Elikkäs olen varusteita putsaillut mutta on päässyt unohtumaan miten satula ja suitset putsataan, joten jos joku kiltti jaksaisi sen kertoa olisin kiitollinen :) Siis satulasaippualla jne.
Varusteiden puhdistaminen
5
308
Vastaukset
- Tietämätön
Vastausta kiitos!
Suitsiin käytän itse valjas-rasvaa, jota saa iha perus kaupoista esim tokmannista tääläpäin. Eli sieni käteen ja VÄHÄN pyyhkäiset sientä rasvaan ja irrottelet suitsista yksi remmi kerrallaan irti ja sienellä putsaat :) Toki voihan tuon ilman remmien aukaistamistakin tehdä, mutta aukeaa helpommin ja suitsista tulee notkeammat kun vaivautuu availemaankin.
Sitten satula. Satulastajan istuinosaa ei saa pestä, eli itse olen pessyt kostealla sienellä (vettä) satulaa. Vedellä olen tohtinut pestä myös istuinosaa. Mutta muista että niin kuiva kuitenkin että ei tipu vettä vaikka kuinka puristaisi sientä! Satula menee niin helposti pilalle märän sienen käytöstä että huhhuh..
Niin satulasaippua=Valjasrasva, ainakin molemmat käy mainiosti.
Onnea varusteiden kiillotukseen ja pesemiseen! =)
- _katherine_
saippua ja rasva ei ole sama asia!
Saippua on se, millä varusteet pestään.
Pesun jälkeen varusteisiin voidaan levittää rasvaa tai öljyä, joka kosteuttaa nahan ja pitää sen notkeana. - Tietämätön
Elikkäs pyyhitäänkö varusteet ensin kostealla sienellä tai rätillä, sitten saippualla ja saippua jätetään varusteisiin vai pyyhin kostealla sienellä uudelleen?
- asdfgfdsa
tallilla jossa käyn, pesemme satulat ja suitset, molemmat niin että ensin kostea sieneen otetaan vähän satulasaippuaa ja putsataan kaikki osat ( sekä irroitetaan toisista ) ja sitte pyyhitään rätillä kuivaksi. en tiedä onko oikein vai väärin mutta näin mulle on opetettu, eikä siitä koskaa ole moitittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455140Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1241643Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151479Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501406- 141205
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4111081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol16827