VARSAN KOULUTUS!!!!!

96ponsku

Eli omistan 14kk vanhan kylmäveri varsan joka on vieroitettu jo puolen vuoden iässä emästä ja oli toisella tallilla ja on nytt sitten oman emän kanssa ja sillä on kaverina myös 20w. ponini ja itse olen 15 vuotias. ongelmia ei pahemmin ole varsan kanssa enemmänkin mietin että mitä voin tehdä sen kanssa?
nyt kerran viikossa takaa ajoa, kuolain suitset päässä ja riimusta talutetaan.
mutta varsa kun tylsistyy tarhassa pelkkään olemiseen se hyppäää kiinteän portin joka on 1metrin korkea! yli ja osaa aukoa kaikki viritykset, tämän takia aattelin jos sen kanssa voisi esteitä? juoksutusta?tai temppuja opettaa hyvä käytöksinen on koska olen sen itse opettanut maito varsasta ainoastaan vain että kuinka paljon sitä voi rasittaa ja koska voi kärryt laittaa? jos siis jätän sen pelkästään tarhaan muiden kamuksi se tulee pois sieltä... ei ole riippuvainen muista hevosisrta joten opetankin sitä aina kun muut ovat tallissa kamujeni kanssa jotka toimivat "avustajina" eli mitä kaikke voin tehdä varsan kanssa?pelkään että jos rasittuu se on huonoksi mutta pelkkä "oleminenkaan" ei ole hyväksi tälle varsalle. joten??? en löytänyt täältä nuorten hevosten kouluttamiseen mitään blogia tai palstaa joten teinpä tämän.en ole Yksin opettamassa vaan minulla on tuttuja hevosimmeisiä jotka ovat sekä ravi että ratsu puolelta.IDEOITA?!

4

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _katherine_

1m aidat on tosi matalat. Kannattaisi ekana ainakin korottaa aidat väh. 1,5m korkeiksi ja kunnon sähkö aitoihin.

Seuraavaksi opeta varsa ihmeessä olemaan erossa muista! Riippuvuus on paha ongelma.

• simppu

Toisella hepalla ratsain tai kärryillä ja varsa siinä vierellä lenkillä opissa.

• 96 ponsku

siis kyllä siinä aidassa on puomeja naruilla kiinni niin että korkeutta tulee 1.8m? mutta osaa avata en tiedä pitäiskö laittaa sähkö paimen... ei ole riippuvainen muista koska opetankin sitä kun muut ovat tallissa muuten ei keskity.ei ole mahdollista laittaa vielä kärryjä kun emä on niin helkkarin iso ettei löydy sopivia länkejä, valjaita...jne. kyllä sillä on j´hiihtovaljaita pidetty ja loimia jne. hiihto valjailla vain kuljettu perässä ei varsinaisesti osaa vielä kääntyä, pysähtyä jne. teksti saattoi olla sekavaa sori siitä.

• kasvattaja

Meillä synty 2 varsaa kesällä 2011 ja eivät meinanneet pysyä talvella aitauksessa vaan tulivat läpi jatkuvasti emätammojensa kanssa. Johan loppu ku sähköpaimen laitettiin kuntoon! Ei karkaile enää eikä kokeilekkaan naruille kun ovat saaneet näpäytyksen paimenesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe