Läheiseni on riippuvainen, kokemuksia?

koiranputki

Millaisia ongelmia päihteidenkäyttö on aiheuttanut? Kuinka olette selvinneet/ oletteko saaneet apua, oliko avunsaanti helppoa? Millaisia tuntemuksia riippuvuus on aiheuttanut, kuinka olette itse jaksaneet? Mikä on auttanut jaksamaan?

Vastauksen pituudella ei merkitystä, kaikki mahdollinen tieto otetaan vastaan!
-kiitos

Vastata voit myös sähköpostiini [email protected]

5

293

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuka olet

huvikseenko kyselet.

• koiranputki

Ainan, olisi hyvä ollut huomata tuon kertominen. Ei, itse olen samassa tilanteessa. läheisen roolissa. Mukava olisi kuulla muiden kokemuksia..

• Klematis

Minä myös alkoholistin läheinen. Vertaistuki ei olisi haitaksi.

• jgoap

Millaisia ongelmia päihteidenkäyttö on aiheuttanut?
      käyttäjälle:
      elämänhallinta heikkoa; rahat menee päihteisiin, vuokratkin rästissä, tärkeät asiat jää hoitamatta, tulee hölmöiltyä = sakkoja ja linnareissuja, masennusta, itsetuhoisuutta jne jne

• meikääähä

LIIIKAAAA, vain vähän liikaa mä sieniä napostelen...eli tässä kerron itsestäni.
      En ole ns 'narkkari', savuu tattii holia menee usein, piri/ekstaasi jne ehkä kerran/2kk. kaveripiiri douppaajia.

Millaisia ongelmia päihteidenkäyttö on aiheuttanut?

Sellaisia mm, että ei kiinnosta mennä yhteiskunnan mukaan,
      omat säännöt,
      huonovointisuus henkisesti, kun joutuu tasapainoileen eri todellisuuksien välillä(aineissa/selvinpäin),
      tieto lisää tuskaa,
      mielenterveysongelmat,
      viekkarit(ahdistus/turhautuneisuus),
      luottamuspula ihmisiin(monet douppaajat kusettanu),
      ihmissuhteiden merkitsettömyys,
      millään ei ole mitään väliä-tunne
      pikkurikokset .... jne jne..

Kuinka olette selvinneet/ oletteko saaneet apua, oliko avunsaanti helppoa?

Olen sitä mieltä, ettei tähän välttämättä ole olemassa apua. Kaikki lähtee itsestä, jos on motivaatiota niin sitten voi onnistua. Tää on enemmänkin elämäntapa, ne läheiset jotka on vielä jäljellä ovat mun motivaatio. :)

Millaisia tuntemuksia riippuvuus on aiheuttanut, kuinka olette itse jaksaneet?

Entisten kavereiden riippuvuudet ovat aiheuttaneet itselleni yksinäisyyden tunnetta, koska kaverit valitsivat päihteen ihmissuhteen sijasta, masentuneisuutta kun asiat eivät menneetkään kuten alussa luulin, "selkäänpuukotusta" jne

Mikä on auttanut jaksamaan?

Tässä sitä ollaan ja eletään päivä kerrallaan. Sosiaalisuus, liikunta ja luonnosta nauttiminen, savut ja tatit, koska ne auttavat muistamaan että elän loppujenlopuks itselleni ja että elämä on lahja. :;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      74
      2345
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      36
      1922
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      100
      1211
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      47
      975
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      92
      900
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      26
      837
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      29
      700
    8. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      147
      693
    9. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      41
      685
    10. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      56
      598
    Aihe