Kysymyksiä.............

sixtyseventi

Mooseksen sanoihin liittyviä asioita jotka ihmetyttää. Loogisuus on asia joka auttaa ymmärtämään ja uskomaan. jos taasen asiassa ei ole mitään järkeä, uskominenkin on vaikeampaa.

"3. Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken. "

Jos Jumala oli ennen tätä antanut vain ja ainoastaan kasvit syötäväksi, oliko siinä vaiheessa lihan syönti/eläimen tappaminen ravinnoksi kuolemaan johtava synti?
Jos oli, muutteleeko Jumala sääntöjä?
Paljon puhutaan , että Jumalan sana ei muutu, mutta uusia liittoja on tehty ennenkin, jossa myös säännöt muuttuu. voidaanko synti muuttaa jumalan toimesta "ei synniksi"? ja miksi näin, koska en ymmärrä siinä olevan mitään järkeä? silloinhan synti on täyttä paskaa kun riippuu jumalan mielentilasta...
Mikä jumala se sellainen on mille aamulla jokin ei passaa mutta illalla se on ok?

2 Kysymys :

Onko seuraava lupaus täysin turha?

"11. Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." "

, jos Jumala tulee hävittämään kaikki harmagedonissa eri tavalla?
(Mitä järkeä on luvata, ettei ammu jotakin kuoliaaksi, mutta puukottaa kuoliaaksi?)

sama lopputulos...


lisäkysymys. Nooa jäi henkiin perheineen jne.
Olivatko kaikki henkiin jääneet eri rotua? Aasialainen , intialainen, kiinalainen? Afro? jne.. vai mistä eri rodut tulivat?

11

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hilpeä palsta :D

      Evoluutio ei taida ihan täsmällisesti kertoa,
      mistä ensimmäinen elävä ihminen tuli, ja kenen kanssa jälkeläisiä tuotti ?

      Kertooko evoluutio miten eri "rodut" muodostuivat ?

      Miten tärkeää ihmislajin hengissäselviämisen kannalta onkaan tietää,
      monta kiloa kakkaa eläimet Arkissa tuottivaatkaan? ;D

      • 36

        et sitten antanut vastausta yhteenkään kysymykseen ja sotkit evoluution mukaan, josta ei ole alussa mitään mainintaa?

        kakasta puhumattakaan...


    • Kun tuossa mainitaan karjanhoidostakin, niin voin mainita, että navetoista on ainakin tähän asti heitelty lannat ulos.Kaipa se nyt arkissa yhtä lailla onnistui aikanaan. Eikä tuo "rotukysymyskään" nyt aivan mahdoton asia ollut.
      Kysyiyt mistä eri rodut muodostuivat. Palataan aiheeseen.

      • Pii on 3.0

        ---" MIIstä eri rodut muodostuvat .."-
        Eivät yhtään mistään . Geenitutkijat ovat todenneet, että ihmisrotuja ei ole olemassakaan , sillä kaikki ihmiset ovat yhden ihmisparin 10 tyttären jälkeläisiä .
        Siis geneettisesti .


    • yksi ihmispari....

      *yhden ihmisparin 10 tyttären jälkeläisiä .
      Siis geneettisesti .*
      Siis Adamin ja Even jälkeläisiä ;)

      • Pii on 3.0

        ...Geenitutkimus ei ole kertonut esipariskunnan eikä tytärten nimiä, mutta tieto on sinänsä sama . ; ihmiset ovat yhden ihmisparin jälkeläisiä.
        Uusin tutkimus sanoo, että tässä ihmislajissa on viitteitä ainakin kahdesta muusta ihmislajista, Neanderthalin , ja Denisovan ihmisten .
        Laji on eri asia kuin rotu. Rotuopit ovat kansallis- ja -heimokiihkoisten historiallinen tuote .


      • jgjghfhf
        Pii on 3.0 kirjoitti:

        ...Geenitutkimus ei ole kertonut esipariskunnan eikä tytärten nimiä, mutta tieto on sinänsä sama . ; ihmiset ovat yhden ihmisparin jälkeläisiä.
        Uusin tutkimus sanoo, että tässä ihmislajissa on viitteitä ainakin kahdesta muusta ihmislajista, Neanderthalin , ja Denisovan ihmisten .
        Laji on eri asia kuin rotu. Rotuopit ovat kansallis- ja -heimokiihkoisten historiallinen tuote .

        rotu tai laji... whatever.. olivatko he sitten kaikki eri lajia vai mistä nämä lajit on ilmestynyt... Kun ei kahdesta afrikkalaisesta saa syntymään suomaisen näköistä kirveelläkään tai toisinpäin


      • suomaisen näköinen ?
        jgjghfhf kirjoitti:

        rotu tai laji... whatever.. olivatko he sitten kaikki eri lajia vai mistä nämä lajit on ilmestynyt... Kun ei kahdesta afrikkalaisesta saa syntymään suomaisen näköistä kirveelläkään tai toisinpäin

        Opettele ensin luku-ja kirjoitustaito,
        sitten opit jtkn geeniteknologiastakin :=)


      • Hullut Äijät !
        jgjghfhf kirjoitti:

        rotu tai laji... whatever.. olivatko he sitten kaikki eri lajia vai mistä nämä lajit on ilmestynyt... Kun ei kahdesta afrikkalaisesta saa syntymään suomaisen näköistä kirveelläkään tai toisinpäin

        Täällä oli aikoinaan aikamoinen perheriita viime vuosituhannella,
        kun perheeseen pellavapäisille vanhemmille syntyi tummatukkainen lapsi, vinohkot silmätkin..
        avioero tuli kun ukko humalapäisään jahtasi viatonta vaimoaan puukon kanssa ja huoritteli...

        Tällä vuosituhannella sukulainen löysi suvusta niitä vinosilmäisyyden aiheuttavia geenejä,
        ja viattoman naisen maine on puhdistettu..
        tosin ehti jo kuolla ennen sitä....

        Kirveellä sitten suomalainen kostaa jos vauva ei ole samannäköinen kuin isänsä, vaikka isän geeneissä on vinosilmäisiä?


      • Pii on 3.0
        jgjghfhf kirjoitti:

        rotu tai laji... whatever.. olivatko he sitten kaikki eri lajia vai mistä nämä lajit on ilmestynyt... Kun ei kahdesta afrikkalaisesta saa syntymään suomaisen näköistä kirveelläkään tai toisinpäin

        ...Onhan näissä kotieläimssäkin näiitä samannäköisiä , Lampaan serkku on niin samannäköinen ,kuin lammas, että jokainen sen huomaa heti .
        Kaikkihan sen huomaavat , ettei kirahvia millään erota serkustaan lampaasta,
        Samoin lehmän serkku , Hirvi , on vaikea erottaa lehmästä.


    • Himadoku

      Ja juoppoa on vaikea erottaa alkoholistista,
      yhtä sekavat jutut molemmilla ,hiikk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe