Vapaaehtoinen ensihuolto 1000 - 1500 km.

Kohta 1000 km täynnä

Oletteko tehneet vai ei Hyundaille?

12

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • historiallinen huolt

      Länsimaisissa autoissa ei ainakaan tarvita noita "hiontahuoltoa".
      Aasian ihmeissä ilmeiseti tärkeää saada hiontakarstat pois koneesta ja suodattimesta.

      • V.A.G holo

        Länsimaisissa autoissahan ei valmistajien mukaan tarvita öljynvaihtoa juuri ollenkaan. Tosin on öljynkulutuskin sitä luokkaa, että öljyt vaihtuvat lennosta.


    • kun ostin uuden getz

      itse tein ekan huollon 15000km...kuulemma ensi huoltoo ei tarvii nykyään :)
      välttämättä...

      • Tänttärä

        Kyllä teetin sen vapaaehtoisen huollon 2000 km:n paikkeilla. Vaihdatin öljyt ja tsekkailivat auton että on kaikki on ok. Suuntasivat valot ja ne parani suuntauksen myötä.


    • 1V/20000km

      En teettänyt, on niin lyhyt huoltoväli muutoinkin, eka kerran vuoden ikäisenä. Edellisissä autoissa 2 v. huoltoväli, jolloin eka öljynvaihto 2 v iässä.

    • Sepi.

      Olen teettänyt sen kaikille omistamilleni autoille, myös Hyundaille. Siitä ei taatusti ole haittaa eikä se paljoa ole maksanut.

    • i 30

      Moottorin öljy ja öljynsuodatin kannattaa vaihtaa. Eihän siinä muuta "ensihuoltoa"

    • i40

      Hätävarjelun liioittelua ja vapaaehtoinen autoliikkeen jälkimarkkinoinnin kannatusmaksu. Teknisesti perusteltavaa tarvetta ensihuollolle ei enää nykypäivänä ole.

    • fhruiy

      Kyllä se ensihuolto kannattaa aivan ehdottomasti tehdä! Kuitenkaan ei voi olla ihan satavarma siitä öljyn laadusta/viskositeetista mitä sinne tehtaalla on laitettu, ja ensimmäisen tuhannen kilometrin aikana kone "hioutuu" ja siitä voi lähteä paljonkin metallijauhoa joka sitten on siellä öljyssä ja suodatinta tukkimassa.

      Ja jos joku saa taloutensa konkurssiin sillä ensihuollolla niin kyllä se siinä tapauksessa olisi tullut jo ilman sitä huoltoakin!

    • k0upp3
    • ZAZ-xxx

      Tulihan tuo teetettyä. Hyundain i30 diesel kulutti uutena moottoriöljyä sen verran, että ensimmäisten vaihtojen (1500 km ja 20000 km) puolivälissä pinta oli vajentunut toleranssin keskikohdalle. Nyt matkamittarissa on 64000, eikä öljytaso enää vajene. Jonkinlaista hioutumista ja muotoutumista moottorissa siis selvästi tapahtui, ja loogisesti käytön alkuvaiheessa se oli suurinta.

    • i20jai30

      Vapaa ehtoinen ensihuollon olen teettänyt i20 (1.2 bensa) ja i30 (1.4 bensa).
      Öljyn ja suodattimen vaihto kannatttaa mielestäni siinä 1500 km kohdalla.
      Huolto ei ollut hintava, ainoastaan öljyn ja suodattimen "vapaa ehtoinen" työ maksoi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe