uusi tie

uusi tie

Minun elämän käännekohta tuli siinä ku tulin uskoon.
En oo uskovan kodin laps,joten kotona ei näitä asioita puhuttu tms.
Minun elämä oli sekasin ja etsin,viinasta,muista päihteistä ja irtosuhteista lohtua,mutta aina vaan ilta tisensa jälkeen jäi sydämeen tunne että jotain puuttuu...kaipasin,etsin tietä...valoon...
Sitten,menin seurakunnan tilaisuuteen ja annoin elämäni Jeesukselle,tämä oli sitä mitä olin ehtiny,kaivannu,hakenu...Ne Jeesus jutut mistä silloin tällöin jossain aina kuulin,olikii ihan oikeesti totta,ja raamattu,se alkoi elämään arjessani,aivan uudella tavalla.
Laulussa sanotaan:
"kaiken uusin silmin näen nyt,näen nyt..."
ja se pitää paikkansa

10

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ingaliina

      Sattumalta eksyin tälle palstalle ja sun elämän käännekohta alkoi kiinnostaa.
      Jos saan kysyä että miten sinä tunsit uskoon tulo,että mistä sen tietää?
      Olet varmaan onnellinen immeinen nyt kun olet löytänyt etsimäsi.
      Mun elämässäkin on ollut vaikeita hetkiä mutta kuitenkin kaikki on tullut paremmaksi ja omasta mielestä minusta on tullut vahvempi ihminen.

    • jk

      vai niin

    • uusi tie

      No sen tuns ja huomas kyllä monella tapaa...Vaikka uskovat ussein sanoo että se ei oo tunne kysymys,mikä on totta mutta toisaalta: kyllähän sen tunteekii...Vaikee varmaan selittää sanoiks mutta yritän. Eli kun otin Jeesuksen sydämeen,halusin tullla ja tulin uskoon ni ilo täytti sydämen,tuli aito ilo,kevyt olo,kun kymmenien kilojen reppu ois otettu selästä pois...Sitten tulevina päivinä aloin huomaamaan pieniä muutoksia,en ennää kiroillu,kirosanat alko särähtämään korvassa,en pelänny yksin oloa(mitä ennen tosi paljon),aloin tuntemaan rakkautta,ns. hyviä tunteita...aloin itsestään haluamaan hyviä asioita,ne tuli luonnostaan,halusin rukoilla,lukea raamattua,olla vaan, jne...Kyllä sen vaan sitten tietää ja huomaa,ja vielä rohkaisen: kannattaa kokeilla,ei maksa mitään!Tsemppiä, nämä sanat on totta omalla kohdallani ja myös sinulle lukija raamattu sanoo: Kaikki on mahdollista sille joka uskoo...

    • ingaliina

      Mä olen kyllä vähän utelias ja monesti olisin halunnut kysyä niiltä jotka on uskoon tulleet mutta ei ole viitsinyt kasvokkain kysyä heidän asioitaan.
      Miten jeesuksen voi sydämeen ottaa?Onko se niin että haluaa muuttaa elämää toisenlaiseksi ja tuntee että muuta vaihtoehtoa ei ole jos haluaa parempaa elämää itselleen.Käytkö kirkossa ja muissa hengellisissä tilaisuuksissa?
      Mä olen joskus yrittänyt raamattua lukea mutta,minun mielestä sen sisältöä on vaikea ymmärtää.
      Mutta olen iloinen sun puolesta ,jos elämääsi olet saanut rauhan.Ei ole pakko vastailla mun kysymyksiin jos et halua.

    • uusi tie

      Joo,elikkä Jeesuksen sydämeen ottaminen on lähinnä sitä että: jeesus sanoo itse raamatussa opetuslapsille"mitä tahdot että minä sinulle tekisin"?Hän kysyy,ja kun sanot vaikka kotona yksin ollessa että Jeesus tässä minä olen,minä haluan antaa elämäni sinulle ja anna minun kaikki syntini anteeksi,sinä olet uskossa.Raamattu sanoo senkii että se joka minun luokseni tulee,sitä minä en heitä ulos.saat uskoo tuonkii kohdan itsellesi.Eli sinun ihtes ei tarvii ruveta ihtees muuttamaan vaan Jeesus alkaa vaikuttamaan sinussa niin että et halua enää esim.kiroilla,tehdä huonoja asioita.jeesus vaikuttaa meissä kaikkia hyviä asoita,rakkaus,rauha jne...Joo,käyn säännöllisesti hengellisissä tilaisuuksissa,koska sieltä saa sitä ravintoa siihen uskon elämään,vastauskia mieltä askarruttaviin kysymyksiin,oppii tuntemaan Jeesusta paremmin jne.ja vielä tuli jotenki mieleen että siis Hän ei ole mikkään historian henkilö vaan Hän elää tänään ja vaikuttaa pyhän hengen kautta,ja piti kärsiä ristikuolema meidän tähtemme jotta me saisimme iankaikkisen elämän...Totta,voi olla että raamattu ei avaudu enne ku tulet uskooon ja alat uskossa rukoilölen sitä lukemaan,jolloin juuri se pyhä henki alkaa avaamaan sitä minkä sinä saat sisimpääsi uskoon tulon myötä ja saat alkaa omistamaan itselle kaikkia raamatun ihmeelisiä lupauksia,lohtua jne.kaikkea hyvää,toivottavasti tämä avas jotain ja vielä että itse ei ole tarvinnut katua tätä päätöstä,joten suosittelen

    • uusi tie

      Risti vain,ei kestä mikään muu,ei ole muuta pysyvää,jälkemmekin häviää...risti vain,jäljelle jää....

    • uusi tie

      Tuo äsken kirjoittamani laulun kohta on puhutellu minua aina sillontällön,mutta säännöllisin väliajoin...Kun omat suunnitelmat kariutuu,kun vaikka auto sanoo työsopimuksen irti,jonkun tuttavan elämän päivät päättyy...ei ole täällä maailmassa mitään pysyvää....Mutta siitä huolimatta raamattu kertoo meille lohdun sanoman: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että antoi ainoon poikansa,ettei yksikään joka häneen uskooo,hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.Joh.3:16

    • uusi tie

      Tuli halu kirjottaa rukousvastausksista...
      Kun me rukoillaan jotakin asiaa Herralta,voi olla että vastaus ei saavu kuin apteekin hyllyltä,voi mennä aikaa,joutua odottamaan mutta,Jumala on uskollinen...Kun me Hänen mielensä mukaisia asioita rukoillaan ni ajallaan saapuu vastaus....Josku myös ei,mutta sekin on vastaus ja aikanaan huomaa miksi sain ei vastauksen tai miksi minun täytyi odottaa mutta Jumala osaa myös yllättää,antaa asioita mitä emme osaa pyytääkkään.Kun annat elämäsi Hänen käsiin,saat huomata että Hän valmistaa tiesi...ei aina ole helppoa,mutta turvallista se on kun se ei ole omassa kädessä...hyvää kesän alkua kaikille jotka näiden asioiden äärellä olette ja muillekkii...

    • Hyvin luistaa :-)

      Ihan pakko myös kirjoitaa tänne oma kokemukseni.
      Itse olen elänyt monta elämänkriisiä lävitse ja viimeisin kun tuli, niin alkoi tapahtua... Mulle tuli sellainen olo, kuin joku puristaisi minusta kaikki mehut ulos, itkin paljon ja sitähän sitten riitti, mietin mistä tämä johtuu. Olinhan ennenkin kriiseistä selvinnyt, ei kai tämä sen kummempaa oisi voinut olla...
      Olo vaan ei periksi antanut, sama puristus jatkui. Hiljalleen aloin käsittää mitä tämä kaikki oli ja käännyin ystäväni puoleen, joka on uskossa. Uskomatonta oli se, kun menin ystäväni luokse, tiesi hän heti mitä minulle on tapahtumassa. En ollut edes ehtinyt vielä asiasta puhua. Ystäväni sanoi vain, että hän tunsi sen, kun astuin ovesta sisään... Eipä siinä sitten suurempia aikailtu, ystäväni kysyi minulta, että haluatko ottaa Jeesuksen vastaan? No, sitähän olin lähtenyt etsimään joten asiaa lähdettiin hoitamaan hyvin yksinkertaisesti, rukoilemalla.
      En kokenut siinä hetkessä mitään kaatumista, tärinää, vapinaa, huutoa tms. olin paremminkin hölmistynyt ja olo oli kuin olisin jonkun ison urakan saanut päätökseen. Ehkä se oli helpotuksen olo.
      Mutta lähipäivinä siitä alkoi tapahtua paljon asioita. Asiat vain jostain kumman syystä loksahtelivat paikoilleen. Asiat vain yksinkertaisesti toimivat. Ja kun hain vastauksia kysymyksiini, ne jostain kumman syystä vain tulivat mun eteen tavalla tai toisella ilman suuria ponnisteluja. Koin helpottavaa oloa siitä, että olin varmasti saanut syntini anteeksi ja voin sanoa, että se lista ei ihan lyhyt ollut...
      Pois en tätä elämää antaisi. Kuten nimimerkki "Uusi tie" kertoo, jotkin asiat vain jäävät pois. Kiroilu ottaa korvaan tosi pahasti, itseltäni loppui alkoholin käyttö, eikä mieli ole yksinkertaisesti sitä tehnyt, samoin nikotiinista pääsin kertaheitolla eroon, ei ollut edes vaikeaa. Raamattu alkoi kiinnostaa, ei sitä ole tarvinnut väkisin lukea. Nautin siitä kun saan laittaa kädet ristiin ja vaihtaa Jumalan ja Jeesuksen kanssa ajatuksia, siihen on ihmisen hyvä nukahtaa, kun ei pelota ... Asioita riittäisi kerrottavaksi paljon, mutta tässä tällä erää :-)
      Älkää ihmiset kävelkö onnenne ohi :-)

    • Uusi tie

      Hyvä kun tulit ja kerroit oman elämän käännekohdan. Näis se uusi tie alkoi sinullakin,ihanaa:) Ja se on niin henkilökohtainen kokemus,tässäkään ei varmasti ole yhtään samanlaista uskoontulokokemusta,vaan jokainen on erilainen. Olkaa vaan muutkii rohkeita kertomaan muutoksesta,näitä on ilo lukea:)
      Sinulla on voisko sanoa,oikein lahja kertoa asiat juuri sillätavalla ku ne oikeesti tapahtuu,niinku tuonkii kerroit hienosti että ei sitä raamattua todella väkisin lueta vaan siihen tullee halu,niin se mennee. Siunausta tälle tielle Jeesuksessa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe