Konala

asuinalueena?

Heips. tuleva työpaikkani sijaitsee Konalassa ja olen miettinyt sinne suuntaan muuttamista. Minkälaista seutua Konala on asuinalueena? Vai onko lähellä jotain muita alueita mitä mielummin suosittelette ja miksi. Itse asun nykyään Hertsikassa ja olen viihtynyt täällä tosi hyvin, mutta työmatka taitaa olla turhan pitkä ainakin reittioppaan mukaan :( Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.

29

8925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitskun mies

Konala on rauhallista seutua.

• Riukkarilainen

Konalassa on alueita ja valinnan varaa asumistavan suhteen moneen lähtöön. On kerrostaloja pienteollisuusalueiden liepeillä (Kolsarintie, Vähäntuvantie, Riihipellontie, Hilapellontie jne.), on vanhempia ja uudempia omakotitaloja ja on joitakin samoihin aikoihin n. 20-25 vuotta sitten rakennettuja yhtenäisiä rivi- ym. pientaloalueita (lähinnä pohjoisessa Riukuharjussa eli Riukutien ympäristössä ja Hilatien seudulla. Uusimpana on tiheäksi kaavoitettu, vielä rakenteilla oleva Lehtovuoren alue aivan Konalan pohjoisimmassa nurkassa.

Palvelut ovat nykyisellään (ainakin minulle) riittävät ja olen viihtynyt Konalassa 25 vuotta ihan mielikseni. Järjestyshäiriöistä ei minulla ole juuri tietoa. Olen Riukuharjun alkuasukkaita; muutin alueelle Kalliosta. Valtaosa sisäänmuuttajista oli tuolloin ikäryhmää 25-35 v ( pieniä lapsia). Noin puolet porukasta on ehtinyt ympärillä vaihtua; lapset ovat aikuistuneet ja muuttaneet omilleen, joten me vanhat jäärät olemme nyt tyypillisesti kuudennella kymmenellä. Tulokkaissa on muutama nuorempi lapsiperhekin mausteeksi.

Mielestäni Konala/Riukuharju on viihtyisämpi kuin esim. viereinen Malminkartano. Kummassakin on tarjolla vanhoja hitas-asuntoja, joiden hintataso on Helsingin seudun yleistä kovan rahan tasoa halvempi. Toisaalta tontin vuokra nostaa niiden yhtiövastikkeen kalliimmaksi kuin se olisi omalla tontilla olevissa vastaavissa asunnoissa.

• Gona

Konala on vähän liiankin rauhallinen nukkumalähiö, josta minkä tahansa muun syyn kuin päivittäisten pikkuostosten vuoksi joutuu lähtemään käymään muualla.

Konalan asukkaat ovat pääosin omistusasunnoissa asuvia, palkka/yrittäjätuloilla itseään elättäviä tai eläkeläisiä. Ulkomaalaisia on vähän. Mutta toisaalta koska Konala ei ole mikään luksusalue, ei siellä kovin montaa miljonääriäkään asu.

Vain muutama kaupungin vuokratalo löytyy. Apteekkien eläkekassalla on siellä useita vuokrataloja.

Asunnon valinnassa kannattaa tsekata, ettei Kehä I:n tai Vihdintien melu häiritse. Läpiajoliikenne on vilkasta Konalantiellä.

Kaupungin palveluista löytyy mm. päiväkoti ja ala-aste ja leikkipuisto, mutta jopa kirjastoon ja terveyskeskukseen täytyy mennä Pitskuun.

Kauppoja ei ole kuin kaksi ruokakauppaa, niistäkin S-Market on melkein Malminkartanossa. Sen kylkiäisenä on Alko ja Tiimari. Lisäksi löytyy R-kioski, jossa myös posti. Ja löytyy vielä pari kaljabaaria, leipomo, kukkakauppa ja kebab-pitseria.

Lähimmät kauppakeskukset ovat Myyrmäen Myyrmanni ja Leppävaaran Sello, kumpikin n. 5 km päässä.

Konala sopii asuinpaikaksi työssä käyvälle, mutta päivät pitkät vetelehtivälle aika voi siellä käydä pitkäksi.

• konalassa asunut

Parasta Konalassa ovat rauhallisuus. Juopot ja nuorisojengit eivät häiritse. Huonoa ovat palvelujen niukkuus. Onneksi julkinen liikenne toimii jotenkuten ja autolla ja polkupyörälläkin pääsee liikkumaan. Huonoa Konalassa ovat myös teollisuuslaitokset ja varastot ja autoliikkeet ja niiden rekka-autoliikenne.

Jos on rahaa, suosittelisin ennemmin muuttamista vaikkapa Etelä-Haagaan. Mutta myös Konalaa vastapäätä kehäykkösen eteläpuolella Reimarlassa voisit löytää mukavan kämpän. Siellä on lisäksi palvelut vähän paremmat ja ympärillä omakotialueita, ja teollisuutta ei lainkaan.

• Iät ajat
        konalassa asunut kirjoitti:

Parasta Konalassa ovat rauhallisuus. Juopot ja nuorisojengit eivät häiritse. Huonoa ovat palvelujen niukkuus. Onneksi julkinen liikenne toimii jotenkuten ja autolla ja polkupyörälläkin pääsee liikkumaan. Huonoa Konalassa ovat myös teollisuuslaitokset ja varastot ja autoliikkeet ja niiden rekka-autoliikenne.

Jos on rahaa, suosittelisin ennemmin muuttamista vaikkapa Etelä-Haagaan. Mutta myös Konalaa vastapäätä kehäykkösen eteläpuolella Reimarlassa voisit löytää mukavan kämpän. Siellä on lisäksi palvelut vähän paremmat ja ympärillä omakotialueita, ja teollisuutta ei lainkaan.

Tervetuloa Konalaan. Suosittelen. Itse asunut täällä v.80, ja lähden täältä vaan jalat edellä, eli en muuta täältä koskaan pois.

• rivariasukas
        Iät ajat kirjoitti:

Tervetuloa Konalaan. Suosittelen. Itse asunut täällä v.80, ja lähden täältä vaan jalat edellä, eli en muuta täältä koskaan pois.

Mulla on vähän samat suunnitelmat kuin Iät ajat nimimerkillä.
        Nyt täällä on vielä uusi kauppakeskus Ristikko ja uusi asuinalue Wallinmaa valmistuu.
        Vuodesta -86 lähtien on täällä asuttu ja viihdytty.

• Konalalainen
        rivariasukas kirjoitti:

Mulla on vähän samat suunnitelmat kuin Iät ajat nimimerkillä.
        Nyt täällä on vielä uusi kauppakeskus Ristikko ja uusi asuinalue Wallinmaa valmistuu.
        Vuodesta -86 lähtien on täällä asuttu ja viihdytty.

Ennen oli kiva niitty, nyt sitä sitten myllätään.

http://img706.imageshack.us/i/paipainiitty.jpg/

Ehkä tuo tuo myös lisää palveluita alueelle.

• eienäTaitoo

Oliko suolellla sama poisto meiniko. T Taitonetti Piste Fi

• konalalainen

Valitettavasti alueita ollaan rakentamassa ihan umpeen keskusta tyyliin täällä Konalassakin.

• Akselihaara

nyt varmaan jo tietää kun kysytty 2004..kuka vittu näitä vahoja aloituksia nostaa ylös

• linkkivinkkeli

Google, sieltähän ne löytyy.

• dösäri

parasta konalassa on MIKON kioski,hyviä leivonnaisia kohtuuhintaan ja tuoreina.

• herkkumässäri

Älä unohda Angry Duck ravintolaa ja Dilber pizzeriaa. Kyllä kelpaa herkutella!

• juustosämpylä

Angry Duckin puolestapuhujana sanon, että menkääs ihmeessä sinne syömään! Safkat ovat hinta/laatusuhteiltaan todella hyviä.Useampi on asian todistanut. Paikan ulkoasu, Koffin-aurinko/sateenvarjot terassilla hämäävät. Ruokapaikkana Angry Duck on enemmän kuin suositeltava. Samoin Dilberin pizzerialle pitää antaa pisteet.

• vastaa nyt!

iVaikka noin vanha viesti, sanon kuitenkin, että ei asuntoa kannata työpaikan mukaan valita. Eihän nykyisin tiedä onko jatkossa työpaikkaa ollenkaan. Olisi mielenkiintoista tietää, vieläkö työpaikkasi on Konalassa ja etsinkö asunnon sieltä tuolloin.
      Eihän Herttoniemestä ole matka eikä mikään Konalaan! Itse kävin Konalassa töissä Itäkeskuksesta, pikkuisen kauempana vielä. Varmaan aikataulut ja reititkin muuttuneet noista päivistä, mutta minä menin silloin usein Metrolla Kamppiin ja sieltä bussilla Konalaan. Pääsin myös 54 Pitäjänmäelle ja sitten Konalaan.

• Kånala

Konala on kyllä tosi kiva ja rauhallinen asuinpaikka, suositten ja suosittelemme koko perhe. Kahdeksan vuotta ollaan asuttu, päiväkoti ja koulut lähellä ja oikein OK. Kauppakeskus Ristikon ruokakauppa on todella hyvä, ja lisää tulee asukkaita koko ajan, joten palvelut varmaan entisestään paranee. Bussiyhteydet Helsinkiin ja Vantaan suuntaan hyvät. Espookin on ihan nurkan takana :) Junakin on muuten kätsy, kun polkasee Pitskun asemalle. Sekin on mukavaa, että on kaikenlaisia ulkoilumaastoja lähellä, puistoa ja talvisin jääkenttä. Tänne vaan kaikki!

• siitä vierestä

konala on hieman rapistunut mutta oikein rauhallisen paikan maineessa

• gonala1

Mites hyvä/huono näissä Konalan vanhemmissa pienkerrostaloissa (Kolsarintie, Vähäntuvantie, Riihipellontie yms.) on yleisesti äänieristykset? Onko ne kaikki jotain paperiseinäisiä ontelolaatta seiniä ja joutuu osallistumaan joka ilmansuunnassa naapureiden "elämään" tai kun katselet tv:tä normaali voluumilla klo 22 jälkeen, niin tuleeko harjanvarsi koputuksia naapureilta? Tuolta alueelta tuntuu olevan harva se viikko asuntoja myynnissä ja alue kiinnostaisi kovastikkin.

• AsukkiHenkilö

Teevee ei kuulu läpi, mutta jos kurkkusuorana huutaa niin se kyllä kuuluu ja selvästi.

• ölömölö

Riihipellontiellä 3/5 rempataan/rempattu viime vuoden alusta, ei mitään valittamista mihinkään suuntaan. Rapusta kuuluu jonkun verran ääntä mutta se nyt kuuluu asiaan, muuten ei kuulu kyllä mikään mihinkään IMO.
      Rauhallinen mesta asua, kolme vuotta viihtynyt jo ja viihdyn niin pitkään kun siltä tuntuu :)

Naapurit asiallisia, ei meteliä eikä mitään häiriöitä. Välillä sitä melkeen vähä toivoiskin jotain "äksöniä" :P

Erittäin iso plussa mielestäni: ihan kaikki palvelut kävelymatkan päässä. Taksitolppa, kauppakeskus Ristikko missä KKK-Marketti, Subway, Hese, Alko, Apteekki(joka siis muutti Pitskusta äskettäin). Vihdintie vieressä josta pääsee nopeasti keskustaan bussilla, lisäksi bussit 51, 39/B/N kulkevat Konalantietä pitkin Pitäjänmäkeen/keskustan suuntaan tai Malminkartanon/Myyrmäen suuntaan.

• asuntoa katseleva

Erittäin hyvä asuinalue. Tulevaisuudessa asuntojen hinnat nousevat varmasti. Rauhallinen, väljä ja pääosin kotimainen asujapohja. Lyhyt matka kaikkialle ja silti oma rauha.

• Kaksitoistaplusoksa

Kasvanut aikalailla viime vuosina palveluiden muodossa. Kohta tulossa ABC ja Hese Vihdintielle.

• Konalalainen

Ei tältä ole kiire mihinkään. Edelleen majaillasn mestoilla. Vuosikymmenet vain vaihtuu.

• konalaswägen

Vasta konalassa oli veitsitappelu ulkoilualueella kolmelle vammoja ja asuu täällä paljon eri kulttuurin edustajia tai oikeastaan jos käyt lidlissä, niin huomaat ettei siellä oikein muita näy.

• pitskunasukas

Konala alkaa olemaan kohta slummia ei mene pitkää aikaa siihen nyt jo puukot heiluu ja epämääräistä sakkia asuu siellä.

• Thsaulis

Konala on parempi alue kuin Pitäjänmäki nykyisin. Pitäjänmäestä on tulossa uusi NoGo zone. Lisäksi Malminkartano ja Kannelmäki on pahempia gettoja kuin tietyt alueet Idässä.

Oon asunut em. alueilla ja käyn kavereiden luona säännöllisesti noilla alueilla joten tiedän mistä kirjotan.

• Anonyymi

Taidat olla aikamatkustaja, sillä kuvauksesi on melko tarkka kuva 2040-luvun Konalasta, jonka nimi tosin on muutettu Konnalaksi.

• tarkkailija_

Linnamäen huvipuisto onnettomuus johtui siitä TYÖNTEKIJÄN VIRHEESEEN JÄTTI VARMISTAMATTA MENIKÖ LUKKO KIINNI NO MITEN KÄVI LUKKOEI OLLUT KUNNOLLA KIINNI TYTTÖ PUTOSI (työntekijä oli huolimaton) sen näki heti alussa tytön istuessa)

• Anonyymi

Kertokaapa kokemuksia Konalan R-kioskista? Ainakin kun menee google mapsin kautta googlen arvosteluihin, niin kioski on saanut negatiivista palautetta mm. kärttyisän rouvashenkilön asiakaspalvelun perusteella. Esimerkiksi vuosi sitten on tullut arvostelu, jossa kutsuttiin myyjää nimellä "kärttyisä akka". Itse vierailin tuossa taannoin kyseisessä Konalan R-kioskilla, mutten silloin tajunnut kiinnittää huomiota myyjän ulkonäköön. Hän saattaa kyllä olla kärttyisä, mutta jos nuorempi mieshenkilö pyytää treffeille, niin voisikohan kärttyisyys hellittää?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4636
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3095
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2597
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1529
    Aihe