Kysymyksiä.............

sixtyseventi

Mooseksen sanoihin liittyviä asioita jotka ihmetyttää. Loogisuus on asia joka auttaa ymmärtämään ja uskomaan. jos taasen asiassa ei ole mitään järkeä, uskominenkin on vaikeampaa.

"3. Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken. "

Jos Jumala oli ennen tätä antanut vain ja ainoastaan kasvit syötäväksi, oliko siinä vaiheessa lihan syönti/eläimen tappaminen ravinnoksi kuolemaan johtava synti?
Jos oli, muutteleeko Jumala sääntöjä?
Paljon puhutaan , että Jumalan sana ei muutu, mutta uusia liittoja on tehty ennenkin, jossa myös säännöt muuttuu. voidaanko synti muuttaa jumalan toimesta "ei synniksi"? ja miksi näin, koska en ymmärrä siinä olevan mitään järkeä? silloinhan synti on täyttä paskaa kun riippuu jumalan mielentilasta...
Mikä jumala se sellainen on mille aamulla jokin ei passaa mutta illalla se on ok?

2 Kysymys :

Onko seuraava lupaus täysin turha?

"11. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." "

, jos Jumala tulee hävittämään kaikki harmagedonissa eri tavalla?
(Mitä järkeä on luvata, ettei ammu jotakin kuoliaaksi, mutta puukottaa kuoliaaksi?)

sama lopputulos...


lisäkysymys. Nooa jäi henkiin perheineen jne.
Olivatko kaikki henkiin jääneet eri rotua? Aasialainen , intialainen, kiinalainen? Afro? jne.. vai mistä eri rodut tulivat?

11

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hilpeä palsta :D

      Evoluutio ei taida ihan täsmällisesti kertoa,
      mistä ensimmäinen elävä ihminen tuli, ja kenen kanssa jälkeläisiä tuotti ?

      Kertooko evoluutio miten eri "rodut" muodostuivat ?

      Miten tärkeää ihmislajin hengissäselviämisen kannalta onkaan tietää,
      monta kiloa kakkaa eläimet Arkissa tuottivaatkaan? ;D

      • 36

        et sitten antanut vastausta yhteenkään kysymykseen ja sotkit evoluution mukaan, josta ei ole alussa mitään mainintaa?

        kakasta puhumattakaan...


    • Kun tuossa mainitaan karjanhoidostakin, niin voin mainita, että navetoista on ainakin tähän asti heitelty lannat ulos.Kaipa se nyt arkissa yhtä lailla onnistui aikanaan. Eikä tuo "rotukysymyskään" nyt aivan mahdoton asia ollut.
      Kysyiyt mistä eri rodut muodostuivat. Palataan aiheeseen.

      • Pii on 3.0

        ---" MIIstä eri rodut muodostuvat .."-
        Eivät yhtään mistään . Geenitutkijat ovat todenneet, että ihmisrotuja ei ole olemassakaan , sillä kaikki ihmiset ovat yhden ihmisparin 10 tyttären jälkeläisiä .
        Siis geneettisesti .


    • yksi ihmispari....

      *yhden ihmisparin 10 tyttären jälkeläisiä .
      Siis geneettisesti .*
      Siis Adamin ja Even jälkeläisiä ;)

      • Pii on 3.0

        ...Geenitutkimus ei ole kertonut esipariskunnan eikä tytärten nimiä, mutta tieto on sinänsä sama . ; ihmiset ovat yhden ihmisparin jälkeläisiä.
        Uusin tutkimus sanoo, että tässä ihmislajissa on viitteitä ainakin kahdesta muusta ihmislajista, Neanderthalin , ja Denisovan ihmisten .
        Laji on eri asia kuin rotu. Rotuopit ovat kansallis- ja -heimokiihkoisten historiallinen tuote .


      • jgjghfhf
        Pii on 3.0 kirjoitti:

        ...Geenitutkimus ei ole kertonut esipariskunnan eikä tytärten nimiä, mutta tieto on sinänsä sama . ; ihmiset ovat yhden ihmisparin jälkeläisiä.
        Uusin tutkimus sanoo, että tässä ihmislajissa on viitteitä ainakin kahdesta muusta ihmislajista, Neanderthalin , ja Denisovan ihmisten .
        Laji on eri asia kuin rotu. Rotuopit ovat kansallis- ja -heimokiihkoisten historiallinen tuote .

        rotu tai laji... whatever.. olivatko he sitten kaikki eri lajia vai mistä nämä lajit on ilmestynyt... Kun ei kahdesta afrikkalaisesta saa syntymään suomaisen näköistä kirveelläkään tai toisinpäin


      • suomaisen näköinen ?
        jgjghfhf kirjoitti:

        rotu tai laji... whatever.. olivatko he sitten kaikki eri lajia vai mistä nämä lajit on ilmestynyt... Kun ei kahdesta afrikkalaisesta saa syntymään suomaisen näköistä kirveelläkään tai toisinpäin

        Opettele ensin luku-ja kirjoitustaito,
        sitten opit jtkn geeniteknologiastakin :=)


      • Hullut Äijät !
        jgjghfhf kirjoitti:

        rotu tai laji... whatever.. olivatko he sitten kaikki eri lajia vai mistä nämä lajit on ilmestynyt... Kun ei kahdesta afrikkalaisesta saa syntymään suomaisen näköistä kirveelläkään tai toisinpäin

        Täällä oli aikoinaan aikamoinen perheriita viime vuosituhannella,
        kun perheeseen pellavapäisille vanhemmille syntyi tummatukkainen lapsi, vinohkot silmätkin..
        avioero tuli kun ukko humalapäisään jahtasi viatonta vaimoaan puukon kanssa ja huoritteli...

        Tällä vuosituhannella sukulainen löysi suvusta niitä vinosilmäisyyden aiheuttavia geenejä,
        ja viattoman naisen maine on puhdistettu..
        tosin ehti jo kuolla ennen sitä....

        Kirveellä sitten suomalainen kostaa jos vauva ei ole samannäköinen kuin isänsä, vaikka isän geeneissä on vinosilmäisiä?


      • Pii on 3.0
        jgjghfhf kirjoitti:

        rotu tai laji... whatever.. olivatko he sitten kaikki eri lajia vai mistä nämä lajit on ilmestynyt... Kun ei kahdesta afrikkalaisesta saa syntymään suomaisen näköistä kirveelläkään tai toisinpäin

        ...Onhan näissä kotieläimssäkin näiitä samannäköisiä , Lampaan serkku on niin samannäköinen ,kuin lammas, että jokainen sen huomaa heti .
        Kaikkihan sen huomaavat , ettei kirahvia millään erota serkustaan lampaasta,
        Samoin lehmän serkku , Hirvi , on vaikea erottaa lehmästä.


    • Himadoku

      Ja juoppoa on vaikea erottaa alkoholistista,
      yhtä sekavat jutut molemmilla ,hiikk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1106
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      802
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe