YRITYSTILIKSI HENK.KOHT TILI?

tilit selväks

Mulla on kaksi tiliä op:ssa, ja aattelin perustaa toiminimen pian. Kun pankin tätiltä kysyin että kai toista voi käyttää yritystilinä oli sitä mieltä että yritystili kannattaa ottaa erikseen (oma toiminta sen laista että kai se parempi), mutta en huomannu kysyä voiko toisen henkkoht tilin muuttaa yritystiliksi. Onko kellään kokemusta?
Ei viittis ihan montaa tiliä turhaan avata kun tää toinenkin on ollu vähän semmonen ylimääränen.

6

544

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22

Sen kun vaan alat pitämään sitä yrityksesi maksuliikennetilinä, jos ei niissä tilinavausehdoissa sitten jotain olisi, mutta en oikein usko.

• Tropolla

Pankin palvelumaksut on yleensä kovempia yrityksille joten pienmuotoinen toiminimi toiminta vaan kannattaa yksityistilillä hoitaen..Selvyyden vuoksi on silti parasta että tällä tilillä vain niitä "firman" juttuja.

• heko leko

lähinnähän toi taitaa olla imago kysymys näkyykö toiminimen nimi ostalajn/ myyjän tiliotteella.

• Markus 982984

Itse avasin toiminimelle verkkopankissa yhden lisätilin. Sitten marssin jonkin ajan kuluttua pankkiin hankkimaan sille vielä jopa oman pankkikortin ja ne sai pankissa vielä muutettua tilinimi saajakenttätiedoksi silleen että näkyy yrityksen nimi, mun henk koht nimen sijaan. Kyseessä siis nordea. Ilman nurinoita tämä ei tietysti luonnistunu, että aika nopsaan takakopista tramppasi jokin jakkueukko hokemaan gospeliaan miten "päätoimisessa yrityksessä pitää olla yritystili" ... Mutta kun kerta yrittäjä olen niin en alistunut tähän vaan sanoin että nyt tämä kyllä kelpaa - on jo verottajallakin ja kaikkialla tää tilinumero ja laskuissa... Ja kyllä se gospeli siihen sitten loppuikin. Jos yrittäjä ei pysty tällaista pikkuasiaa neuvottelemaan (lue: tappelemaan) pankin kanssa niin ei yrittäjäksi kannata ryhtyäkkään... Noh jokatapauksessa se kenttä ON mahdollista muuttaa. Tiliotteella ja asiakkaalle päin näkyy firman nimi ja erillinen pankkikorttikin tälle tilille sitten onnistui. Kortissa kyl on henk. koht. nimi mutta sillä nyt ei ole tirintarin merkitytä. Ainoa sitten missä yritystiliä oikeasti tarttee on, jos haluaa tiliin kytkeä vaikka jonkinsortin maksupäätelaitteen tai käyttää kirjanpito-ohjelmistoa, joka hakee viitemaksutiedot suoraan tililtä. Mutta pienimuotosessa yhden miehen toimarissa nämä on vähän turhia...

• Alliinaliina

No pankithan aina puhuu siitä tilistä mikä on niille kannattavampaa. Mullakin oli kaksi tiliä eräässä pankissa ja otin toisen käyttöön toiminimeäni varten. Mitään yritystiliä ei ole. Eikä tule olemaan. En maksa mitään palvelumaksuja, siis on ihan ilmainen tili.

• lkjjkljjjlk

Ainakin itse olen saanut "omassa" osuuspankissani neuvoteltua yritykseni palvelumaksut itselleni sopiviksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe