Hyvityslasku ilman lupaa

Mikko79fin

Hei,

miten asiassa kuuluisi mielestänne toimia:

Yritys X osti minulta henkilöstövuokrauspalveluita viime kesänä. Teetin heille loppulaskun tilitoimistossa, jonka he lähettivät yritykselle. Yritys ilmoitti, etteivät he suostu maksamaan koko summaa, ja he tilasivat mnun tilitoimistoltani uuden laskelman sekä laskun (ilman minun lupaani). Tilitoimisto toimitti heille sittemmin uuden laskun, hyvityslaskun sekä uuden laskelman. Tuon summan yritys sitten maksoi minulle.

Kuka siis on korvausvelvollinen tuohon puuttuvaan summaan? Onko se tilitoimisto, joka luvatta on tehnyt hyvityslaskun?

Kenen puoleen kannattaisi kääntyä asiassa, vinkkejä hyvästä asianajasta tmv?

Kiitos!

8

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+1=2

Viikoittain otettu kuittaus asiakkaalta tunneista?
      -Vai muutaman tunnin töitä, täydet viikot laskuun puolen vuoden päästä, ehkä menisi läpi....

-Ota oppirahana. Älä kuvittele mihinkään korvaukseen oikeutusta.
      -Minulle eräs asiakas esitti: "Minun ei ole pakko hyväksyä puolen vuoden päästä
      kuittaukseen tulevaa tuntilappua" Iso firma, joka meni konkkaan.

-Eli mene nurkkaan käänny ittes puoleen.

• milla+

Se puuttuva osa pitää karhuta yritys X:ltä erikseen. Tilitoimisto voi olla korvausvelvollinen niistä karhuamiskuluista ja muusta vahingosta, jos hyvityslasku oli tehty noudattamatta riittävää huolellisuutta tai oli vastoin kysyjän ja tilitoimiston välillä erikseen sovittuja menettelysäännöksiä.

• Assddfgghjkkl

No mistä se sun tilitoimistos tiesi??? Mun asiakkaat ei tiedä mikä on mun tilitoimisto.

• ne arvas sen

Tuota noin.. osaatko lukea?

• ögöghllhögögö

No voi viddu. Jos tuossa lukee että teetin heille loppulaskun tilitoimistossani niin ehkä ne nyt tietää. Viddu mikä järjen jättiläinen.

• Assddfgghjkkl
        ne arvas sen kirjoitti:

Tuota noin.. osaatko lukea?

Osaan lukea, mutta osaatko sinä? Tarkoitin tuossa, että mistä asiakkaasi tietää mikä/kuka sun tilitoimistosi on.
        Sinuna minä vaihtaisin tilitoimistoa..ja äkkiä.

• 443355

Vaihda se tilitoimisto HETI !

• 1+17

Tilitoimisto on menetellyt aivan oikein. Hyvityslaskulla on helpointa poistaa väärä lasku kirjanpidosta ja sekaannusvaara pienenee.
      Sinun tehtävänäsi on osoittaa laskutuksen perusteet riittävän selvästi ja aukottomasti niin, että tilitoimiston ja asiakkaan välillä ei tule tulkintaerimielisyyksiä.
      Ota opiksi ja kehitä sopimuksesi selkeämmäksi, jos aion jatkaa yrittämistäsi. Tilitoimistoa vaihtamalla yrityksesi toiminta ei muutu.
      Yrittäminen tarkoittaa, että yrittäjän lisäksi myös asiakkaan tulee olla antamaasi palveluun tyytyväinen. Jos ajattelet kuittaavasi satunnaisilla laskutuksilla äkkivoittoja, yritystoimintasi loppuu ennenpitkää asiakkaiden puuttuessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      172
      1445
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1029
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      735
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      650
    5. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      640
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      637
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      583
    10. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    Aihe