Vai vielä vetoketjua

vetoketjuton

ti-ip, klo 16.10 Itäväylä, Helsinki. Oikealla kaistalla autoja jonossa kaksien punaisten mitalla, vihreätä päälle, ja vasenta kaistaa tulee 4-5 autoa, jotka Vartioharjun risteyksen jälkeen yrittävät kiilata oikealle, kun oma kaista loppuu. Edellä ajava ja minä ajamme rauhallisesti oikeaa kaistaa, kun vasemmalta yrittää puskea tumma pösö väliimme. En kuitenkaan anna kiilaajalle tilaa, vaan jää nököttämään kaistalleen. Kun sitten käännyn vasemmalle Mellunmäkeen, aja pösö ohi, kuski tööttää ja osoittaa keskisormella. Miksi? Sen jälkeen pösö jatkaa matkaansa kohti Itä-Uudenmaan pikkukylää. Eikä maalaisten kannata yrittää puhua mistään vetoketjuliikenteestä, 100 autoa ja 5 autoa, vai vielä vetoketjua.

12

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonossa taaempana

Oikein toimittu. Nämä etuilijat ansaitsevat saada omaa lääkettään. Ovat vain tottuneet öykkäröidessään siihen, että kaikki antavat periksi.

• mfghmc vvv

Itse toimin juuri samoin, en missään nimessä anna tietä tuollaisille etulilijoille, jotka vallan hyvin huomaavat jo satoja metrejä ennen oman kaistan loppuvan, mutta röyhkeydessään ajavat sinne keulille. Eri asia jos joku vaihtaa kaistaa hyvissä ajoin, eli ei tuolla tavoin "muut saa jonottaa minä en periaatteella".

• miksi ei?

Tässä taas nähdään kuinka metsäläiskansaa me suomalaiset olemme.

Muualla maailmalla jono tulisi kahta kaistaa yhtä lailla ja vetoketju toimisi. Täällä on jotenkin väärin käyttää sitä toista suoraan menevää kaistaa. Miksi? Kahta kaistaa pitkin pääsisi kaksi kertaa sen verran autoja kuin yhtä, jos kaikki olisivat _vähän_ joustavia.

En missään nimessä anna tietä... on sitä minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-minä-asennetta, jolla vain ja ainoastaan haitataan liikennettä.

• Vai vielä vetoketjua

" Kahta kaistaa pitkin pääsisi kaksi kertaa sen verran autoja kuin yhtä"
        Et ole tainnut paikalla käydä? Valojen jälkeen mahtuu vasemmalle kolme autoa, josta yritetään survoa oikealle tai jäädään keskelle risteystä. Ko paikassa on pari kertaa viikossa peltiä rutussa.

• sinä-sinä-sinä

sinä-sinä-sinä-sinä.
        Minkähän takia Itäväylällä tuossa suurin osa ajaa oikeaa kaistaa, ja vain 4-6 autoa per valojen vaihtuminen ajavta vasemmalta ohi ja kiilaavat kaistan loppuessa? SIksi että tämä kiilaaminen aiheuttaa haitariliikettä, ja se hidastuttaa kokonaisliikennemäärää. Mutta sinä-sinä-sinä-sinä ajele sinä vaan vasemmalla, kyllä kohta kolautat.

• Mikset vaihtanut lain vaatimalla tavalla sille vasemmalle kaistalle, ajanut valoista läpi ja siistin kohteliaasti vetoketjua hyväksi käyttäen siirtynyt oikealle?

Ei se, että sinä et osaa ajaa, tarkoita että muiden ei pitäisi osata.

Tööttäys johtui luultavasti siitä, että kyseinen kuski piti sinua kuspäänä. Toisaalta kertomasi perusteella hän ei käyttänyt vilkkua, joten tilaa ei tietenkään tarvitse tehdä... :)

• polvilleen..

Lakikki käteen ja polvilleen ja etuilijalle tietä???

• Vai vielä vetoketjua

rotta rotta, minähän sanoin että ajotaidottomien maalaisten ei tarvitse kommentoida, Lepsämä ei ole pk-seutua.

• polvilleen.. kirjoitti:

Lakikki käteen ja polvilleen ja etuilijalle tietä???

Näin juuri aloittaja toimi. Lakikirja kädessä piti tiukasti kiinni etuiluoikeudestaan. Sivistysmaissa tämäkin toimii, Helsingissäkin yleensä, mutta näemmä ei idässä...

Vastaapa tähän: miksi pitää olla kaksien punaisten verran jonoa yhdellä kaistalla, kun toisella on tilaa vaikka kuinka? Olisivat päässeet kaikki autot yksillä punaisilla tuosta läpi, jos olisivat ajaneet oikein. Ne jotka yrittivät vähentää ruuhkaa jäivät sitten aloittajan kaltaisten tapausten sorsimiksi.

Itse ajan tästä huolimatta edelleen järkevästi. Jos kohdalle joskus osuu aloittajan tavalla käyttäytyvä, ei se hirveän iso ongelma ole, seuraava kyllä yleensä sitten päästää jonoon mukaan. Toki vähän eteneminen kaikilla takana tökkää, kun sujuvuus kärsii, mutta pientä se on siihen verrattuna vielä, että kaikki kerättäisiin turhaan samalle kaistalle.

• torpasta
        Vai vielä vetoketjua kirjoitti:

rotta rotta, minähän sanoin että ajotaidottomien maalaisten ei tarvitse kommentoida, Lepsämä ei ole pk-seutua.

Pääkaupunkilaisen kuskin ei kannata puhua mitään ajotaidoista.

Jos pääkaupunkiseudulla tulee edes milli vettä tökkää liikenne välittömästi. Täysi katastrofi on jos tulee kolme hiutaletta lunta.

Pääkaupunkikuskien ajotaidon näkee kun normi hesalaiset (l. savolaiset) lähtevät mökille viikonloppuisin tai muina juhlapyhinä. Liikenne hidastuu paljon enemmän kuin autojen määrä itsessään aiheuttaisi. Itsekkyyden massiivinen lisääntyminen on myös silmiinpaistavaa.

• vitjaa

Tuolla logiikalla kaikki kaksikaistaiset tiet tulisi pikimmiten muuttaa yksikaistaisiksi ettei kukaan pääse "kiilaamaan". Ettekö te tajua että se toinen kaista on siihen aikoinaan rakennettu parantamaan ko tien välityskykyä. Pidätte pyhästä jonopaikastanne kiinni aivan niinkuin kaikki jonottaisi samalle kaupan kassalle??! Hermostutteko samalla lailla kävellessänne Aleksilla kun joku ohittaa teidät? "Hei älä kiilaa, kävele mun takana!" Huhhuh.

• 4+6

Jos sen tumman pösön tilalla olisi ollut poliisi auto, ei hätäajossa vaan normaali ajossa, mitä olisit tehnyt? Et olisi antanut tilaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4614
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3830
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      175
      3620
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      58
      2052
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1114
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe