Läheiseni on riippuvainen, kokemuksia?

koiranputki

Millaisia ongelmia päihteidenkäyttö on aiheuttanut? Kuinka olette selvinneet/ oletteko saaneet apua, oliko avunsaanti helppoa? Millaisia tuntemuksia riippuvuus on aiheuttanut, kuinka olette itse jaksaneet? Mikä on auttanut jaksamaan?

Vastauksen pituudella ei merkitystä, kaikki mahdollinen tieto otetaan vastaan!
-kiitos

Vastata voit myös sähköpostiini [email protected]

5

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuka olet

huvikseenko kyselet.

• koiranputki

Ainan, olisi hyvä ollut huomata tuon kertominen. Ei, itse olen samassa tilanteessa. läheisen roolissa. Mukava olisi kuulla muiden kokemuksia..

• Klematis

Minä myös alkoholistin läheinen. Vertaistuki ei olisi haitaksi.

• jgoap

Millaisia ongelmia päihteidenkäyttö on aiheuttanut?
      käyttäjälle:
      elämänhallinta heikkoa; rahat menee päihteisiin, vuokratkin rästissä, tärkeät asiat jää hoitamatta, tulee hölmöiltyä = sakkoja ja linnareissuja, masennusta, itsetuhoisuutta jne jne

• meikääähä

LIIIKAAAA, vain vähän liikaa mä sieniä napostelen...eli tässä kerron itsestäni.
      En ole ns 'narkkari', savuu tattii holia menee usein, piri/ekstaasi jne ehkä kerran/2kk. kaveripiiri douppaajia.

Millaisia ongelmia päihteidenkäyttö on aiheuttanut?

Sellaisia mm, että ei kiinnosta mennä yhteiskunnan mukaan,
      omat säännöt,
      huonovointisuus henkisesti, kun joutuu tasapainoileen eri todellisuuksien välillä(aineissa/selvinpäin),
      tieto lisää tuskaa,
      mielenterveysongelmat,
      viekkarit(ahdistus/turhautuneisuus),
      luottamuspula ihmisiin(monet douppaajat kusettanu),
      ihmissuhteiden merkitsettömyys,
      millään ei ole mitään väliä-tunne
      pikkurikokset .... jne jne..

Kuinka olette selvinneet/ oletteko saaneet apua, oliko avunsaanti helppoa?

Olen sitä mieltä, ettei tähän välttämättä ole olemassa apua. Kaikki lähtee itsestä, jos on motivaatiota niin sitten voi onnistua. Tää on enemmänkin elämäntapa, ne läheiset jotka on vielä jäljellä ovat mun motivaatio. :)

Millaisia tuntemuksia riippuvuus on aiheuttanut, kuinka olette itse jaksaneet?

Entisten kavereiden riippuvuudet ovat aiheuttaneet itselleni yksinäisyyden tunnetta, koska kaverit valitsivat päihteen ihmissuhteen sijasta, masentuneisuutta kun asiat eivät menneetkään kuten alussa luulin, "selkäänpuukotusta" jne

Mikä on auttanut jaksamaan?

Tässä sitä ollaan ja eletään päivä kerrallaan. Sosiaalisuus, liikunta ja luonnosta nauttiminen, savut ja tatit, koska ne auttavat muistamaan että elän loppujenlopuks itselleni ja että elämä on lahja. :;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5330
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      2615
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      270
      2463
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2379
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1814
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      229
      1553
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      54
      1151
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1083
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90
      1076
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      86