Muutamat opettavat ihmisen syntyvän ensin uudeksi Pyhästä Hengestä. Jatkavat kertomalla, että sen jälkeen ihminen menee kasteen hautaan. Tuollainen oppi on RIENAUSTA.
RIENAAVAT
36
111
Vastaukset
- eenokki12
Kaiketi savonarola ja Mohikaani ovat kantaneet vanhan aataminsa kasteen hautaan.ja molskis!
Toisella on ylpeyden länget kaulassaan ja toinen kiroaa ne jotka ovat yoista mieltä.No, entäs eenokki sitten. Siihen kasteveden lorautukseenko ne ylpeydet, sun muut synnit hukkuivat ja katosivat. Nyt on eenokki ihan brand-new, ei tahraa, ei ryppyä. Jotenkin niin tyhmiä nämä teidän päätelmänne. En ymmärrä lainkaan teidän ajatuksen juoksuanne, kun ensin pitäisi mennä hautaan = kasteelle ja siellä sitten saa vasta Pyhän Hengen jne. Pyhän Hengen kanssa ei siis voi mennä hautaan = kasteelle. Etkös sinä eenokki ymmärrä, mitä siinä oikein kastetaan? Ei siinä kasteta / haudata sitä uutta luomusta ja Pyhää Henkeä, vaan se kuollut vanha, joka kuoli yhdessä Kristuksen kanssa. Ei kasteessa tehdä itsemurhaa ja hautauduta elävältä, sehän nyt on kaiken logiikan ja järjen vastaista. Kasteelle = hautaan menee se, joka on jo kuollut. Kasteessa haudataan vanha luonto, joka on kuollut, kun uusi on tullut sen sijaan. Kuolleet siis haudataan, ei eläviä, kuten te luterilaiset teette. Mitä järkeä on kastaa elävä, joka ei ole Kristuksessa kuollut, vaan on ilman Kristusta ja elää synneissään(paitsi vauvat). Ei se Pyhä Henki siinä hautauksessa tule, vaan Pyhä Henki tulee, kun ihminen vastaanottaa Sanan. Pietarin kirjeessä sanotaan, että olemme uudestisyntyneet Jumalan elävänä Sanan kautta. Emme kasteen kautta, joka kuvaa hautaamista. Sanan kautta syntynyt saa Pyhän Hengen, eli syntyy Hengestä, ei vedestä. Jumalan Sana ja Pyhä Henki ovat erottamattomat, eikä siinä tarvita enää kolmatta eläväksi tekijää = vettä. Ainoastaan Sana ja Henki. Nämä kaksi tekevät eläväksi ja sitten vain kasteelle = hautaamaan se vanha kuollut, koska uusi on jo sijaan tullut = Hengestä syntyminen on tapahtunut.
- OPIT!
Psalmi50.15 kirjoitti:
No, entäs eenokki sitten. Siihen kasteveden lorautukseenko ne ylpeydet, sun muut synnit hukkuivat ja katosivat. Nyt on eenokki ihan brand-new, ei tahraa, ei ryppyä. Jotenkin niin tyhmiä nämä teidän päätelmänne. En ymmärrä lainkaan teidän ajatuksen juoksuanne, kun ensin pitäisi mennä hautaan = kasteelle ja siellä sitten saa vasta Pyhän Hengen jne. Pyhän Hengen kanssa ei siis voi mennä hautaan = kasteelle. Etkös sinä eenokki ymmärrä, mitä siinä oikein kastetaan? Ei siinä kasteta / haudata sitä uutta luomusta ja Pyhää Henkeä, vaan se kuollut vanha, joka kuoli yhdessä Kristuksen kanssa. Ei kasteessa tehdä itsemurhaa ja hautauduta elävältä, sehän nyt on kaiken logiikan ja järjen vastaista. Kasteelle = hautaan menee se, joka on jo kuollut. Kasteessa haudataan vanha luonto, joka on kuollut, kun uusi on tullut sen sijaan. Kuolleet siis haudataan, ei eläviä, kuten te luterilaiset teette. Mitä järkeä on kastaa elävä, joka ei ole Kristuksessa kuollut, vaan on ilman Kristusta ja elää synneissään(paitsi vauvat). Ei se Pyhä Henki siinä hautauksessa tule, vaan Pyhä Henki tulee, kun ihminen vastaanottaa Sanan. Pietarin kirjeessä sanotaan, että olemme uudestisyntyneet Jumalan elävänä Sanan kautta. Emme kasteen kautta, joka kuvaa hautaamista. Sanan kautta syntynyt saa Pyhän Hengen, eli syntyy Hengestä, ei vedestä. Jumalan Sana ja Pyhä Henki ovat erottamattomat, eikä siinä tarvita enää kolmatta eläväksi tekijää = vettä. Ainoastaan Sana ja Henki. Nämä kaksi tekevät eläväksi ja sitten vain kasteelle = hautaamaan se vanha kuollut, koska uusi on jo sijaan tullut = Hengestä syntyminen on tapahtunut.
Kummaa logikkaa. Psalmi50.15 syntyy ensin uudeksi ja menee sitten hautaamaan vanhan hautaan.
Miten pitkään sinä olet uusi ja vanha yhtäaikaa ja miksi sinun pitää uudeksi tulemisen jälkeen mennä sinne hautaan? On tuo vain kummallista ajatuksenjuoksua, joka jopa huvittaisi, jos kysymyksessä ei olisi vakava asia. - eenokki 12
Psalmi50.15 kirjoitti:
No, entäs eenokki sitten. Siihen kasteveden lorautukseenko ne ylpeydet, sun muut synnit hukkuivat ja katosivat. Nyt on eenokki ihan brand-new, ei tahraa, ei ryppyä. Jotenkin niin tyhmiä nämä teidän päätelmänne. En ymmärrä lainkaan teidän ajatuksen juoksuanne, kun ensin pitäisi mennä hautaan = kasteelle ja siellä sitten saa vasta Pyhän Hengen jne. Pyhän Hengen kanssa ei siis voi mennä hautaan = kasteelle. Etkös sinä eenokki ymmärrä, mitä siinä oikein kastetaan? Ei siinä kasteta / haudata sitä uutta luomusta ja Pyhää Henkeä, vaan se kuollut vanha, joka kuoli yhdessä Kristuksen kanssa. Ei kasteessa tehdä itsemurhaa ja hautauduta elävältä, sehän nyt on kaiken logiikan ja järjen vastaista. Kasteelle = hautaan menee se, joka on jo kuollut. Kasteessa haudataan vanha luonto, joka on kuollut, kun uusi on tullut sen sijaan. Kuolleet siis haudataan, ei eläviä, kuten te luterilaiset teette. Mitä järkeä on kastaa elävä, joka ei ole Kristuksessa kuollut, vaan on ilman Kristusta ja elää synneissään(paitsi vauvat). Ei se Pyhä Henki siinä hautauksessa tule, vaan Pyhä Henki tulee, kun ihminen vastaanottaa Sanan. Pietarin kirjeessä sanotaan, että olemme uudestisyntyneet Jumalan elävänä Sanan kautta. Emme kasteen kautta, joka kuvaa hautaamista. Sanan kautta syntynyt saa Pyhän Hengen, eli syntyy Hengestä, ei vedestä. Jumalan Sana ja Pyhä Henki ovat erottamattomat, eikä siinä tarvita enää kolmatta eläväksi tekijää = vettä. Ainoastaan Sana ja Henki. Nämä kaksi tekevät eläväksi ja sitten vain kasteelle = hautaamaan se vanha kuollut, koska uusi on jo sijaan tullut = Hengestä syntyminen on tapahtunut.
Autuaat ovat puupäät sillä he pysyvät pinnalla vai mitä.?
Onko se vanha luonto jäänyt varmasti sinne kastealtaan pohjalle saaatanan kanssa?
Mahtanee olla enkelimäisen kevyt olo? Vai mitä? - Pitäsi tuo tietää
Psalmi50.15 kirjoitti:
Psalmilla on asia karannut hanskasta. Kasteessa ihminen haudataan kuolemaan, jotta synnin ruumis kukistettaisiin ja uusi nousi.
Pitäsi tuo tietää kirjoitti:
Psalmilla on asia karannut hanskasta. Kasteessa ihminen haudataan kuolemaan, jotta synnin ruumis kukistettaisiin ja uusi nousi.
Täh? Ja minä kun luulin, että minut on yhdessä Kristuksen kanssa ristiin naulittu. Jäin siis kitumaan ja kuolin vasta hautaan.
Room. 6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
Gal. 2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet.... Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.- Pitäisi tuo tietää
Psalmi50.15 kirjoitti:
Täh? Ja minä kun luulin, että minut on yhdessä Kristuksen kanssa ristiin naulittu. Jäin siis kitumaan ja kuolin vasta hautaan.
Room. 6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
Gal. 2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet.... Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.Mutta Psalmi, sinähän olet syntynyt jo uudeksi ennen tuota kasteen kautta kuolemaan hautaamista. Sinähän kerroit ensin synnyttävän ja sitten kuoltavan, tai ainakin mentävän hautaan. Aivan täysin raamatun vastaista on tuollainen oppi. Suorastaan raamatun kumoamista. Nöyryydestä ei ole jälkeäkään.
Pitäisi tuo tietää kirjoitti:
Mutta Psalmi, sinähän olet syntynyt jo uudeksi ennen tuota kasteen kautta kuolemaan hautaamista. Sinähän kerroit ensin synnyttävän ja sitten kuoltavan, tai ainakin mentävän hautaan. Aivan täysin raamatun vastaista on tuollainen oppi. Suorastaan raamatun kumoamista. Nöyryydestä ei ole jälkeäkään.
Kasteessa ei enää synnytä, vaan se kuvaa symboolisesti hautaamista ja ylösnosemista.
- Pitäisi tuo tietää
Psalmi50.15 kirjoitti:
Kasteessa ei enää synnytä, vaan se kuvaa symboolisesti hautaamista ja ylösnosemista.
Tarkoitatko, että uudestisyntymisen jälkeen pitää mennä kasteelle, koska se kuvaa sympoolisesti hautaamista ja ylösnousemista?
Eiköhän kaste ja sen symboolit pidä tapahtua ENNEN uudestisyntymistä. Kyllä sinun oppisi Psalmi ovat aivan sekaisin. Ensin on kaste, opetus ja mahdollinen uudelleen syntyminen. Kirjoitin mahdollinen, sillä kaikki eivät synny koskaan uudeksi. Joku katkaisee tien ja jos et usko, niin lue raamatusta. Pitäisi tuo tietää kirjoitti:
Tarkoitatko, että uudestisyntymisen jälkeen pitää mennä kasteelle, koska se kuvaa sympoolisesti hautaamista ja ylösnousemista?
Eiköhän kaste ja sen symboolit pidä tapahtua ENNEN uudestisyntymistä. Kyllä sinun oppisi Psalmi ovat aivan sekaisin. Ensin on kaste, opetus ja mahdollinen uudelleen syntyminen. Kirjoitin mahdollinen, sillä kaikki eivät synny koskaan uudeksi. Joku katkaisee tien ja jos et usko, niin lue raamatusta.Niin, kysehän onkin juuri tuosta opista, joka meillä kummallakaan ei ole sekaisin, vaan ihan linjassa. Opillisesti olemme molemmat oikeassa, mutta meillä on eri kasteoppi. Sinä edustat Lutherin oppia(olet linjassa sen kanssa) ja minulla on Raamatun oppi kasteesta(olen linjassa sen kanssa). Lutherin oppi perustuu katolilaiseen harhaan, johon sekoittui aimo annos roomalaista taikauskoa. Lapsikastetta, tai ylipäätään kastetta, ennen uudestisyntymää, on mahdotonta perustella Raamatulla. Raamatun esimerkit ja opetus viittaa hyvin yksiselitteisesti siihen, että ensin julistettiin evankeliumi ja sitten vasta kastettiin. Ne, jotka ottivat sanan vastaan, ne kastettiin ja olisihan se ollut täysin mahdotonta ketään edes kastaa Jeesuksen nimessä, elleivät he olisi ottaneet sanaa vastaan. Miten ihmeessä saat aikuisen ihmisen kastautumaan jonkun asian puolesta, tai johonkin asiaan, ellei hän tiedä mistä on kyse? On täysin selvää, että evankeliumi opetettiin ja saarnattiin aina ensin ja NE kastettiin, jotka ottivat sanan vastaan. Luuletko sinä, että joku olisi mennyt kasteelle Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, jos hän olisi pitänyt opetusta Jeesuksesta vääränä?
Ei tietenkään, vaan jokainen joka suostui kastettavaksi, ensin uskoi evankeliumin, ymmärsi sen ja otti sen vastaan. Hoviherran tapaus on tästä hyvä esimerkki, samoin kun Korneliuksen tapaus, Paavalin oma kokemus ja Raamatun ilmoitus. Etkö sinä usko edes Jeesuksen omia sanoja tässä asiassa? Jeesus sanoi, että saarnatkaa sanaa ja joka uskoo, SE kastetaan. Te luterilaiset olette luoneet aivan oman oppinne kasteesta ja kuvittelette, että kaste tulee ensin ja sitten vasta opetetaan. Se ei ole Raamatun opetus, eikä esimerkki ja sen te kyllä tiedätte vallan hyvin. Olette fariseusten tavoin ryhtyneet opettamaan traditioita, ettekä Jumalan sanaa. Ohitatte Jumalan sanan ja tuotte sen rinnalle muta opetuksia, jotka selittävät sanaa. Näin juuri toimivat fariseuksetkin ja heille kävi, niin kuin on käynyt teille, traditiosta tuli oppi, joka selitti Jumalan sanaa. Perustele minulle Raamatulla selväsanaisesti ja yksiselitteisesti lapsikaste, niin silloin asia on selvä, mutta Lutherin sekavia oppeja älä ryhdy minulle sepustamaan, niitä olen ihan tarpeeksi lukenut. Olen uudestisyntynyt Jumalan elävän sanan kautta, niin kuin Raamattu opettaa.
Usko tulee kuulemisesta, Jumalan sanan kautta, ei vedestä. Näin Raamattu meille asian ilmoittaa ja joka uskoo, SE kastetaan. Eli se, joka on kuullut sanan ja joka uskoo myös kuulemansa. Alkuseurakunta syntyi, kun Pietari julisti sanaa ja ihmiset vastaanottivat sanan. Ne, jotka vastaanottivat sanan, ne kastettiin. Kukaan ei Raamatun opetuksen mukaan mennyt kasteelle ilman, että olisi kuullut, ymmärtänyt ja uskonut julistetun evankeliumin Jeesuksesta. Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen tulee julistuksen kautta. Eihän kukaan voi usko, ellei kukaan julista jne. Tämä kaikki on Raamattuun kirjoitettu, joten aika mutkalle täytyy asiat vääntää, että tuosta saa lapsikasteopin, jossa ensin kastetaan ja vasta sitten opetetaan. Jos ihan oikeasti syvennyt miettimään tätä asiaa ja unohdat hetkeksi Lutherin, sekä luterilaisen kirkon höpötykset, niin uskon, että ymmärrät itsekin. Otapa ja lue Raamattua ihan vain pää tyhjänä, niin saat asiasta ihan oikean kuvan.
Tuki Jumalan sanaa. Poliisi tekee tutkimusta jostain, niin eikö se mene niin, että todisteet viittaavat aina tiettyyn suuntaan ja siitä tehdään sitten päätelmiä. Todisteita voi aina vesittää sillä, että joku yrittää selittää asiaa ja siirtää polttopisteen itse asiasta selitykseen. Näin ei tule toimia, vaan sinun on perehdyttävä alkuperäisiin todisteisiin, ei niiden selityksiin. Mitä Jumalan sana opettaa sinulle pelastuksesta, lue se Raamatustasi, niin huomaat, että todisteet viittaavat eri suuntaan, kun luterilaisen kirkon kasteoppiin. Lue joka ikinen kohta Raamatusta, jossa puhutaan pelastuksesta ja mieti, mitä niissä kohdissa opetetaan, jätä kaikki Lutherin opit sivuun ja jätä luterilaisen kiron vääristävät silmälasit pöydälle. Lue avoimin mielin ja ota Jumalan sana niin, kun se on kirjoitettu, niin väitän, ettei sinulle tule edes mieleen mikään lapsikasteoppi.- Raamattua kansalle
Psalmi50.15 kirjoitti:
Niin, kysehän onkin juuri tuosta opista, joka meillä kummallakaan ei ole sekaisin, vaan ihan linjassa. Opillisesti olemme molemmat oikeassa, mutta meillä on eri kasteoppi. Sinä edustat Lutherin oppia(olet linjassa sen kanssa) ja minulla on Raamatun oppi kasteesta(olen linjassa sen kanssa). Lutherin oppi perustuu katolilaiseen harhaan, johon sekoittui aimo annos roomalaista taikauskoa. Lapsikastetta, tai ylipäätään kastetta, ennen uudestisyntymää, on mahdotonta perustella Raamatulla. Raamatun esimerkit ja opetus viittaa hyvin yksiselitteisesti siihen, että ensin julistettiin evankeliumi ja sitten vasta kastettiin. Ne, jotka ottivat sanan vastaan, ne kastettiin ja olisihan se ollut täysin mahdotonta ketään edes kastaa Jeesuksen nimessä, elleivät he olisi ottaneet sanaa vastaan. Miten ihmeessä saat aikuisen ihmisen kastautumaan jonkun asian puolesta, tai johonkin asiaan, ellei hän tiedä mistä on kyse? On täysin selvää, että evankeliumi opetettiin ja saarnattiin aina ensin ja NE kastettiin, jotka ottivat sanan vastaan. Luuletko sinä, että joku olisi mennyt kasteelle Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, jos hän olisi pitänyt opetusta Jeesuksesta vääränä?
Ei tietenkään, vaan jokainen joka suostui kastettavaksi, ensin uskoi evankeliumin, ymmärsi sen ja otti sen vastaan. Hoviherran tapaus on tästä hyvä esimerkki, samoin kun Korneliuksen tapaus, Paavalin oma kokemus ja Raamatun ilmoitus. Etkö sinä usko edes Jeesuksen omia sanoja tässä asiassa? Jeesus sanoi, että saarnatkaa sanaa ja joka uskoo, SE kastetaan. Te luterilaiset olette luoneet aivan oman oppinne kasteesta ja kuvittelette, että kaste tulee ensin ja sitten vasta opetetaan. Se ei ole Raamatun opetus, eikä esimerkki ja sen te kyllä tiedätte vallan hyvin. Olette fariseusten tavoin ryhtyneet opettamaan traditioita, ettekä Jumalan sanaa. Ohitatte Jumalan sanan ja tuotte sen rinnalle muta opetuksia, jotka selittävät sanaa. Näin juuri toimivat fariseuksetkin ja heille kävi, niin kuin on käynyt teille, traditiosta tuli oppi, joka selitti Jumalan sanaa. Perustele minulle Raamatulla selväsanaisesti ja yksiselitteisesti lapsikaste, niin silloin asia on selvä, mutta Lutherin sekavia oppeja älä ryhdy minulle sepustamaan, niitä olen ihan tarpeeksi lukenut. Olen uudestisyntynyt Jumalan elävän sanan kautta, niin kuin Raamattu opettaa.
Usko tulee kuulemisesta, Jumalan sanan kautta, ei vedestä. Näin Raamattu meille asian ilmoittaa ja joka uskoo, SE kastetaan. Eli se, joka on kuullut sanan ja joka uskoo myös kuulemansa. Alkuseurakunta syntyi, kun Pietari julisti sanaa ja ihmiset vastaanottivat sanan. Ne, jotka vastaanottivat sanan, ne kastettiin. Kukaan ei Raamatun opetuksen mukaan mennyt kasteelle ilman, että olisi kuullut, ymmärtänyt ja uskonut julistetun evankeliumin Jeesuksesta. Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen tulee julistuksen kautta. Eihän kukaan voi usko, ellei kukaan julista jne. Tämä kaikki on Raamattuun kirjoitettu, joten aika mutkalle täytyy asiat vääntää, että tuosta saa lapsikasteopin, jossa ensin kastetaan ja vasta sitten opetetaan. Jos ihan oikeasti syvennyt miettimään tätä asiaa ja unohdat hetkeksi Lutherin, sekä luterilaisen kirkon höpötykset, niin uskon, että ymmärrät itsekin. Otapa ja lue Raamattua ihan vain pää tyhjänä, niin saat asiasta ihan oikean kuvan.
Tuki Jumalan sanaa. Poliisi tekee tutkimusta jostain, niin eikö se mene niin, että todisteet viittaavat aina tiettyyn suuntaan ja siitä tehdään sitten päätelmiä. Todisteita voi aina vesittää sillä, että joku yrittää selittää asiaa ja siirtää polttopisteen itse asiasta selitykseen. Näin ei tule toimia, vaan sinun on perehdyttävä alkuperäisiin todisteisiin, ei niiden selityksiin. Mitä Jumalan sana opettaa sinulle pelastuksesta, lue se Raamatustasi, niin huomaat, että todisteet viittaavat eri suuntaan, kun luterilaisen kirkon kasteoppiin. Lue joka ikinen kohta Raamatusta, jossa puhutaan pelastuksesta ja mieti, mitä niissä kohdissa opetetaan, jätä kaikki Lutherin opit sivuun ja jätä luterilaisen kiron vääristävät silmälasit pöydälle. Lue avoimin mielin ja ota Jumalan sana niin, kun se on kirjoitettu, niin väitän, ettei sinulle tule edes mieleen mikään lapsikasteoppi.Miksi väität olevan luterilaisen opin kyseessä, jos oppi perustuu Jeesuksen käskyyn. Raamattua Kansalle käänsi sanavastaavuuteen perustaen vuonna 2009 tuon Jeesuksen käskyn näin:
Matt.28:19
Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Luther ei omista tuota kastetapaa, vaan sen omistavat Jeesusta uskovat. Turhaa annat kunnian Lutherille. - Raamattua kansalle
Raamattua kansalle kirjoitti:
Miksi väität olevan luterilaisen opin kyseessä, jos oppi perustuu Jeesuksen käskyyn. Raamattua Kansalle käänsi sanavastaavuuteen perustaen vuonna 2009 tuon Jeesuksen käskyn näin:
Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Luther ei omista tuota kastetapaa, vaan sen omistavat Jeesusta uskovat. Turhaa annat kunnian Lutherille.Tärkeä Raamattu Kansalle Oy: kääntämä jae tulee tässä:
Matt.28:20
Ja OPETTAKAA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan lopuuun saakka. - Suuri on pimeys !!!
Psalmi50.15 kirjoitti:
On turha näille vastata. Sitten, kun tulevat Jeesuksen luokse, voivat ymmärtää hengellisiä asioita. Meiltä puuttuu Jeesuksen omakohtainen tunteminen, jos on savonarolaan ja eenokki12 uskominen. Eri tavoin vaan sanovat asian, mutta samaa tarkoittavat. Savonarola on lausunut aamenensa myös 1.Tim.2:5 kirjoituksiin. JÄRKYTTÄVÄÄ.
Raamattua kansalle kirjoitti:
Miksi väität olevan luterilaisen opin kyseessä, jos oppi perustuu Jeesuksen käskyyn. Raamattua Kansalle käänsi sanavastaavuuteen perustaen vuonna 2009 tuon Jeesuksen käskyn näin:
Luther ei omista tuota kastetapaa, vaan sen omistavat Jeesusta uskovat. Turhaa annat kunnian Lutherille.Ensinnäkin me luemme aina Raamattua siten, että huomioimme Raamatun kokonaisilmoituksen. Raamatun kolme tärkeintä tulkintaan liittyvää ohjetta on, konteksti, konteksti ja konteksti. Emme me perusta koskaan yhden jakeen varaan, jos kyseisestä aiheesta on tarjolla useita jakeita, tai peräti lukuja. On aivan turha valehdella niinkin tutulle ihmiselle, kun itselleen ja vesittää selviä Raamatun ohjeita ja esimerkkejä niin tärkeästä aiheesta, kun pelastus. Siinä ei auta yhden jakeen oppi kovin pitkälle ja koskaan Raamattua ei lueta siten, että yksi jae syrjäyttää valtaosan muista jakeista, tai selvistä esimerkeistä. Ei, vaan Raamatun opetukset tulee aina harmonisoida ja lukea kokonaiskontekstia silmällä pitäen. Tuo jae, jonka otit esiin ei todellakaan puhu Lutherin opetuksen puolesta, vaan sitä vastaan. Siinä kehotetaan tekemään opetuslapsia ja sitten kastamaan heitä. Miten tehdään opetuslapsia? Lurauttamalla vettä vauva päähän, niinkö? Vuoden 1776 käännös..... Menkäät siis ja OPETTAKAAT kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
- Kasteesta....
Psalmi50.15 kirjoitti:
Ensinnäkin me luemme aina Raamattua siten, että huomioimme Raamatun kokonaisilmoituksen. Raamatun kolme tärkeintä tulkintaan liittyvää ohjetta on, konteksti, konteksti ja konteksti. Emme me perusta koskaan yhden jakeen varaan, jos kyseisestä aiheesta on tarjolla useita jakeita, tai peräti lukuja. On aivan turha valehdella niinkin tutulle ihmiselle, kun itselleen ja vesittää selviä Raamatun ohjeita ja esimerkkejä niin tärkeästä aiheesta, kun pelastus. Siinä ei auta yhden jakeen oppi kovin pitkälle ja koskaan Raamattua ei lueta siten, että yksi jae syrjäyttää valtaosan muista jakeista, tai selvistä esimerkeistä. Ei, vaan Raamatun opetukset tulee aina harmonisoida ja lukea kokonaiskontekstia silmällä pitäen. Tuo jae, jonka otit esiin ei todellakaan puhu Lutherin opetuksen puolesta, vaan sitä vastaan. Siinä kehotetaan tekemään opetuslapsia ja sitten kastamaan heitä. Miten tehdään opetuslapsia? Lurauttamalla vettä vauva päähän, niinkö? Vuoden 1776 käännös..... Menkäät siis ja OPETTAKAAT kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Mistä johtuu, että Jeesuksen käskyä kastaa ja opettaa muutellaan kaikin tavoin. Sitä suorastaan vihataan muutamissa piireissä. Toiset jopa väittävät, että sitä käskyä Jeesus ei ikinä ole antanut, vaan sen ovat jotkut Raamattuun lisänneet. Yksi vihatuimmista opetuksista on juuri tuo Jeesuksen selkeä käsky kastaa kaikki kansat opetuslapsiksi.
Moni mutkistaa suoran tien niin mutkaiseksi, että usko loppuu sitä tietä kulkiessa. Esim. Psalmi kertoo, että ihmisen pitää ensin uudestisyntyä ennen, kuin voi kasteelle mennä. Kamalaa ja ahdistavaa opetusta, josta puuttuu kaikki nöyryys. Ihmisen ei tarvitse uudestisyntyä ennen kastetta, vaan vasta kasteen jälkeen. Vain Jeesus pystyy ihmisen uudestisynnyttämään ja siksi kastettujen pitää saada opetusta Jeesuksen tuntemiseen. Pyhä Henki tulee kastettuun kirkastamaan Jumalan Sanan. eenokki 12 kirjoitti:
Autuaat ovat puupäät sillä he pysyvät pinnalla vai mitä.?
Onko se vanha luonto jäänyt varmasti sinne kastealtaan pohjalle saaatanan kanssa?
Mahtanee olla enkelimäisen kevyt olo? Vai mitä?* eenokki sanoo: "< Mahtanee olla enkelimäisen kevyt olo? Vai mitä? >"!
* Totta kerrankin puhut, eenokki ! Kun ihminen uudestisyntyy, saa KAIKKI synnit anteeksi Jeesuksen veren ja Sanan kautta, ja vielä siinä hetkessä kastetaan Pyhällä Hengellä, on todella ihana ja kevyt olo, "johon enkelitkin halajavat katsahtaa", koko olemuksessa. Maistanut kokenut olen, siksi tiedän, tosi se on !
* Vauvana kasteesta en muista hölökäsen pöläystä, ellei vanhemmat olisi myöhemmin sanoneet, että minut on vauvana valeltu vesitilkalla, en olisi koskaan edes tiennyt, että minut on silloin liitettyy Kristukseen. Eikä elämäni kyllä ollut sen mukaistakaan, koska en voinut olla uskossa pelkän vesitilkan kautta ???? Olet eenokki vauvakasteinesi ihan metsässä ja poissa Kristuksesta täysin, ja elät luulouskossa ajatusmaailmassasi, et sydämessäsi, ja sen kyllä on huomannut vieteistäsi.
* Jos eenokki luet mitä ja miten uskoontulo tapahtui Korneliuksen kodissa, ja oliko kaste uudestisynnyttäjänä, vaiko Jumalan Sana, jota Pietari saarnasi Pyhässä Hengessä?
* Minun uskoon tuloni tapahtui juuri samalla tavalla kirjaimelleen, ja Jumala kyllä tietää, että en valhettele, koska Hänhän sen teki Jeesuksen Kristuksen kautta. Uskoisit Raamattuun, eli Jumalaan ja Jeesukseen, etkä sepitä omia ja lestadiolais opin itsekkäistä omaaetuaan vaalivia valhe opettajia. Jos missä, niin juuri lestadiolais miehet raiskaa vaimojaan, pitäen heidät raskaana koko elämänsä ajan, eihän siinä ole "Mitään järkeä"! Eikä varsinkaan Raamattu sellaista opeta, täysin himokkaiden pappien keksintöä, pitää vaimot kantavina nonstoppina !? Aika rankkaa vaimoille, ei teille ukonköriläille.
* Ja onpahan kuulunut tosi ikäviä asioita lestadiolais rauhan liikkeen seksuaalisita väärinkäytöksistä! Ja usein vielä saman perheen keskinäisestä seksuaalisesta hyväksikäytöstä.- Kasteesta
Kasteesta.... kirjoitti:
Mistä johtuu, että Jeesuksen käskyä kastaa ja opettaa muutellaan kaikin tavoin. Sitä suorastaan vihataan muutamissa piireissä. Toiset jopa väittävät, että sitä käskyä Jeesus ei ikinä ole antanut, vaan sen ovat jotkut Raamattuun lisänneet. Yksi vihatuimmista opetuksista on juuri tuo Jeesuksen selkeä käsky kastaa kaikki kansat opetuslapsiksi.
Moni mutkistaa suoran tien niin mutkaiseksi, että usko loppuu sitä tietä kulkiessa. Esim. Psalmi kertoo, että ihmisen pitää ensin uudestisyntyä ennen, kuin voi kasteelle mennä. Kamalaa ja ahdistavaa opetusta, josta puuttuu kaikki nöyryys. Ihmisen ei tarvitse uudestisyntyä ennen kastetta, vaan vasta kasteen jälkeen. Vain Jeesus pystyy ihmisen uudestisynnyttämään ja siksi kastettujen pitää saada opetusta Jeesuksen tuntemiseen. Pyhä Henki tulee kastettuun kirkastamaan Jumalan Sanan.VALTAVA ARMO PIILEE SIINÄ, ETTÄ KAIKKI SAA KASTAA JA KAIKKI SAA OPETTAA TUNTEMAAN JUMALA. On mitä suurinta armoa, että Jumala antaa Pyhän Henkensä kastelahjana, sillä vain Pyhä Henki voi kirkastaa Sanan.
Johannes 3
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Kasteesta.... kirjoitti:
Moni mutkistaa suoran tien niin mutkaiseksi, että usko loppuu sitä tietä kulkiessa. Esim. Psalmi kertoo, että ihmisen pitää ensin uudestisyntyä ennen, kuin voi kasteelle mennä. Kamalaa ja ahdistavaa opetusta, josta puuttuu kaikki nöyryys. Ihmisen ei tarvitse uudestisyntyä ennen kastetta, vaan vasta kasteen jälkeen. Vain Jeesus pystyy ihmisen uudestisynnyttämään ja siksi kastettujen pitää saada opetusta Jeesuksen tuntemiseen. Pyhä Henki tulee kastettuun kirkastamaan Jumalan Sanan.Kukahan tässä vääristelee ja mitä? Eihän kukaan lukutaitoinen kiellä kastetta ja sen merkitystä, koska se on selvästi Raamattuun kirjoitettu. Uskovat kastetaan ja tämä oli ihan selvä käsky, mutta ei Jeesus ja opetuslapset / apostolit kastaneet ketään, ilman sanan opetusta. Et sinä voi oikeasti olla noin tyhmä, että väität jotain tällaista. Kuka aikuinen ihminen menisi kastettavaksi, ellei ensin olisi varma siitä, mihin ja miksi häntä kastetaan. Usko on aina ennen kastetta ja näinhän Raamatun esimerkit ihan selvästi osoittavat. Ihan käsittämätöntä asioiden sekoittamista, tai johonkin irralliseen jakeeseen tuijottamista tuo sinun opetuksesi. Ilmankos ne luterilaiset ovat niin innokkaita kastamaan pikkuvauvoja, kun tietävät, ettei heidän jumalattomat leipäpappinsa saa oikeasti uskomaan, tai kääntymään yhtään ainutta ihmistä, paitsi kirkosta pois, kuten erotilastot osoittavat. Raamattu ei puhu sanaakaan lapsikasteesta ja te vain jatkatte tällaista traditioon perustuvaa Raamatun ulkopuolista oppia. Ymmärtäisin jotenkin, jos edes tunnustaisitte selvästi, ettei tämä tapa / oppi ole Jumalan sanan mukainen, mutta sitten tulee näitä kömpelöjä sepu sepu juttuja opin puolesta. Sano nyt vain suoraan, että lapsikaste on Raamatun ulkopuolelta nouseva oppi ja että Raamattu tuntee vain aikuiskasteen senkin upottamalla. Tämän kun tunnustat, niin on helpompi jatkaa keskustelua siitä, kumpi tulee ensin, kaste vai uudestisyntyminen. Muussa tapauksessa, goodbye.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* eenokki sanoo: "< Mahtanee olla enkelimäisen kevyt olo? Vai mitä? >"!
* Totta kerrankin puhut, eenokki ! Kun ihminen uudestisyntyy, saa KAIKKI synnit anteeksi Jeesuksen veren ja Sanan kautta, ja vielä siinä hetkessä kastetaan Pyhällä Hengellä, on todella ihana ja kevyt olo, "johon enkelitkin halajavat katsahtaa", koko olemuksessa. Maistanut kokenut olen, siksi tiedän, tosi se on !
* Vauvana kasteesta en muista hölökäsen pöläystä, ellei vanhemmat olisi myöhemmin sanoneet, että minut on vauvana valeltu vesitilkalla, en olisi koskaan edes tiennyt, että minut on silloin liitettyy Kristukseen. Eikä elämäni kyllä ollut sen mukaistakaan, koska en voinut olla uskossa pelkän vesitilkan kautta ???? Olet eenokki vauvakasteinesi ihan metsässä ja poissa Kristuksesta täysin, ja elät luulouskossa ajatusmaailmassasi, et sydämessäsi, ja sen kyllä on huomannut vieteistäsi.
* Jos eenokki luet mitä ja miten uskoontulo tapahtui Korneliuksen kodissa, ja oliko kaste uudestisynnyttäjänä, vaiko Jumalan Sana, jota Pietari saarnasi Pyhässä Hengessä?
* Minun uskoon tuloni tapahtui juuri samalla tavalla kirjaimelleen, ja Jumala kyllä tietää, että en valhettele, koska Hänhän sen teki Jeesuksen Kristuksen kautta. Uskoisit Raamattuun, eli Jumalaan ja Jeesukseen, etkä sepitä omia ja lestadiolais opin itsekkäistä omaaetuaan vaalivia valhe opettajia. Jos missä, niin juuri lestadiolais miehet raiskaa vaimojaan, pitäen heidät raskaana koko elämänsä ajan, eihän siinä ole "Mitään järkeä"! Eikä varsinkaan Raamattu sellaista opeta, täysin himokkaiden pappien keksintöä, pitää vaimot kantavina nonstoppina !? Aika rankkaa vaimoille, ei teille ukonköriläille.
* Ja onpahan kuulunut tosi ikäviä asioita lestadiolais rauhan liikkeen seksuaalisita väärinkäytöksistä! Ja usein vielä saman perheen keskinäisestä seksuaalisesta hyväksikäytöstä.Mohikaani_27: "...en voinut olla uskossa pelkän vesitilkan kautta" ????
>>>>>>>
Pidätkö edelleenkin kastetta pelkkänä "vesitilkkana" (upotuksena), johon ei liity Pyhä Henki mitenkään (Joh.3:5, Tiit.3:5)?Psalmi50.15 kirjoitti:
Psalmi50.15, mikä Room. 6:5 osoittaa, että kyse on symboolisesta asiasta:
"Sillä jos me OLEMME hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin OLEMME samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa",
(Vrt. ”OLLEN haudattuna Hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan OLETTE herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.” (Kol. 2:12).- Kasteesta
Psalmi50.15 kirjoitti:
Kukahan tässä vääristelee ja mitä? Eihän kukaan lukutaitoinen kiellä kastetta ja sen merkitystä, koska se on selvästi Raamattuun kirjoitettu. Uskovat kastetaan ja tämä oli ihan selvä käsky, mutta ei Jeesus ja opetuslapset / apostolit kastaneet ketään, ilman sanan opetusta. Et sinä voi oikeasti olla noin tyhmä, että väität jotain tällaista. Kuka aikuinen ihminen menisi kastettavaksi, ellei ensin olisi varma siitä, mihin ja miksi häntä kastetaan. Usko on aina ennen kastetta ja näinhän Raamatun esimerkit ihan selvästi osoittavat. Ihan käsittämätöntä asioiden sekoittamista, tai johonkin irralliseen jakeeseen tuijottamista tuo sinun opetuksesi. Ilmankos ne luterilaiset ovat niin innokkaita kastamaan pikkuvauvoja, kun tietävät, ettei heidän jumalattomat leipäpappinsa saa oikeasti uskomaan, tai kääntymään yhtään ainutta ihmistä, paitsi kirkosta pois, kuten erotilastot osoittavat. Raamattu ei puhu sanaakaan lapsikasteesta ja te vain jatkatte tällaista traditioon perustuvaa Raamatun ulkopuolista oppia. Ymmärtäisin jotenkin, jos edes tunnustaisitte selvästi, ettei tämä tapa / oppi ole Jumalan sanan mukainen, mutta sitten tulee näitä kömpelöjä sepu sepu juttuja opin puolesta. Sano nyt vain suoraan, että lapsikaste on Raamatun ulkopuolelta nouseva oppi ja että Raamattu tuntee vain aikuiskasteen senkin upottamalla. Tämän kun tunnustat, niin on helpompi jatkaa keskustelua siitä, kumpi tulee ensin, kaste vai uudestisyntyminen. Muussa tapauksessa, goodbye.
Eikö kaste kuulukkaan "teidän lapsillenne", kuten Pietari opettaa. Sinä olet hakoteillä Psalmi50.15. Sinä synnyt ensin uudeksi ja menet sen jälkeen hautaamaan vanhaa ihmistä, mutta kun totuus on toisinpäin. Ensin haudataan vanha ihminen samankaltaiseen kuolemaan Jeesuksen kanssa ja vasta sen jälkeen NOUSEE UUSI IHMINEN.
Tapio522 kirjoitti:
Mohikaani_27: "...en voinut olla uskossa pelkän vesitilkan kautta" ????
>>>>>>>
Pidätkö edelleenkin kastetta pelkkänä "vesitilkkana" (upotuksena), johon ei liity Pyhä Henki mitenkään (Joh.3:5, Tiit.3:5)?* Tapio, enhän ole koskaan sellaista edes sanonut? Upotuskaste ei suinkaan ole "tilkkanen", eikö tilkkanen ole sellainen , vaikkapa lusikallinen, sen verran siinä menee vettä hukkaan, kun vauvoja kastetaan. Upostuskaste, eli uskovien ja myös Raamarullinen kaste, upotetaan, eli haudataan, niin kuin Raamattu sen ilmaisee, on aika suuri " tilkka" koska koko aikuinen ihminen upotetaan siihen , mainitsemaasi tilkkaan.
* Lue nyt sinäkin Tapsa Korneliuksen kodissa tapahtuneet uskoon tulemiset. Ensin uskottiin Pietarin saarna Jeesuksen ristin työstä, sitten uskottiin sydämessään Sanan , ja se Sana uudestisynnytti, ja vielä uudestisymisen tapahduttua kastettiin Pyhällä Hengellä, ja sitten vasta kastettiin vesikasteella, täysin uskossa ja uudestisyntyneinä mentiin kasteen hautaan, eli upotettiin veteen ikään kuin hautaan. Ja sitähän siinä tehtiin Jeesuksen ja apostoilen mukaan. Kuollut lihanvalta haudattiin, ja ylös nousi " uusiluomus" näin Sana sanoo, että kaikki muut saa sanoa mitä lystää, koska vain Raamatun sana pätee pelastusopissa ja Jumalan edessä. Teologit on usein niitä ihmisjumalia, joista Jeesus varoitti, he vaan leikkivät Jumalaa, mutta ovat sisältä raatelevaisia susia.
* He puhuvat kauniisti uskonnollisa fraasejaan, miellyttävät ihmisviisaudellaan kuulijoitaan, ihastuttavat tiedoillaan ja samalla hämäävät kauas pois totuudesta. sellaisia pikku vale-jumalia.
* Mutta Paavalikaan ei välittänyt viisastelijoiden sanoista, vaan otti selvän millä voimalla he ovat matkassa. Ja yleensä eivät olleet ollenkaan Pyhän Hengen voimassa , vaan omassa ja riivaajain henkioppaiden vietävissä.Kasteesta kirjoitti:
VALTAVA ARMO PIILEE SIINÄ, ETTÄ KAIKKI SAA KASTAA JA KAIKKI SAA OPETTAA TUNTEMAAN JUMALA. On mitä suurinta armoa, että Jumala antaa Pyhän Henkensä kastelahjana, sillä vain Pyhä Henki voi kirkastaa Sanan.
Johannes 3
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.* "kasteesta", olet niin syvällä harhoissasi, että lienee enää turhaan sinua edes yrittää selvimään Sanan totuuden tielle? Vetoat Jeesuksen sanomisiin, ja että niitä väännellään, ja juuri sitä teet itsekkin.
* "< JOKA USKOO JA KASTEAAN, SE PELASTUU, MUTTA JOKA EI USKO, SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN.>"
* Kumpi on ensin tärkeysjärjestyksessä. USKO vaiko kaste ? Joka ei USKO, se tuomitaan, kasteesta ei sanota samaa, tai ei mitään tässätapauksessa, koska kaste ei pelasta mitään eikä kettään, .Ensin USKO, sitten kaste. Jeesus näin sanoo, miksi et usko, vaikka vetoat Häneen harhoissasi. Ja vaikka siteeraamasi Raamatun kohta oliskin alkuperälätään mainitsemassasi muodossa, niinei siinäkään kasteella ketään opetuslapseksi tehdä.
* Jeesus sanoo. " Menkkä ja tehkää, ensin siis tehdään kansat opetuslapsiksi, ja sitten kastetaan, ja sitten opetetaan. Järjestys ei siitänsä muutu. "Kastamalla" sana ei asiaa muuta, koska se on käännettävissä myös, " Kastakaa". Kirkko vaan näki siinä mahdollisuuden korostaa kastetta pelastuksen välineenä. mutta Jeesus ei niin sanonut, ja kirkko ei ole Jumala, ei isolla eikä pienellä !- Kasteesta
Mohikaani_27 kirjoitti:
* "kasteesta", olet niin syvällä harhoissasi, että lienee enää turhaan sinua edes yrittää selvimään Sanan totuuden tielle? Vetoat Jeesuksen sanomisiin, ja että niitä väännellään, ja juuri sitä teet itsekkin.
* "< JOKA USKOO JA KASTEAAN, SE PELASTUU, MUTTA JOKA EI USKO, SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN.>"
* Kumpi on ensin tärkeysjärjestyksessä. USKO vaiko kaste ? Joka ei USKO, se tuomitaan, kasteesta ei sanota samaa, tai ei mitään tässätapauksessa, koska kaste ei pelasta mitään eikä kettään, .Ensin USKO, sitten kaste. Jeesus näin sanoo, miksi et usko, vaikka vetoat Häneen harhoissasi. Ja vaikka siteeraamasi Raamatun kohta oliskin alkuperälätään mainitsemassasi muodossa, niinei siinäkään kasteella ketään opetuslapseksi tehdä.
* Jeesus sanoo. " Menkkä ja tehkää, ensin siis tehdään kansat opetuslapsiksi, ja sitten kastetaan, ja sitten opetetaan. Järjestys ei siitänsä muutu. "Kastamalla" sana ei asiaa muuta, koska se on käännettävissä myös, " Kastakaa". Kirkko vaan näki siinä mahdollisuuden korostaa kastetta pelastuksen välineenä. mutta Jeesus ei niin sanonut, ja kirkko ei ole Jumala, ei isolla eikä pienellä !Mohikaani on yksi sitkeimmistä lapsikastettujen pilkaajista. Huomioi Mohikaani, että Jeesus käskee tehdä kaikki kansa opetuslapsiksi KASTAMALLA heidät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja OPETTAMALLA heidät pitämään kakki se, minkä Jeesus on käskenyt uskoviensa pitää.
Opetuslapsia tedään kastamalla ja OPETTAMALLA. Tapio522 kirjoitti:
Psalmi50.15, mikä Room. 6:5 osoittaa, että kyse on symboolisesta asiasta:
"Sillä jos me OLEMME hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin OLEMME samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa",
(Vrt. ”OLLEN haudattuna Hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan OLETTE herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.” (Kol. 2:12).Oletko sinä ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa? Et ole, vaan olet saanut sen lahjana ja se on tapahtunut hengen maailmoissa. Oletko sinä yhdessä haudattu hänen kanssaan? Et, vaan senkin saamme uskossa omistaa lahjana ja samaistumme siihen kasteessa. Hengen maailmoja se ei kuitenkaan liikuttele, koska kaikki on jo valmista. Me otamme pelastuksen vastaan uskon kautta, emme tekemällä asioita(kastamalla). Usko riittää ja kaste on meidän symboolinen tekomme jossa me aivan kuin sitoudumme Jeesukseen. Emme me syntien anteeksi saamiseenkaan tarvitse sakramenttia(ehtoollista), vaan uskon. Ehtoollinen kuitenkin tekee asian konkreettiseksi ja ikään kuin helpottaa meitä ottamaan vastaan anteeksiantoa. Jumala ei kuitenkaan operoi meitä näiden välineiden kautta, vaan uskon kautta. Ei Jumala tarvitse sakramentteja, vaan me ihmiset niitä tarvitsemme. Meitä varten ne on annettu, että me niiden kautta / avulla voisimme paremmin elää todeksi asioista ja samaistus siihen, mitä Jeesus on tehnyt puolestamme.
- -1000-
Raamatussa ei edes puhuta kasteen haudasta.
- pitäsi tuo tietää
Ei puhutakkaan, vaan puhutaan kasteen kautta kuolemaan hautaamisesta. Jeesuskin kuoli ja nousi ylös. Ihmisenkin pitää ensin kuolla, jotta uusi voi nousta ylös.
Ilman kuolemaa ei synnyt uutta. pitäsi tuo tietää kirjoitti:
Ei puhutakkaan, vaan puhutaan kasteen kautta kuolemaan hautaamisesta. Jeesuskin kuoli ja nousi ylös. Ihmisenkin pitää ensin kuolla, jotta uusi voi nousta ylös.
Ilman kuolemaa ei synnyt uutta.TÄSSÄ SE ON SELITETTY JUURI NOIN
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,- 1Korintolaiskirje15
savonarola kirjoitti:
TÄSSÄ SE ON SELITETTY JUURI NOIN
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,Tämäkin sopii tähän aiheeseen:
1. Korinttolaiskirje 15
36 Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!
37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
39 Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
40 Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
41 Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.
42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. - Hyvä luku
1Korintolaiskirje15 kirjoitti:
Tämäkin sopii tähän aiheeseen:
1. Korinttolaiskirje 15
36 Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!
37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
39 Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
40 Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
41 Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.
42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
Ensin ihminen on sielullinen. Turha väittää, että edes lapsi on ensin hengellinen. Hengelliseksi tulee vain rempattamalla Jeesuksen perässä ja katsomalla miten Jeesus elää. Ottamalla mallia Jeesuksesta. Oppimalla Jeesuksesta. - Jeeus on Kuningas
Jos joku sanoo olevansa Kristuksessa, tulisi hänen vaeltaa niin kuin Jeesus vaelsi. Voiko tuota paremmin ilmaista.
- Jeeus on Pressa
Jeeus on Kuningas kirjoitti:
Jos joku sanoo olevansa Kristuksessa, tulisi hänen vaeltaa niin kuin Jeesus vaelsi. Voiko tuota paremmin ilmaista.
Haavisto vaeltaa niin kuin Jeesus. Jeesus ei välittänyt seksistä naisten kanssa eikä välitä Haavistokaan. Haavisto seuraa hyvänä kristittynä Jeesuksen jalanjälkiä.
- Jeeus on Pressa
Jeeus on Pressa kirjoitti:
Haavisto vaeltaa niin kuin Jeesus. Jeesus ei välittänyt seksistä naisten kanssa eikä välitä Haavistokaan. Haavisto seuraa hyvänä kristittynä Jeesuksen jalanjälkiä.
Jumala ei tartte penistä niin että oliko Jeesuksella ees semmosta?
KIRJOITIT RAKAS SUORAAN ULKOMUISTISTA MITÄ SEURAKUNNAN PERINNÄISOPPI OPETTAA !! ---> 46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
Ensin ihminen on sielullinen. Turha väittää, että edes lapsi on ensin hengellinen. Hengelliseksi tulee vain rempattamalla Jeesuksen perässä ja katsomalla miten Jeesus elää. Ottamalla mallia Jeesuksesta. Oppimalla Jeesuksesta.
KUULES LIHA EI OPI MITÄÄN JA OTTAMALLA MALLI JEESUXESTA NIIN SIINÄ VAAN TULEE LIHALLINEN OPETUSRUMBA JONKA PAAVALI NÄYTTÄÄ Meille ROOM7-ssa
Jos ei ihminen huuta tuskassa minä en opi mitään minä en pysty ottamaan malli Jeesuxesta rima on liian korkea kuka pelastaa minut tästä ihankaikkiseen kuoleman vievä liha ??? Ja niinkuin opetsulapset --> Matt. 19:25
Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
Oikein sä kirjoitit kumminkin ettei lapsi on ensin hengellinen !! Lihallinen se on aivan Aadamilainen !!!!!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1537164
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505986- 1435229
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484727Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554068- 713264
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.633229Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252972- 472467
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182369