Tämä täytyy ilolla kertoa.

jukka.finland

Kävin Valkeakoskella. Vein tuttavani auton sinne huollettavaksi. Jätin auton huoltoon ja minut ohjattiin työntekijöiden taukopaikkaan jossa reipas naishenkilö tarjosi minulle kahvia ja pullaa. Koska auton huolto (viritys) vaati 2-3 tuntia, pyysin, että hän tilaisi minulle taksin käydäkseni kaupungin keskustassa ja nähdäkseni kaupunkia. Tähän nainen sanoi, että hän voi lähteä esittelemään kaupunkia.

Kaupungilla minulle tuli sellainen tunne, että tässä onkin sukulaissielu ja rohkaisin itseni kysymään asiaa. Oletko Sinä uskovainen? Hänen silmänsä aivan loistivat vastatessa: Olen.

Tämä oli minulle erityisen lämmin kokemus. Joskus uskovan olemus todistaa hänen uskosta ennen sanoja.

Onko teillä samanlaisia kokemuksia?

10

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reipasta joukkoa

Minäkin olen pannut merkille sen, että helluntailaiset on yleensä aika reipasta porukkaa. Onko sitten hengen vai minkä vaikutusta, mene ja tiedä.

• Työtä tekevä, ei vie

Lie ollut todellinen sukulaissielusi. Normaalisti työntekijät tekevät töitä työpaikallaan palkkansa eteen, eikä luistele työnteosta.
      Mitenkähän kauan yhteiskuntamme toimisi, jos kaikki työntekijät olisivat sukulaissielujasi.
      Leipä loppuisi kaupasta.

• 69sulle

Juu ja tänään on lisäksi lauantaipäivä joten koko juttu on täyttä humpuukia, Ei mikään verstas edes Valkeakoskellä toimi lauantaina.

• Kunhan lueskelin...

Ei aloittaja sanonut käyneensä lauantaina Valkeakoskella.

• jopas jotain...

Kuvitteletko, että joku vielä uskoisi tarinointiasi. Kukaan täyspäinen työntekijä ei edes ajattele lähtevänsä kesken työpäivän kaupunkiajelulle asiakkaan kanssa.
      Poista koko viesti , et nolaa itseäsi tämän enempää.

• vartija torni

Aivan uskottava tarina. Se uskovainen nainen on ollut Jehovan todistaja. Kaikki merkit viittaavat siihen. Ne tykkää kierrellä ja kulkea työaikanakin silmät loistaen siitä ilosta. Jos sen Jukan tuttavan autoa tarvii huoltaa useasti niin kohta löytyy Jukka Jehovan todistajien palstalta. Kuka mies ei ihastuisi kauniiseen uskovaiseen naiseen joka silmät loistaen tuppaa mukaan kesken töittensä lopputilin uhallakin.

• jopas jotain...

Tyypillistä rikolisen ja työtävieroksuvan ihmisen haavemaailmaa.Kumma kun ei kaupungin johtaja tarjoillut kahveja.

• -0^0-

saitko?

• ????? ??

Kertoiko taukopaikan nainen mihin hän uskoo?

• *jukka.finland

Huokaus. Iloiset arkipäivän yllätykset näyttävät olevan osalle palstalle kirjoittavista varsin vieraita. Hyvät uutiset eivät keskusteluissa innosta, huonoilla uutisilla jopa mässäillään. Ihmisluonto on pohjavireeltään tällainen -Jumalan elämästä vieraantuneiden kohdalla- ja sillä on historiaa tarkastellessa "suvustaan huononemisen taipumus".

Mainitsemastani kahvitilasta on muuten kuvakin Harinen Oy:n sivuilla. Kutsuin sitä työntekijöiden taukotilaksi, mutta yrityksen mukaan se on asiakastila, missä odottaessa autolle tehtäviä viritysasennuksia ja säätöjä saa nauttia mm. kahvista, lukea alan lehtiä ja käyttää tietokonetta. Saamani kuljetus kaupungin keskustaan (2 km) oli iloinen "lisä".

http://www.hestec.fi/yhteystiedot/yhteystiedot.php

Uskoville -jotka ottavat kaiken Jumalan kädestä ja johdatuksena- tällaiset arjen pienet tapahtumat tekevät päivästä yllättävän ja rikkaan. Olen varma, että monet uskovaiset kokevat Jumalan huolenpitoa ja johdatusta arjen keskellä vaikka he eivät tämän aloituksen alla niistä kertoneetkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      389
      5892
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      80
      5278
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4306
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3921
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3709
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      162
      3390
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      100
      3164
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      50
      3148
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2269
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49