Kristittyjen vastaiset hyökkäykset lisääntyivät joulun ja uudenvuoden pyhien aikana Etelä-Intialaisessa Karnatakan osavaltiossa. Osavaltion todettiin olevan Intian turvattomin paikka uskonnollisille vähemmistöille vuonna 2011. Karnataka on saanut tämän kyseenalaisen maineen jo kolmena vuotena peräkkäin.
Vuonna 2011 Karanatakassa tapahtui 49 väkivaltatapausta paikallisia kristittyjä vastaan. Evangelical Fellowship of India -järjestön vuosikatsauksessa osavaltiossa todetaan olevan voimakkain vaino kristittyjä kohtaan Intian osavaltioista.
Karnatakan pääkaupungissa Bengalurussa sijaitseva The Global Council of Indian Christians (GCIC) on raportoinut suurimman osan näistä väkivaltatapauksista. Järjestö raportoi ainakin kuusi kristittyjen vastaista hyökkäystä joulupäivän 2011 ja uuden vuoden välillä.
Tammikuun ensimmäisenä päivänä (2012) 20 miestä keskeytti seurakuntalaisen kotona pidetyn uuden vuoden jumalanpalveluksen. Tapaus sattui Hunnur-nimisessä kylässä, Jamkhandin Bagalkot alueella. Hyökkääjien arvioidaan kuuluvan Bajrang Dal hinduääriryhmään. Hyökkääjät ottivat pastori Siddu Guniken vangiksi ja syyttivät häntä hindujen käännytyksestä. Paikallinen poliisi puuttui tilanteeseen ja pelasti pastorin ja muut kristityt.
Uudenvuoden aattona kymmenen miestä tunkeutui seurakunnan tiloihin häiritsemään jumalanpalvelukseen Karantakassa Ganeshgudin alueelle. Hyökkääjät, joiden uskotaan olleen hindunationalisteja, pakottivat seurakunnan keskeyttämään jumalanpalveluksen. Poliisi saapui paikalle, mutta vain kutsuakseen pastori P.R. Josen poliisiasemalle seuraavaksi aamuksi. Vasta kun GCIC puuttui tapaukseen, poliisiviranomaiset vakuuttivat turvaavansa kristittyjen kokoontumiset.
Hindulaista fundamentalismia
MrSmithy
1
121
Vastaukset
- Hinduismia....
ELI plörinäksi meni hinduilla oma oppinsa, koska heidä pitäisi varjella elämää, ja ovatkin varjelleet, mutta taas sama ongelma, että kun on jollakin ajatuksissaan eri plakaatti uskonnon nimestä, niin väkivaltaa, väkivaltaa, Ei Krsihnakaan sitä asiaa välttänyt.
Moni Suomalainen uskontomaikka tietää enemmän hindujen opista kuin hindut itse, sekin on totta. Mutta kyllä se kastijärjestelmä on siinä mielessä totta, että alimman kastin tavallinen hindu ei osaa edes puhua käsitteillä, näin väitetään.
http://www.teosofia.net/eriusk/bhagavad_gita.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3345309Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212686Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141571
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181533seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241454Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413