Eli olen nyt raskaana viikolla 6 5 ja minulla alkoi todella kova kokoaikainen niskasärky keskiviikko-iltana (nyt tätä kirjoittaessani on perjantai-iltapäivä). Kipua edelsi tiistai-iltana alkanut todella oksettava/pahoinvoiva olo, joka keskiviikkona vain paheni. Keskiviikkona oksensin päivän mittaan viisi eri kertaa eikä mikään pysynyt sisällä. Keskiviikko illan jälkeen en ole oksentanut enkä ti-ke välistä yötä ennen.
Kipu säteilee myös hartoihin ja päähän, mutta on enimmäkseen niskasärkyä. Vatsa ei ole kipeä eikä ole tullut minkäänlaista vuotoa.
Luin netistä, että niskakipu voi johtua esim. ahdistuksesta/ stressaamisesta ja että siihen pitäisi auttaa venyttely, hierominen ja rentoutuminen. Olen noita kaikkia keinoja yrittänyt, mutta mikään ei auta.
Ruokakaan ei maistu ja kokoajan on tosi oksettava olo. Ti-ke välisestä yöstä lähtien olen saanut alas vain vähän vettä, kylmää kaakaota, muutaman mandariinin ja 2 maustamatonta viiliä. Kokoajan on tosi paha ja oksettava olo. Niskaan särkee taukoamatta kokoajan vaikka pidän päätä paikallani enkä liiku mihinkään.
Niin ja muutamia Paracetamoleja olen ottanut, mutta ne ei tunnu auttavan ollenkaan.
Auttaakaa, mitä teen? En jaksa näitä todella kovia kipuja enää.
Voiko kipu johtua jostain, josta pitää huolestua? Mistä?
Onko jollain vinkkejä millä saisin tämän niskakivun pois tai edes vähän lievemmäksi?
Toivottavasti joku osaa auttaa!
Todella kova jatkuva niskasärky, mitä tehdä?
6
6706
Vastaukset
- Mee päivystykseen
Älä nyt säikähdä, mutta olkapunossärky on oire kohdunulkoisesta raskaudesta. Ei ole omaa kokemusta aiheesta mutta google kertoo lisää. Itse olen tosi huono lukemaan kroppaani enkä aina ymmärrä esim fysioterapeuttejen testejä että huomaatko kun joku on jäykempi kuin toinen niin en huomaa.. Ehkä itse menisin päivystykseen ja kertoisin aiheesta ja kysyisin olisiko tuo kohdunulkoinen mahdollista, ja voisiko sen ultralla sulkea pois.Ja sitten jos ei oo sitä niin lääkäriin ja lähete fysioterapian akuuttipolille tms, tai menisin omalle hierojalle. Välissä saunaa, raitista ilmaa ja keppijumppaa?
- auttakaa!
Minulla rv. 4 2 - 4 3 välisenä yönä puhkesi joku (ilmeisesti munasarjakysta) oikealla puolella. Silloin alavatsakipu oli niin kovaa, että taju meinasi lähteä. Soitin sairaalan yöpäivystykseen, kävin terveyskeskuslääkärillä ja rv 4 4 terveyskeskuslääkäri ultrasi. Sanoi silloin, että oikealla puolella näkyy jokin puhjennut juttu, jonka ympärillä on vähän nestettä. Lisäksi näkyi (ilmeisesti kohdussa) joku jonka koko vastasi silloin noin samoja viikkoja mitkä mulla silloin oli menossa. Sain silloin ajan uuteen ultraan, joka on ensi viikon maanantaina. Silloin on rv 7 1.
Eli viikonlopun yli tarvitsisi enää odotella ja sitten pääsisin ultraan. En usko, että saisin kumminkaan tälle päivälle enää ultraa ja seuraava arkipäivä onkin sitten jo maanantai.
Lääkäri sanoi edellisellä käynnillä, että siitä puhjenneesta jutusta ei tarvitse huolestua ja tulee kuulema itsestään pois. Jos kuitenkin oikein ymmärsin niin silloin (rv 4 4) ei voinut vielä kohdun ulkopuolista raskautta täysin pois sulkea, muttei lääkäri sitä uskonut.
