voiko vai eikö

suspicious love??

voiko tunteita oikeasti vastustaa, tai järkeistää.? voiko rakkautta kieltää?

voiko hyvin harkitseva, puntaroiva ja ehkä skeptinenkin ihminen monissa asioissa ohittaa tunteensa?Hän on hyvin älykäs, herkkä ja tunteva ihminen mutta usein hyvin skeptinen. Uskon että hän miettii usein mitä hänestä halutaan, tai mitä hän on valmis itsestään antamaan. Voiko rakkautta kohtaan myös olla skeptinen ja epäileväinen?

Voisiko ihminen toimia näin jos rakastaisi?

104

3088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahdella sanalla

      Kyllä voi.

      • suspicious love??

        Näin kai se on.

        Toinen vaihtoehto tietenkin on ettei sitä rakkautta edes ole. Mutta uskon sydämeni tunteeseen. Se ei ole koskaan pettänyt minua.

        Itse olen taas rakkauden edessä hyvin spontaani. Kun sydämessäni tiedän mistä on kyse, olen valmis kaatamaan kaikki raja-aidat ja tavallaan se rakkaus määrittelee minut uudelleen jopa lapsellisella tavalla.
        Mutta sehän on tietynlainen valinta ettei halua antaa rakkauden määritellä elämäänsä.


      • s...
        suspicious love?? kirjoitti:

        Näin kai se on.

        Toinen vaihtoehto tietenkin on ettei sitä rakkautta edes ole. Mutta uskon sydämeni tunteeseen. Se ei ole koskaan pettänyt minua.

        Itse olen taas rakkauden edessä hyvin spontaani. Kun sydämessäni tiedän mistä on kyse, olen valmis kaatamaan kaikki raja-aidat ja tavallaan se rakkaus määrittelee minut uudelleen jopa lapsellisella tavalla.
        Mutta sehän on tietynlainen valinta ettei halua antaa rakkauden määritellä elämäänsä.

        Montako kertaa näin on tapahtunut? Oletko minkä ikäinen? Elämäntilanne?


      • 14+8
        suspicious love?? kirjoitti:

        Näin kai se on.

        Toinen vaihtoehto tietenkin on ettei sitä rakkautta edes ole. Mutta uskon sydämeni tunteeseen. Se ei ole koskaan pettänyt minua.

        Itse olen taas rakkauden edessä hyvin spontaani. Kun sydämessäni tiedän mistä on kyse, olen valmis kaatamaan kaikki raja-aidat ja tavallaan se rakkaus määrittelee minut uudelleen jopa lapsellisella tavalla.
        Mutta sehän on tietynlainen valinta ettei halua antaa rakkauden määritellä elämäänsä.

        "...uskon sydämeni tunteeseen. Se ei ole koskaan pettänyt minua."

        Hmmm. Mielenkiintoista. Tyypillinen lause, jota naiset käyttävät...


      • suspicous love??
        14+8 kirjoitti:

        "...uskon sydämeni tunteeseen. Se ei ole koskaan pettänyt minua."

        Hmmm. Mielenkiintoista. Tyypillinen lause, jota naiset käyttävät...

        voiko rakkautta olla tuntematta jos sitä on, ei mun mielestä. eri asia uskaltaako uskoa tuntemuksiinsa


      • harmi jos noin
        suspicous love?? kirjoitti:

        voiko rakkautta olla tuntematta jos sitä on, ei mun mielestä. eri asia uskaltaako uskoa tuntemuksiinsa

        eli plus miinus nolla :(
        ja ikävä jatkuu puolin tai toisin kun toinen kohtaa itseään rohkeamman tuntemuksista riippumatta?


      • viesti sinulle

        Voisi,
        mutta varsinkin, jos ihminen kertoo itsestään kolmannessa persoonassa; hän ei ehkä ole sinut oman itsensä kanssa.
        Opettele ensin tuntemaan itsesi ja rakastamaan itseäsi, sitten voit ehkä tuntea jotain muitakin kohtaan.


    • Rakkaus ei ole ohite

      Etsinnee turvaa tilanteeseen ennenkuin laskee irti skeptisyydestään.

    • kiintoisaa

      Kuulostaa mielenkiintoiselta. Kuin oikean elämän mulder ja scully. =)

    • Näin

      Voi olla tilanteita, joissa esteet eivät ole voitettavissa.

      • *näinkin*

        Samaa mieltä olen. Esteet pitää joko ylittää alittaa tai kaataa. Aina se ei ole mahdollista 'voittaa'.


      • Näin
        *näinkin* kirjoitti:

        Samaa mieltä olen. Esteet pitää joko ylittää alittaa tai kaataa. Aina se ei ole mahdollista 'voittaa'.

        Tarkoitin tuota kaikkea. Kohdallani este on ali ja yli ja sivuitsepääsemätön ja mahdoton kaataa.


      • suspicious love??

        Entä kun ei ole varsinaisia esteitä?

        Voiko ihminen vain olla niin varovainen?


      • hänellä omansa
        suspicious love?? kirjoitti:

        Entä kun ei ole varsinaisia esteitä?

        Voiko ihminen vain olla niin varovainen?

        Mikä sinä olet tuntemaan sen toisen ihmisen esteitä?


      • Näin
        suspicious love?? kirjoitti:

        Entä kun ei ole varsinaisia esteitä?

        Voiko ihminen vain olla niin varovainen?

        On olemassa sisältä kylmiä ihmisiä, jotka pohjaavat elämänsä teorioiden varaan. Tunteet voi jäädyttää järkeilyllä, minä osaan sen hyvin.


      • suspicious love??
        hänellä omansa kirjoitti:

        Mikä sinä olet tuntemaan sen toisen ihmisen esteitä?

        no sanotaan ettei varsinaisia "perinteisiä" esteitä ole, mutta toki voi olla pään sisäisiä esteitä joista minulla ei tarkkaa tietoa mutta niistähän jo kirjoitinkin


      • niinpä ehkä
        Näin kirjoitti:

        On olemassa sisältä kylmiä ihmisiä, jotka pohjaavat elämänsä teorioiden varaan. Tunteet voi jäädyttää järkeilyllä, minä osaan sen hyvin.

        Tunteet on joillekin helppoa jäädyttää järkeilyllä, mutta eihän se tarkoita että ne oikeasti katoaisivat. Teräksisen järkeilevän kuoren sisällä saattaa pesiä tunteva ihminen, johon pääsee tutustumaan vain harvat ja valitut ajan kuluessa.


      • Raivausryhmä?
        Näin kirjoitti:

        Tarkoitin tuota kaikkea. Kohdallani este on ali ja yli ja sivuitsepääsemätön ja mahdoton kaataa.

        Aattele, mä ymmärsin mitä tarkoitit :)
        Esteitä on niin monenlaisia, mikä kellekin esteeksi sitten muodostuu. Oon kyllä tietoinen että raivaus on mahdollista ellei kyseessä ole biologiset seikat.


      • niinkii
        Näin kirjoitti:

        Tarkoitin tuota kaikkea. Kohdallani este on ali ja yli ja sivuitsepääsemätön ja mahdoton kaataa.

        saattaa joskus olla.
        Oli virtahepo maantiellä poikittain.....
        ja sitähän ei uskalla pijukaan herättää,
        Virtahevot tappavat vuosittain enemmän ihmisiä, kuin leijonat O:

        Jospa se heräis ja köntystelis ihan itte pois ..


      • Näin
        Raivausryhmä? kirjoitti:

        Aattele, mä ymmärsin mitä tarkoitit :)
        Esteitä on niin monenlaisia, mikä kellekin esteeksi sitten muodostuu. Oon kyllä tietoinen että raivaus on mahdollista ellei kyseessä ole biologiset seikat.

        Kirjaimellisesti kelpo vastaus. Rahaa on vaan liian paljon kiinni raivattavassa kohteessa.. Henkinen häkki niin vielä rasittavampi, kun en ole todellakaan materialisti. Semmonen este siis. Muiden mielestä h*vetin hieno, oma tunne ja tietoisuus todellisuudesta muuntaa hienouden h*vetin esikartanoksi.


      • Näin
        niinkii kirjoitti:

        saattaa joskus olla.
        Oli virtahepo maantiellä poikittain.....
        ja sitähän ei uskalla pijukaan herättää,
        Virtahevot tappavat vuosittain enemmän ihmisiä, kuin leijonat O:

        Jospa se heräis ja köntystelis ihan itte pois ..

        Läheisriippuvuuteen viittasit. Hauska mutta epäkurantti vastaus.


      • turha päänvaiva
        niinpä ehkä kirjoitti:

        Tunteet on joillekin helppoa jäädyttää järkeilyllä, mutta eihän se tarkoita että ne oikeasti katoaisivat. Teräksisen järkeilevän kuoren sisällä saattaa pesiä tunteva ihminen, johon pääsee tutustumaan vain harvat ja valitut ajan kuluessa.

        Ei sellainen kovin helppo ihminen muutenkaan ole joka ei lähelleen päästä.Tulee mieleen kysymys onko kenties hieman enemmän kuin normaalisti narsistinen.
        Sellainen joka heti miettii kaikki mahdolliset hyödyt ja haitat, vaikuttaa teini-ikäisletä tyypiltä joka ei vielä osaa arvostaa kaikkia ihmisiä tasavertaisina, vaan asettaa itsensä muiden yläpuolelle, omissa ennakkoluuloissaan ja peloissaan.
        Sitten on ne narskut joille kelpaa hännystelijät, et sinä heille riitä mitenkään ellei sinusta ole etua.Jos et kelpaa anna olla, et ole varmaankaan tarpeeksi hänelle......


      • niinpä ehkä
        turha päänvaiva kirjoitti:

        Ei sellainen kovin helppo ihminen muutenkaan ole joka ei lähelleen päästä.Tulee mieleen kysymys onko kenties hieman enemmän kuin normaalisti narsistinen.
        Sellainen joka heti miettii kaikki mahdolliset hyödyt ja haitat, vaikuttaa teini-ikäisletä tyypiltä joka ei vielä osaa arvostaa kaikkia ihmisiä tasavertaisina, vaan asettaa itsensä muiden yläpuolelle, omissa ennakkoluuloissaan ja peloissaan.
        Sitten on ne narskut joille kelpaa hännystelijät, et sinä heille riitä mitenkään ellei sinusta ole etua.Jos et kelpaa anna olla, et ole varmaankaan tarpeeksi hänelle......

        Kolhittu aikuinen päästää yhtä huonosti lähelleen, eikä sellainen varmaankaan aseta itseään kenenkään yläpuolelle. Narsistisia piirteitä lienee jokaisessa, jossakin ihmisessä tämä piirre on saanut kehittyä liiankin mittavaksi. Itsensä tunteva, tasa-arvoa kunnioittava, kohtuullisen omantunnon omaava ihminen osaa kyllä ottaa muitakin huomioon ja voi siltikin olla varovainen...

        Ehkä ihmisen ei tarvitse olla ''helppo'' ollakseen kiinnostava.


      • antaisivat olla
        niinpä ehkä kirjoitti:

        Kolhittu aikuinen päästää yhtä huonosti lähelleen, eikä sellainen varmaankaan aseta itseään kenenkään yläpuolelle. Narsistisia piirteitä lienee jokaisessa, jossakin ihmisessä tämä piirre on saanut kehittyä liiankin mittavaksi. Itsensä tunteva, tasa-arvoa kunnioittava, kohtuullisen omantunnon omaava ihminen osaa kyllä ottaa muitakin huomioon ja voi siltikin olla varovainen...

        Ehkä ihmisen ei tarvitse olla ''helppo'' ollakseen kiinnostava.

        liian vaikeakos sitten että ihan leikiks asti menee touhut?
        just joo ne liian vaikeat vois mun puolesta lopettaa koko yhteydenpidon siihen paikkaan jos ei kertakaikkiaan mitään ole tarjolla ja luukut kiinni!!!


      • niinpä ehkä
        antaisivat olla kirjoitti:

        liian vaikeakos sitten että ihan leikiks asti menee touhut?
        just joo ne liian vaikeat vois mun puolesta lopettaa koko yhteydenpidon siihen paikkaan jos ei kertakaikkiaan mitään ole tarjolla ja luukut kiinni!!!

        Mikä oli ajatuksena ''ei mitään tarjolla'' tässä yhteydessä? Ihminen kertakäyttötavaranako?


      • äly hoi..
        niinpä ehkä kirjoitti:

        Mikä oli ajatuksena ''ei mitään tarjolla'' tässä yhteydessä? Ihminen kertakäyttötavaranako?

        ei ollut mutta ehkäpä täällä jokainen vaan haluaa käsittää asiat väärällä tavalla.
        Lue: ihminen joka ei päästä kuitenkaan koskaan lähelleen voisi sanoa sen jotenkin mahdollisimman suoraan jo heti kättelyssä eikä roikottaa toista silläkin on nimittäin satuttavat vaikutuksensa
        Menikö jakeluun ?


    • why not

      miksei jos ei halua tulla turhaan satutetuksi.

    • anna olla

      Voi olla sairas, ns. epäluulotauti ..

    • 20+12

      Usein ihmiset pelkäävät tulevansa torjutuiksi. Ja pelätään epäonnistumista, yleistä.

      • höpön löpön

        Ei on kyse siitä minkä toinen katsoo riittävän itsensä kaltaiselle.


      • 1+2+3+
        höpön löpön kirjoitti:

        Ei on kyse siitä minkä toinen katsoo riittävän itsensä kaltaiselle.

        Totta, molempia edellisistä esiintyy. Ensimmäisessä suuret tunteet. Jälkimmäisessä ei tunteita toista kohtaan, vaikka toinen miten selittelisi itselleen.


    • unconditional love

      Voi jos on pakko mutta se on erittäin kipeää ja tuskallista.Rakastan erästä ihmistä niin kovin paljon ettei hän osaa arvatakkaan.Itse en ole hänelle ihmistä kummempi.En koskaan kerro hänelle kuin korkeintaan silloin kun vedän viimeisiä henkosia jos sitäkään voi koskaan tietää ennakkoon.Niin paljon minä haluan pitää hänet vain sydämmessäni sellaisena kuin hän on.

      Uskokaa pois. tilanne on aivan mahdoton.Tosin luulin että hänkin rakastaa mutta jotain on viimeaikoina muuttunut kuitenkin.Ehkäpä hän nyt vain keskittyy perheeseensä ja työhönsä.Ja luulen että on aika turhaantunut minuuun ihmisenä myös.

      Mutta rakastan kovasti ja sattuu kovasti.Mutten aio paljastaa sitä hänelle.Jos hän tekisi aloitteen ehkä sitten mutta tunnen itseni todella noloksi ja muutenkin hänellä on jo perhe ja uskon hänen olevan onnellinen.En voisi kestää tietoa että muut kärsisivt.Mutta kuten todettu.Ei hän välitä se on yksipuolista.Siksi näin.

    • jääpuikko,

      Kyllä.
      Minulla menee aina järki ihastuksen edelle,
      en jaksa naurettavia lemmensirkuksia.

      • mitä duubaa

        eli se et sua on sattunut joskus on nyt ja tulevaisuudessa sattuva muihin :(
        Jääpuikko?Eli et ole valmis edes käsittelemään omia traumojas ja työnnät mielummin ylimielistä paskaa muiden kannettavaksi ja kestettäväksi vai...
        mahdat olla hieno ihminen .en sano paha mutta musta olet vain: säälittävä


    • Itse kokenut

      Kyllä voi. Kyseessä saattaa olla erittäin herkkä ihminen jota on henkisesti tai fyysisesti haavoitettu elämän varrella useaan otteeseen, yleensä vielä ne tärkeimmät ja rakkaimmat ihmiset, ja tiedostamattaan käyttäytyy siten, että työntää rakastamaansa ihmistä pois. Kyse on tällöin tahattomasta ja vahvasta itsesuojelusta. Kannattaa hakeutua sitä lähemmäs mitä enemmän hän pois työntää. Kyllä se luottamus ja uskallus omien tunteiden täydelliseen elämiseen sieltä löytyy, kun luottamus ja usko toisen vilpittömyyteen vahvistuu.

      • suspicious love??

        Kuulostaa siltä että asia voisi olla juuri näin hänen kohdallaan.

        Jollain tapaa hänestä huokuu sellainen vaikutelma että hänen olisi äärimmäisen vaikea ottaa rakkauttaa vastaan osakseen - ja samaan aikaan se että sitä hän juuri kaipaa

        Toinen asia on haluaako hän minun rakkauttani - todennäköisesti ei


      • aina se kirpaisee
        suspicious love?? kirjoitti:

        Kuulostaa siltä että asia voisi olla juuri näin hänen kohdallaan.

        Jollain tapaa hänestä huokuu sellainen vaikutelma että hänen olisi äärimmäisen vaikea ottaa rakkauttaa vastaan osakseen - ja samaan aikaan se että sitä hän juuri kaipaa

        Toinen asia on haluaako hän minun rakkauttani - todennäköisesti ei

        Tuo mitä itse kokenut kirjoittaa,pitää kohdallani 100% paikkaansa. Tarpeeksi sitkeätä miestä ei ole vielä löytynyt joka jaksaisi silti "käydä päälle" karkuun juoksemisestani huolimatta :)


    • aina se kirpaisee

      Minusta on tullut äärimmäisen skeptinen tiettyjä asioista kohtaan. Varsinkin parisuhteita ja rakkautta(?) kohtaan. Olen aina ollut tunteellinen ihminen,go with the flow mutta tarpeeksi kun saa nenilleen,oppii käyttämään järkeään eikä huutele rakkauttaan jokaisella lyhtypylväälle.

      Olen silti herkkä,myötätuntoinen ja tunteva ihminen. Ei minusta ole tullut kylmä pessimisti;olen vain äärimmäisen varovainen. Mietin juurikin usein sitä,onko toisella joku oma lehmä ojassa. Voin ohittaa tunteeni joissakin asioissa niin,että teen kuten järki sanoo mutta kyllä se tunne jää pieneksi liekiksi palamaan jonnekin syvälle kaikesta huolimatta.

      • suspicious love??

        Joo multakin on usein tai muutamaan otteeseen kysytty mitä tahdon hänestä. Vähän jopa siihen äänen sävyyn kuin mulla olisi tosiaan joku oma lehmä ojassa tai ainakin olen kokenut tilanteen jotenkin syyttäväksi.

        On jotain muitakin tilanteita joissa hän lähes teatraalisen dramaattisesti juoksee karkuun. Ja toisaalta sitten on ollut ihan toisenlaisiakin tilanteita....

        Mutta kyllä ne karkuunjuoksut yms on otettava hänen mielipiteenään ja kannanottona tilanteeseen jota kaiketi tulisi kunnioittaa vaikka oma tunnemyllerrys sanoisikin ihan muuta. Sekä ne tulee otettua myös hyvin henkilökohtaisesti vaikka taustalla olisi mitä syitä tahansa


      • juoksija _N
        suspicious love?? kirjoitti:

        Joo multakin on usein tai muutamaan otteeseen kysytty mitä tahdon hänestä. Vähän jopa siihen äänen sävyyn kuin mulla olisi tosiaan joku oma lehmä ojassa tai ainakin olen kokenut tilanteen jotenkin syyttäväksi.

        On jotain muitakin tilanteita joissa hän lähes teatraalisen dramaattisesti juoksee karkuun. Ja toisaalta sitten on ollut ihan toisenlaisiakin tilanteita....

        Mutta kyllä ne karkuunjuoksut yms on otettava hänen mielipiteenään ja kannanottona tilanteeseen jota kaiketi tulisi kunnioittaa vaikka oma tunnemyllerrys sanoisikin ihan muuta. Sekä ne tulee otettua myös hyvin henkilökohtaisesti vaikka taustalla olisi mitä syitä tahansa

        Taitaa kirjoittaa mies naiselle :) Ajatteleva sellainen.

        "Mutta kyllä ne karkuunjuoksut yms on otettava hänen mielipiteenään ja kannanottona tilanteeseen jota kaiketi tulisi kunnioittaa vaikka oma tunnemyllerrys sanoisikin ihan muuta. Sekä ne tulee otettua myös hyvin henkilökohtaisesti vaikka taustalla olisi mitä syitä tahansa!
        - Ymmärrätkö, että tälläinen ihminen ei pysty ilman toisen rohkaisua ja 100% panostamista tekemään tuolle asialle yhtään mitään. Tälläinen ihminen tietää, että haluaisi mutta EI pysty. Ei vain pysty. Ei pidä loukkaantua jos toinen törkkää sinut pois jos todellakin voidaan olettaa että hän suojelee itseään. Hän tuskin haluaisi sinua loukata. Tälläinen karkuunjuoksija on yleensä hyvin herkkä ja tunteellinen, eikä halua toiselle mitään pahaa sisimmässään, vaikka joskus saattaakin olla melkoinen törkeys,suurpiirteinen,teatraalinen ja jopa röyhkeä.
        Teet palveluksen ihmiselle osoittamalla luottamusta, älä missään nimessä ole välinpitämätön, se vahvistaa karkulaisen ajatusta siitä, että et ole tosissasi, kun et edes yritä.
        Jos haluat ko. karkulaisen itsellesi, niin ole nyt hyvä ihminen se rohkeampi osapuoli.

        Rakkautta ei voi kieltää, mutta sen kanssa voi oppia elämään, jos kokee että toista ei voi saada tai että vastakaikua ei ole, eikä tule. Samoin, kun jos rakkaudenkohde käyttäytyy todella välinpitämättömästi aina kun karkulainen saa itsestään sen verran irti, että näyttäisi kiinnostustaan. Juoksee tämä karkuun entistä kovempaa nuolemaan haavojaan. Tästä johtuu varmaan, että kysellään mitä haluat musta? Kun toinen saa kahdenlaisia signaaleja ja niin kauan kuin toisin todistetaan hän uskoo, että mukana on vilppiä. Eli useasti valitsee sen pahimman vaihtoehdon.


      • kuin minä
        juoksija _N kirjoitti:

        Taitaa kirjoittaa mies naiselle :) Ajatteleva sellainen.

        "Mutta kyllä ne karkuunjuoksut yms on otettava hänen mielipiteenään ja kannanottona tilanteeseen jota kaiketi tulisi kunnioittaa vaikka oma tunnemyllerrys sanoisikin ihan muuta. Sekä ne tulee otettua myös hyvin henkilökohtaisesti vaikka taustalla olisi mitä syitä tahansa!
        - Ymmärrätkö, että tälläinen ihminen ei pysty ilman toisen rohkaisua ja 100% panostamista tekemään tuolle asialle yhtään mitään. Tälläinen ihminen tietää, että haluaisi mutta EI pysty. Ei vain pysty. Ei pidä loukkaantua jos toinen törkkää sinut pois jos todellakin voidaan olettaa että hän suojelee itseään. Hän tuskin haluaisi sinua loukata. Tälläinen karkuunjuoksija on yleensä hyvin herkkä ja tunteellinen, eikä halua toiselle mitään pahaa sisimmässään, vaikka joskus saattaakin olla melkoinen törkeys,suurpiirteinen,teatraalinen ja jopa röyhkeä.
        Teet palveluksen ihmiselle osoittamalla luottamusta, älä missään nimessä ole välinpitämätön, se vahvistaa karkulaisen ajatusta siitä, että et ole tosissasi, kun et edes yritä.
        Jos haluat ko. karkulaisen itsellesi, niin ole nyt hyvä ihminen se rohkeampi osapuoli.

        Rakkautta ei voi kieltää, mutta sen kanssa voi oppia elämään, jos kokee että toista ei voi saada tai että vastakaikua ei ole, eikä tule. Samoin, kun jos rakkaudenkohde käyttäytyy todella välinpitämättömästi aina kun karkulainen saa itsestään sen verran irti, että näyttäisi kiinnostustaan. Juoksee tämä karkuun entistä kovempaa nuolemaan haavojaan. Tästä johtuu varmaan, että kysellään mitä haluat musta? Kun toinen saa kahdenlaisia signaaleja ja niin kauan kuin toisin todistetaan hän uskoo, että mukana on vilppiä. Eli useasti valitsee sen pahimman vaihtoehdon.

        Siis, onko jollain oikea ymmärrys kaltaiselleni karkulaiselle? Hämmästyttää oikeasti. Kosketti sydänjuuria myöden miten vielä löytyy ihmisiä jotka tajuavat millaista on olla herkkä ja haavoitettu, siihen vielä päälle suhteellisen huono itsetunto. Miten vaikeaa se onkaan luottaa toiseen ihmiseen?


      • juoksija_N
        kuin minä kirjoitti:

        Siis, onko jollain oikea ymmärrys kaltaiselleni karkulaiselle? Hämmästyttää oikeasti. Kosketti sydänjuuria myöden miten vielä löytyy ihmisiä jotka tajuavat millaista on olla herkkä ja haavoitettu, siihen vielä päälle suhteellisen huono itsetunto. Miten vaikeaa se onkaan luottaa toiseen ihmiseen?

        No kyllä toinen karkulainen toista ymmärtää :) Ja itse kokemuksesta tiedän, että "normaaleista" ihmisistä löytyy myös kärsivällisiä ihmisiä. Mutta ne on niin harvassa, että yleensä karkulainen pääsee aina karkuun.
        Oon itse miettinyt, koska olen erittäin rakastava ym ihmiselle joka luottamukseni ansaitsee ja sitä kun ei helpolla tapahdu.. ovatko kaikki karkulaiset tälläisiä? Antavat kaikkensa toiselle jne. Ei koskaan voisi satuttaa toista.
        Aika moni esim. mies menettää hyvän naisen sillä, kun ei viitti tarpeeksi nähdä vaivaa ;)


      • suspicious love??
        juoksija _N kirjoitti:

        Taitaa kirjoittaa mies naiselle :) Ajatteleva sellainen.

        "Mutta kyllä ne karkuunjuoksut yms on otettava hänen mielipiteenään ja kannanottona tilanteeseen jota kaiketi tulisi kunnioittaa vaikka oma tunnemyllerrys sanoisikin ihan muuta. Sekä ne tulee otettua myös hyvin henkilökohtaisesti vaikka taustalla olisi mitä syitä tahansa!
        - Ymmärrätkö, että tälläinen ihminen ei pysty ilman toisen rohkaisua ja 100% panostamista tekemään tuolle asialle yhtään mitään. Tälläinen ihminen tietää, että haluaisi mutta EI pysty. Ei vain pysty. Ei pidä loukkaantua jos toinen törkkää sinut pois jos todellakin voidaan olettaa että hän suojelee itseään. Hän tuskin haluaisi sinua loukata. Tälläinen karkuunjuoksija on yleensä hyvin herkkä ja tunteellinen, eikä halua toiselle mitään pahaa sisimmässään, vaikka joskus saattaakin olla melkoinen törkeys,suurpiirteinen,teatraalinen ja jopa röyhkeä.
        Teet palveluksen ihmiselle osoittamalla luottamusta, älä missään nimessä ole välinpitämätön, se vahvistaa karkulaisen ajatusta siitä, että et ole tosissasi, kun et edes yritä.
        Jos haluat ko. karkulaisen itsellesi, niin ole nyt hyvä ihminen se rohkeampi osapuoli.

        Rakkautta ei voi kieltää, mutta sen kanssa voi oppia elämään, jos kokee että toista ei voi saada tai että vastakaikua ei ole, eikä tule. Samoin, kun jos rakkaudenkohde käyttäytyy todella välinpitämättömästi aina kun karkulainen saa itsestään sen verran irti, että näyttäisi kiinnostustaan. Juoksee tämä karkuun entistä kovempaa nuolemaan haavojaan. Tästä johtuu varmaan, että kysellään mitä haluat musta? Kun toinen saa kahdenlaisia signaaleja ja niin kauan kuin toisin todistetaan hän uskoo, että mukana on vilppiä. Eli useasti valitsee sen pahimman vaihtoehdon.

        Ymmärrän ymmärrän...
        "Tälläinen karkuunjuoksija on yleensä hyvin herkkä ja tunteellinen, eikä halua toiselle mitään pahaa sisimmässään, vaikka joskus saattaakin olla melkoinen törkeys,suurpiirteinen,teatraalinen ja jopa röyhkeä. "
        ..ja tämä kuvaus on myös hyvin osuva. Ymmärrän mutta ihminen minäkin olen. En osaa aina olla loukkaantumatta, koska tosiaan kyseessä ei ole hienovarainen takavasemmalle poistuminen vaan käytös saattaa olla tosiaan melkoisenkin törkeää. Missään nimessä en ole välinpitämätön, kuin niiden tilantenteiden jälkeen kun olen saanut törkyä niskaani.
        Otan siis joskus itseeni mutta nousen siitä yleensä aika nopeasti.

        Kuitenkin toisaalta tiedän että sisimmissään ei missään nimessä tahdo loukata, eikä halua pahaa.

        En missään nimessä voi tietää 100% että käytös johtuu hänen itsesuojelustaan
        Se on omaa arveluani.

        Ehkä aavistuksen lohduttaa se että hän reagoi, yleensähän se tarkoittaa että asia merkitsee. Mutta jos minä saan hänet käyttäytymään törkeästi, josta luultavasti pahoitan mieleni, ja tuskinpa hän itsekään pitää itsestään sellaisena niin kyllä vahvasti käy mielessä antaa vain ihmisen olla..

        Ja olen samaa mieltä siitä että jos asioita voi tulkita kahdella tavalla niin yleensä ihminen ei uskalla uskoa siihen kauniimpaan tulkintaan.


      • ???
        suspicious love?? kirjoitti:

        Ymmärrän ymmärrän...
        "Tälläinen karkuunjuoksija on yleensä hyvin herkkä ja tunteellinen, eikä halua toiselle mitään pahaa sisimmässään, vaikka joskus saattaakin olla melkoinen törkeys,suurpiirteinen,teatraalinen ja jopa röyhkeä. "
        ..ja tämä kuvaus on myös hyvin osuva. Ymmärrän mutta ihminen minäkin olen. En osaa aina olla loukkaantumatta, koska tosiaan kyseessä ei ole hienovarainen takavasemmalle poistuminen vaan käytös saattaa olla tosiaan melkoisenkin törkeää. Missään nimessä en ole välinpitämätön, kuin niiden tilantenteiden jälkeen kun olen saanut törkyä niskaani.
        Otan siis joskus itseeni mutta nousen siitä yleensä aika nopeasti.

        Kuitenkin toisaalta tiedän että sisimmissään ei missään nimessä tahdo loukata, eikä halua pahaa.

        En missään nimessä voi tietää 100% että käytös johtuu hänen itsesuojelustaan
        Se on omaa arveluani.

        Ehkä aavistuksen lohduttaa se että hän reagoi, yleensähän se tarkoittaa että asia merkitsee. Mutta jos minä saan hänet käyttäytymään törkeästi, josta luultavasti pahoitan mieleni, ja tuskinpa hän itsekään pitää itsestään sellaisena niin kyllä vahvasti käy mielessä antaa vain ihmisen olla..

        Ja olen samaa mieltä siitä että jos asioita voi tulkita kahdella tavalla niin yleensä ihminen ei uskalla uskoa siihen kauniimpaan tulkintaan.

        Osaatko arvioida, mikä saa hänet käyttäytymään törkeästi? Reagoiko hän johonkin tiettyyn asiaan sinussa?


      • juoksija_N
        suspicious love?? kirjoitti:

        Ymmärrän ymmärrän...
        "Tälläinen karkuunjuoksija on yleensä hyvin herkkä ja tunteellinen, eikä halua toiselle mitään pahaa sisimmässään, vaikka joskus saattaakin olla melkoinen törkeys,suurpiirteinen,teatraalinen ja jopa röyhkeä. "
        ..ja tämä kuvaus on myös hyvin osuva. Ymmärrän mutta ihminen minäkin olen. En osaa aina olla loukkaantumatta, koska tosiaan kyseessä ei ole hienovarainen takavasemmalle poistuminen vaan käytös saattaa olla tosiaan melkoisenkin törkeää. Missään nimessä en ole välinpitämätön, kuin niiden tilantenteiden jälkeen kun olen saanut törkyä niskaani.
        Otan siis joskus itseeni mutta nousen siitä yleensä aika nopeasti.

        Kuitenkin toisaalta tiedän että sisimmissään ei missään nimessä tahdo loukata, eikä halua pahaa.

        En missään nimessä voi tietää 100% että käytös johtuu hänen itsesuojelustaan
        Se on omaa arveluani.

        Ehkä aavistuksen lohduttaa se että hän reagoi, yleensähän se tarkoittaa että asia merkitsee. Mutta jos minä saan hänet käyttäytymään törkeästi, josta luultavasti pahoitan mieleni, ja tuskinpa hän itsekään pitää itsestään sellaisena niin kyllä vahvasti käy mielessä antaa vain ihmisen olla..

        Ja olen samaa mieltä siitä että jos asioita voi tulkita kahdella tavalla niin yleensä ihminen ei uskalla uskoa siihen kauniimpaan tulkintaan.

        Puhun nyt vain omasta kokemuksestani itseni kanssa:

        Joskus itseltäni on tullut näitä törkeyksiä, koska olen ollut epätietoinen.
        Jos toinen osoittaa kiinnostusta ja sitten taas ei, niin helposti sitä itsekin loukkaantuu, kun herää ajatus että toinen vain pelleilee. Mikäli tämä ihminen ei ole koskaan itse automaattisesti yhteydessä, niin jää siitäkin olo että ei voisi vähempää kiinnostaa (Vvarsinkin jos toinen on joskus aktiivisesti ollut yhteydessä, sitten onkin tämä asia kääntynyt päälaelleen). Sitä tekee kaikkensa pelastaakseen oman nahkansa ja silloin tulee asioita ns. järkeistettyä, että asian kanssa oppii jotenkin elämään.

        Sydäntähän kun ei voi käskeä.

        Tälläiseltä ihmiseltä tulee törkyä niskaan sellaiselle ihmiselle josta todella välittää. Mitä isompi reaktio, sitä enemmän tunnetta, näin ainakin itselläni.
        Ja en todellakaan haluaisi toimia niin, joskus kuitenki niin vain käy. Sitten tulee itselle älyttömän paha mieli, kun on tarvinnut juuri sitä loukata kuka merkitsee.

        Anteeksi ei enää kehtaa pyytää, koska ajattelee siten että koko anteekspyyntö menettää merkityksensä, kun sitä ollaan jatkuvasti pyytelemässä. Ja toiseksi saattaa ajatella, että toinen vähät välittää miten käyttäytyy, koska todellakin olettaa tälläisessä kuviossa, että toista ei kiinnosta vähääkään omat reaktiot ym. Eli tälläinen ihminen elää tälläisessä kuviossa ns. yksin. Taistelee omien tunteidensa ja järjen välillä, koska ei ole saanut selvyyttä mitkä toisen tunteet tms ovat "suhteessa"/että toisella niitä tunteita ei ole kaikesta päätellen.

        Karkulainen järkeistäessään asioita, hankkiutuu eroon välittämästään ihmisestä ehkä vähän törkeälläkin tavalla, tekemällä asiat hyvinkin selväksi. Kuitenkin, ei aikaakaan kun tunne menee järjen edelle ja karkulainen olisi taas mielellään tekemisissä välittämänsä ihmisen kanssa, koska ajattelee, että parempi olla edes jotenkin tekemisissä saatika menettää joku tärkeä ihminen kokonaan. Karkulainen ajattelee järjellä, että pystyy kyllä olemaan välittämänsä ihmisen kanssa tekemisissä vaikka tunteilleen ei vastakaikua tulisi, ja taas ei aikaakaan kun tunne menee järjen edelle ja pakomatka alkaa, ellei nyt jotain yhtäkkiä olisi tapahtunut ja jotain viitettä toisenkin kiinnostuksesta olisi.

        Jos toinen saavuttaa oman luottamukseni, niin kyllä annan hänelle aivan kaikkeni ja silloin ei myöskään tarvitse käyttäytyä kuin mikäkin. En ole ripustautuja tai edes erityisen mustasukkainen tai kahlitseva jos luottamus toiseen syntyy. Ja se saattaa ehkä toisessa herättää epäilystä.

        Tämmöinen karkulainen haluaisi olla toiselle se ykkönen. Että pystyisi myös olemaan toiselle sen arvoinen. Se on kaikki tai ei mitään.

        Karkulainen ei koskaan haluaisi tuottaa toiselle samanlaista kärsimystä mitä itse on kokenut. Mutta, haluaa olla varma siitä, että suhteeseen panostaminen on sen arvoista, eikä tarvitse pelätä että toinen leikkii tunteilla tms.


        Vaikeita tapauksia, jotka eivät siedä epätietoisuutta.

        Aikojen saatossa sitä kyllä oppii karkulainenkin hyväksymään, että toista ei voi saada ja tällöin käytös muuttuu sellaiseksi kuin kaikkia muitakin kohtaan, eli tietyllä tavalla neutraaliksi. Ei enää kiinnitä huomiota niin paljon toiseen ja tämän käyttäytymiseen. Sanotaanko nyt että käytös muuttuu kaverilliseksi.

        * Näin tosiaan itselläni kuvio toimii, ikävä kyllä. Tokihan meitä on erilaisia.


      • toinen juoksija_n
        juoksija_N kirjoitti:

        Puhun nyt vain omasta kokemuksestani itseni kanssa:

        Joskus itseltäni on tullut näitä törkeyksiä, koska olen ollut epätietoinen.
        Jos toinen osoittaa kiinnostusta ja sitten taas ei, niin helposti sitä itsekin loukkaantuu, kun herää ajatus että toinen vain pelleilee. Mikäli tämä ihminen ei ole koskaan itse automaattisesti yhteydessä, niin jää siitäkin olo että ei voisi vähempää kiinnostaa (Vvarsinkin jos toinen on joskus aktiivisesti ollut yhteydessä, sitten onkin tämä asia kääntynyt päälaelleen). Sitä tekee kaikkensa pelastaakseen oman nahkansa ja silloin tulee asioita ns. järkeistettyä, että asian kanssa oppii jotenkin elämään.

        Sydäntähän kun ei voi käskeä.

        Tälläiseltä ihmiseltä tulee törkyä niskaan sellaiselle ihmiselle josta todella välittää. Mitä isompi reaktio, sitä enemmän tunnetta, näin ainakin itselläni.
        Ja en todellakaan haluaisi toimia niin, joskus kuitenki niin vain käy. Sitten tulee itselle älyttömän paha mieli, kun on tarvinnut juuri sitä loukata kuka merkitsee.

        Anteeksi ei enää kehtaa pyytää, koska ajattelee siten että koko anteekspyyntö menettää merkityksensä, kun sitä ollaan jatkuvasti pyytelemässä. Ja toiseksi saattaa ajatella, että toinen vähät välittää miten käyttäytyy, koska todellakin olettaa tälläisessä kuviossa, että toista ei kiinnosta vähääkään omat reaktiot ym. Eli tälläinen ihminen elää tälläisessä kuviossa ns. yksin. Taistelee omien tunteidensa ja järjen välillä, koska ei ole saanut selvyyttä mitkä toisen tunteet tms ovat "suhteessa"/että toisella niitä tunteita ei ole kaikesta päätellen.

        Karkulainen järkeistäessään asioita, hankkiutuu eroon välittämästään ihmisestä ehkä vähän törkeälläkin tavalla, tekemällä asiat hyvinkin selväksi. Kuitenkin, ei aikaakaan kun tunne menee järjen edelle ja karkulainen olisi taas mielellään tekemisissä välittämänsä ihmisen kanssa, koska ajattelee, että parempi olla edes jotenkin tekemisissä saatika menettää joku tärkeä ihminen kokonaan. Karkulainen ajattelee järjellä, että pystyy kyllä olemaan välittämänsä ihmisen kanssa tekemisissä vaikka tunteilleen ei vastakaikua tulisi, ja taas ei aikaakaan kun tunne menee järjen edelle ja pakomatka alkaa, ellei nyt jotain yhtäkkiä olisi tapahtunut ja jotain viitettä toisenkin kiinnostuksesta olisi.

        Jos toinen saavuttaa oman luottamukseni, niin kyllä annan hänelle aivan kaikkeni ja silloin ei myöskään tarvitse käyttäytyä kuin mikäkin. En ole ripustautuja tai edes erityisen mustasukkainen tai kahlitseva jos luottamus toiseen syntyy. Ja se saattaa ehkä toisessa herättää epäilystä.

        Tämmöinen karkulainen haluaisi olla toiselle se ykkönen. Että pystyisi myös olemaan toiselle sen arvoinen. Se on kaikki tai ei mitään.

        Karkulainen ei koskaan haluaisi tuottaa toiselle samanlaista kärsimystä mitä itse on kokenut. Mutta, haluaa olla varma siitä, että suhteeseen panostaminen on sen arvoista, eikä tarvitse pelätä että toinen leikkii tunteilla tms.


        Vaikeita tapauksia, jotka eivät siedä epätietoisuutta.

        Aikojen saatossa sitä kyllä oppii karkulainenkin hyväksymään, että toista ei voi saada ja tällöin käytös muuttuu sellaiseksi kuin kaikkia muitakin kohtaan, eli tietyllä tavalla neutraaliksi. Ei enää kiinnitä huomiota niin paljon toiseen ja tämän käyttäytymiseen. Sanotaanko nyt että käytös muuttuu kaverilliseksi.

        * Näin tosiaan itselläni kuvio toimii, ikävä kyllä. Tokihan meitä on erilaisia.

        Hienosti kuvailet "karkulaisten" ajatusprosessia!


      • suspicious love??
        juoksija_N kirjoitti:

        Puhun nyt vain omasta kokemuksestani itseni kanssa:

        Joskus itseltäni on tullut näitä törkeyksiä, koska olen ollut epätietoinen.
        Jos toinen osoittaa kiinnostusta ja sitten taas ei, niin helposti sitä itsekin loukkaantuu, kun herää ajatus että toinen vain pelleilee. Mikäli tämä ihminen ei ole koskaan itse automaattisesti yhteydessä, niin jää siitäkin olo että ei voisi vähempää kiinnostaa (Vvarsinkin jos toinen on joskus aktiivisesti ollut yhteydessä, sitten onkin tämä asia kääntynyt päälaelleen). Sitä tekee kaikkensa pelastaakseen oman nahkansa ja silloin tulee asioita ns. järkeistettyä, että asian kanssa oppii jotenkin elämään.

        Sydäntähän kun ei voi käskeä.

        Tälläiseltä ihmiseltä tulee törkyä niskaan sellaiselle ihmiselle josta todella välittää. Mitä isompi reaktio, sitä enemmän tunnetta, näin ainakin itselläni.
        Ja en todellakaan haluaisi toimia niin, joskus kuitenki niin vain käy. Sitten tulee itselle älyttömän paha mieli, kun on tarvinnut juuri sitä loukata kuka merkitsee.

        Anteeksi ei enää kehtaa pyytää, koska ajattelee siten että koko anteekspyyntö menettää merkityksensä, kun sitä ollaan jatkuvasti pyytelemässä. Ja toiseksi saattaa ajatella, että toinen vähät välittää miten käyttäytyy, koska todellakin olettaa tälläisessä kuviossa, että toista ei kiinnosta vähääkään omat reaktiot ym. Eli tälläinen ihminen elää tälläisessä kuviossa ns. yksin. Taistelee omien tunteidensa ja järjen välillä, koska ei ole saanut selvyyttä mitkä toisen tunteet tms ovat "suhteessa"/että toisella niitä tunteita ei ole kaikesta päätellen.

        Karkulainen järkeistäessään asioita, hankkiutuu eroon välittämästään ihmisestä ehkä vähän törkeälläkin tavalla, tekemällä asiat hyvinkin selväksi. Kuitenkin, ei aikaakaan kun tunne menee järjen edelle ja karkulainen olisi taas mielellään tekemisissä välittämänsä ihmisen kanssa, koska ajattelee, että parempi olla edes jotenkin tekemisissä saatika menettää joku tärkeä ihminen kokonaan. Karkulainen ajattelee järjellä, että pystyy kyllä olemaan välittämänsä ihmisen kanssa tekemisissä vaikka tunteilleen ei vastakaikua tulisi, ja taas ei aikaakaan kun tunne menee järjen edelle ja pakomatka alkaa, ellei nyt jotain yhtäkkiä olisi tapahtunut ja jotain viitettä toisenkin kiinnostuksesta olisi.

        Jos toinen saavuttaa oman luottamukseni, niin kyllä annan hänelle aivan kaikkeni ja silloin ei myöskään tarvitse käyttäytyä kuin mikäkin. En ole ripustautuja tai edes erityisen mustasukkainen tai kahlitseva jos luottamus toiseen syntyy. Ja se saattaa ehkä toisessa herättää epäilystä.

        Tämmöinen karkulainen haluaisi olla toiselle se ykkönen. Että pystyisi myös olemaan toiselle sen arvoinen. Se on kaikki tai ei mitään.

        Karkulainen ei koskaan haluaisi tuottaa toiselle samanlaista kärsimystä mitä itse on kokenut. Mutta, haluaa olla varma siitä, että suhteeseen panostaminen on sen arvoista, eikä tarvitse pelätä että toinen leikkii tunteilla tms.


        Vaikeita tapauksia, jotka eivät siedä epätietoisuutta.

        Aikojen saatossa sitä kyllä oppii karkulainenkin hyväksymään, että toista ei voi saada ja tällöin käytös muuttuu sellaiseksi kuin kaikkia muitakin kohtaan, eli tietyllä tavalla neutraaliksi. Ei enää kiinnitä huomiota niin paljon toiseen ja tämän käyttäytymiseen. Sanotaanko nyt että käytös muuttuu kaverilliseksi.

        * Näin tosiaan itselläni kuvio toimii, ikävä kyllä. Tokihan meitä on erilaisia.

        Onhan tuossa selkeää logiikkaa vaikka vastapuolen sitä on varmaan hyvin vaikea löytää.

        Itse en osaa tarkalleen sanoa mikä aiheittaa Hänen reagoitinsa.

        Osittain luulen että jossain tapauksissa hän reagoi minun tiettyihin rajanylityksiin mutta ei sekään selitä kaikkea, lähellekään. Eikä näin käy aina. Ja reagointinsa siis tilanteeseen nähden on kohtuuttoman voimakas. Hänellä taas tuntuu olevan lupa näihin rajanylityksiin, tai no minähän sen luvan annan. Tuntuu ettei vaan ole mitään logiikkaa.

        Aina me sovitaan asiat, mutta ihmisellä on tunnemuisti ja kyllä ne törkeydet jää sinne. Ja väistämättä tulee ajateltua että hän kokee mut niin vastenmielisenä tms koska reagoi noin. Ja ihmisellä on taipumus etsiä syytä ensimmäisenä itsestään, niin minäkin teen ja koen että saan hänet käyttäytymään noin.

        Itsellä myös em. syiden takia joskus vesittää asioita tai laittaa lekkeriksi jälkikäteen. Varmaan hän voi ajatella että pelleilen. Mutta olen sitä mieltä että mun tunteeni häntä kohtaan jollain tapaa saa hänet reagoimaan omalla tavallaan joten syyllistän itseäni tilanteesta. Myös hän on pahoillaan. Ja minä syyllistän itseäni. Aika vaikeeta...


      • juoksija_N
        suspicious love?? kirjoitti:

        Onhan tuossa selkeää logiikkaa vaikka vastapuolen sitä on varmaan hyvin vaikea löytää.

        Itse en osaa tarkalleen sanoa mikä aiheittaa Hänen reagoitinsa.

        Osittain luulen että jossain tapauksissa hän reagoi minun tiettyihin rajanylityksiin mutta ei sekään selitä kaikkea, lähellekään. Eikä näin käy aina. Ja reagointinsa siis tilanteeseen nähden on kohtuuttoman voimakas. Hänellä taas tuntuu olevan lupa näihin rajanylityksiin, tai no minähän sen luvan annan. Tuntuu ettei vaan ole mitään logiikkaa.

        Aina me sovitaan asiat, mutta ihmisellä on tunnemuisti ja kyllä ne törkeydet jää sinne. Ja väistämättä tulee ajateltua että hän kokee mut niin vastenmielisenä tms koska reagoi noin. Ja ihmisellä on taipumus etsiä syytä ensimmäisenä itsestään, niin minäkin teen ja koen että saan hänet käyttäytymään noin.

        Itsellä myös em. syiden takia joskus vesittää asioita tai laittaa lekkeriksi jälkikäteen. Varmaan hän voi ajatella että pelleilen. Mutta olen sitä mieltä että mun tunteeni häntä kohtaan jollain tapaa saa hänet reagoimaan omalla tavallaan joten syyllistän itseäni tilanteesta. Myös hän on pahoillaan. Ja minä syyllistän itseäni. Aika vaikeeta...

        Karkulainen ei syyllistä kuin itseään omista tunteistaan.
        Otanpa esimerkiksi läheisyyden (naisen näkökulmasta):

        Kun karkulainen on eksynyt tilanteeseen, jossa läheisyys tulee kuvioon, saattaa sitä toimia hyvinkin torjuvasti toista kohtaan, joka johtuu epävarmuudesta toista ja toisen motiiveja kohtaan. Läheisyyshän vahvistaa tunteita toista kohtaan tälläisessä tilanteessa. Ja koska karkulainen on niin epävarma, niin ei halua toista päästää liian lähelle, koska tunnetta taas syntyy lisää ja sitä kautta tämä pelkää että tulee pahasti satutetuksi, koska olettaa että toinen haluaa vain läheisyyttä - ihan sama keneltä. Karkulainen ei halua olla Kuka Tahansa välittämälleen ihmiselle. Mutta ihminen se karkulainenkin on, ja samat tarpeet kuin muillakin, että kyllä hän saattaa läheisyyttä itsekin hakea ihmiseltä josta välittää. Ristiriitaista, kyllä.

        Hmm. Rajanylitykset joihin annat luvan, eli tarkoitatko että hän reagoi poikkeuksellisen voimakkaasti johonkin asiaan, sitten et reagoi takaisin mitenkään itse? Vaan käyttäydyt takaisin aina niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, paitsi tuo aiemmin kertomasi välinpitämättömyys hetkellisesti, mutta et kuitenkaan sano mitään/ota kantaa? Jos näin on, niin kyllä sitä luulee ettei toista paljoa kiinnosta. Älä syyllistä itseäsi. Karkulainenkaan ei sitä tahtoisi, tiedostaa kuitenkin "ongelman" olevan itsessään. Oli sinulla tunteita tai ei, silti hän tietää että vika on hänessä itsessä, ei sinussa. Ei kukaan voi tuntea toista kohtaan toisen puolesta, ja karkulainen tiedostaa tämänkin ja sekös harmittaa.

        "Aina me sovitaan asiat, mutta ihmisellä on tunnemuisti ja kyllä ne törkeydet jää sinne. Ja väistämättä tulee ajateltua että hän kokee mut niin vastenmielisenä tms koska reagoi noin. Ja ihmisellä on taipumus etsiä syytä ensimmäisenä itsestään, niin minäkin teen ja koen että saan hänet käyttäytymään noin. "
        - Vika ei ole sinussa. älä siis syytä itseäsi. Sinuun hän reagoi - omien tunteidensa kautta.!!! Jos kokisi sinut vastenmieliseksi, ei välittäisi sinusta romanttisessa mielessä !!! Ja tuskin sinäkään olisit täällä asiaa pohtimassa.

        Ikävä kuvio, mutta jos molemmilla on tunteita toista kohtaan, miksi ei antaa sille mahdollisuutta. Karkulainen, riippuen toki tapauksesta olisi varmasti valmis keskustelemaan asioista perinpohjjin. Ei kukaan yksin voi asioita "selvittää" aina edes itselleen. Asiat voisivat jopa "korjaantua".

        Ihan normaaleja rakastavia ihmisiä karkulaisetkin ovat, heitä vain ohjaa erilainen varovaisempi ajattelutapa ja toimintatapa kunnes luottamus jne on saavutettu. :)


      • suspicious love??
        juoksija_N kirjoitti:

        Karkulainen ei syyllistä kuin itseään omista tunteistaan.
        Otanpa esimerkiksi läheisyyden (naisen näkökulmasta):

        Kun karkulainen on eksynyt tilanteeseen, jossa läheisyys tulee kuvioon, saattaa sitä toimia hyvinkin torjuvasti toista kohtaan, joka johtuu epävarmuudesta toista ja toisen motiiveja kohtaan. Läheisyyshän vahvistaa tunteita toista kohtaan tälläisessä tilanteessa. Ja koska karkulainen on niin epävarma, niin ei halua toista päästää liian lähelle, koska tunnetta taas syntyy lisää ja sitä kautta tämä pelkää että tulee pahasti satutetuksi, koska olettaa että toinen haluaa vain läheisyyttä - ihan sama keneltä. Karkulainen ei halua olla Kuka Tahansa välittämälleen ihmiselle. Mutta ihminen se karkulainenkin on, ja samat tarpeet kuin muillakin, että kyllä hän saattaa läheisyyttä itsekin hakea ihmiseltä josta välittää. Ristiriitaista, kyllä.

        Hmm. Rajanylitykset joihin annat luvan, eli tarkoitatko että hän reagoi poikkeuksellisen voimakkaasti johonkin asiaan, sitten et reagoi takaisin mitenkään itse? Vaan käyttäydyt takaisin aina niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, paitsi tuo aiemmin kertomasi välinpitämättömyys hetkellisesti, mutta et kuitenkaan sano mitään/ota kantaa? Jos näin on, niin kyllä sitä luulee ettei toista paljoa kiinnosta. Älä syyllistä itseäsi. Karkulainenkaan ei sitä tahtoisi, tiedostaa kuitenkin "ongelman" olevan itsessään. Oli sinulla tunteita tai ei, silti hän tietää että vika on hänessä itsessä, ei sinussa. Ei kukaan voi tuntea toista kohtaan toisen puolesta, ja karkulainen tiedostaa tämänkin ja sekös harmittaa.

        "Aina me sovitaan asiat, mutta ihmisellä on tunnemuisti ja kyllä ne törkeydet jää sinne. Ja väistämättä tulee ajateltua että hän kokee mut niin vastenmielisenä tms koska reagoi noin. Ja ihmisellä on taipumus etsiä syytä ensimmäisenä itsestään, niin minäkin teen ja koen että saan hänet käyttäytymään noin. "
        - Vika ei ole sinussa. älä siis syytä itseäsi. Sinuun hän reagoi - omien tunteidensa kautta.!!! Jos kokisi sinut vastenmieliseksi, ei välittäisi sinusta romanttisessa mielessä !!! Ja tuskin sinäkään olisit täällä asiaa pohtimassa.

        Ikävä kuvio, mutta jos molemmilla on tunteita toista kohtaan, miksi ei antaa sille mahdollisuutta. Karkulainen, riippuen toki tapauksesta olisi varmasti valmis keskustelemaan asioista perinpohjjin. Ei kukaan yksin voi asioita "selvittää" aina edes itselleen. Asiat voisivat jopa "korjaantua".

        Ihan normaaleja rakastavia ihmisiä karkulaisetkin ovat, heitä vain ohjaa erilainen varovaisempi ajattelutapa ja toimintatapa kunnes luottamus jne on saavutettu. :)

        Ilmaisin itseäni varmaan huonosti ja nyt en enää oikein pysynyt sinunkaan tekstissä kärryillä;D

        Mä alan kyllä tulla siihen lopputulokseen ettei kyse tosiaan ole mistään lämpimistä tunteista saati rakkaudesta.

        Todellisuudessa en merkitse hänelle yhtään mitään, oon kuvitellut kaikki teoriani "ettei hän vaan uskalla kohdata todellisia tunteitaan" ja muuta lässynläätä...

        Totuus on että mun seurani on hänelle yhdentekevää eikä tietyistä asioista tarvitse pitää kiinni, tai ei pidetä koska ne ei merkkaa hänelle mitään -yksinkertaista.

        Ehkä häntä on imarrellut kun on ymmärtänyt että minulla on tunteita, mut siinä kaikki. Ja eiköhän ajoittaisella törkykäytöksellään vain koeta tehdä selväksi ettei tunne ole molemminpuolinen, hän ei ehkä vain osaa tehdä sitä muulla tavoin.

        Kyllä tässä on otettava järki käteen ja unohdettava psykologiset haihatukset että hän olisi esim. kaltaisesi "karkulainen".


      • ota lääkkeet
        juoksija_N kirjoitti:

        Karkulainen ei syyllistä kuin itseään omista tunteistaan.
        Otanpa esimerkiksi läheisyyden (naisen näkökulmasta):

        Kun karkulainen on eksynyt tilanteeseen, jossa läheisyys tulee kuvioon, saattaa sitä toimia hyvinkin torjuvasti toista kohtaan, joka johtuu epävarmuudesta toista ja toisen motiiveja kohtaan. Läheisyyshän vahvistaa tunteita toista kohtaan tälläisessä tilanteessa. Ja koska karkulainen on niin epävarma, niin ei halua toista päästää liian lähelle, koska tunnetta taas syntyy lisää ja sitä kautta tämä pelkää että tulee pahasti satutetuksi, koska olettaa että toinen haluaa vain läheisyyttä - ihan sama keneltä. Karkulainen ei halua olla Kuka Tahansa välittämälleen ihmiselle. Mutta ihminen se karkulainenkin on, ja samat tarpeet kuin muillakin, että kyllä hän saattaa läheisyyttä itsekin hakea ihmiseltä josta välittää. Ristiriitaista, kyllä.

        Hmm. Rajanylitykset joihin annat luvan, eli tarkoitatko että hän reagoi poikkeuksellisen voimakkaasti johonkin asiaan, sitten et reagoi takaisin mitenkään itse? Vaan käyttäydyt takaisin aina niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, paitsi tuo aiemmin kertomasi välinpitämättömyys hetkellisesti, mutta et kuitenkaan sano mitään/ota kantaa? Jos näin on, niin kyllä sitä luulee ettei toista paljoa kiinnosta. Älä syyllistä itseäsi. Karkulainenkaan ei sitä tahtoisi, tiedostaa kuitenkin "ongelman" olevan itsessään. Oli sinulla tunteita tai ei, silti hän tietää että vika on hänessä itsessä, ei sinussa. Ei kukaan voi tuntea toista kohtaan toisen puolesta, ja karkulainen tiedostaa tämänkin ja sekös harmittaa.

        "Aina me sovitaan asiat, mutta ihmisellä on tunnemuisti ja kyllä ne törkeydet jää sinne. Ja väistämättä tulee ajateltua että hän kokee mut niin vastenmielisenä tms koska reagoi noin. Ja ihmisellä on taipumus etsiä syytä ensimmäisenä itsestään, niin minäkin teen ja koen että saan hänet käyttäytymään noin. "
        - Vika ei ole sinussa. älä siis syytä itseäsi. Sinuun hän reagoi - omien tunteidensa kautta.!!! Jos kokisi sinut vastenmieliseksi, ei välittäisi sinusta romanttisessa mielessä !!! Ja tuskin sinäkään olisit täällä asiaa pohtimassa.

        Ikävä kuvio, mutta jos molemmilla on tunteita toista kohtaan, miksi ei antaa sille mahdollisuutta. Karkulainen, riippuen toki tapauksesta olisi varmasti valmis keskustelemaan asioista perinpohjjin. Ei kukaan yksin voi asioita "selvittää" aina edes itselleen. Asiat voisivat jopa "korjaantua".

        Ihan normaaleja rakastavia ihmisiä karkulaisetkin ovat, heitä vain ohjaa erilainen varovaisempi ajattelutapa ja toimintatapa kunnes luottamus jne on saavutettu. :)

        Ei helvetti!! Oletko jollakin suljetulla?


      • suspicious love??
        ota lääkkeet kirjoitti:

        Ei helvetti!! Oletko jollakin suljetulla?

        ai minä vai? en vielä...


      • juoksija_N
        suspicious love?? kirjoitti:

        Ilmaisin itseäni varmaan huonosti ja nyt en enää oikein pysynyt sinunkaan tekstissä kärryillä;D

        Mä alan kyllä tulla siihen lopputulokseen ettei kyse tosiaan ole mistään lämpimistä tunteista saati rakkaudesta.

        Todellisuudessa en merkitse hänelle yhtään mitään, oon kuvitellut kaikki teoriani "ettei hän vaan uskalla kohdata todellisia tunteitaan" ja muuta lässynläätä...

        Totuus on että mun seurani on hänelle yhdentekevää eikä tietyistä asioista tarvitse pitää kiinni, tai ei pidetä koska ne ei merkkaa hänelle mitään -yksinkertaista.

        Ehkä häntä on imarrellut kun on ymmärtänyt että minulla on tunteita, mut siinä kaikki. Ja eiköhän ajoittaisella törkykäytöksellään vain koeta tehdä selväksi ettei tunne ole molemminpuolinen, hän ei ehkä vain osaa tehdä sitä muulla tavoin.

        Kyllä tässä on otettava järki käteen ja unohdettava psykologiset haihatukset että hän olisi esim. kaltaisesi "karkulainen".

        Miten olet tunteitasi ilmaissut?
        Oletko koskaan itse yhteydessä Häneen?

        Mistä päättelet, että seurasi on hänelle yhdentekevää?
        Oletteko sopineet tapaamisia ja Hän on perunut aina/ei ole ilmoittanut mitään?

        Mikset lähetä Hänelle vaikka sähköpostia ja kysy asiaa, ns. viimeinen mahdollisuus tai, pyydä vaikka leffaan.

        Ei asiat ole aina niin loogisia.


      • ota lääkkeet
        suspicious love?? kirjoitti:

        ai minä vai? en vielä...

        Ei kun tuo edellinen "Juoksija _N"


      • suspicious love??
        juoksija_N kirjoitti:

        Miten olet tunteitasi ilmaissut?
        Oletko koskaan itse yhteydessä Häneen?

        Mistä päättelet, että seurasi on hänelle yhdentekevää?
        Oletteko sopineet tapaamisia ja Hän on perunut aina/ei ole ilmoittanut mitään?

        Mikset lähetä Hänelle vaikka sähköpostia ja kysy asiaa, ns. viimeinen mahdollisuus tai, pyydä vaikka leffaan.

        Ei asiat ole aina niin loogisia.

        Mä taas uskon että asiat on juuri niin loogisia. Olen tässä reilusti yli puoli vuotta käynyt läpi kaiken maailman epäloogisia mutkikkaita vaihtoehtoja, mutta kyllä tässä pitää alkaa jo uskoa.

        Olemme yhteydessä aika paljon ja puolin ja toisin. Tosin vähän enemmän hänen ehdoillaan. Ja nimenomaan peruuttelee noita tapaamisia, joita itseasiassa on itse alun perin ehdotellut. H-hetkellä, tai no pienellä varoitusajalla, alkaa siirtelemään ja perumaan. Musta se vaan kertoo siitä että seurani on yhdentekevää, kaverimielessä ja saati sitten missään muussa mielessä.


      • juoksija_N
        suspicious love?? kirjoitti:

        Mä taas uskon että asiat on juuri niin loogisia. Olen tässä reilusti yli puoli vuotta käynyt läpi kaiken maailman epäloogisia mutkikkaita vaihtoehtoja, mutta kyllä tässä pitää alkaa jo uskoa.

        Olemme yhteydessä aika paljon ja puolin ja toisin. Tosin vähän enemmän hänen ehdoillaan. Ja nimenomaan peruuttelee noita tapaamisia, joita itseasiassa on itse alun perin ehdotellut. H-hetkellä, tai no pienellä varoitusajalla, alkaa siirtelemään ja perumaan. Musta se vaan kertoo siitä että seurani on yhdentekevää, kaverimielessä ja saati sitten missään muussa mielessä.

        Ootko mies vai nainen?


      • Juoksija_N
        ota lääkkeet kirjoitti:

        Ei kun tuo edellinen "Juoksija _N"

        Sinun puolestasi. Kiitos.


      • suspicious love??
        juoksija_N kirjoitti:

        Ootko mies vai nainen?

        Ei sillä mun mielestä oo mitään merkitystä tämän asian kannalta. En liputa muutenkaan minkään perinteisten sukupuoliroolien perään että nainen tekee näin ja mies näin.


      • juoksija_N
        suspicious love?? kirjoitti:

        Ei sillä mun mielestä oo mitään merkitystä tämän asian kannalta. En liputa muutenkaan minkään perinteisten sukupuoliroolien perään että nainen tekee näin ja mies näin.

        Okei. Ymmärrän.
        Toivottavasti sait jotain apua kirjotuksestasi tänne.

        Jos olisit henkilö, kenen kanssa mulla on ollut täysin samanlainen tilanne, niin toivoisin että olisit tehnyt asialle jotain, ettei tarvitse miettiä.

        Tiedän, on tavallaan "itsekästä" kaataa koko juttu toisen vastuulle, mutta mutta..
        Onhan siinä jutussa ollut kaikenlaista. Todella epätodennäköistä, että olisit tuo henkilö, on vain todella samankaltainen tarina..

        Omassa nimessäni on kuusi kirjainta ja sulla tulisi olla viisi.

        Mutta, toivottavasti oot tehnyt parhaan mahdollisen valinnan ja tulkinnan ihmissuhteeseesi liittyen. :)

        Hyvää talven jatkoa!


      • suspicous love??
        juoksija_N kirjoitti:

        Okei. Ymmärrän.
        Toivottavasti sait jotain apua kirjotuksestasi tänne.

        Jos olisit henkilö, kenen kanssa mulla on ollut täysin samanlainen tilanne, niin toivoisin että olisit tehnyt asialle jotain, ettei tarvitse miettiä.

        Tiedän, on tavallaan "itsekästä" kaataa koko juttu toisen vastuulle, mutta mutta..
        Onhan siinä jutussa ollut kaikenlaista. Todella epätodennäköistä, että olisit tuo henkilö, on vain todella samankaltainen tarina..

        Omassa nimessäni on kuusi kirjainta ja sulla tulisi olla viisi.

        Mutta, toivottavasti oot tehnyt parhaan mahdollisen valinnan ja tulkinnan ihmissuhteeseesi liittyen. :)

        Hyvää talven jatkoa!

        Varmaankin jollain tasolla helpotti purkaa näitä asioita tänne, ja saada jotain perspektiiviä asioihin vaikka eihän nämä kenenkään ratkaistavissa ole.

        En varmasti ole ajattelemasi henkilö.

        En tiedä onko tilanteemme samanlaiset, kun en tosiaan sen toisen ihmisen pään sisälle pääse.

        Sulle kans tsemppiä ihmissuhderintamalle, toivottavasti löydät vielä sen joka ei luovuta helpolla:)


      • kuin minä kirjoitti:

        Siis, onko jollain oikea ymmärrys kaltaiselleni karkulaiselle? Hämmästyttää oikeasti. Kosketti sydänjuuria myöden miten vielä löytyy ihmisiä jotka tajuavat millaista on olla herkkä ja haavoitettu, siihen vielä päälle suhteellisen huono itsetunto. Miten vaikeaa se onkaan luottaa toiseen ihmiseen?

        Jos oppis heti tunnistamaan ne narsistitset, manipuloivat teeskentelevät ihmiset elämässään, niin paljolta säästyis. Mä olen sinkkunainen, ja mun kimpus on ukkomies,, joilla hyvä vaimo, lapset, rahaa on, siis kulissit mainiot..mutta rahan mahti on kummallinen kun sitä on, he luulevat voivansa ostaa seksiä jollakin 40 eurolla....soittelee mulle, ehdottelee.....kysyin miksei oma vaimo kelpaa, sanoi että kun on ollut yli 30v.naimisissa saman kanssa, niin haluaa muita...varsinkin hän kyttää yh-huoltaja naisia, sinkkuja ja muutenkin helppoja nakkeja joita vois höynäyttää....sanoin että tungese vehkees vaikka bensatankkiin.....Tämmöistäkö on rakkaus, perhe-elämä....tekis mieli soittaa hänen vaimolle,mutta uskon että hän tietää....ja rakastaa miestään vaikka onkin tommonen sika. Sairas mies...ja rahan valta on mahtava.
        Mä taidan kyllä pysyä sinkkuna.....en haluais että mun mieskaveri olis tommoinen...Mitä mieltä olette???? Osaan rakastaa, ja haluan tulla rakastetuksi,mutta se taitaa olla löytää semmoinen henkilö..ja tämä oli vaan yksi esimerkki...niitä on paljon...feministi olen nyt...ja taidan olla vatakin.


      • rosagirl57 kirjoitti:

        Jos oppis heti tunnistamaan ne narsistitset, manipuloivat teeskentelevät ihmiset elämässään, niin paljolta säästyis. Mä olen sinkkunainen, ja mun kimpus on ukkomies,, joilla hyvä vaimo, lapset, rahaa on, siis kulissit mainiot..mutta rahan mahti on kummallinen kun sitä on, he luulevat voivansa ostaa seksiä jollakin 40 eurolla....soittelee mulle, ehdottelee.....kysyin miksei oma vaimo kelpaa, sanoi että kun on ollut yli 30v.naimisissa saman kanssa, niin haluaa muita...varsinkin hän kyttää yh-huoltaja naisia, sinkkuja ja muutenkin helppoja nakkeja joita vois höynäyttää....sanoin että tungese vehkees vaikka bensatankkiin.....Tämmöistäkö on rakkaus, perhe-elämä....tekis mieli soittaa hänen vaimolle,mutta uskon että hän tietää....ja rakastaa miestään vaikka onkin tommonen sika. Sairas mies...ja rahan valta on mahtava.
        Mä taidan kyllä pysyä sinkkuna.....en haluais että mun mieskaveri olis tommoinen...Mitä mieltä olette???? Osaan rakastaa, ja haluan tulla rakastetuksi,mutta se taitaa olla löytää semmoinen henkilö..ja tämä oli vaan yksi esimerkki...niitä on paljon...feministi olen nyt...ja taidan olla vatakin.

        Tarkoitan vielä että on vaikeaa löytää luotettava, vapaa sinkkimies,jonka kanssa vois elää avoimesti puhuen kaikista asioista...ja ei todellakaan pakene jos tulee vastoinkäymisiä. Ja joskus kun sais kukkakimpun tuliaiseksi....niin taikoisin ihan maittavan atria...ja nauttisimme toisistamme!!!!


      • suspicious love?? kirjoitti:

        Ilmaisin itseäni varmaan huonosti ja nyt en enää oikein pysynyt sinunkaan tekstissä kärryillä;D

        Mä alan kyllä tulla siihen lopputulokseen ettei kyse tosiaan ole mistään lämpimistä tunteista saati rakkaudesta.

        Todellisuudessa en merkitse hänelle yhtään mitään, oon kuvitellut kaikki teoriani "ettei hän vaan uskalla kohdata todellisia tunteitaan" ja muuta lässynläätä...

        Totuus on että mun seurani on hänelle yhdentekevää eikä tietyistä asioista tarvitse pitää kiinni, tai ei pidetä koska ne ei merkkaa hänelle mitään -yksinkertaista.

        Ehkä häntä on imarrellut kun on ymmärtänyt että minulla on tunteita, mut siinä kaikki. Ja eiköhän ajoittaisella törkykäytöksellään vain koeta tehdä selväksi ettei tunne ole molemminpuolinen, hän ei ehkä vain osaa tehdä sitä muulla tavoin.

        Kyllä tässä on otettava järki käteen ja unohdettava psykologiset haihatukset että hän olisi esim. kaltaisesi "karkulainen".

        Olen samaa mieltä kanssasi. Kokemusta on karkulaisista. ja nehän ovat yleensä miehiä. Siksi olen luopunut hyysäämästä enää miehiä, Olis vaikka miesten vuoro:) ilman takaa-ajatuksia ja kiristystä.


      • karkulainen?
        juoksija_N kirjoitti:

        No kyllä toinen karkulainen toista ymmärtää :) Ja itse kokemuksesta tiedän, että "normaaleista" ihmisistä löytyy myös kärsivällisiä ihmisiä. Mutta ne on niin harvassa, että yleensä karkulainen pääsee aina karkuun.
        Oon itse miettinyt, koska olen erittäin rakastava ym ihmiselle joka luottamukseni ansaitsee ja sitä kun ei helpolla tapahdu.. ovatko kaikki karkulaiset tälläisiä? Antavat kaikkensa toiselle jne. Ei koskaan voisi satuttaa toista.
        Aika moni esim. mies menettää hyvän naisen sillä, kun ei viitti tarpeeksi nähdä vaivaa ;)

        Hmm... tämä 'karkulais -teoria' herätti todellakin mielenkiintoni.
        Olen joutunut miettimään aika paljon asioita 4 kk:n suhteeni päätyttyä. Kaikki meni mielestäni hyvin ja luontevasti, itse opin elämään hetkessä ja ihastuin lopulta todella paljon kyseiseen naiseen. Aluksi itseäni mietitytti erilaisuus ja eksäkin kummitteli hetken mielessä, mutta taistelin itseni näiden ristiriitaisten tuntemusten läpi. Nainen on hieman ujo, muttei mielestäni ollenkaan pahimmasta päästä. Hän on myös kova jännittäjä eikä oikeen 'osaa' purkaa minulle ajatuksiaan, koska usein pää lyö kuulemma tyhjää. Hänellä on vain muutama läheinen ystävä. Itse puolestani olen aivan normi sosiaalinen jätkä ja tulen hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa toimeen.
        Monet asiat ovat jääneet minua vaivaamaan... Nainen sanoi sellaisia asioita, jotka hämmensivät minua. Esim. 'en osaa', 'en luota itseeni', 'olet mulle liian hyvä', 'en osaa elää hetkessä' jne... kuulemma, joskus vanhat jutut palasivat hänen mieleensä kummittelemaan, eli varmaan vertasi minua edellisiin suhteisiinsa tietyissä tilanteissa. Hän on sanonut, että minussa ei ole mitään vikaa, ja ihmettelee nyt sitä, että miten vielä haluan olla häntä varten ja tukea häntä niin paljon kuin mahdollista. Hän ei myöskään käsitä sitä, että miksi olen niin ihastunut häneen vaikka olen sen selittänyt hänelle niin hyvin kuin osaan. Luulen, että hän pelkää eikä uskalla päästää lähelle... ei kuulemma osaa täysin luottaa minuun. En tiedä tarkalleen hänen aiemmista kokemuksistaan, mutta sen tiedän, että hänen on todella vaikea luottaa 100 % ihmisiin. Nyt en ole varma mitä minun pitäisi tehdä... pelkään, että jos annan hänelle liikaa tilaa, päädymme vain ystäviksi. Itse haluan enemmän, tutustua perin pohjin ja sitoutua, olen valmis tekemään kaikkeni ja tiedän, että pystyisin hänet tekemään onnelliseksi... välitän hänestä todella, sellaisena kuin hän on. Olen ketonut hänelle tunteeni, hän ei kuulemma tunne samoin, mutta haluan uskoa siihen, että teen häneen vielä pysyvän vaikutuksen. Molemmat haluamme elämältä kuitenkin samoja asioita, vaikka persoonina olemme jokseenkin erilaisia. Viime viikolla hän kertoi nähneensä minusta unta, joka oli jäänyt kuulemma todella elävästi hänen mieleensä... häntä ehkä kadutti vähän kun kertoi siitä minulle, mutta itse pidin sitä merkkinä siitä, että hän koittaa luottaa minuun. Unen loppupuolella olin raivonnut hänelle... ehkä hän tuntee syyllisyyttä, koska kokee satuttaneensa minua ja luulee, että olen vihainen tai jotain... hän on sanonut ettei halua minua satuttaa, ja ehkä sen takia otti minuun etäisyyttä. Itse olen valmis hyppäämään tuleen vaikka kokonaan. Sen tiedän, että hän haluaa pitää minut elämässään (ainakin toistaiseksi) ja olen hänelle (jotenkin) tärkeä, mutta nyt on kuitenkin ottanut minuun etäisyyttä.

        Haluaisin kuulla juoksija_N:n mielipiteen tarinastani... mahtaako kyseessä olla itseään suojeleva karkulainen vai haluuako hän vain enemmän kaltaisensa miehen... koska välillä tuntuu, että juuri minä saan hänet tuntemaan itsensä ehkä jotenkin huonoksi... hän ei ymmärrä mitä hänessä näen vaikka oon selittänyt sen monesti. Sydämessäni tiedän, että tämä on elämäni tilaisuus saavuttaa sellainen elämä, jonka haluan, ihana nainen rinnallani, jota haluan rakastaa ja kunnioittaa. Kärsivällisyyttä minulta kyllä löytyy, vaikka välillä on huonoja päiviä ja kaikki näyttää mahdottomalta. Tämä nainen on tehnyt minuun pysyvän vaikutuksen, saan hänet sitten elämääni tai en.


    • Yksin tai kaksin

      Olipa mielenkiintoista lukea. Löysin niin paljon itseäni näistä. Karkuun juoksemiset, epäilykset, arkuudet, haavoittumiset ja asioden järkeistämiset. Kaikki niin kovin tuttua. Elämän jättämät jäljet, kaltoin kohtelut. Täytyy sanoa, että pikkuhiljaa, vasta nyt, opittuani rakastamaan ja hyväksymään itseni, uskalllusta löytyy ottaa "riski" ja antaa itseni rakastua jos sellainen ihminen vastaan vielä kävelee. Nyt uskallan joskus peräti haaveilla vielä terveestä, tasapainoisesta kahden aikuisen välisestä suhteesta jossa voi kumpikin osapuoli näyttää tunteensa, puhua avoimesti ja rakastaa. Päätin, että enää en pelkää. En itseäni, en tunteitani, rohkeasti päivään. Helppoa se ei tule olemaan, mutta katsotaan mitä elämä tuo eteen.

      • Samaa mieltä olen sinun kanssasi, ajatuksesi ovat viisaita, ja kun ne on on oman kokemuksen kautta kirjoitettuja, tosielämästä, niin totta on.


    • AcmedDeadTerrorist

      täällähän se karkulainen luuhaakin.
      oikein "omiensa" parissa tällä kertaa.

      järkeistävät tekojaan yhdessä, on se niin hienoa kun useampi ihminen
      yhdessä tunnustavat toisillensa vääristelleensä hups siis järkeistelleensä asioita ja röyhkeitä tekojaan itselleen elämässä jotta voisi omia röyhkeitä tekojaan sietää.
      sehän on tytöt ja pojat niin että oikea narsku kokoushan se täällä teillä on.
      itse en osallistu tän enempää enkä koe sukulaisuutta moihin tunnevammaisiin pelkureihin jotka syntejään yhdessä toisillensa tunnustelevat kun ei pokkaa muuten oikeassa elämässä sitä tehdä ole.
      kuvottavaa luettavaa.
      hävetkää koko porukka.

      • juoksija_N

        Aloittaja kertoo, että myös karkulainen on pahoillaan ja aloittaja on siitä tietoinen.
        Narsistillahan ei ole empatiakykyä ja ajattelee vain omaa etuaan mm.
        Narsisti alistaa, kiristää, on mustasukkainen jne. Menepäs narsistipalstalle pohtimaan, kun asioista et nähtävästi perillä ole ollenkaan. Narsistin kyllä tunnistaa tosielämässä helpostikin, viimeistään kun suhde etenee.
        Aloittaja ja henkilö kenestä hän kirjoittaa, ovat todennäkösesti tunteneet jo pitempään, ehkäpä hän olisi jo älynnyt, että tämä on narsisti jos olisi ollakseen.


      • AchmedDeadTerrorist
        juoksija_N kirjoitti:

        Aloittaja kertoo, että myös karkulainen on pahoillaan ja aloittaja on siitä tietoinen.
        Narsistillahan ei ole empatiakykyä ja ajattelee vain omaa etuaan mm.
        Narsisti alistaa, kiristää, on mustasukkainen jne. Menepäs narsistipalstalle pohtimaan, kun asioista et nähtävästi perillä ole ollenkaan. Narsistin kyllä tunnistaa tosielämässä helpostikin, viimeistään kun suhde etenee.
        Aloittaja ja henkilö kenestä hän kirjoittaa, ovat todennäkösesti tunteneet jo pitempään, ehkäpä hän olisi jo älynnyt, että tämä on narsisti jos olisi ollakseen.

        sä et tiedä narskuista mitään.
        vain sillä on elämässä merkitystä mitä toisille ihmisille oikeasti antaa.
        sillä mitä salaa omassa päässään ajattelee toisten kaltaisiensa kanssa netissä ei ole mitään merkitystä.

        mun faija on pahasti narsistinen ja tunnevammanen tyyppi.
        faija käyttäytyy käsittämättömän julmasti ja kylmästi ihmisiä kohtaan eikä koskaan pahoittele muille käytöstään eikä anteeksi pyytele.
        paitsi että olen nähnyt sen sähköposti viestejä missä esim oman isänsä kuolemaa tilittää täysin tuntemattomalle naiselle kuinka häntä harmitti ettei saanut välejään kuntoon oman isänsä kanssa. eli kyllä pahinkin narsku voi salaa harmitella asioita esim netissä muille, joko siksi että haluaa antaa itsestään sellaisen empaattisen kuvan toiselle valheellisesti tai sitten sitä oikeasti hetkellisesti harmittaa asiat. hän ei kuitenkaan koskaan asianomaisille itselleen tai muille lähipiirinsä väelle sitä tee.
        vaan anonyymisti niinkuin tekin täällä teette.
        ja koska vain sillä on merkitystä toisille ihmisille mikä näkyy eli mitä oikeassa elämässä toisille antaa jää narskunkin mahdolliset harmittelut omasta käytöksestään muille ikuisesti piiloon. ja kyllä nekin tekojaan harmittelee voitte olla varma siitä, eivät vaan sitä myönnä muille koskaan. kiinni voivat jäädä kylläkin harmittelustaan kuten te. vai voiko teistä yksikään sanoa tehneensä irl selväksi asianomaisille omaa käytöstään ja mistä se johtuu ? ei varmaan voi.

        ja mä tiedän näistä asioista olen päässyt lukemaan narskun henk kohtaiseen sähköpostia useiden vuosien ajan.
        eikä mun narsisti palstalle tarvii mennä, mene itse vaan, eikä mua narskut kiinosta, itse ootte narsku palstan tänne tuonu jakamalla noita omia typeriä ajatuksianne omasta toiminnastanne nyt täällä.


      • no terror!!!!
        AchmedDeadTerrorist kirjoitti:

        sä et tiedä narskuista mitään.
        vain sillä on elämässä merkitystä mitä toisille ihmisille oikeasti antaa.
        sillä mitä salaa omassa päässään ajattelee toisten kaltaisiensa kanssa netissä ei ole mitään merkitystä.

        mun faija on pahasti narsistinen ja tunnevammanen tyyppi.
        faija käyttäytyy käsittämättömän julmasti ja kylmästi ihmisiä kohtaan eikä koskaan pahoittele muille käytöstään eikä anteeksi pyytele.
        paitsi että olen nähnyt sen sähköposti viestejä missä esim oman isänsä kuolemaa tilittää täysin tuntemattomalle naiselle kuinka häntä harmitti ettei saanut välejään kuntoon oman isänsä kanssa. eli kyllä pahinkin narsku voi salaa harmitella asioita esim netissä muille, joko siksi että haluaa antaa itsestään sellaisen empaattisen kuvan toiselle valheellisesti tai sitten sitä oikeasti hetkellisesti harmittaa asiat. hän ei kuitenkaan koskaan asianomaisille itselleen tai muille lähipiirinsä väelle sitä tee.
        vaan anonyymisti niinkuin tekin täällä teette.
        ja koska vain sillä on merkitystä toisille ihmisille mikä näkyy eli mitä oikeassa elämässä toisille antaa jää narskunkin mahdolliset harmittelut omasta käytöksestään muille ikuisesti piiloon. ja kyllä nekin tekojaan harmittelee voitte olla varma siitä, eivät vaan sitä myönnä muille koskaan. kiinni voivat jäädä kylläkin harmittelustaan kuten te. vai voiko teistä yksikään sanoa tehneensä irl selväksi asianomaisille omaa käytöstään ja mistä se johtuu ? ei varmaan voi.

        ja mä tiedän näistä asioista olen päässyt lukemaan narskun henk kohtaiseen sähköpostia useiden vuosien ajan.
        eikä mun narsisti palstalle tarvii mennä, mene itse vaan, eikä mua narskut kiinosta, itse ootte narsku palstan tänne tuonu jakamalla noita omia typeriä ajatuksianne omasta toiminnastanne nyt täällä.

        ai sä olet vain vaihtanut nimmaria nyt tajusin cold playkö se oli?
        ei oo nyt tarkoitus kiusata tai aiheuttaa lisää ahdistusta, mutta ongelmasi näyttää olevan nyt faijasi enemmän kuin mikään muu! arvaan olet 20-25-vuotias nuori mies=normaalia siinä iässä käydä läpi vihankin tunteita vanhempiaan kohtaan, mutta älä silti kuvittele tietäväsi kaikkea isästäsi, vaikka NYT tuntuisi että hän on täysi narsku. et tuskin löydä asiaan vielä totuutta tossa vaiheessa eikä se ole sun elämäntehtäväsi ja on myös kylmää olla näkemättä omaa vanhempaansa ihmisenä eli et näe isäsi ristiriitaisessa käytöksessä sitä että se on hänelle totta, mitä hän on kokenut!...kaikki ei ole sinäsinäsinä....isälläsi on omat takkansa ja ennenkuin näet tämän ajaudut vain kauemmaksi ymmärryksestä ja ahdistuksesta vapautumisesta. Neuvon sua:koeta ymmärtää.Mitähän kaikkea isäsi on sinun eteesi tehnyt?Se kaikki on rakkautta, eikö se helpota sinun oloasi yhtään että tiedät sen?

        ehkä joku päivä saat välisi kondikseen faijasi kanssa! :)


    • common sense

      Voi olla rakastumista on on mutta omaan järkeen on oikeus jokaisella, jos se vaikka sanoo ettei se kestäisi arkea, ei palvoisi tarpeeksi, jaksaisi kaikkea.,surullista mutta totta.

    • no surrender 4 u

      Ei voisi.Tuo on sun omaa mielikuvituksen tuotetta kun et pysty käsittämään ettei häntä tod. näk. kiinnosta etkä lukemaan vuorovaikutuksesta ettei se ole mitään helvetin pakenemista siinä mielessä vaan teidän erilaisuutta ahdistusta siitä ettei toista kiinnosta kun taas sinä koetat tuoda itseäsi mitä erinäisimmissä valoissa esille!Säästä itseäsi ja kysy asiasta häneltä niin pääset rauhaan. Älä ainakaan ala todellakaan maalailemaan tällaisia kuvitelmia tai levittelemään niitä!

      • suspicious love??

        no en kai nyt tällaisia kuvitelmia ala mihinkään levittelemään, korkeintaan tässä näin vähän purkanut ajatuksiani. Enkä mielestäni itseeni sen ihmeemmin tuo esiin kuin mitä normaalissa kanssakäymisessä. Kysyminen joo vois olla hyvä idea.
        Eiköhän tässä järkikin jossain vaiheessa palaile.


    • tajua jo

      Mietippä ensin onko hänellä mitään syytä pelätä että juuri sinä olisit kaikessa rehellisyydessäsi epärehellinen tai satuttaisit? Tuskin jos hän kerta luottaa suhun ystävänä, jolloin on kyse sun omasta itsepetoksesta ja ns. pelisilmän puutteesta eli et näe ettei teillä ole kemiaa!

      • juoksija_N

        Hmm.. Ei välttämättä huono tuokaan.
        Jos aloittaja on tosiaan joskus loukannut oikeasti henkilöä josta hän puhuu, voi toki senkin vuoksi olla vähän varautunut.

        Tuli tuossa mieleen, itse peruilin tapaamisia siksi, että alkoi ahdistamaan. Pelkäsin juuri satuttavani itseäni tapaamalla ihmistä jolla todennäköisesti ei ole tunteita mua kohtaan. Perumiseni eivät viitannut mitenkään ei-kiinnostukseen kyseistä ihmistä kohtaan. Kyseinen ihminen tietää musta paljon, eli siinä mielessä häneen luotankin.


      • Rautalangasta
        juoksija_N kirjoitti:

        Hmm.. Ei välttämättä huono tuokaan.
        Jos aloittaja on tosiaan joskus loukannut oikeasti henkilöä josta hän puhuu, voi toki senkin vuoksi olla vähän varautunut.

        Tuli tuossa mieleen, itse peruilin tapaamisia siksi, että alkoi ahdistamaan. Pelkäsin juuri satuttavani itseäni tapaamalla ihmistä jolla todennäköisesti ei ole tunteita mua kohtaan. Perumiseni eivät viitannut mitenkään ei-kiinnostukseen kyseistä ihmistä kohtaan. Kyseinen ihminen tietää musta paljon, eli siinä mielessä häneen luotankin.

        Ei, vaan että sitä karkuria ei oikeasti vain KIINNOSTA aloittaja sillä tavalla eikä aloittaja sitä vain suostu tajuamaan!
        VOI OLLA NIIN ETTET VAIN RIITÄ TÄLLE KARKURILLE, syystä että:
        - >ei ole tarpeeksi kemiaa tai et riitä omana itsenäsi ja on muita jotka menevät ohitsesi.Tää on kylmä mutta mahdollinen totuus miksi toinen välttelee sitä mitä sinä haluat.


    • just jooopa

      Skeptisyys ei myöskään tarkoita että hänellä olisi tunteita sinua kohtaan!
      Miksi sä alat raiskata toista osiin pikkomalla joka ikisen asian, luultavasti olet tollainen myös hänen kanssaan, yrität parannella mielipiteitä, korjailla sieltä täältä, puhella kauniisti ja itseäsi ylentäen kun et pysty käsittämään että jokainen on ainutlaatuinen omalla tavallaan ja ettei hän ole kiinnostunut sinusta eikä teillä ole yhteistä tulevaisuutta siinä mielessä!!!?!

    • juoksija_N

      Voi jumalauta näitä ihmisiä.

      Miksi sä alat raiskata toista osiin pikkomalla joka ikisen asian, luultavasti olet tollainen myös hänen kanssaan, yrität parannella mielipiteitä, korjailla sieltä täältä, puhella kauniisti ja itseäsi ylentäen kun et pysty käsittämään että jokainen on ainutlaatuinen omalla tavallaan ja ettei hän ole kiinnostunut sinusta eikä teillä ole yhteistä tulevaisuutta siinä mielessä!!!?!
      - Kuules nyt, jos yhtään oot erilaisten ihmisten kanssa ollut tekemisissä, niin varmasti tajuat, että kaikki EI TODELLAKAAN ole aina sitä miltä näyttää. KAIKKI EI OLE LOOGISIA. Onko ihme että aletaan miettiä ja analysoida ja pohtia, kun joutuu elään epätietoisuudessa?!
      Narsisti ylentää itsensä. Mutta toki näin voi myös tehdä muuten vain yli-itsevarma ihminen, jos aloittaja sellainen olisi, tuskin täällä miettisi miten asiat on. Hän olisi jo päättänyt, että kyseinen henkilö on häneen rakastunut, käyttäytyi miten hyvänsä. Mee muualle esittään mustavalkoisia näkemyksiäsi.

      • opit vielä... =)

        naiset ovat hyvin loogisia näiden "vaikeiden miesten" suhteen =)


    • ei saa vatvoa

      Luettuani koko ketjun, neuvoisin aloittajalle seuraavaa: ( Ja erityisesti tuolle karkuunjuoksijalle)

      Kerro hänelle suoraan mitä päässäsi liikkuu. Jos alkaa tulla liian ristiriitaista vastaanottoa, pyytäkää rohkeasti kahville. Jos ei sovi, niin eiköhän se ole aika selkeä merkki kiinnostuksesta.

      • juoksija_N

        No mä olen ainakin tehnyt jo kaiken voitavani, ehdotellut kahvitteluja ja leffaa.
        Aina on sopinut, ja sitten tullut peruutus viimetingassa. Joten yritetty on, ja se saa riittää. Kyllä ko. henkilö itse ottaa yhteyttä tapaamisien merkeissä jos kiinnostaisi. Eli todella loogista, ei kannata enää yrittää.


    • aaggggggdddws

      Kuvaus osuu minuun, mutta kykenen silti mitä aidoimpaan rakkauteen - tai aloin kyetä, kun löysin samanlaisen kumppanin :)
      Sitä ennen en uskonut rakkauteen, ja suhteen alussa epäröin, koska pelkäsin, mutta nykyinen mieheni sanoi silloin että kannattaa elää hetkessä.
      Onnellisesti yhdessä jo monta vuotta.
      Edelleen kyllä skeptinen ja kyyninen kaikkea muuta kohtaan :D

      • ONNITTELUT!!!


      • niin ja näin
        rosagirl57 kirjoitti:

        ONNITTELUT!!!

        Täällä on paljon asiaa, joka osuu minuunkin, mutta ei sitä, minkä takia minä juoksen karkuun.

        Kuvaannollisesti sanoen, "emme voi matkustaa samassa junassa, koska meillä on eri aikataulut, joita ei voi yhteen sovittaa."

        Jos täällä on Hän, niin ymmärtää.


      • vainiinvainiin
        niin ja näin kirjoitti:

        Täällä on paljon asiaa, joka osuu minuunkin, mutta ei sitä, minkä takia minä juoksen karkuun.

        Kuvaannollisesti sanoen, "emme voi matkustaa samassa junassa, koska meillä on eri aikataulut, joita ei voi yhteen sovittaa."

        Jos täällä on Hän, niin ymmärtää.

        et ole valmis tekemään uhrauksia jos tunnet eli jotain menee aina edelle?
        Luulisin että tuo on se viesti joka hänelle menee jos kertoisit mitä kirjoitit.


      • the totuus
        niin ja näin kirjoitti:

        Täällä on paljon asiaa, joka osuu minuunkin, mutta ei sitä, minkä takia minä juoksen karkuun.

        Kuvaannollisesti sanoen, "emme voi matkustaa samassa junassa, koska meillä on eri aikataulut, joita ei voi yhteen sovittaa."

        Jos täällä on Hän, niin ymmärtää.

        Tätäkö tarkoitat selittelylläsi?

        “Se, joka haluaa, keksii keinot. Se, joka ei, selitykset”


    • surullinen52

      Olen juuri tuollainen älykäs, herkkä, tunteva ja empaattinen ihminen. Olen pettynyt niin monta kertaa miesten suhteen että olen tullut niin harkitsevaksi, puntaroivaksi ja skeptiseksi että kun tapaan jonkun miehen järjestän hyvin pian sellaisia tilanteita joissa näen hänen todellisen luonteensa. Etsin siis syitä miksi en voisi
      rakastua. Olen ollut rakastunut, mutta kun miehissä on ilmennyt asioita joiden kanssa vain ei voi elää (valehtelemistä, addiktoitumista ei-toivottuihin asioihin yms.)
      eli nyt sitten pelkään kiintymistä. Noilla em. järjestetyillä asioilla en yritä saada
      miestä nolatuksi tms. vaan selville mikä hän on miehiään.

    • yksin,mies 52v.

      minulla jäänyt rakastumiset ihastumiseen,huomannut että seurustellessa alitajunnassa aina oma rakas,teen ostoksia sen perusteella mistä hän tykkää jne.oluella vain hänen kanssaan jne. hyvä puoli ettei seurustele että "ajattelen vain itseäni" eli en kelaa mitä mieltä hän olisi joten elämä (ehkä) rennompaa...kaipaan kyllä "vakio-juttuja",u know :)

    • n29

      Olen tuollainen ihminen enkä ole koskaan ollut rakastunut. Rakastan kyllä läheisiäni, mutta en rakastu.

      • Sade

        Olen myös ihminen joka järkeistää tunteet. Ne on vaan tunteita, ei sen kummempia. Kuulostaa hirveältä ja kyyniseltä, mutta tämän olen oppinut saadessani liian pahasti takkiin liian monta kertaa. On niin paljon helpompi olla yksin, ilman niitä hankalia suhdekuvioita. Voi tehdä juuri mitä haluaa, ja milloin haluaa.
        Ahdistun ihan hirveästi jos joku yrittää "tunkea" elämääni ja lähden painelemaan heti jos näen pienintäkään vihjettä minkäänlaisesta epäluottamuksesta.
        Ehkä jonain päivänä elämääni astelee mies, joka antaa minun pitää vapauteni, ymmärtää oman tilan ja ajan kaipuuni, ilman että ottaa sen hyökkäyksenä itseään kohtaan..


      • tunne voittaa aina
        Sade kirjoitti:

        Olen myös ihminen joka järkeistää tunteet. Ne on vaan tunteita, ei sen kummempia. Kuulostaa hirveältä ja kyyniseltä, mutta tämän olen oppinut saadessani liian pahasti takkiin liian monta kertaa. On niin paljon helpompi olla yksin, ilman niitä hankalia suhdekuvioita. Voi tehdä juuri mitä haluaa, ja milloin haluaa.
        Ahdistun ihan hirveästi jos joku yrittää "tunkea" elämääni ja lähden painelemaan heti jos näen pienintäkään vihjettä minkäänlaisesta epäluottamuksesta.
        Ehkä jonain päivänä elämääni astelee mies, joka antaa minun pitää vapauteni, ymmärtää oman tilan ja ajan kaipuuni, ilman että ottaa sen hyökkäyksenä itseään kohtaan..

        Juuuuuuu mut muita vaihtoehtoja:
        Sun vähäiset tunteesi järkeistää päinvastoin sen ettei kannata eli vähän kemiaa ja tunnetta. Tai / ja lisäksi olet itseesi käpertynyt, sisäänpäin kääntynyt, et avoin, et näe etkä kuule muuta kuin itsesi vrt. toisen erityispiirteet ja ne rajat joihin toinen joutuu venymään sut saadakseen koska leikit niin vaikeaa.Ja ehkä et ole käsitellyt ongelmiasi ja estojasi ja saat niistä hyvän syyn.

        Mä uskon siihen että tunne voittaa aina.Toivottavasti löydät jonkun jonka kanssa saat kipinän sen joka ei sammu ihan heti :)


      • ping pong peli
        Sade kirjoitti:

        Olen myös ihminen joka järkeistää tunteet. Ne on vaan tunteita, ei sen kummempia. Kuulostaa hirveältä ja kyyniseltä, mutta tämän olen oppinut saadessani liian pahasti takkiin liian monta kertaa. On niin paljon helpompi olla yksin, ilman niitä hankalia suhdekuvioita. Voi tehdä juuri mitä haluaa, ja milloin haluaa.
        Ahdistun ihan hirveästi jos joku yrittää "tunkea" elämääni ja lähden painelemaan heti jos näen pienintäkään vihjettä minkäänlaisesta epäluottamuksesta.
        Ehkä jonain päivänä elämääni astelee mies, joka antaa minun pitää vapauteni, ymmärtää oman tilan ja ajan kaipuuni, ilman että ottaa sen hyökkäyksenä itseään kohtaan..

        Tottakai se ihminen ottaa sen ei nyt ehä hyökkäyksenä mutta loukkauksena itseään kohtaan kun viestit suorasti ettei voisi vähempää kiinnostaa ja jos nyt ihan vain rehellisesti katsoisit peiliin niin niinhän se onkin ollut siinä tilanteessa.Ei omaan elämään tarvitse ottaa ihmisiä joita ei halua ystäviksi/rakastavaisiksi


      • SenseRomantic
        Sade kirjoitti:

        Olen myös ihminen joka järkeistää tunteet. Ne on vaan tunteita, ei sen kummempia. Kuulostaa hirveältä ja kyyniseltä, mutta tämän olen oppinut saadessani liian pahasti takkiin liian monta kertaa. On niin paljon helpompi olla yksin, ilman niitä hankalia suhdekuvioita. Voi tehdä juuri mitä haluaa, ja milloin haluaa.
        Ahdistun ihan hirveästi jos joku yrittää "tunkea" elämääni ja lähden painelemaan heti jos näen pienintäkään vihjettä minkäänlaisesta epäluottamuksesta.
        Ehkä jonain päivänä elämääni astelee mies, joka antaa minun pitää vapauteni, ymmärtää oman tilan ja ajan kaipuuni, ilman että ottaa sen hyökkäyksenä itseään kohtaan..

        Vapaus on tärkeä asia suhteissa.. liian usein se halutaan ottaa pois ja sitouttaa yhteiseloon.

        Mielestäni tunne ilman järkeä ajaa harhaan. Pikaisiin suhteisiin, joista seuraa suurta setvimistä. Järjenkäyttö ei sovi kaikille, mutta minusta ei saa ihmistä joka voisi koskaan kihlautua kuukaudessa, vaikka toiset niin tekevät.. ei siinä ole järkeä.. ei tuo suhdetta syvennä.. se on vain symboli.. Tärkeintä on vaivaton yhteiselo, ei nopea eteneminen..


    • Jokaiselle jotakin

      Voe, voi ! voiko, vaiko ei ?
      Eläköön erilaisuus !
      Toinen voi ja toinen ei...toiselle soppii toiselle ei !
      Järkeäkin on näköjään monenlaista.
      Kuluhan se aika näinkin... uskokaa tai ei !
      Terveisiä kaikille, tai sitten ei !

    • Skeptineninenen

      Voi toimia!

    • Elämän kokemukset merkitsee ainakin. Toiseksi varmaan myös se, että ihmisellä nyt kulkee tunteita aika paljon kaiken aikaa. Tuon perinteisen rakkauden (sen missä maailma räjähtää) on kaikkein sairain tunne, jota en kyllä halua toiste kokea aivan voimakkaimmillaan. Onneksi ei voi olla kuin kerran nuori.

      Olen nähnyt rakkauden aiheuttavan muissa ihmisssä ja itsessänikin miten se muuttaa ajatusmaailmaa lyhyessä juoksusa. Sitten myöhemmässä elämässä edellistä kokemusta viisaampaan ihminen rakastunee uudelleen, mutta maailma ei räjähdä, onneksi. Myöhemmin ja myöhemmin se räjähtää aina vähemmän, joka lienee ihan hyvä asia.

      Omalta osaltani olen vakuuttunut siitä, että jokaista tekemääni päätöstä on edeltänyt tunne. Itse en pysty järjellä käskemään itseäni tekemään vastoin tunteitani saamatta jotain oireita myöhemmin. Ihmisen tunnemaailma on kuitenkin aikamoinen syöveri, että se tuntuu enemmän hallitsevan ihmistä tämän tietämättä kuin päinvastoin. Myös silloin, kun ihminen järkeilee, että pitäisi asioille nyt tehdä jotain ja nopeasti, niin sekin on tunneperäinen päätös.

      Ihmisen tunteet on potku omalle perseelle millon nousta ja ruveta hommiin?

      Toisista ihmisistä riippuvainen laumaihminen ei varmaan koskaan ainakaan evoluution mukana ota sitä askelta missä se vaihtaa kaikki tunnegeenipisteensä järkigeenipisteisiin. Tosin voiko järkeä ja tunnetta edes erottaa?

      • :) :)

        Harmi jos Rakkaus on johtanut sinua harhaan, minulle tuotti kerran Onnen. :)
        Siksipä siihen jaksaakin uskoa ja sanoisin että yhteys olis vähintään hyvä olla, eivät asiat muuten voi edetä mitään sen etenevyyden kannattavuudesta sanomatta....


    • Aikuinen Nainen 71

      Minulla oli ap kaltainen tilanne erään miehen suhteen.
      Minä se joka tunteitaan juoksi karkuun, kun huomasin/luulim ettei toinen oikeasti välitä. Kysyin häneltä 2 kertaan mitä haluat minusta?
      Hän vastasi en mitään muuta kuin ystävää.
      Jälkikäteen käytös kertoi muuta.
      Muutaman kerran hän halusi puhua tunteista jne kanssani, mutten suostunut koska olin suhteessa.
      Ja halusin eka päättää sen ja sitten puhua suun puhtaaksi. Jotten olisi myöhemmin ollut hänen silmissään petturi tai kolmiodraaman kannattaja.
      Mutta liian myöhään! Hän hylkäsi minut, kun vihdoin olin vapaa. Tästä on kulunut jo 1v. Ja edelleenkään emme ole tavanneet vaikka itse olen halunnut sopua ja tapaamista.

    • hiljaa hyvä tulee

      Olen itse herkkä ja tunteellinen. Olen suhteen alussa varovainen, ehkä liikaakin. Mutta kun opin luottamaan toiseen, rakastun kyllä ja sitoudun lujasti suhteeseen kuitenkaan ripustautumatta, koska vapaus on tärkeää.

    • kaikkea sitä

      Kun tarkemmin puntaroin niin suhtaudun skeptisesti

    • Idealist

      Tässä tullaan taas tämän asian äärelle.. Miksi rakkauden pitää aina olla sitä, että pudotetaan suojaukset ja annetaan mennä spontaanisti. Kaikki eivät ole idiootteja..

    • skeptinen+

      Onko tästä keskustelusta ollut hyötyä? Ehkä on, ehkä ei. Tuliko yhteyttä johonkin. Ei sillä väliä. Tähän se päättyy kuitenkin.

    • posing lemonades

      Mun uskoa rakkauteen mustensi pornografia sillä sosiaalisella medialla, että jouduin tekemisiin wannabe-tyrkkypomminaisten kanssa.Heille oli elämän A ja O näyttää kuvissa ja livenä D-kuppisilta.Muilta naisilta odotettiin nöyristelevää A-kuppisuutta.Koska olen kokoa B85, eli leveäuumainen ja pikkutissuliininen, minä sain kolahduksen itsetunnolleni.Kun sitten kohtasin unelmagangstacool-modelpojan, minä ensin reagoin huumalla.Se mies oli oikeasti komea,upea ja baddie.Mutta tajusin ajoissa testata oliko mulla treffitasoja kyseisen mieshenkilön kanssa.Vastaus oli se, että muistutin enemmän lehmää tai siipikarjaa kuin unelmanaista - sen miehen mielestä.Jotenkin onnistuin meikkaamalla olemaan kaunis, mutta tiesin, että pornoämmä tai luksuspaketti EN OLE.Olen älykköfeministi ja sanoin koko seurueelle että vaihdan maisemaa.Miehelle tekstasin 'Hyvästi'.

    • karkulainen?

      Kiitos tästä keskustelusta :D

      Saavutan jo karkulaista, ja jos saan kiinni, en päästä ikinä menemään... tuntuu tosi hyvältä tällä hetkellä :D

      Suosittelen kaikkia tekemään kaikkensa rakkauden eteen... sitten vasta kun sanotaan, että se oli siinä lopullisesti, on syytä päästä irti, jos todella välittää toisesta. Mutta aina, jos on pieninkin mahdollisuus tai epäilys, on syytä taistella loppuun asti!

      Erityiset kiitokset 'suspicious lovelle' ja 'juoksija_N:lle'... avasitte silmäni :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe