Pienimmät kulut, Missä pankissa?

S-Pankkiko

Mistä pankista kannattaa avata tili, jos ei tarvitse asuntolainoja ym. suurempia lainoja, tai säästä korkeakorkoisilla tileillä?

Itse ajattelin S-Pankkia, koska olen jo asiakasomistaja. Pankissa ei ole oikein mitään palvelumaksuja, laskujen maksussa, verkkopankkimaksuja, korttimaksuja ym. ja rahat saa kaupasta ja kortilla maksamisesta lisäbonusta.

Tällä hetkellä Nordeassa tili, ja se veloittaa Visa Electronista ja verkkotunnuksista 4,50 euroa joka kuukausi ja saldon katsominen pankkiautomaatillakin jo maksaa.

13

1401

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halpaa ja hyvää

S-pankki on varmasi hyvä ja halpa jos tarvitsee vain perus pankkipalvelut. Itsellä on tili Tapiola-pankissa, jossa ei myöskään ole mitään palvelumaksuja jos palkka tulee tilille.
      Siellä on myös edulliset vakuutukset sekä toimiva etujärjestelmä, joka pudottaa entisestään vakuutusmaksuja. Maksoivat aikoinaan jopa 50 euroa kun siirsin palkkatilin Tapiolaan.

• Keskittänyt

Halpaa ja hyvää . Ei ole palvelumaksuja jos on säästössä rahaa vähintään 3000 e ,sekä keskitetyjä vakuutuksia Tapiolaan. Etuisuusluokka määräytyy talletusten ,vakuutuksien ja sioituksien mukaan . Palkan ei tarvitse mennä pankkiin.

• en ala soittelemaan

Suoraveloitus on ainakin kallista Osuuspankissa, koska asiakkailta tulee sitten viiden Euron arvoisia maksumuistutuksia. Kenelläkään ei näytä olevan tarvetta korjata virheitä, minkä vuoksi on tehtävä omat johtopäätökset jatkon suhteen.

• Entinen osuuspankkil

S-Pankki

Olen juuri lopettamassa Osuuspankin tiliä. S-pankin asiakas olen ollut jo vuosia ja nyt siirryn kokonaan asiakkaaksi. Ei ole mitään kuluja..esim. kortista ja siittä kun maksat laskut netin kautta itse. Suosittelen siis S-pankkia.

• ,,,

S-Pankki taitaa olla ainoa, mistä saa ilman maksuja verkkopankkitunnukset ja kortit eikä tarvitse olla talletuksia, lainoja, vakuutuksia tms.

• Nyt tyytyväinen

Juu, S-pankissa tili, visakortti, eikä mitään kuluja. Olin aikaisemmin Nordeassa ja lähdin sieltä pois kalliiden maksujen takia.

• eljii

S-pankki on hyvä. Verkkopankkikin parempi kuin Nordean kallis hankala verkkopankki. Aukioloajat niin että työssäkäyväkin pääsee asioimaan :)
      Mitään maksuja en ole monen vuoden aikana maksanut ja korot olivat takavuosien korkokannan aikana paremmat kuin Nordeassa. Samalla kortilla kätevästi S-bomus ja maksutapaetu

• tarkan sentin nainen

Nordea on ihan p:eestä. Itse sanoin aikanaan ns pankkipalvelut eli solo-tunnukset irti, koska rokottivat 4,50 ns "palvelusta". Valitettavasti olen aikoinaan ottanut Selektan, jota sitäkään ei voi irtisanoa, ellei jää työttömäksi tms, että voi saada ne rahat käyttöönsä. Nyt en tiedä yhtään, missä saldon kanssa mennään, laitan vain sen selekta-summan kk:ttain sinne. P-askempaa pankkia ei voi olla kuin Nordea....
      S-pankin tilille tulee koko ajan extra-rahaa, Nordean tili vai söi rahaa, oli se sitten 2,5-4,5€, tekee se vuodessa aika paljon, sama kuin heittäisi senttejä kadulle.

S-pankillä on myös fiksu kuluseurantapalikka, ja voi saada erilaisia kaavioita ja yhteenvetoja menoista ja tuloista. Kätevää, eikä pankkitunnukset maksa mitään. Asiointi on ilmaista niin kuin pitääkin, itsehän se asiakas ne asioitinsa hoitaa netissä, miksi siitä pitäisi asiakasta rokottaa, pankithat käyttää asiakkaan palkkarahoja edelleen lainoihin ja sijoituksiin.

Hypo-pankki on kanssa aika varteenotettava säästömuoto, pankkitunnukset, vuosimaksuton luottokortti, säästötililtä voi tarvittaessa pyytää siirtoja, eikä maksa mitään - jotenkin joustava ja vapaa, voi välillä vippaa säästöön rahaa pahan päivän varalle, itsellä kun käyttötilillillä säily ne rahat, jos en tee siirtoja jollekin säästötilille.

• Nuori yrittäjä

PK-yrittäjällä ne pankinkulut vasta suuret ovatkin. Jo se, että käyt kattomassa, esim onko jokin suoritus tullut tilille maksaa. Hävytöntä
      Näin Säästöpankki Optiassa
      Mikähän pankki olis uudelle yrittäjälle paras ja halvin?
      Pankin kulut n. 40€/kk suuri summa vuodessa.....

• tmi:nen

Mitenhän tuo S-pankki ..antaakohan ne toiminimelle itselleen eli olisi ihan erillaan omasta tilistä?

• 159

Pystyt itse luomaan itsellesi S-tilejä tarpeen mukaan. Niistähän voi sitten jonkin nimetä yritystoimintaan. Hallinta tapahtuu kaikkiin tileihin samoilla verkkopankkitunnuksilla.

• älä puhu tuubaa

Aika outoa - eikö sulla ole rahaa tilillä edes 6000e? Tai saman verran lainoja?
      Pankkitunnukset maksaa silloin 1,50kk, ei mitään 4,50e kk, joka on vanhanaikaisen solo-paketin hinta (joka sisältää ne kaikki tuulikaapissa olevat automaatit ja niiden käytöt). Miksi sä maksaisit jotain solo-pakettia, jos sulla kerran on nettiyhteys ja tietokone (vai tuulikaapistako tänne kirjoitat?).
      Mulle Nordea on ainakin edullisin, vaikka ei ole kun opintolainaa ja vähän säästöjä.

Mutta ehkä sulle tosiaan toi S-pankki on ainoa vaihtoehto, jos huolivat tulottoman asiakkaseen.

http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Asiakasedut/Etuohjelma/Päivittäispalvelun hinnat/700474.html

• emmaanna

Pankit on suositellut sähköisiä tiliotteita,mutta kun tarvitsin tietoa 2-vuotta sitten tapahtuneesta tilisiirrosta-Osuuspankki olisi veloittanut siitä 60€

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      343
      4342
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      142
      2438
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2056
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      142
      1578
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1117
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      42
      1104
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      28
      1047
    8. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      999
    9. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      989
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      931
    Aihe