Niskakipu (ja voimaton/huono olo) on valitettavasti niin kova, että hyvä, kun pystyn kävelemään olohuoneen, keittiön ja wc:n väliä kotona. Lenkille en millään pysty lähtemään.
Mitään vatsakipua/ vuotoa ei siis ole. Minkäänlaista vuotoa ei ole ollut koko raskausaikana.
Saunaa myös itse mietin, että auttaiskohan se.- lääkäriin mars
Mene ihmeessä päivystykseen, ei tuollainen kuulosta normaalilta. Toki kyse voi olma voimakkaasta krampista, mutta kannattaa sulkea vakavammat syyt pois. Heti lääkäriin nyt, eikä mihinkään saunaan!
- mee päivystykseen
edelleen, sinuna menisin päivystyksen tänään, mieluummin jonottaisin siellä kuin kärsisin sitkeänä koko viikonlopun. etenkin jos on tuo tausta. Nyt, mene jo.
- auttakaa!
Kävin eilen illalla sairaalan päivystyksessä. Odotin siellä sit lääkärille pääsyä todella kovissa niskakivuissa (jotka säteili päähän, hartioihin ja selkään) 4 tunnin ajan. Tuntui, et taju lähtee ja oli ihan älyttömän heikko olo. Sit 4 tunnin odottamisen jälkeen pääsin lääkärille ja lääkäri antoi reseptin Panacod kipulääkkeisiin ja sain 2kpl kyseisiä kipulääkkeitä mukaan (koska apteekit eivät olleet enää siihen aikaan auki), että saisin edes vähän nukuttua.
Reseptiin lääkäri laittoin, että 1 tabletti 1-3 kertaa päivässä. Eilen illalla nukkumaan mennessä otin 2 Panacon tabelettia kerralla ja niiden avulla kivut hellittivät 3 tunnin ajaksi vähän lievemmiksi niin että sen kolmenkin tunnin "nukkumisen" aikana heräsin 2 kertaa. Sen jälkeen kivut jatkuivat taas kovempina. Torkahtelin pitkin yötä, mutta heräsin vähän väliä koviin niskakipuihin.
Nyt aamulla tuntuu, että kipu on pikkasen lieventyny siitä eilisen iltaisesta todella kovasta kivusta, mutta on edelleen jatkuvaa/kokoaikaista ja todella kivuliasta niskakipua.
Lääkäri ei kuulema voi antaa mitään muita särkylääkkeitä tms., koska olen raskaana. Eikä lähetettä fysioterapeutille, koska hän on päivystyksen lääkäri. Lääkäri paineli vaan vähän niskoja ja kysyi "koskeeko täältä", ei tutkinut tarkemmin. Kerroin hänelle kaikki kivut/tuntemukset ja tuon aiemmalla raskausviikolla kokemani "puhkeamisjutun". Hän vaan sanoi, että jos kivut jatkuu/pahenee niin tule takaisin päivystekseen, mutta en todellakaan mene enää sinne 4 tunniksi odottamaan näissä kovissa niskakivuissa saadakseni samanlaista "hoitoa", kuin eilen illalla.
Olen venytelly/ liikutellut/ hieronut käsiä/päätä/niskaa/hartioita ja myös mies on hieronut minua, mutta kipu vähenee vähän vain hieronnan/venyttelyn ajaksi. Sen jälkeen palaa taas entiselleen, kovaksi kivuksi.
Toivottavasti minulla ei ole nyt mitään vakavampaa vaan tämä olisi vaan jumittunut niska tms. Pelkään vaan edelleen sitä kohdun ulkopuolista raskautta, sisäistä verenvuotoa tms.
Alavatsakipuja ja mitään vuotoa (paitsi valkovuoto) minulla ei ole edelleenkään tullut.
Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? - sara88
Toi voi myös johtua että niskat on yksin kertaisesti jumissa ja siksi tekee sulle huonon olon, joten hierojaa kannattaa myös käyttää hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733