Raamatun tutkija-liike.

jaakobista

Oletteko koskaan kohdanneet Raamatun tutkijoita, eli heitä, jotka katsovat olevansa
uskollisia Raamatun ilmoitukselle ja joiden mielestä "pastori" ja veli C.T. Russell oli "nöyrä ja uskollinen palvelija" ja " seitsemännen seurakunnan" paimen.

Jos olette olleet koskaan yhteydessä Raamatun tutkijoihin, niin miten tuo yhteys on tapahtunut ja onko ollut henkilökohtaisia tapaamisia?

Oletteko tietoisia onko Raamatun tutkija- liikkellä seurakunnallista toimintaa suomessa?

Kun katsoo "netistä" huomaa että Raamatun-tutkijoilla on toimintaa sekä monilla mantereilla ja useissa maissa ja että usein heidän sivuillaan on vahvasti esillä Raamatun ohella Vartiotorni-seuran varhainen kirjallisuus, aina vuoteen 1917.

Erityinen "piirre" heidän toiminnallisuudessa näyttäisi olevan se ettei heillä ole
"keskus organisaatiota", vaan he näyttisivät toimivan siitä huolimatta huomattavalla
"yksimielisyydellä" ja rakkauden hengessä.

Onko mielestänne mahdollista että nuo, jo 1800 -luvulta peräisin olevat veli Russellin kirjat ja kirjoitukset, todellakin sisältäisivät "Totuuden" ja olisivat Pyhän hengen antamaa "valoa" ja että tuo "valo" olisi edelleen oikeaa valoa, -ei siis "vanhaa valoa"?

19

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaakobista

Seuraavasta "osoitteesta" voi tarkistaa Raamatun-tutkijoiden esittämiä
      mielipiteitä ja näkemyksiä.

www.biblestudents.net

• Eikös Raamatuntutkijat erotettu Vartiotorniliikkeestä eräänläisessa "Pitkien puukkojen yössä".? Käytännössä yhdessä yössä. Näin olen kuullut.
        Rutherford johti sitten emolahkoa tyrannin tavoin.

• jaakobista
        MarkkuP kirjoitti:

Eikös Raamatuntutkijat erotettu Vartiotorniliikkeestä eräänläisessa "Pitkien puukkojen yössä".? Käytännössä yhdessä yössä. Näin olen kuullut.
        Rutherford johti sitten emolahkoa tyrannin tavoin.

Tuo aika tunnetaan "hajaannuksen"aikana.
        Tämä "koetuksen aika" jatkui pitkälle 1920-lukua.
        Monet veljemme ja sisaremme jotka jäivät "seuraan", tai niin kuin sitä myös kutsutaan, järjestöön, pitivät niitä jotka "joutuivat"eroon "seurasta" yhä veljinä ja sisarina, sillä nekään jotka "lähtivät" eivät hylänneet totuutta eivätkä evankeliumin sanomaa.

"Historiallisista" tietoa: www.heraldmag.org

• 22:49

Elikkä nykyiset jt:t ei ole "raamatuntutkijat"-lahkoa.

• jaakobista

J:n-todistajat ovat kyllä Raamatuntutkijoita, sen sijaan Yhdistyneet Raamatuntutkijat eivät anna heidän "järjestölleen" ja "hallintoelimelleen" Teokratian arvoa.

• jaakobista kirjoitti:

J:n-todistajat ovat kyllä Raamatuntutkijoita, sen sijaan Yhdistyneet Raamatuntutkijat eivät anna heidän "järjestölleen" ja "hallintoelimelleen" Teokratian arvoa.

Paljonko Suomessa on raamatuntutkijoita yhteensä?

• jaakobista
        MarkkuP kirjoitti:

Paljonko Suomessa on raamatuntutkijoita yhteensä?

Tietääkseni Raamatuntutkijoilla ei ole suomessa seurakuntaa.
        Uskon että Raamatuntutkijat ovat yksittäisiä henkilöitä jotka ovat omaksuneet tämä uskon jotakin kautta.
        Olen toiveikas sen suhteen että niitä jotka pystyvät ymmärtämään tuon ihmiskuntaa koskevan suurenmoisen Jumalan lupauksen ja Jeesuksen kutsun on enemmän kuin "muutamia".
        Raamatuntutkija-liikkeellä on ymmärtääkseni ollut kuitenkin joitakin uskollisia todistajia myös suomessa ja on mainittava että mahdollisesti veli Russell kävi heitä tapaamassa täällä.

Raamatuntutkijoilla on kyllä eräs osoite johon voi lähettää sähköpostia, mutta en nyt osaa sanoa onko se enää voimassa sillä en ole itse ollut heihin yhteydessä.
        Aikomukseni on jossakin vaiheessa ottaa heihin yhteys.

• Rintti-

Lainausmerkeistä ei ole mahdollista lopua veli Russellinkaan "totuuden" kohdalla. Totuutta ei ole vielä kukaan selittäjä saanut pakettiin. Sitä kun on arvioitava kohta kerrallaan ja ihmisiä kumartamatta.

• osaatko lukea?

>>Onko mielestänne mahdollista että nuo, jo 1800 -luvulta peräisin olevat veli Russellin kirjat ja kirjoitukset, todellakin sisältäisivät "Totuuden" ja olisivat Pyhän hengen antamaa "valoa" ja että tuo "valo" olisi edelleen oikeaa valoa, -ei siis "vanhaa valoa"?>>

Vartiotorni seura ja Vartiotorni-aikakauslehti, on edelleen käytössä J.F. Rutherfordin Jehovan todistajilla.

Mainitun järjestön johdossa on aina ollu ja on edelleenkin voimakas juutalainen miehitys.

Katseleppa seuraavasta linkistä tutkittua tietoa Vartiotorniseurasta ja sen taustoista ja yhteyksistä:

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxrb3R0YXJhaXNrYWxsaW98Z3g6MjViZDEzYjJlZWMwMGU2Mg

• jaakobista

Raamatuntutkijat ovat " Hengellisen temmppelin rakentajia".
        Niin oli myös veli Russell.
        Me olemme " Siionisteja" siinä mielessä että näemme tuon "hengellisen ja kirjaimellisen Siionin" yhdistyvän Jumalan valtakunnan hallitessa maanpäällä.

Israelin " kokoonkutsuminen" tapahtuu tässä ajassa parhaillaan ja niin on myös Kristuksen " ruumiin" kutsuminen tapahtuva samanaikaisesti.

Kuinka paljon ihanampi onkaan Jumalan kaupunki " uusi Jerusalem", Jehovan ja Karitsan maanpäällinen paratiisi (Ilm.21:2 ) oleva,kuin oli Salomonin Temppeli! ( Ilm.21:22)
        www.youtube.com/watch?v=IFnWTz-710E

Ilm. 3:20-21
        Ilm. 22:1-2 ja 7

Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaisuimesta. Ja keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämänpuu...[ Isän, Pojan ja Pyhänhengen läsnäolo ]

Ja katso, minä tulen pian...

• jaakobista
        jaakobista kirjoitti:

Me olemme " Siionisteja" siinä mielessä että näemme tuon "hengellisen ja kirjaimellisen Siionin" yhdistyvän Jumalan valtakunnan hallitessa maanpäällä.

Israelin " kokoonkutsuminen" tapahtuu tässä ajassa parhaillaan ja niin on myös Kristuksen " ruumiin" kutsuminen tapahtuva samanaikaisesti.

Kuinka paljon ihanampi onkaan Jumalan kaupunki " uusi Jerusalem", Jehovan ja Karitsan maanpäällinen paratiisi (Ilm.21:2 ) oleva,kuin oli Salomonin Temppeli! ( Ilm.21:22)

Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaisuimesta. Ja keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämänpuu...[ Isän, Pojan ja Pyhänhengen läsnäolo ]

Toimiva linkki...
        www.youtube.com/watch?v=k5ncfoa7j1E

• Pii on 3.0
        jaakobista kirjoitti:

...( Isän , Pojan ja Pyhänhengen läsnäolo.. ) ,-
        ovatko siis Raamatuntutkijat sitä mieltä että Kirkkoisukkien Tertullianuksen ja Sabelliuksen rustaama kolminaisuusoppi on täsmällinen valo ?
        Tertullianushan julisti vähän myöhemmin , että Montanos on jumala.
        --Eikä herra Sabelliuksesta tiedetä sitään vähää. , muuta kuin hän juuri väitti, että Pyhä henki on persoona.

• jaakobista
        Pii on 3.0 kirjoitti:

...( Isän , Pojan ja Pyhänhengen läsnäolo.. ) ,-
        ovatko siis Raamatuntutkijat sitä mieltä että Kirkkoisukkien Tertullianuksen ja Sabelliuksen rustaama kolminaisuusoppi on täsmällinen valo ?
        Tertullianushan julisti vähän myöhemmin , että Montanos on jumala.
        --Eikä herra Sabelliuksesta tiedetä sitään vähää. , muuta kuin hän juuri väitti, että Pyhä henki on persoona.

Ilmestyskirjan kaksi viimeistä lukua käsittelee "uutta maata ja uutta taivasta".
        Uusi maa on kirjaimellinen Jumalan valtakunta, se on ikuinen ja täydellinen Teokratia.
        Ilm.21:9-10
        ...Tule tänne ( Jeesus sanoo Johannekselle ) , minä näytän sinulle morsiamen , Karitsan vaimon ( joka on synnyttänyt uudenliiton ja joka on vahvistettu taivaassa suuren joukon todistajien läsnäollessa )
        ...hän..näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta (paratiisimaan päälle) Jumalan tyköä.
        Ilm21:22
        Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias on sen temppeli, ja Karitsa.
        Tuo aika on kokonaan uusi ja ikuinen, koko ihmiskunta on korottettu jumalalliseen luontoon ja "ensimmäinen Adam" on täydellistetty kirkkauteen jumalassa yhtä oleviksi.
        Tämä on myös Jumalan alkuperäisen suunnitelman täyttymys sillä ei ole enää kuolemaa. Paratiisissa ihmiskunnan tila oli "ehdollinen kuolemattomuus" ja samankaltainen tila on "tuhatvuotiseen valtakuntaan herätettävällä ihmiskunnalla".
        Tuo "ehdollisuus" pitää sisällään Jumalan valtakunnan hallintoon alistumisen Karitsan ja hänen Morsiamensa ohjauksessa.

Ihmiskunta tulee pyhitetyksi Jumalan eläväksitekevän Pyhänhengen voimasta ja elämänpuut kuvaavat tuota ikuista täyttymystä
        Elämän veden virta kuvaa Jumalan Pyhää henkeä ja puut kuvaavat Jumalaa itseään ja Sanaa sekä Morsianta joka on Pyhänhengen voitelema ja kun kansakunnat vaeltavat tuonne uuteen Jerusalemiin saavat ne Pyhänhengen ja tulevat yhdeksi ja katsovat Jumalan kasvoja.
        -Meidän ei ole tarpeen "ahtauttaa" tuota ykseyttä "kolminaisuus teologiaan".
        Pyhähenki ei siten ole persoona vaan se mahdollistaa meidän persoonallisuutemme
        Jumalan lähettämänä Sanana.
        Ilman Jumalan Henkeä ei mitään ole ja Sana todistaa sen.

Ilmestyskirja päättyy yhdistyneiden uusien taivaiden ja maan luomiseen, tuleeko ihmiskunnasta maailman kaikkeuden "planeettojen asuttajia" jääköön vielä salaisuudeksi.

• jaakobista
        jaakobista kirjoitti:

Ilmestyskirjan kaksi viimeistä lukua käsittelee "uutta maata ja uutta taivasta".
        Uusi maa on kirjaimellinen Jumalan valtakunta, se on ikuinen ja täydellinen Teokratia.
        ...Tule tänne ( Jeesus sanoo Johannekselle ) , minä näytän sinulle morsiamen , Karitsan vaimon ( joka on synnyttänyt uudenliiton ja joka on vahvistettu taivaassa suuren joukon todistajien läsnäollessa )
        ...hän..näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta (paratiisimaan päälle) Jumalan tyköä.
        Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias on sen temppeli, ja Karitsa.
        Tuo aika on kokonaan uusi ja ikuinen, koko ihmiskunta on korottettu jumalalliseen luontoon ja "ensimmäinen Adam" on täydellistetty kirkkauteen jumalassa yhtä oleviksi.
        Tämä on myös Jumalan alkuperäisen suunnitelman täyttymys sillä ei ole enää kuolemaa. Paratiisissa ihmiskunnan tila oli "ehdollinen kuolemattomuus" ja samankaltainen tila on "tuhatvuotiseen valtakuntaan herätettävällä ihmiskunnalla".
        Tuo "ehdollisuus" pitää sisällään Jumalan valtakunnan hallintoon alistumisen Karitsan ja hänen Morsiamensa ohjauksessa.

Ihmiskunta tulee pyhitetyksi Jumalan eläväksitekevän Pyhänhengen voimasta ja elämänpuut kuvaavat tuota ikuista täyttymystä
        Elämän veden virta kuvaa Jumalan Pyhää henkeä ja puut kuvaavat Jumalaa itseään ja Sanaa sekä Morsianta joka on Pyhänhengen voitelema ja kun kansakunnat vaeltavat tuonne uuteen Jerusalemiin saavat ne Pyhänhengen ja tulevat yhdeksi ja katsovat Jumalan kasvoja.

Ilmestyskirja päättyy yhdistyneiden uusien taivaiden ja maan luomiseen, tuleeko ihmiskunnasta maailman kaikkeuden "planeettojen asuttajia" jääköön vielä salaisuudeksi.

Valtaistuin kuvaa Jumalan ja Karitsan ikuista asemaa ja kunniaa.

• Pii on 3.0
        jaakobista kirjoitti:

.. ...Koko ihmiskunta on korotettu jumalalliseen luontoon , ja " ensimmäinen Adam on täydellistetty kirkkauteen jumalassa yhtä oleviksi .." -
        Valistatko vähän minua, minulla alkoi ns, vauhtipyörä lyödä klappia, tämä eka Adamin kohdalla, Ensimmäinen Adam muuttuui maaksi, ja hänen jälkeläisensä jäivät ikäänkuin orvoiksi.
        Joka opilla on omat sanastonsa, -" Täydellistetty kirkkauteen ..."- ajatteletko, että ihmisistä tulee ns, enkeleitä, ,..tai ninkuin teosofit sanoo, -"Adepteja ?"
        Tuosta -Sanasta, ..Kirjoitushan sanoo, että " olin Isäni rinnalla oleva ammattimies, (Rakennusmestari, ..) , Nasaretilaisesta hänen kyläläisensäkin sanoivat , " ..Hän on tuo rakentaja, ja hänen veljensäja äitinsä ovat keskuudessamme..." ,
        Sanoisitko, mitä konkreetiisesti tarkoittaa valtakunnan hallintoon alistuminen ---ohjauksessa ?
        Onko siinä ajatuksena nostaa joku porukka oman opin johtokunnasta ikäänkuin Platonin valtio-opin " pimeästä hallitseviksi viisaiksi ? "

• jaakobista
        Pii on 3.0 kirjoitti:

.. ...Koko ihmiskunta on korotettu jumalalliseen luontoon , ja " ensimmäinen Adam on täydellistetty kirkkauteen jumalassa yhtä oleviksi .." -
        Valistatko vähän minua, minulla alkoi ns, vauhtipyörä lyödä klappia, tämä eka Adamin kohdalla, Ensimmäinen Adam muuttuui maaksi, ja hänen jälkeläisensä jäivät ikäänkuin orvoiksi.
        Joka opilla on omat sanastonsa, -" Täydellistetty kirkkauteen ..."- ajatteletko, että ihmisistä tulee ns, enkeleitä, ,..tai ninkuin teosofit sanoo, -"Adepteja ?"
        Tuosta -Sanasta, ..Kirjoitushan sanoo, että " olin Isäni rinnalla oleva ammattimies, (Rakennusmestari, ..) , Nasaretilaisesta hänen kyläläisensäkin sanoivat , " ..Hän on tuo rakentaja, ja hänen veljensäja äitinsä ovat keskuudessamme..." ,
        Sanoisitko, mitä konkreetiisesti tarkoittaa valtakunnan hallintoon alistuminen ---ohjauksessa ?
        Onko siinä ajatuksena nostaa joku porukka oman opin johtokunnasta ikäänkuin Platonin valtio-opin " pimeästä hallitseviksi viisaiksi ? "

Huomaan menneeni "asioiden edelle".
        Raamatta ei anna enempää tietoa Jumalan suunnitelmasta kuin mitä hän on tähänasti ilmoittanut: että kuolema tullaan ikuisesti poistamaan tuhatvuotisajan jälkeen.
        En siten voi myöskään varmuudella väittää että että "uudeksi luoduissa taivaissa ja maassa" ihmiskunta tultaisiin kokonaisuudessa korottamaan Jumalalliseen luontoon osallisiksi vaan ennemmnkin niin että ihmiskunta tulee täysissä määrin osallisiksi Jumalallisen luonnon siunauksesta eli oikeudesta ikuiseen elämään "täydellisenä Adamina" tuon paratiisin "koetusajan jälkeen.

Jumalan alkuperäinen tarkoitus oli varmastikkin antaa ensimmäiselle Adamille oikeus ikuiseen elämään "elämänpuun" kautta, sillä olihan "elämänpuu" jo paratiisissa läsnä! -syntiin lankeemuksessa tuo tarkoitus estyi.

Jumala on kaikkitietävä, hän näki että Adam tulisi "lankeamaan" muttei hän halunnut rakkautensa takia jättää Adamia luomatta...ja kaikkitietävyydessään hän myös antoi Adamille "ehdollisen kuolemattomuuden".-samankaltainen tila on jälleen edessä koko ihmiskunnalla paratiisissa, uusi koetuksen aika.
        ( kuinka paljon Jumala mahtanee vihata Saa..tanaa hänen vääryytensä johdosta! )

"Uuden luomuksen" eli Karitsan morsiamen tila verrattuna muuhun ennallistettavaan
        ihmiskuntaan on erilainen sillä heidän asemansa päätetään taivaissa tämän " evakeliumis aikakauden" perusteella ilman "uutta koettelemuksen" aikaa ( paratiisissa tuhatvuotisessa valtakunnassa ) jokainen joka lukee Raamattua muistaa Jeesuksen vertauksen "häävieraista" ja niihin häihin kutsutuista.

Jumalan valtakunnan halliintoon alistuminen tarkoittaa yksinkertaisesti Jumalan ohjauksen hyväksymistä luottaen siihen täydellisesti, menetellen siis toisin kuin "ensimmäinen Adam".
        Se tulee olemaan moninverroin helpompaa ilman Saa..tanan järjestämää "paulaa" ( Saa..tana sidottu koetusajaksi )
        ja kun ihmiskunnan muistissa on mikä seuraus tuosta "lankeemuksesta" tuli.

Jumalan valtakunnan hallinto ei ole vastaavaa mikä ihmishallinto on vaan se on Teokratia.
        Me emme kykene tänä aikana täysin alistumaan Jumalan hallintoon sillä meissä oleva synti estää tuon alistumisen. Me puolustelemme ainakin itsellemme syntiä vaikka tiedämme sen olevan väärin.
        Emme kuitenkaan tahdo loukata tietoisesti Jumalan pyhää tahtoa kohtaan vaan perimämme aiheuttaa tuon taipumuksen syntiin ja juuri siksi tarvitsemme Jeesusta joka luopui "kupeittensa siemenestä" lunastaakseen ihmiskunnan itselleen ja sen kautta Jumalalle.

• totta turiset
        jaakobista kirjoitti:

Raamatta ei anna enempää tietoa Jumalan suunnitelmasta kuin mitä hän on tähänasti ilmoittanut: että kuolema tullaan ikuisesti poistamaan tuhatvuotisajan jälkeen.
        En siten voi myöskään varmuudella väittää että että "uudeksi luoduissa taivaissa ja maassa" ihmiskunta tultaisiin kokonaisuudessa korottamaan Jumalalliseen luontoon osallisiksi vaan ennemmnkin niin että ihmiskunta tulee täysissä määrin osallisiksi Jumalallisen luonnon siunauksesta eli oikeudesta ikuiseen elämään "täydellisenä Adamina" tuon paratiisin "koetusajan jälkeen.

Jumalan alkuperäinen tarkoitus oli varmastikkin antaa ensimmäiselle Adamille oikeus ikuiseen elämään "elämänpuun" kautta, sillä olihan "elämänpuu" jo paratiisissa läsnä! -syntiin lankeemuksessa tuo tarkoitus estyi.

Jumala on kaikkitietävä, hän näki että Adam tulisi "lankeamaan" muttei hän halunnut rakkautensa takia jättää Adamia luomatta...ja kaikkitietävyydessään hän myös antoi Adamille "ehdollisen kuolemattomuuden".-samankaltainen tila on jälleen edessä koko ihmiskunnalla paratiisissa, uusi koetuksen aika.

"Uuden luomuksen" eli Karitsan morsiamen tila verrattuna muuhun ennallistettavaan
        ihmiskuntaan on erilainen sillä heidän asemansa päätetään taivaissa tämän " evakeliumis aikakauden" perusteella ilman "uutta koettelemuksen" aikaa ( paratiisissa tuhatvuotisessa valtakunnassa ) jokainen joka lukee Raamattua muistaa Jeesuksen vertauksen "häävieraista" ja niihin häihin kutsutuista.

Jumalan valtakunnan halliintoon alistuminen tarkoittaa yksinkertaisesti Jumalan ohjauksen hyväksymistä luottaen siihen täydellisesti, menetellen siis toisin kuin "ensimmäinen Adam".
        Se tulee olemaan moninverroin helpompaa ilman Saa..tanan järjestämää "paulaa" ( Saa..tana sidottu koetusajaksi )

Jumalan valtakunnan hallinto ei ole vastaavaa mikä ihmishallinto on vaan se on Teokratia.
        Me emme kykene tänä aikana täysin alistumaan Jumalan hallintoon sillä meissä oleva synti estää tuon alistumisen. Me puolustelemme ainakin itsellemme syntiä vaikka tiedämme sen olevan väärin.
        Emme kuitenkaan tahdo loukata tietoisesti Jumalan pyhää tahtoa kohtaan vaan perimämme aiheuttaa tuon taipumuksen syntiin ja juuri siksi tarvitsemme Jeesusta joka luopui "kupeittensa siemenestä" lunastaakseen ihmiskunnan itselleen ja sen kautta Jumalalle.

Amen!!

• jaakobista
        jaakobista kirjoitti:

Lisäys.
        -joku saattaa nyt huomata ristiriidan!
        "Jumala on kaikkitietävä, hän näki että Adam tulisi "lankeamaan""...

Pyrin antamaan tähän vastauksen seuraavasti:
        Jumala ei jättäny enkeleitäkään luomatta, sillä Jumala ei pelkää luomuksiensa "vapaata tahtoa"
        Jumalalla on aina puolustaja valmiina eli hänen Pyhä henkensä ja hänellä on "esikoinen": uskollisista uskollisin Poikansa eli Sana.
        Jumalan tahto on että ihmisluomukset olisivat onnellisia ikuisesti ja näin on tuleva olemaan. Room.9: 19-23
        Jumala tahtoo antaa meille "elämän lahjan" Jeesuksen kautta.

Jumala on antanut "lahjan" myös enkeleilleen mutta niistä yksi tuli kapinoimaan.
        -luemme tuosta enkelistä kuvauksen Hesekiel 28:12-17 ( Tyyron ruhtinas )
        Meidän tulee olla murheellisia tuon Jumalan luomuksen lankeemuksesta ja samoin vielä enemmän Adamin lankeemuksesta, sillä niin on Jumalakin ollut.
        Myös "voideltu" eli Kristuksen ruumiin jäsen voi langeta syntiin mutta hänen ei tule yhtyä "Tyyron ruhtinaan" tavoin kapinaan Jumalaa vastaan ja siten tietoisesti "pilkkaamaan Pyhäähenkeä" ja ansaitsemaan eletyn elämänsä jälkeen "toisen kuoleman" eli ikuisen kadotuksen tuomion.
        Jumala kyllä antaa myötämielisyydessään näiden kapinoivien tahojen elää mutta ei ikuisesti.
        Mitä tulee Adamin lankeemukseen, niin sitä ei pidä pitää kapinointina Pyhäähenkeä vastaan vaan ainoastaan alistumisena "väärän hengen" johdattamaksi ja kuten ymmärrämme; tuota "väärää henkeä" ei tulevassa paratiisissa enään ole joten Jumalan rakkaus koskee myös "syntistä Adamia".

• 56

Kirkkosukki Tetullianus ei tiedä mtn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      32
      7167
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4363
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      24
      3845
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      188
      3479
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2527
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2485
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2142
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      26