneissä samoja rakennuspalikkoja, aminohappoja, se on mahdotonta, ilman että meidät on suunniteltu, samoin kuin on suunniteltu tietokoneeseen sen binääritoiminnat.....
Ei ole mitään ongelmaa minulla ollut uskoa siihen, että on suuri YLIJÄRKI, olen itsekin jossain määrin järjellinen olento, ja sellaiselta "Jumalalta" olen itsekin saanut kopioida muutamia "palikoita", omaan älylliseen toimintaani....
Raamattua aina morkataan, kuitenkin siellä on uskomaton määrä erilaisia sanalogiikoita, ei ole tärkeää se, että itse sanasto ei käsittele mitään erityisen tieteellistä, vaan se, että sanaluokat, niiden kombinoinnit mielekkäästi ja taivutusmuodot on mahdollista oppia ihan Raamattua lukemalla....
Raamatusta saisi tieteellisen opuksen, ihan korvaamalla päittäin tiettyjä substaantiiveja ja verbejä, jonkin toisen sanaston, vaikkapa tietellisen teoksen vastaavilla sanoilla....
Ihminen loi jumalan kun luuli syyn ja seurauksen lakia joka toimii kaikkialla, erilliseksi jumalaksi eikä se vaikuta muuhun kun ihmisen mielikuviin, mutta syynja seurauksen laki toimii ajattomna ajallisessa maailmankaikkeudessa, ja on ollut olemassa jo ennen alkuräjähdystä toimimattomana kunnes ilmaantuu ajalline aineellinen maailmankaikkeus
Mikä sitten on luonnonvalinta, onko se luonnonvalinta että ihminen itse voi vaikuttaa omaan tulevaisuuteensa toiminnallaan, ja sillä on syynsä jaseuraksensa
Näinollen luonnonvalinta evoluutiossa ei ihmisen kehityksen osalta pidä paikkaansa kuin sitä osin joka koskee fyysistä ja biologista kehitystä
LUonnonvalinta on sama kuin sattuma, mutta sattumaa ei ole,
me vain sanomme sattumaksi kun emme tiedä totuutta- exitnyt
Tuuli se korsia sinunkin korvien välissä heiluttelee! Laitapa foliohattu päähäsi ja anna aivojen levätä.
- 654654654644665465
Yksi sana riittää kumoamaan haihattelusi:
sedimentit.- nahkapussit
Katsoppa järvenpohjaa ja sen muutosta 50 vuoden aikana. Etpä löydä sieltä sedimenttejä!
Ja syy on selvä.Kerrokset eivät vastaa vuosia.
Humus heiluu koko ajan aaltojen vaikutuksesta sekoittaen pintasedimentit keskenään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694811KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1883765- 1873446
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783199Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502919- 251984
- 241931
- 1811752
- 301686
- 431385