Minulla on pikku yritys ja laskutan asiakkailta kaikki paperilaskulla, mutta nyt pitkästäaikaa kaupunki tilasi minulta palvelun , ja siellä on siirrytty vain sähköiseen laskutukseen. Miten tämä sähköiseen laskuun siirtyminen toimii , että tekisin sen oikein, kun ei ole vielä kokemusta .
Sähköinen laskutus
14
463
Vastaukset
- sdfghjklöpäöol.iu,kl
Yleensä kaupungeille on kuitenkin mahdollista lähettää paperilasku, vaikka sähköistä versiota ensin tarjoavatkin. Käyttävät yleensä jotain yksityistä yritystä paperilaskujen käsittelijänä j amonella kunnalla näkyy olevan baswaren osoite paperilaskuille.
Sähköinen laskutus toimii siten että teet ensin jonkun operaattorin kanssa sopimuksen sähköisten laskujen siirrosta. Operaattori voi olla esim itella tai pankki. Sitten varmistat että ohjelmasi on sellainen että sillä voi lähettää sähköisiä laskuja. Sitten omaan ohjelmaasi on asetettava asetukset(polut) kohdalleen niin että se lasku lähtee siitä eteenpäin. Laskua kirjoitettaessa sinulla on myös oltava tiedossa laskun vastaanottajan sähköinen osoite.
Nämä laskun sähköiset siirrot maksavat aina jotain, yleensä siinä on kk maksu tai kpl maksu tai niiden yhdistelmä. Jos lähetät sähköisenlaskun vain silloin tällöin niin kannattaa miettiä onko se hintansa väärti.
Kun itselle tein kyseisen tempun niin kaipasin apua niiden polkujen tekemiseen. Epäselvät nörteille tehdyt ohjeet eivät ainakaan helpottanut niiden tekemistä. Kyllä niistä propellipäät selviävät, mutta näitä ohjelmia ja järjestelmiä kuitenkin yleensä käyttävät perus konttorirotat.
Minulla on kaksi isompaa asiakasta joiden takia piti tämäkin temppu tehdä. Kaikki muut haluavat edelleen paperilla vaikka olen sähköistä laskua oikein tyrkyttänyt että olisi systeemille käyttöä muulloinkin kuin kaksi kertaa kuussa. En ole tekniikan vastusta mutta tekniikkaa ei pitäisi ottaa käyttöön vain siksi että tekniikka kiinnostaa tai on kivaa. Sen pitää helpottaa elämää ja vähentää kustannuksia, mutta minun tapauksessa se vaikeutti elämää ja lisäsi kustannuksia. - lasku
Mitä sähköinen laskutus maksaa?
- yrittäjäxxx
Jos verkkolaskutus määrä on vähäinen, niin suosittelen palvelun ottamaan suoraan pankista.
- sfsfsfsf
Lataa netistä ilmainen Arkhimedes- laskutusohjelma - sitä voi käyttää Maventan sähköisen laskutuksen kautta - maksaa käytännössä postimerkin verran laskulta mutta jos ole rekisteröitynyt käyttäjä (muutaman kympin vuosimaksu) niin laskut ovat halvempia. Suosittelen - toimii kuin junan vessa ....
- 18
Maventa www.maventa.fi on varmaan yksinkertaisin vaihtoehto tapauksessasi, jollei pankkisi tarjoa ilmaista verkkolaskujen käsinsyöttö palvelua sivullaan. Nordealla taitaa olla sellainen.
Testasin juuri äsken oman laskutusohjelmani yhteyden ja maventan testit meni läpi kun pyysin pienen korjauksen (liittyi asiakkaan osoitteeseen jossa XML-validointi ei mennyt läpi)) toimittajalta, joka teki sen samantien. - teknologiayrittäjä
Nordealla verkkolaskutus ja -vastaanotto maksaa 5 5 euroa/kk transaktiot. Ei kannata jos laskuja tulee harvakseltaan.
Uskoisin, että sähköpostitse toimitettava pdf-lasku tulee olemaan kova kilpailija verkkolaskutuksen kanssa, ja sattaa jopa olla, että se vie voiton pienyrityksissä. Se on vain niin kätsä. - kcnsm
Mä skannaan laskun ja laitan maililla. Helppoa!
- 25
Skannattu tai pdf tuloste sähköpostilla laitettuna ei ole verkkolasku. Mutta toimivin tapa toimia tänä päivänä.
- 29
Zervant-palvelusta pystyy lähettämään verkkolaskuja (hinta 0.59 € alv / kpl). Verkkolaskut lähetetään yhtä helposti kuin pdf, paperilaskut ja sähköpostilaskut jotka voi myös tehdä palvelussa.
http://www.zervant.fi
Toivottavasti tästä on apua! - p&k
Suosittelen vilkaisemaan Maventan www.verkkolaskut.fi-palvelua. Edullisin vaihtoehto, ja ero muihin vain korostuu, jos lähetettäviä verkkolaskuja on vähän, sillä tuossa palvelussa kuukausimaksuja ei ole. Käyttöliittymä on vähän kökkö, mutta palvelu muuten aivan loistava.
Toinen hyvä vaihtoehto on Maventan käyttäminen esimerkiksi Arkhimedes-ohjelmiston kautta.
Pankkien rahastukseen ei kannata lähteä mukaan. Parempia ja halvempia vaihtoehtoja on kyllä. - Näillä mennään
Käväisin Maventan sivuilla, ja taidan kirjautua palvelun käyttäjäksi, kun minun työssäni ei tule tosiaankaan näitä verkkolaskutuksia kuin 1-3 vuodessa. Ne ovat yleensä isot kaupungit joille jo vuosia olen käynyt tekemässä saman keikan joka syksy-talvi, muut asiakkaat laskutan perinteisellä paperilaskulla. Kiitos Maventan linkistä , eiköhän sillä selvitä niin että saadaan rahat omalle tilille.
- kökökl
Itse liityin eilen Maventaan, lisäksi käytössäni Note Sot laskutusohjelma. Tänään lähti jo ekat laskut Maventan kautta. Kätevää, kun ei tarvitse kuin yksi klikkaus laskutusohjelmasta ja lasku lähtee. Jos asiakkaalla ei ole sähköinen laskutus käytössä, pystyy Maventa toimittamaan laskun sähköpostilla tai kirjeitse. EIkä kustannukset ole päätä huimaavat. Ei tarvitse enää postitella laskuja.
- Anonyymi
Laskuttaa
https://vm.fi/haku?q=laskutus - Anonyymi
>>Itse liityin eilen Maventaan, lisäksi käytössäni Note Sot laskutusohjelma.
EIkä kustannukset ole päätä huimaavat. Ei tarvitse enää postitella laskuja.>>
Kun alkuperäinen Maventa myytiin norjalaisille, hinnat pomppasivat reilusti ylös.
PK-yrittäjälle e-laskun lähettäminen Maventan kautta maksaa saman verran, kuin saman laskun lähettäminen paperipostina, kakkosluokn kirjeessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818